Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Химиялық табиғаты бойынша көмірсулар

Сабақ жоспары
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:
10.1А Молекулалық биология және биохимия
Мектеп: №72 ЖОМ

Күні: 06.03.2020 Мұғалімнің аты-жөні: Алибекова Камшат Аманкелдиевна

Сынып: 10 Қатысқандар: 26 Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы
Көмірсуларды жіктеу: моносахаридтер, дисахаридтер, полисахаридтер.
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары
(оқу бағдарламасына
сілтеме)
10.4.1.2 Көмірсулардың құрылысы, құрамы және қызметтері бойынша жіктеу.
Сабақтың мақсаты
Барлық оқушылар: Көмірсулардың берілген құрылымдарымен сәйкестендіру;
Басым көпшілігі: Көмірсуларды химиялық табиғаты бойынша түрлерге жіктеу;
Кейбір оқушылар: Көмірсулардың молекулаларын талдау;
Бағалау критерийі
(Ойлау дағдылары:білу, түсіну, қолдану)
oo Кестедегі берілген сипаттамаларды көмірсулардың атауларымен сәйкестендіреді;
oo Кластер арқылы көмірсуларды химиялық табиғаты бойынша түрлерге жіктейді
oo Суреттер арқылы көмірсулардың молекулаларын сызбадан талдайды.
Тілдік мақсаттар
Пәндік лексика және терминология: глюкоза, гликоген, сахароха, рибоза, лактоза, крахмал, фруктоза, дезоксирибоза, мальтоза, целлюлоза, хитин, инулин.
Оқытудың тілдік мақсаты:

Диалог/жазу үшін пайдалы сөз тіркестерінің топтамасы: Органикалық заттар, моносахаридтер, дисахаридтер, полисахоридтер
Көмірсулардың жалпы формуласы ...
Химиялық табиғаты бойынша көмірсулар ... болып жіктеледі
Молекуладағы көмірсу атомының саны бойынша моносахаридтер ... болып жіктеледі.
Табиғатта глюкоза .....нәтижесінде түзіледі?

Құндылықтарға баулу
<<Мәңгілік Ел>> жалпыұлттық идеясының <<Зайырлы қоғам және жоғары руханият>> құндылығына сәйкес оқушыларға <<көмірсулар>> туралы мәлімет бере отырып, адам, жануар және өсімдіктер өміріндегі маңызын түсіндіріп,жауапкершілікке, денсаулықты күтуге,жеке және топпен жұмыс істей білуге баулимын.
Пəнаралық байланыс
Химиядан көмірсулардың химиялық құрамын яғни көмірсутек+су және аты осыдан шыққан формуласын Сm(H2O)n біледі.
Алдыңғы білім
8.4.1.2 көмірсулар мен липидтердің биологиялық қызметтерін сипаттауды біледі.

Сабақ барысы

Сабақтың
жоспарланған
кезеңдері
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
Ресурстар
Сабақтың басы
5 мин

1. Ұйымдастыру кезеңі
:: Сәлемдесу (оқушыларды түгелдеу)
:: Сыныпта жағымды психологиялық ахуал орнату.
:: Оқушыларды топтарға біріктіру
Көмірсулар молекулаларының суреттері арқылы топтарға біріктіремін

Төменде көрсетілген суретті зерттеп, крахмал мен гликогеннің биологиялық маңызы мен қызметін сипаттаңыз

_________________________________________

Дескриптор

-крахмалдың биологиялық маңызы мен қызметін сипаттайды;
-гликогеннің биологиялық маңызы мен қызметін сипаттайды.

Оқушыларды оқу мақсатымен, бағалау критерийімен таныстыру

Көмірсулар молекулаларының суреттері бар қағаз қиындыллары

Қалыптастырушы бағалауға арналған

тапсырма жинағы
Биология 8-сынып
8 бет

А 4 парағында бағалау критерийлері
Сабақтың ортасы

1-тапсырма (Ж.Ж.)
<<Сөз бен түсіндірмелерді сәйкестендір>> әдісі

Параграфтағы мәтінді пайдаланып кестеде берілген көмірсулардың аттарын сипаттамаларымен сәйкестендіріңдер.
1
Лактоза
А
Адам мен жануарлар ағзасында қорға жиналатын күрделі көмірсулар .
2
Крахмал
Ә
Қант қызылшасының тамырында, қант қамысында көптеп кездеседі.
3
Гликоген
Б
АТФ, РНК, В дәруменінің құрамына кіреді.
4
Рибоза

В
Өсімдіктерде қор заты ретінде жинақталатын полисахорид.
5
Глюкоза

Г
Сүт қанты. Ана сүтінің және жанурлар сүтінің құрамында болады.
6
Сахароза
Ғ
Крахмал, гликоген, целлюлозаның мономері. Жүйке жүйесі мен ішкі секреция бездерінің жұмысын реттейді
Жауабы
1
2
3
4
5
6
г
в
А
Б
Ғ
Ә

Дескриптор
oo Лактозаны сипаттайды.
oo Крахмалды сипаттайды.
oo Гликогенді сипаттайды.
oo Рибозаны сипаттайды.
oo Глюкозаны сипаттайды.
oo Сахарозаны сипаттайды.

2-тапсырма (Т.Ж.) Кластер әдісі
Дерек көздерін пайдалана отырып, кестеге көмірсуларды химиялық табиғаты бойынша жіктеңдер.
Көмірсулар

Дескриптор:
:: Көмірсуларды 3 класқа бөле алады (моносахорид, дисахорид, полисахорид).
:: Моносахоридтердің 2 тобын жаза алады. (глюкоза, фруктоза)
:: Дисахаридті атайды. (сахароза)
:: Полисахароидтердің 2 тобын жаза алады. (крахмал, гликоген)
3-тапсырма (Ж.Ж.) <<Суретпен жұмыс>> әдісі Оқушылар органикалық заттардың молекулалары көрсетілген сызбаны талдайды.

Моносахорид .............................
Дисахарид .............................
Полисахарид .............................

Дескриптор:

- көмірсулардың түрлерін біледі;
- көмірсулардың түрлерінің мысалдарын келтіреді; - - моносахаридті сызба арқылы анықтайды
- полисахаридті сызба арқылы анықтайды
- дисахаридті сызба арқылы анықтайды
Қ.Б
Қосымша :1

8_4_қосымша 2_сәйкестендіру

Биология 10-сынып 1-бөлім оқулық Мектеп 2019
Е.А Очкур, Ж.Ж Құрманғалиева, М.А, Нуртаева
15 бет

Қалыптас -тырушы бағалауға арналған тапсырма жинағы биология 10-сынып 5-бет

Сабақтың соңы

Рефлексия: <<Жетістік жолы>> әдісі

Оқушылардың бүгінгі сабақтан не білгендігі туралы қорытынды жасау үшін сабақ өту барысында пайдаланамын.

Саралау - Сіз қандай тəсілмен
көбірек қолдау көрсетпексіз?
Сіз басқаларға қарағанда
қабілетті оқушыларға қандай
тапсырмалар бересіз?
Бағалау - Сіз
оқушылардың
материалды игеру
деңгейін қалай тексеруді
жоспарлап отырсыз?
Денсаулық жəне
қауіпсіздік техникасын
сақтау
<<Сөз бен түсіндірмелерді сәйкестендір>> әдісі арқылы параграфтегі Кестедегі берілген сипаттамаларды көмірсулардың атауларымен сәйкестендіру арқылы оқылым, жазылым дағдыларын дамытуға қолдау көрсетемін.

Қабілеті орта оқушыларға
<<Кластер>> әдісі арқылы көмірсуларды химиялық табиғаты бойынша жіктеуді сипаттау барысында оқылым, айтылым, жазылым дағдыларының қалыптасуына орташа қолдау көрсетемін.

Қабілеті жоғары оқушыларға <<Суретпен жұмыс>> әдісін қолдану барысында Суреттер арқылы көмірсулардың молекулаларын сызбадан талдау арқылы оқушыларда айтылым, жазылым, оқылым қасиеттерін дамытуға, өз ойын еркін талдап жеткізе білуге және шапшаңдық қабілеттерін дамытуға бағытталған тапсырмалар беремін. Қабілеті жоғары оқушылар 3 тапсырманы да орындап болған соң, зерікпеу үшін Қосымша 1 де көрсетілген тапсырманы ұсынамын.

Берілген тапсырмаларға сәйкес оқушылардың оқу жетістігін арттыру мақсатында оқушыларды <<Конверттегі сұрақ>> әдісімен бағалаймын. Әрбір топқа арнап оқу мақсатына сәйкес 2-3 сұрақ жазып, конвертке саламын.
1.Қарапайым көмірсуларға мысал келтір.
2.Полисахаридтерге анықтама беріңдер.
3.Көмірсулардың класқа бөлінуі неге негізделеді?
Әрбір топ тапқан сұрақтарға қарай кері байланыс беремін. 3 сұраққа жауап берсе <<Өте жақсы>> <<Жарайсың>> 2 сұраққа жауап берсе <<Жақсы>> 1 сұраққа жауап берген жағдайда <<Талпын>> деген сөздермен мадақтай отырып бағалаймын. Нәтижесінде жауапкершілікке, ұқыптылыққа баулимын. Оқу мақсатына жеткенін анықтаймын.
1-тапсырмада оқу жетістігін конверттегі сұрақ әдісімен бағалаймын

Параграфтағы мәтінді пайдаланып кестеде берілген көмірсулардың аттарын сипаттамаларымен сәйкестендіріңдер.

Оқушыларды салауатты өмір салтын ұстана отырып, тазалық ережелерін үздіксіз сақтап отыруға, қоршаған ортаны қорғап жүруге дағдыландыру
Сыныпта қауіпсіздік техникалық ережелерді үнемі еске түсіріп тұру.

Сабақ бойынша
рефлексия
Сабақ мақсаттары
немесе оқу
мақсаттары шынайы,
қолжетімді болды ма?
Барлық оқушылар оқу
мақсатына қол
жеткізді ме? Егер
оқушылар оқу
мақсатына жетпеген
болса, неліктен деп
ойлайсыз? Сабақта
саралау дұрыс
жүргізілді ме?
Сабақ кезеңдерінде
уақытты тиімді
пайдаландыңыз ба?
Сабақ жоспарынан
ауытқулар болды ма
жəне неліктен?

Жалпы бағалау

Сабақта ең жақсы өткен екі нəрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?
1:
2:

Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?
1:
2:

Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың
жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нəрсеге назар аудару қажет?

Қосымша 1
Целлюлозаның құрамына кіретін мономерді атаңыз:________________________

Дескриптор:
-целлюлозаның құрамына кіретін мономерін анықтайды.

Ұқсас жұмыстар
Көмірсулар. глюкоза. 11 сынып
Физикалық қасиеттері
Ас қорытудың маңызы
Тіршілік химиясы
Жеміс қанты
Көмірсуларға тән реакциялар
Көмірсулар.Глюкоза
Полисахаридтер, 11 сынып
Сұрақтарға жауап
Химиялық элементтердің атомдарының валенттілігі
Пәндер