Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Қазақ тілінің мәртебесі

Күні:
Сынып: 8Ә
Тақырыбы: Мемлекет басшысының <<Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру>> атты мақаласы
Мақсаты: Оқушыларды Отанды сүюге, өз елін, тарихын білуге, жалпыадамзаттық құндылықтар мен терең көзқарастарды сіңіру арқылы таным белсенділіктерін арттыруға бағыттау.
Әдісі: түсіндірмелі−көрнекілік
Сабақ типі (түрі): аралас сабақ
Көрнектілігі: Елбасы суреті, Қазақстан Республикасының картасы, рәміздер, қанатты сөздер, интерактивті тактадағы слайд.
Сабақ барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі.
II. Жаңа сабақты талдау
III. Тақырыпты бекіту
IV. Сұрақ-жауап ойыны.
V. Қорытынды.
VI. Рефлексия
Сабақ барысы
I. Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу, сабақта жоқ оқушылардың, сабаққа келмеу себебін аңықтау.

ІІ. Жаңа сабақты талдау
<<Мемлекет басшысының <<Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру>> атты мақаласы
КІРІСПЕ
Еліміз жаңа тарихи кезеңге аяқ басты. Мен жыл басындағы халыққа Жолдауымда Қазақстанның үшінші жаңғыруы басталғанын жарияладым.
Осылайша, біз қайта түлеудің айрықша маңыз­ды екі процесі - саяси реформа мен эко­номи­калық жаңғыруды қолға алдық.
Біздің мақсатымыз айқын, бағытымыз белгілі, ол - әлемдегі ең дамыған 30 елдің қатарына қосылу.
Аталған екі жаңғыру процесінің де нақты мақ­сат-міндеттері, басымдықтары мен оған жет­кізетін жолдары бар. Мен көздеген жұмыс­тары­мыздың бәрі дер уақытында және барынша тиімді жүзеге асарына сенімдімін. Бірақ, ойлағанымыз орындалу үшін мұның өзі жеткіліксіз.
Мақсатқа жету үшін біздің санамыз ісімізден озып жүруі, яғни одан бұрын жаңғырып оты­руы тиіс. Бұл саяси және экономикалық жаң­ғыру­ларды толықтырып қана қоймай, олардың өзегіне айналады.
Рухани жаңғыру тек бүгін басталатын жұмыс емес.
Біз Тәуелсіздік кезеңінде бұл бағытта бірнеше ауқымды іс атқардық.
2004 жылы <<Мәдени мұра>> бағдарламасы аясында Қазақстан аумағындағы тарихи-мәдени ескерткіштер мен нысандарды жаңғырттық.
2013 жылы <<Халық - тарих толқынында>> бағ­дарламасы арқылы әлемнің ең белді архивтерінен төл тарихымызға қатысты құжаттарды жүйелі түрде жинап, зерттедік.
Енді осының бәрінен де ауқымды және іргелі жұмыстарды бастағалы отырмыз.
Мен еліміз мықты, әрі жауапкершілігі жоғары Біртұтас Ұлт болу үшін болашаққа қа­лай қадам басатынымыз және бұқаралық сана­­ны қалай өзгертетініміз туралы көзқарас­тарым­ды ортаға салуды жөн көрдім. [...]
І. ХХІ ҒАСЫРДАҒЫ ҰЛТТЫҚ САНА ТУРАЛЫ
Күллі жер жүзі біздің көз алдымызда өзгеруде. Әлемде бағыты әлі бұлыңғыр, жаңа тарихи кезең басталды. Күн санап өзгеріп жатқан дүбірлі дүниеде сана-сезіміміз бен дүниетанымымызға әбден сіңіп қалған таптаурын қағидалардан арыл­масақ, көш басындағы елдермен тереземізді теңеп, иық түйістіру мүмкін емес. Өзгеру үшін өзімізді мықтап қолға алып, заман ағымына икемделу арқылы жаңа дәуірдің жағымды жақтарын бойға сіңіруіміз керек. [...]
2. Прагматизм
Қанымызға сіңген көптеген дағдылар мен таптаурын болған қасаң қағидаларды өзгерт­пейінше, біздің толыққанды жаңғы­руымыз мүмкін емес.
Төл тарихымызға, бабаларымыздың өмір салтына бір сәт үңіліп көрсек, шынайы прагматизмнің талай жарқын үлгілерін табуға болады.
Халқымыз ғасырлар бойы туған жердің табиғатын көздің қарашығындай сақтап, оның байлығын үнемді, әрі орынды жұмсайтын теңдесі жоқ экологиялық өмір салтын ұстанып келді. [...]
3. Ұлттық бірегейлікті сақтау
Ұлттық жаңғыру деген ұғымның өзі ұлттық сананың кемелденуін білдіреді.
Оның екі қыры бар.
Біріншіден, ұлттық сана-сезімнің көкжиегін кеңейту.
Екіншіден, ұлттық болмыстың өзегін сақтай отырып, оның бірқатар сипаттарын өзгерту. [...]
4. Білімнің салтанат құруы
Білімді, көзі ашық, көкірегі ояу болуға ұмтылу - біздің қанымызда бар қасиет.
Тәуелсіздік жылдарында қыруар жұмыс жасалды. Біз он мыңдаған жасты әлемнің маң­дайалды университеттерінде оқытып, дайын­дадық. Бұл жұмыс өткен ғасырдың тоқсаныншы жыл­дарының басында қолға алынған <<Болашақ>> бағдар­ламасынан басталды. Елімізде өте жоғары деңгей­дегі бірқатар университеттер ашылды, зият­керлік мектептер жүйесі қалыптасты. Басқа да көптеген іс тындырылды. [...]
5. Қазақстанның революциялық емес, эволюциялық дамуы
Биыл Еуразия құрлығының ұлан-ғайыр ау­ма­ғын астаң-кестең еткен 1917 жылдың қазан айын­дағы оқиғаға 100 жыл толады.
Күллі ХХ ғасыр революциялық сілкі­ніс­терге толы болды. Бұл осы аумақтағы барша ұлт­­­тар­ға мейлінше әсер етіп, бүкіл болмысын өзгерт­ті.
Әрбір жұрт тарихтан өзінше тағылым алады, бұл - әркімнің өз еркіндегі шаруа. [...]
6. Сананың ашықтығы
Көптеген проблема әлемнің қарқынды өзгеріп жатқанына қарамастан, бұқаралық сана-сезімнің <<от басы, ошақ қасы>> аясында қалуынан туындайды.
Бір қарағанда, жер жүзіндегі миллиардтан астам адам өзінің туған тілімен қатар, кәсіби байланыс құралы ретінде жапатармағай оқып жатқан ағылшын тілін біздің де жаппай және жедел үйренуіміз керектігі еш дәлелдеуді қажет етпей­тіндей. [...]
ІІ. ТАЯУ ЖЫЛДАРДАҒЫ МІНДЕТТЕР
Біріншіден, қазақ тілін біртіндеп латын әліпбиіне көшіру жұмыстарын бастауымыз керек. Біз бұл мәселеге неғұрлым дәйектілік қажеттігін терең түсініп, байыппен қарап келеміз және оған кірісуге Тәуелсіздік алғаннан бері мұқият дайындалдық. [...]
Екіншіден, қоғамдық және гуманитарлық ғылымдар бойынша <<Жаңа гуманитарлық білім. Қазақ тіліндегі 100 жаңа оқулық>> жобасын қолға аламыз. [...]
Үшіншіден, мен <<Туған жер>> бағдарламасын қолға алуды ұсынамын. Оның ауқымы ізінше оп-оңай кеңейіп, <<Туған елге>> ұласады. [...]>>
ҚОРЫТЫНДЫ
Мемлекет пен ұлт құрыштан құйылып, қатып қалған дүние емес, үнемі дамып отыратын тірі ағза іспетті. Ол өмір сүру үшін заман ағымына саналы түрде бейімделуге қабілетті болуы керек.
Жаңа жаһандық үрдістер ешкімнен сұрамай, есік қақпастан бірден төрге озды. Сондықтан, заманға сәйкес жаңғыру міндеті барлық мемлекеттердің алдында тұр.
Сынаптай сырғыған уақыт ешкімді күтіп тұрмайды, жаңғыру да тарихтың өзі сияқты жал­ғаса беретін процесс. [...]

III. Тақырыпты бекіту
I. Оқушыларға қойылатын сұрақтар.
Елбасы қойған мақсат <<...әлемдегі ең дамыған 30 елдің қатарына қосылу.>> ға сен қазір қандай үлес қоса аласын?
1. Патриотизм деген не?
2. <<Үш тілде білім беру>>
3. Ұлттық бірегейлікті сақтау
4. Латын әліпбиіне көшу
5. Қазақ тілінің мәртебесі.
6. Қазіргі заманның патриоты қандай болуы керек? (мінезі, ерекше қасиеттері, ұстанымы, ұраны)
7. Бұл бағдарлама арқылы неге қол жеткіземіз?
IV. Сұрақ-жауап ойыны.
Сұрақтары.
1. ҚР елтаңбасында не бейнеленген? - (тұлпар ,шаңырақ,жұлдызша.күн
2. Қазақстан өз тәуелсіздігін қай жылы алды? - (1991 жыл 16 желтоқсан)
3. <<Отан қорғау>> дегенді қалай түсінесің?
4. Қазақстан қандай мемлекеттермен шектесіп жатыр?. Қытай, Ресей, Қырғыз, Өзбек, Түрікменстан, Әзірбайжан республикаларымен
5. Әнұранның авторларын ата? - (Ш.Қалдаяқов,Ж.Нәжмединов,Н.Назарбаев.)
6. ҚР тұңғыш президенті кім? - (Н.Н.Әбішұлы)
7. ҚР неше облыс бар? - (14 облыс)
8. Қазақ хандығының құрылғанына неше жыл?
9. Тұңғыш қазақ ғарышкері кім? - (Тоқтар Әубәкіров)
10. Конституция күні? - (30 тамыз)
12. ҚР тәулсіздігін алғанына биыл неше жыл толады?

V.Қорытынды.
Қорытынды: Мұғалім сөзі: Алда әлі ұзақ жол , үлкен асулар бар . Сол асулар мен қиындықты жеңу үшін білектің күші мен найзаның ұшы керек емес. Оған тек жүрек пен білім , талант пен талап керек. Қазақ елінің абыройын асырып , мерейін үстем етер , әлем таңғалар , талай-талай жаңалық ашар білімділер керек . Осы Тәуелсіз еліміздің намысын қорғайтын , бүгінімізді ертеңіне жалғайтын , қазақ елінің ертеңі , болашағы үшін жауап беретін бүгінгі ұрпақ екенімізді сезінейік. "Сен де бір кірпіш дүниеге , Кетігін тап та бар қалан!"- деп Ұлы ақын Абай атамыздың сөзімен сабағымды аяқтаймын.

VII. Рефлексия
Интернет желісіндегі www.youtube.com сайтынан видеобейне көрсетіп, билету.

Ұқсас жұмыстар
Тілдік норманың анықтамасы
6 сынып. қазақ тілі. орта мерзімді жоспар
Сөз құрамы. Біріккен сөздер
Тіл тағдыры- ел тағдыры
Әли Қуан анам
Сабақтық өту барысы
Анамның тілі
Орта мерзімді жоспар, қазақ тілі. 11 сынып (гуманитарлық бағыт)
Тақырыбы: тіл-тарихтың күре тамыры
Тіл - мемлекет тірегі
Пәндер