Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Құрақ көрпеше тігу
Құрақ құрау технологиясы
Сабақтың тақырыбы:Құрақ құрау технологиясы.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:балаларға құрақ құрау технологиясы туралы түсіндіріп,құрақты дайындау жолдарын үйрену;
Дамытушылық:балалардың шығармашылық қабілетін дамытып,сабаққа қызығушылығын және өздігінен ойлау қаблетін арттыру;
Тәрбиелік:үнемділікке,ұқыптылыққа,іскерлікке,ата-бабамыздың салт-дәстүрін білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:аралас сабақ
Сабақтың әдісі:интерактивті тақтамен жұмыс,тест,сұрақ-жауап.
Пәнаралық байланыс:тарих,геометрия,сурет.
Қажетті заттар:ине,жіп,бор,қайшы,мата қиындылары.
Көрнекілігі:буклет,нұсқау картасы,технологиялық карта, үлгілер,тест, құрақ көрпеше.
Сабақтың барысы:
І.Ұйымдастыру бөлімі
ІІ.Үй тапсырмасы.
Тест арқылы білімдерін тексеру.
1. Алдымен матаға қандай бөлшектер жайылады?
а) ұсақ бөлшектері;
э) ірі бөлшектері.
2. Иыкты бұй ымдарға жататын не?
а) шалбар;
э) шапан;
б) шорты.
3. Кеуде, бел, иық бүкпелері қай киімнің үлгісінде көруге болады?
а) әйел киімінің;
э) ерлер киімінің;
б) балалар киімінің.
4. Иығы кең, түймеліктің орны солдан оңға карай орналасқанын қай киімнің үлгісінде көруге болады?
а) бала киімінің;
ә) ерлер киімінің;
б) әйел киімінің.
5. ТІК, кынамалы, жартылай кынамалы-бұл...
а) сұлба;
э) сән;
б) силуэт;
в) пішім.
ІІІ.Жаңа сабақты түсіндіру
1.Құрақ түрлерін білу.
2.Дайындау жолдарын үйрену.
Тақырыпты дәптерге жазу.
Құрақ құрауертеден келе жатқан қолөнердің бір түрі.Құрақтың түрлері өте көп.мысалы,мата қиындыларынан әр түрлі өрнек құрағын жасауға болады.Құақпен өзге елдерде шұғылданады,бірақ оны әрқалай атайды.Орыс халқы мозайка,немесе пэчворк,ал батыста құрақ көрпеше жастық мағынасында айтылады.құрақ <<құрақ>>деген сөзден алынған.Құраққа қойылатын талап біреу-ол мата бөлшектерінің симетриялы болуы және түстердің үйлеімді орналасуы.Құрақтың <<ботагөз құрақ>>, <<жұлдызша құрақ>>, <<аққу құрағы>>,т.бтүрлері бар.(Слайд арқылы құрақ түрлерін көрсету)
ІV.Технологиялық карта.Құрақ көрпеше тігу.
Р.с Бұйымның орындалу тәртібі Қажетті заттар
1 Материал дайындау Мата қиындылары
2. Үлгісін дайындау Картон,қайшы
3. Құрақты қырқып дайындау Қайшы,бор,үлгі
4. Көктеп тігу Ине,жіп,тігін машинасы
5. Құрақ көрпешені астарлау Мата,ине,жіп,тігін машинасы
6. Бұйымды мата салып,аяқтау Ине,жіп,мақта
V.Техникалық қауіпсіздік ережесі.
1.Инемен жұмыс жасағанда сөйлеуге болмайды.Инені ауызға салуға болмайды.Сынған инелерді қорапшаларға салу қажет.Тігіп болған соң ине түйрейтін арнайы жастықшаларға түйреп қою керек.
2.Қайшыны біреуге ұсынғанда ұш жағымен беруге болмайды.затты қиғанда қайшының үшкір, жіңішке жағы астында болуы керек.
3.тігін машинасымен жұмыс жүргізгенде,қолыңды инеге таямай,басты көтеріп отыру қажет.Басына орамал,үстіне алжапқыш кию керек.
VІ.Сарамандық жұмыс.
1.Жұмыс орнын дайындау,қажетті құралдарды орналастыру.
2.Балаларға жұмыс бөліп беру.
3.Оларға бағыт-бағдар беру.
4.Жұмыстарын тексеріп,кемшіліктерін айтып өту.
5.Жұмыс орнын жинастыру.
VІІ.Қорытындылау.
Құрақ адамды үнемділікке үйретеді,кішкене мата қиындысынан сәнді зат жасау өмірге қаблеттілікке тәрбиелейді,өз қолдарыңмен жасаған жұмыстар әрқашан ыстық болады.Сондықтан жиі-жиі тігінмен,құрақ құраумен айналысыңдар.
VІІІ.Балаларды бағалау.
ІХ.Үйге тапсырма:үйден аяқталмаған жерлерін аяқтап келу.
Сабақтың тақырыбы:Қол өнер.Құрақ туралы түсінік.
Сабақтың мақсаты:
Білімдіілік:Балаларға құрақ туралы түсінік беру.Құрақтың түрлерінен және қолдануынан мағлұмат беру.
Дамытушылық:Балалардың теориялық білімдерін іс жүзінде шығармашылықпен ұштастыру,өнерге деген қызығушылығын арттыру.
Тәрбиелік:Балаларды үнемділікке ,икемділікке,ынталы болуға,көзбен жобалауға,шыдамдылыққа,еңбек сүйгіштікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:жаңа сабақ
Сабақтың әдісі:түсіндіру,сұрақ-жауап,нұсқау,сарамандық жұмыс.
Пәнаралық байланыс:тарих,геометрия,бейнелеу,әдебиет,сызу.
Көрнекілігі мен керекті құрал -жабдықтар:интерактивті тақта,буклет,дайын бұйымдар,технологиялық карта,дәптер, сызғыш,түрлі-түсті карандаш.
Сабақтың барысы:
І.Ұйымдастыру кезеңі:
1.Сәлемдесу.
2.Балалардың сабаққа келуін түгендеу.
3.Балалардың сабаққа дайындығын тексеру.
ІІ.Үй тапсырмасы.
1.Бисер деген не?
2.Бисердің қандай түрлерін білесіңдер?
3.Ең алғаш бисер қай елде пайда
4.Бисер неден жасалынады болды?
5.Бисерді қандай бұйымдарға қолданады?
6.Бисермен қандай сәндік бұйымдар тоқуға болады.
ІІІ.Жаңа сабақ.
Халықтың ұлт екенін айыратын негізгі үш арнасы бар:
Тіл өнері,ұлт өнері,қол өнері.
Халқымыздың қол өнері деп,халық тұрмысында жиі қолданылатын өру, тігу, тоқу,кестелеу,құрастыру,мүсіндеу сияқты шығармашылық жиынтығын айтамыз. Солардың ішінде ертеден келе жатқан,ұрпақтан-ұрпаққа,атадан балаға жалғасқан қол өнердің бір түрі-құрақ құрау өнері.
Қазақ халқында құрақ құрау өнері 15-16 ғасырда дамыған.Құрақпен өзге елдерде шұғылданады.Мысалы: <<құрақ құрау>>деген сөзді
Қазақ тілінде: құрақ
Орыс тілінде:лоскутное шитье
Ағылшын тілінде: пэчворк
Жапон халқында: сашико дейді екен.
Негізі құрақты екі мақсатта құраған:
1.Әр-түрлі мата қиындыларын іске асыру үшін,кәдеге жарату үшін.
2.Әдемілікті,сәндікті,ұқыптылықты көздеп құраған.
Құрақтың арнаулы бір оқуы жоқ,оны әрбір адам мата қиындыларынан неше түрлі геометриялық фигуралар арқылы өзінің ой-қиялымен әр түрлі етіп құрауға болады.Ертеде апа-әжелеріміз матаны бірден қырқып,пішіп құрастыра беретін болған және мата қалдықтарын қалдырмай іске жаратып отырған.
Құрақ құрау өнерінің терең мән мағынасы бар.Апа-әжелеріміз құрақ құрай отырып,қыз немересіне арналған құрақты <<Үй болып кетсін,өсіп - өнсін>> деген тілекпен жасаған.
Құрақтың түрлері өте көп.Құрақтарды да ою-өрнектер сияқты топ-топқа бөлген.
1.Аспан әлемі тектес:жұлдызша,аққу.
2.Өсімдік әлемі тектес:сегіз жапырақ,гүл құрақ,қызғалдақ,
3.Жануар,құс әлемі тектес:аққу ,мүйізді ,бал арасы,
4.Геометриялық фигуралар:шахмат, омыртқа
Құрақтан әртүрлі көрпеше,тұс киіз,жастық қап,ыдыс қойғыш,төсеніш тіккен.Қазіргі кезде де қолданыстан шыққан жоқ.Диванға,креслоға,орындыққа төсеніш ретінде пайдалануға болады.Мысылға көрпеше тігу үшін,орындыққа арналған көрпеше үлгісін алып,табақ табақты қосып тіккен.Оның шетіне су жүргізеді. <<Су>> дегеніміз бір түсті матадан кесіліп алынған жіңішке жолақ. <<Қос су>>дегеніміз екі түсті матадан жүргізілген жолақ.
<<Қызғалдақ>> құрағының жасалу жолы
ІV.Сарамандық жұмыс.
Талғаммен бастап,
Талаппен аяқта.
Технологиялық картадан құрақ құрау кезінде бізге не қажет екенін біліп алайық.Ал енді бүгін біз құрақтың суретін,яғни,эскизін саламыз.
V.Сергіту сәті.
Қорытынды есебінде барлық құрақ құрау өнері туралы білген білімдерімізді ұштастыру,еске түсіру мақсатында сөз жұмбақ шешейік.
1.Құс әлеміне байланысты құрақ түрі(Аққу )
2.Аспан әлеміне байланысты құрақ түрін ата.(Жұлдызша)
3Ағылшын тілінде құрақты қалай атайды.(Пэчворк)
4.Құрақты неден жасайды?(Мата)
5.Гүл атына байланысты құрақ атауы.
VІ.Сабақты бекіту.
Сұрақтары:
1.Құрақ құрау өнері қай ғасырда дамыған.
2.Құрақты қандай мақсатпен құраған?
3.Құрақты қандай топқа бөлеміз., түрлері қандай?
4.Тағы қандай елдерде құрақты пайдаланған?
5.Құрақтан қандай бұйымдар тігуге болады?
6.Құрақтың қандай мән-мағынасы бар?
VІІ.Балаларды бағалау.Белсене араласып,сұрақтарға жауап берген,тапсырманы дұрыс орындаған балаларды бағалау.
VІІ.Үй тапсырмасы.Қатырма қағаздан үлгілер дайындап келу,мата,қайшы,ине жіп алып келу.
Сабақтың тақырыбы:Құрақ құрау технологиясы.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:балаларға құрақ құрау технологиясы туралы түсіндіріп,құрақты дайындау жолдарын үйрену;
Дамытушылық:балалардың шығармашылық қабілетін дамытып,сабаққа қызығушылығын және өздігінен ойлау қаблетін арттыру;
Тәрбиелік:үнемділікке,ұқыптылыққа,іскерлікке,ата-бабамыздың салт-дәстүрін білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:аралас сабақ
Сабақтың әдісі:интерактивті тақтамен жұмыс,тест,сұрақ-жауап.
Пәнаралық байланыс:тарих,геометрия,сурет.
Қажетті заттар:ине,жіп,бор,қайшы,мата қиындылары.
Көрнекілігі:буклет,нұсқау картасы,технологиялық карта, үлгілер,тест, құрақ көрпеше.
Сабақтың барысы:
І.Ұйымдастыру бөлімі
ІІ.Үй тапсырмасы.
Тест арқылы білімдерін тексеру.
1. Алдымен матаға қандай бөлшектер жайылады?
а) ұсақ бөлшектері;
э) ірі бөлшектері.
2. Иыкты бұй ымдарға жататын не?
а) шалбар;
э) шапан;
б) шорты.
3. Кеуде, бел, иық бүкпелері қай киімнің үлгісінде көруге болады?
а) әйел киімінің;
э) ерлер киімінің;
б) балалар киімінің.
4. Иығы кең, түймеліктің орны солдан оңға карай орналасқанын қай киімнің үлгісінде көруге болады?
а) бала киімінің;
ә) ерлер киімінің;
б) әйел киімінің.
5. ТІК, кынамалы, жартылай кынамалы-бұл...
а) сұлба;
э) сән;
б) силуэт;
в) пішім.
ІІІ.Жаңа сабақты түсіндіру
1.Құрақ түрлерін білу.
2.Дайындау жолдарын үйрену.
Тақырыпты дәптерге жазу.
Құрақ құрауертеден келе жатқан қолөнердің бір түрі.Құрақтың түрлері өте көп.мысалы,мата қиындыларынан әр түрлі өрнек құрағын жасауға болады.Құақпен өзге елдерде шұғылданады,бірақ оны әрқалай атайды.Орыс халқы мозайка,немесе пэчворк,ал батыста құрақ көрпеше жастық мағынасында айтылады.құрақ <<құрақ>>деген сөзден алынған.Құраққа қойылатын талап біреу-ол мата бөлшектерінің симетриялы болуы және түстердің үйлеімді орналасуы.Құрақтың <<ботагөз құрақ>>, <<жұлдызша құрақ>>, <<аққу құрағы>>,т.бтүрлері бар.(Слайд арқылы құрақ түрлерін көрсету)
ІV.Технологиялық карта.Құрақ көрпеше тігу.
Р.с Бұйымның орындалу тәртібі Қажетті заттар
1 Материал дайындау Мата қиындылары
2. Үлгісін дайындау Картон,қайшы
3. Құрақты қырқып дайындау Қайшы,бор,үлгі
4. Көктеп тігу Ине,жіп,тігін машинасы
5. Құрақ көрпешені астарлау Мата,ине,жіп,тігін машинасы
6. Бұйымды мата салып,аяқтау Ине,жіп,мақта
V.Техникалық қауіпсіздік ережесі.
1.Инемен жұмыс жасағанда сөйлеуге болмайды.Инені ауызға салуға болмайды.Сынған инелерді қорапшаларға салу қажет.Тігіп болған соң ине түйрейтін арнайы жастықшаларға түйреп қою керек.
2.Қайшыны біреуге ұсынғанда ұш жағымен беруге болмайды.затты қиғанда қайшының үшкір, жіңішке жағы астында болуы керек.
3.тігін машинасымен жұмыс жүргізгенде,қолыңды инеге таямай,басты көтеріп отыру қажет.Басына орамал,үстіне алжапқыш кию керек.
VІ.Сарамандық жұмыс.
1.Жұмыс орнын дайындау,қажетті құралдарды орналастыру.
2.Балаларға жұмыс бөліп беру.
3.Оларға бағыт-бағдар беру.
4.Жұмыстарын тексеріп,кемшіліктерін айтып өту.
5.Жұмыс орнын жинастыру.
VІІ.Қорытындылау.
Құрақ адамды үнемділікке үйретеді,кішкене мата қиындысынан сәнді зат жасау өмірге қаблеттілікке тәрбиелейді,өз қолдарыңмен жасаған жұмыстар әрқашан ыстық болады.Сондықтан жиі-жиі тігінмен,құрақ құраумен айналысыңдар.
VІІІ.Балаларды бағалау.
ІХ.Үйге тапсырма:үйден аяқталмаған жерлерін аяқтап келу.
Сабақтың тақырыбы:Қол өнер.Құрақ туралы түсінік.
Сабақтың мақсаты:
Білімдіілік:Балаларға құрақ туралы түсінік беру.Құрақтың түрлерінен және қолдануынан мағлұмат беру.
Дамытушылық:Балалардың теориялық білімдерін іс жүзінде шығармашылықпен ұштастыру,өнерге деген қызығушылығын арттыру.
Тәрбиелік:Балаларды үнемділікке ,икемділікке,ынталы болуға,көзбен жобалауға,шыдамдылыққа,еңбек сүйгіштікке тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:жаңа сабақ
Сабақтың әдісі:түсіндіру,сұрақ-жауап,нұсқау,сарамандық жұмыс.
Пәнаралық байланыс:тарих,геометрия,бейнелеу,әдебиет,сызу.
Көрнекілігі мен керекті құрал -жабдықтар:интерактивті тақта,буклет,дайын бұйымдар,технологиялық карта,дәптер, сызғыш,түрлі-түсті карандаш.
Сабақтың барысы:
І.Ұйымдастыру кезеңі:
1.Сәлемдесу.
2.Балалардың сабаққа келуін түгендеу.
3.Балалардың сабаққа дайындығын тексеру.
ІІ.Үй тапсырмасы.
1.Бисер деген не?
2.Бисердің қандай түрлерін білесіңдер?
3.Ең алғаш бисер қай елде пайда
4.Бисер неден жасалынады болды?
5.Бисерді қандай бұйымдарға қолданады?
6.Бисермен қандай сәндік бұйымдар тоқуға болады.
ІІІ.Жаңа сабақ.
Халықтың ұлт екенін айыратын негізгі үш арнасы бар:
Тіл өнері,ұлт өнері,қол өнері.
Халқымыздың қол өнері деп,халық тұрмысында жиі қолданылатын өру, тігу, тоқу,кестелеу,құрастыру,мүсіндеу сияқты шығармашылық жиынтығын айтамыз. Солардың ішінде ертеден келе жатқан,ұрпақтан-ұрпаққа,атадан балаға жалғасқан қол өнердің бір түрі-құрақ құрау өнері.
Қазақ халқында құрақ құрау өнері 15-16 ғасырда дамыған.Құрақпен өзге елдерде шұғылданады.Мысалы: <<құрақ құрау>>деген сөзді
Қазақ тілінде: құрақ
Орыс тілінде:лоскутное шитье
Ағылшын тілінде: пэчворк
Жапон халқында: сашико дейді екен.
Негізі құрақты екі мақсатта құраған:
1.Әр-түрлі мата қиындыларын іске асыру үшін,кәдеге жарату үшін.
2.Әдемілікті,сәндікті,ұқыптылықты көздеп құраған.
Құрақтың арнаулы бір оқуы жоқ,оны әрбір адам мата қиындыларынан неше түрлі геометриялық фигуралар арқылы өзінің ой-қиялымен әр түрлі етіп құрауға болады.Ертеде апа-әжелеріміз матаны бірден қырқып,пішіп құрастыра беретін болған және мата қалдықтарын қалдырмай іске жаратып отырған.
Құрақ құрау өнерінің терең мән мағынасы бар.Апа-әжелеріміз құрақ құрай отырып,қыз немересіне арналған құрақты <<Үй болып кетсін,өсіп - өнсін>> деген тілекпен жасаған.
Құрақтың түрлері өте көп.Құрақтарды да ою-өрнектер сияқты топ-топқа бөлген.
1.Аспан әлемі тектес:жұлдызша,аққу.
2.Өсімдік әлемі тектес:сегіз жапырақ,гүл құрақ,қызғалдақ,
3.Жануар,құс әлемі тектес:аққу ,мүйізді ,бал арасы,
4.Геометриялық фигуралар:шахмат, омыртқа
Құрақтан әртүрлі көрпеше,тұс киіз,жастық қап,ыдыс қойғыш,төсеніш тіккен.Қазіргі кезде де қолданыстан шыққан жоқ.Диванға,креслоға,орындыққа төсеніш ретінде пайдалануға болады.Мысылға көрпеше тігу үшін,орындыққа арналған көрпеше үлгісін алып,табақ табақты қосып тіккен.Оның шетіне су жүргізеді. <<Су>> дегеніміз бір түсті матадан кесіліп алынған жіңішке жолақ. <<Қос су>>дегеніміз екі түсті матадан жүргізілген жолақ.
<<Қызғалдақ>> құрағының жасалу жолы
ІV.Сарамандық жұмыс.
Талғаммен бастап,
Талаппен аяқта.
Технологиялық картадан құрақ құрау кезінде бізге не қажет екенін біліп алайық.Ал енді бүгін біз құрақтың суретін,яғни,эскизін саламыз.
V.Сергіту сәті.
Қорытынды есебінде барлық құрақ құрау өнері туралы білген білімдерімізді ұштастыру,еске түсіру мақсатында сөз жұмбақ шешейік.
1.Құс әлеміне байланысты құрақ түрі(Аққу )
2.Аспан әлеміне байланысты құрақ түрін ата.(Жұлдызша)
3Ағылшын тілінде құрақты қалай атайды.(Пэчворк)
4.Құрақты неден жасайды?(Мата)
5.Гүл атына байланысты құрақ атауы.
VІ.Сабақты бекіту.
Сұрақтары:
1.Құрақ құрау өнері қай ғасырда дамыған.
2.Құрақты қандай мақсатпен құраған?
3.Құрақты қандай топқа бөлеміз., түрлері қандай?
4.Тағы қандай елдерде құрақты пайдаланған?
5.Құрақтан қандай бұйымдар тігуге болады?
6.Құрақтың қандай мән-мағынасы бар?
VІІ.Балаларды бағалау.Белсене араласып,сұрақтарға жауап берген,тапсырманы дұрыс орындаған балаларды бағалау.
VІІ.Үй тапсырмасы.Қатырма қағаздан үлгілер дайындап келу,мата,қайшы,ине жіп алып келу.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz