Модификациялық өзгергіштіктің белгілері

-модификациялық өзгергіштіктің заңдылықтарын зерттеу.
-белгілердің өзгеруіндегі вариациялық қатар мен қисықты құрастыру.
Модификациялық өзгергіштікке анықтама бере алады.
Өзгергіштік түрлерін атай алады.
Модификациялық өзгергіштіктің маңызын түсіндіре алады.
Белгілердің өзгеруіндегі вариациялық қатар мен қисықтарын құрастыра алады.
Вариациялық қатарды вариациялық қисықтан ажырата алады.
Кейбір статистикалық көрсеткіштерді есептей алады.
Арнайы пәндік лексика мен терминология:
Өзгергіштік, генотип, фенотип, тұқымқуаламайтын (модификациялық, фенотиптік) өзгергіштік, реакция нормалары, бейімделу. Модификация, сапалы және сандық белгілер, вариациялық қатар, варианта, вариациялық қисық.
Диалог құруға /жазылымға қажетті сөздер топтамасы:
Өзгергіштік болу мүмкін . . .
Модификациялық өзгергіштік ерекшеленеді . . .
Тұқымқуалайтын өзгергіштіктен тұқымқуаламайтын өзгергіштіктің ерекшелігі. . .
Модификациялық өзгергіштіктің белгілері . . .
Тұқымқуалайтын белгілер. Модельдеу «Адамның тұқымқуалайтын және тұқымқуаламайтын белгілерін зерттеу» . Эволюцияда өзгергіштік пен тұқымқуалаушылықтың рөлі.
Өзгергіштік пен қоршаған ортаның өзгеруіне бейімделу арасындағы байланыс.
Сабақтың басы
0-5
6-8
1. (W) Ұйымдастыру кезеңі .
Ой қозғау: мұғалім оқушыларды бірнеше топқа бөледі (сыныпта қанша оқушы бар екеніне байланысты) және оқушылар топта жағдайдың сипаттамасы берілген карточкаларды оқып, сұрақтарға жауап береді. Топтың бір мүшесі жағдайды басқа топтарға айтады және сол сұрақтарды оларға қояды. Мұғалім оқушыларға сұрақ қояды: тірі ағзалардың өзгерісті қасиетері қалай аталады.
КБ: мұғалім оқушылардың жауаптарын бағалайды .
2. (W) Мұғалім сабақ барысында қарастырылған барлық жағдалар модификациялық өзгергіштікке жатады екендігі туралы айтады.
3. (W) Оқушылар сабақтың тақырыбын және мақсатын анықтайды. Оқушылар бағалау критерийлерін талқылайды.
MS PowerPoint
Мысалдар №1-5
Сабақтың ортасы
9-15
16-38
1. (W) Мұғалім оқушыларға «өзгергіштік» термині бойынша анықтама беруін ұсынады. Оқушылар тақтадан өз дәптеріне «өзгергіштік» терминнің анықтамасын жазады.
Өзгергіштік деп ағзалардың даму онтогенезінде жаңа белгілер мен қасиеттерге ие болу қабілеттігін айтады. Бұл барлық тірі организмге тән қасиет. Оқушыларды өзгергіштік классификациясымен таныстырады. Яғни осы сабақта тек бір ғана өзгергіштіктің түрі -модификациялық өзгергіштікпен танысамыз.
2. (G) Мұғалім жұпта отырған оқушыларға модификациялық өзгергіштіктің анықтамасын қарастыруды ұсынады.
КБ: мұғалім әр жұпқа қажетті жерде көмек көрсетеді.
Олардың ішінде кейбір оқушылар өз жауаптарын барлық сыныпқа айтады. Оқушылар бұл ақпаратты слайдта берілген ақпаратпен байланыстырады.
Модификациялық өзгергіштік деп гендердің, хромосомалардың, генотиптің өзгеруіне байланыссыз, қоршаған орта факторларының әсерінен белгілі бір гендердің көрінуін, осылай фенотиптің өзгеруін айтады.
Берілген анықтаманы оқушылар өз дәптерлеріне жазады.
3. (W) сынып оқушылары бір-біріне жақындап модификациялық өзгергіштікке мысалдарды тауып өз дәптерлеріне жазады (мысалдар сабақ басында оқытылды) .
4. (W) Индивид формаларының өзгерісі- варианттар деп аталады. Берілген мысалды оқыған соң, оқушылар талдау жұмысын жүргізеді.
5. (W) Мұғалім оқушыларды бойылары бойынша бір қатарға тұруға ұсынады.
Мұғалім оқушыларға «Жуан және жіңішке» сұрақтар қояды:
- Сіз өзіңіз бойыңыздің ұзындығын білесіз бе?
- Осы сыныптағы оқушылардың бойыларының min, max көрсеткіші қандай?
- Егер адамның бойы биік болса бұл фенотиптік, әлде генотиптік белгісі ме?
- Фенотип пен генотип түсініктерінің арасындағы айырмашылығы неде?
- Бойдың әртүрлі болуы, қандай себептерге байланысты? Мұның ерекшелігі генотипте ме? Адамның бойына қоршаған орта факторлары әсер ете ала ма?
- Көптеген оқушыларда бойыдың ең төменгі мәндері ме, әлде ең жоғары өсу көрсеткіштері бар ма?
- Қанша оқушылардың орташа өсуі бар?
- Оқушыларды бойыларының ұзындығы бойынша қатарға тұрғызу өсудің маңыздылығы туралы қорытынды жасауға көмектеседі ме?
- Орташа мәндерден өсудің ауытқуы қалыпты ма?
- Сіздің жасыңызға байланысты оқушылардың қандай бойы қалыпты деп есептейсіз? Бірнеше?
Вариациялық қатар деп - берілген мәндердің бір қатарда кішіден үлкенге қарай көрсететін сандар қатары.
Б: мұғалім оқушыларға тексеру жұмыстары мен өз білімдерін жеке бағалауды ұсынады.
(І, Р) Мұғалім оқушыларға зертханалық жұмысты «Вариациялық қатар мен қисыққа құрылған модификациялық өзгергіштікті зерттеу» жасауға ұсынады. Оқушыларға нұсқаулық карталар таратылады.
КБ: сабақ барысында мұғалім оқушыларға көмек көрсетеді.
Оқушылардың жұмыстарын бағалайды.
Презентация MS PowerPoint
Тексеру жұмыстары
Презентация MS PowerPoint
Нұсқаулық карта
Сабақтың соңы
39-40
Рефлексия
Түсіндім …
Түсінбедім …
Сұрағым бар …
Барлық оқушылар:
-модификациялық өзгергіштіктің заңдылықтарын зерттейді.
Көпшілік оқушылар:
-белгілердің өзгеруіндегі вариациялық қатар мен қисықты құрастырады.
Кейбір оқушылар:
- кейбір
статистикалық көрсеткіштерді есептей алады.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz