Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Мұғалімнің түсіндіруі
Бөлім: 10.3В
Мектеп: Павлодар қаласындағы ХББ НЗМ
Күні:
Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 10
Қатысқандар саны:
Қатысқандар саны:
Сабақтың тақырыбы
№2 Сабақ. <<Кроссинговер нәтижесінде белгілердің тұқым қуалау заңдылықтарының бұзылуы>>
Оқытудың мақсаты
Кроссинговер нәтижесінде белгілердің тұқым қуалау заңдылықтарының бұзылуын түсіндіру
Сабақтың мақсаттары
Оқушылар:
1. Кроссинговер процесін түсінеді;
2. Тұқым қуаланғанбелгілерді анықтайды;
3. Кроссинговер нәтижесінде белгілердің тұқым қуалау заңдылықтарының маңыздылығын түсіндіреді.
Жетістік критерийі
Кроссинговер нәтижесінде тұқым қуаланған белгілерін анықтайды
Тілдік мақсат
Оқушылар:
Мейоз туралы бастапқы білімдерін қолданып будандастыру сызбаларын ауызша түсіндіре алады
Пән лексикасы және терминология:
Генетикалық хромосомалар, аллельдер, генетикалық кеңес беру, болжау, генетикалық ауру, бұзылыс, тұқым қуалаушылық, тәуекел, ықтималдылық, диагностика. даму, салдары, табиғаты, мүмкіндіктері, отбасын жоспарлау, басқару, кеңес беру, қолдау.
Диалог құруға/жазылымға қажетті пайдалы сөздер топтамасы:
Генетикалық кеңес беру - бұл процесс
Тұқым қуалайтын аурулардың қаупі жоғары... адамдарға
X-нің даму ықтималдығы ...
Қол жетімді опциялар ...
Генетикалық кеңес берудегі кемшіліктердің бірі / артықшылықтарының бірі ...
Егерадамға X туралыайтылса, онда ...
Егерата-ананыңекеуі де болса, онда ...
Құндылықтар
<<Өмір бойы оқыту>> және <<Ынтымақтастық>> құндылықтарын дамыту топта және жұпта жұмыс ұйымдастыру арқылы жүзеге асырылады
Пәнаралық байланыс
Цитология, математика
АКТ-ныпайдалану
Интернеттен түрлі көздерді пайдалану
Алдыңғы білімдер
Хромосомалар құрылымын және осы бөлімдегі материалды меңгеру үшін қажетті функцияларды қамтитын жасушалық биологияның негіздерін білу.
G6, G7 бөлімдерінде сипатталғандай көбейтудің негізгі білімі;
G8, G9 және G10 секцияларында сипатталғандай, тұқым қуалаушылық, оның ішінде генетикалық будандастыру
План
Жоспарланған сабақ кезеңдері
Сабақ барысына жоспарланған іс-әрекеттер
Ресурстар
Сабақтың басы
0-3 мин
Ұйымдастыру кезеңі:
Өткен сабақты еске түсіру
1. Генетика нені зерттейді?
2. Моногибридті шағылыстыру дегеніміз не?
3. Доминантты, рецессивті, альтернативті белгілер анықтамасы
4. Мендельдің 1 - ші заңы
5. Ажырау заңы
6. Дигибридті шағылыстыру дегеніміз не?
7. Тәуелсіз ажырау заңының ерекшелігі
8. Полигибридтішағылыстырудықалайтүсінесің?
ИД, Слайд 1,
4-9 мин
Ой толғау:
Мұғалім оқушыларға БББ кестесін толтыруға ұсынады
Білемін
Білдім
Білгім келеді
Есеп шығару
Бұл кестені оқушылар дәптерлерінде сабақ барысында толтырады.
Тақырыпқа шығу
Сабақтың мақсатын мұғалім мен оқушылар бірігіп анықтайды
ИД, Слайд 2,
Сабақтың ортасы
10-20 мин
Ұғыну.
Мұғалімнің түсіндіруі
Кроссинговердің жиілігі бір хромосомада орналасқан гендердің арақашықтығын және гендердің өзара орналасқан орнын көрсетеді. Хромосомада гендер бір - бірінен неғұрлым алшақ болса, кроссинговердің жиілігі артады, ал гендер хромосомада жақын орналасса, олардың арасындағы тіркесу күші мықты болғандыктан, кроссинговердің жиілігі кемиді.
Кроссинговердің мөлшері пайызбен көрсетіледі. Кроссинговердің бір пайызы гендер арақашықтығының бірлігі болып табылады. Оны сантиморган (сМ) деп атайды.
Мұғалім:Кроссинговердің жиілігі = кроссоверлік ұрпақтың саны * 100/ұрпақтың жалпы саны
Мысалы, егер ұрпактың жалпы саны 1000, жаңа кроссоверлі ұрпақтың саны 200 болса, кроссинговердің жиілігі 20 % болады. Кроссинговердің жиілігі =200 * 100/1000= 20 % немесе 10 сМ.
Кроссовер гаметаларының пайда болуын ұсынылған схема бойынша оңай анықтауға бодады.
Мұғалім есеп шығару алгоритмін түсіндіреді:
№1 есеп
Тіркесу тобындағы гендердің арасындағы кроссинговердің ықтимал нұсқаларын жазыңыз .
Шешуі:
1) А и В гендер арасындағы бір реттік кроссинговер :
2) В и С гендер арасындағы бір реттік кроссинговер :
3) А и С гендердң арасыгдағы қосарлы кроссинговер:
Мұғалім оқушыларға жұпта есеп шығаруды ұсынады №2-3
Оқушылар жетістік критерийлерін жасайды.
Кері байланыс: жұппен, содан кейін топпен талқылайды
Оценивание:өзара бағалау
ИД, Слайд 4, 5
Қосымша_ Есептер 1-3
21-36 мин
Бекіту тапсырмасы:
Мұғалім оқушыларға өздігінен орындауға арналған тапсырмаларды ұсынады. (Қосымша)
Қосымша_Бекітуге арналған тапсырмалар
Қосымша
Сабақтың соңы
37-40 мин
Рефлексия:
Қосымша_ Рефлексия
Қосымшаақпарат
Дифференциалды оқыту - Сіз көбірекқолдаукөрсетуүшін не істейсіз? Қабілетіжоғарыоқушыларғақандайміндеттер қоюды жоспарлайсыз?
Дифференциалды оқыту - Сіз көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілетіжоғарыоқушыларғақандайміндеттер қоюды жоспарлайсыз?
Дифференциалды оқыту - Сіз көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілетіжоғарыоқушыларғақандайміндеттер қоюды жоспарлайсыз?
Барлық оқушылар: вегетативті жүйке жүйесіне не жататынын айта алады
Оқушылардың көбі: вегетативті жүйке жүйесінің құрылысы және оның әртүрлі бөлімдерінің қызметін сипаттай алады
Кейбір оқушылар: симпатикалық және парасимпатикалық жүйке жүйесінің қызметтерін ажырата алады
1. Өзара жұппен бағалау
2. Танымдық тапсырмалар
3. Кері байланыс
Жұппен жұмыс істегенде бір-бірлеріне құрметпен қарау
АКТ-ны дұрыс пайдаланып, қажетті ақпараттарды іздейді. Интерактивті тақтада тақырып бойынша презентациялар мен бейнероликтер көрсетіледі
Рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқыту мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Оқыту ортасы қандай болды? Менің бөліп оқытқаным өз мәнінде жүзеге асты ма? Мен өз уақытымды ұтымды пайдалана алдым ба? Менжоспарымақандайөзгерістеренгіздімжәненеліктен?
Төменде берілген бос орынды өз сабағыңызға рефлексия жүргізу үшін пайдаланыңыз. Сабағыңызғақатыстысолжақтакелтірілгенсұрақтарғажауапберіңіз.
Қысқашабағалау
Қандайекімезетеңтабысты (сабақ беру мен оқытудықарастырыңыз)?
1:
2:
ҚандайекімезетСабақтыжақсартты (сабақ беру мен оқытудықарастырыңыз)?
1:
2:
Мен сабақтан топ пен жекелегенадамдартуралыне білдім, келесісабақта не айтамын?
Мектеп: Павлодар қаласындағы ХББ НЗМ
Күні:
Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 10
Қатысқандар саны:
Қатысқандар саны:
Сабақтың тақырыбы
№2 Сабақ. <<Кроссинговер нәтижесінде белгілердің тұқым қуалау заңдылықтарының бұзылуы>>
Оқытудың мақсаты
Кроссинговер нәтижесінде белгілердің тұқым қуалау заңдылықтарының бұзылуын түсіндіру
Сабақтың мақсаттары
Оқушылар:
1. Кроссинговер процесін түсінеді;
2. Тұқым қуаланғанбелгілерді анықтайды;
3. Кроссинговер нәтижесінде белгілердің тұқым қуалау заңдылықтарының маңыздылығын түсіндіреді.
Жетістік критерийі
Кроссинговер нәтижесінде тұқым қуаланған белгілерін анықтайды
Тілдік мақсат
Оқушылар:
Мейоз туралы бастапқы білімдерін қолданып будандастыру сызбаларын ауызша түсіндіре алады
Пән лексикасы және терминология:
Генетикалық хромосомалар, аллельдер, генетикалық кеңес беру, болжау, генетикалық ауру, бұзылыс, тұқым қуалаушылық, тәуекел, ықтималдылық, диагностика. даму, салдары, табиғаты, мүмкіндіктері, отбасын жоспарлау, басқару, кеңес беру, қолдау.
Диалог құруға/жазылымға қажетті пайдалы сөздер топтамасы:
Генетикалық кеңес беру - бұл процесс
Тұқым қуалайтын аурулардың қаупі жоғары... адамдарға
X-нің даму ықтималдығы ...
Қол жетімді опциялар ...
Генетикалық кеңес берудегі кемшіліктердің бірі / артықшылықтарының бірі ...
Егерадамға X туралыайтылса, онда ...
Егерата-ананыңекеуі де болса, онда ...
Құндылықтар
<<Өмір бойы оқыту>> және <<Ынтымақтастық>> құндылықтарын дамыту топта және жұпта жұмыс ұйымдастыру арқылы жүзеге асырылады
Пәнаралық байланыс
Цитология, математика
АКТ-ныпайдалану
Интернеттен түрлі көздерді пайдалану
Алдыңғы білімдер
Хромосомалар құрылымын және осы бөлімдегі материалды меңгеру үшін қажетті функцияларды қамтитын жасушалық биологияның негіздерін білу.
G6, G7 бөлімдерінде сипатталғандай көбейтудің негізгі білімі;
G8, G9 және G10 секцияларында сипатталғандай, тұқым қуалаушылық, оның ішінде генетикалық будандастыру
План
Жоспарланған сабақ кезеңдері
Сабақ барысына жоспарланған іс-әрекеттер
Ресурстар
Сабақтың басы
0-3 мин
Ұйымдастыру кезеңі:
Өткен сабақты еске түсіру
1. Генетика нені зерттейді?
2. Моногибридті шағылыстыру дегеніміз не?
3. Доминантты, рецессивті, альтернативті белгілер анықтамасы
4. Мендельдің 1 - ші заңы
5. Ажырау заңы
6. Дигибридті шағылыстыру дегеніміз не?
7. Тәуелсіз ажырау заңының ерекшелігі
8. Полигибридтішағылыстырудықалайтүсінесің?
ИД, Слайд 1,
4-9 мин
Ой толғау:
Мұғалім оқушыларға БББ кестесін толтыруға ұсынады
Білемін
Білдім
Білгім келеді
Есеп шығару
Бұл кестені оқушылар дәптерлерінде сабақ барысында толтырады.
Тақырыпқа шығу
Сабақтың мақсатын мұғалім мен оқушылар бірігіп анықтайды
ИД, Слайд 2,
Сабақтың ортасы
10-20 мин
Ұғыну.
Мұғалімнің түсіндіруі
Кроссинговердің жиілігі бір хромосомада орналасқан гендердің арақашықтығын және гендердің өзара орналасқан орнын көрсетеді. Хромосомада гендер бір - бірінен неғұрлым алшақ болса, кроссинговердің жиілігі артады, ал гендер хромосомада жақын орналасса, олардың арасындағы тіркесу күші мықты болғандыктан, кроссинговердің жиілігі кемиді.
Кроссинговердің мөлшері пайызбен көрсетіледі. Кроссинговердің бір пайызы гендер арақашықтығының бірлігі болып табылады. Оны сантиморган (сМ) деп атайды.
Мұғалім:Кроссинговердің жиілігі = кроссоверлік ұрпақтың саны * 100/ұрпақтың жалпы саны
Мысалы, егер ұрпактың жалпы саны 1000, жаңа кроссоверлі ұрпақтың саны 200 болса, кроссинговердің жиілігі 20 % болады. Кроссинговердің жиілігі =200 * 100/1000= 20 % немесе 10 сМ.
Кроссовер гаметаларының пайда болуын ұсынылған схема бойынша оңай анықтауға бодады.
Мұғалім есеп шығару алгоритмін түсіндіреді:
№1 есеп
Тіркесу тобындағы гендердің арасындағы кроссинговердің ықтимал нұсқаларын жазыңыз .
Шешуі:
1) А и В гендер арасындағы бір реттік кроссинговер :
2) В и С гендер арасындағы бір реттік кроссинговер :
3) А и С гендердң арасыгдағы қосарлы кроссинговер:
Мұғалім оқушыларға жұпта есеп шығаруды ұсынады №2-3
Оқушылар жетістік критерийлерін жасайды.
Кері байланыс: жұппен, содан кейін топпен талқылайды
Оценивание:өзара бағалау
ИД, Слайд 4, 5
Қосымша_ Есептер 1-3
21-36 мин
Бекіту тапсырмасы:
Мұғалім оқушыларға өздігінен орындауға арналған тапсырмаларды ұсынады. (Қосымша)
Қосымша_Бекітуге арналған тапсырмалар
Қосымша
Сабақтың соңы
37-40 мин
Рефлексия:
Қосымша_ Рефлексия
Қосымшаақпарат
Дифференциалды оқыту - Сіз көбірекқолдаукөрсетуүшін не істейсіз? Қабілетіжоғарыоқушыларғақандайміндеттер қоюды жоспарлайсыз?
Дифференциалды оқыту - Сіз көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілетіжоғарыоқушыларғақандайміндеттер қоюды жоспарлайсыз?
Дифференциалды оқыту - Сіз көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілетіжоғарыоқушыларғақандайміндеттер қоюды жоспарлайсыз?
Барлық оқушылар: вегетативті жүйке жүйесіне не жататынын айта алады
Оқушылардың көбі: вегетативті жүйке жүйесінің құрылысы және оның әртүрлі бөлімдерінің қызметін сипаттай алады
Кейбір оқушылар: симпатикалық және парасимпатикалық жүйке жүйесінің қызметтерін ажырата алады
1. Өзара жұппен бағалау
2. Танымдық тапсырмалар
3. Кері байланыс
Жұппен жұмыс істегенде бір-бірлеріне құрметпен қарау
АКТ-ны дұрыс пайдаланып, қажетті ақпараттарды іздейді. Интерактивті тақтада тақырып бойынша презентациялар мен бейнероликтер көрсетіледі
Рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқыту мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Оқыту ортасы қандай болды? Менің бөліп оқытқаным өз мәнінде жүзеге асты ма? Мен өз уақытымды ұтымды пайдалана алдым ба? Менжоспарымақандайөзгерістеренгіздімжәненеліктен?
Төменде берілген бос орынды өз сабағыңызға рефлексия жүргізу үшін пайдаланыңыз. Сабағыңызғақатыстысолжақтакелтірілгенсұрақтарғажауапберіңіз.
Қысқашабағалау
Қандайекімезетеңтабысты (сабақ беру мен оқытудықарастырыңыз)?
1:
2:
ҚандайекімезетСабақтыжақсартты (сабақ беру мен оқытудықарастырыңыз)?
1:
2:
Мен сабақтан топ пен жекелегенадамдартуралыне білдім, келесісабақта не айтамын?
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz