Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Биология мамандығының студенттеріне Анатомия пәні бойынша Сабақтың тақырыбы ретінде

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
Әл Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Биология және биотехнология факультеті

МӨЖ
Пәні: Жоғарғы мектеп педагогикасы
Тақырыбы:
* 1.Б.Блум таксономиясы негізінде белгілі бір мамандық бойынша пәннің күтілетін нәтижелерін құрастыру.
* 2.Шетелдік оқыту концепцияларына талдау жасау.

Дайындаған: Мусинова Айнур Е.
Тексерген: Құдайбергенова Алия М.
Б.Блум таксономиясы негізінде белгілі бір мамандық бойынша пәннің күтілетін нәтижелерін құрастыру.

Қазіргі таңда Елбасының көреген саясатының арқасында Қазақстан әлемдік қауымдастықтың ортасынан лайықты өз орнын таба білді.Бүгінде барлық салалар жоғары қарқынмен даму үстінде.Адам құндылығын дамыту арқылы әлем елдері ғылым мен білімге аса көңіл бөліп,білімді де білікті маман даярлау ісіне зор мән беруде.
Студенттерді шығармашылыққа баулу,өз еңбегінің нәтижесін көруге,оны бағалауға бағыттау-өте күрделі үрдіс.Студенттің шығармашылық мүмкіндігі оның жеке тұлға ретінде қалыптасу үрдісінде пайда болады.Сондықтан да студенттің шығармашылық әрекеті өнімді әрекетпен ұштасып жатуы тиіс.Ол үшін ең алдымен оқытушы түрлі стратегияларды қолдануға қабілетті болуы керек.Студенттердің дамуын жақсарту үшін оқытушы үдерісінде жаңа әдіс тәсілдерді өз тәжірибесіне енгізе білуі тиіс.Осы орайда ең қолайлы және кең таралған әдістердің бірі Блум таксономиясын сабақта қолданып студенттерден жақсы нәтиже алуға болады.
Заманауи биология мамандығына Блум таксономиясын қолдану-студенттерінің даму траекториясын бақылап,қадағалауға мүмкіндік береді.Блум оқыту мақсатының келесідей деңгейлерін бөліп шығарады:білім,түсіну,қолдану,талдау,жинақтау және бағалау.
Келесі кезекте маған берілген тапсырма бойынша 5В060700-Биология мамандығы студенттерінің сабақта Блум таксономиясы арқылы күтілетін нәтижелерін сипаттап бергім келеді.
Биология мамандығының студенттеріне Анатомия пәні бойынша Сабақтың тақырыбы ретінде : Гуморальдық реттелу-гормондар көмегімен реттелу тақырыбын алуға болады.Осы тақырып бойынша Блум таксономиясын қолданып артықшылықтарын атап көрсетемін.
Күтілетін нәтижелер:
1.Сыни тұрғысынан ойлау арқылы студенттердің белсенділігі,өзіндік сана-сезімі мен пайымы дамиды;
2.Тақырыпты толық түсінеді,сыртқы және ішкі секреция бездерін ажыратады,жүйелейді.
3.Гуморальды реттелу,гормон деген сөздердің мағынасын ашады,гормондардың ерекшелігін,оның гуморальды реттелумен байланысын талдайды;
4.Ішкі секреция бездерін салыстырып,айырмашылықтарын табады;
5.Гуморальды реттелудегі гормондардың маңызына баға береді;
Осы тақырып бойынша Блум таксономиясы мынадай ретпен жүреді:
1.Білу.
Бұл категория бойынша мәліметтерді қайталау немесе тану арқылы есте қалай сақталғанын тексеруге бағытталады,мағлұмат пен деректерді еске түсіреді.Яғни,өткен тақырыпты еске түсіріп талқылайды.
2.Түсіну.
Студенттерге жаңа сабақтың тақырыбын ашуға тырысады.Жалпы гормондар туралы түсінік беріледі.
3.Қолдану.
Жаңа тақырып бойынша тереңірек түсініп,ұғымдарды,заңдарды,теорияларды,практикалық тұрғыдан қолдану кіреді.
4.Талдау.
Сабақ барысында студенті тек біліммен қаруландырып қана қоймай,жаңа материалмен жұмыс істеу тәсілдерін,соның ішінде қандай да бір міндеттерді алдыға қойып,оларды шеше білу тәсілдеріне дағдыландырған жөн.Бұл категория бойынша студенттерге тақырыпқа сай сұрақтар қойылып,талдау жасалады.
5.Синтез.
Оқу материалының элементтерінен жаңашыл сипаттан бүтінді нәтижені құрастыру.Жинақтау кезеңінде сабақтың жаңа тақырыбы бойынша игерілген білімдерін жинақтап,қорытындылауға дайындық жүргізіледі.
6.Бағалау
Жаңа тақырыпты меңгеру деңгейін анықтап,сабақ қорытындыланады.

Қорытындылай келе, 6 кезеңнен тұратын Бенджамен Блумның таксономиясының бағыты заманауи білім беру жүйесіндегі ойлау қабілетінің аса маңыздылығын түсінетін заманауи мұғалімге тәжірибелік көмек көрсету.Блум таксономиясының 6 кезеңінен тұратын технологияны қолдана отырып оқыту нәтижесінде келесідей құзыреттіліктерді дамытуға болады:
-оқушылардың қызығушылығын арттырады;
-Оқушылар бір-бірін тыңдап,бір-бірін үйретеді.
-оқушылардың ойлау,есте сақтау қабілеті дамиды;
-оқушылардың өзіндік пікірі қалыптасады;
-оқушылар өзара татуластыққа үйренеді;
Блум таксономиясының кезеңдеріндегі қарастырылған тапсырмалар оқушылардың ойлау қабілетін,тіл байлығын дамытып,талантты және дарынды етіп тәрбиелейді.

Шетелдік оқыту концепциялары

Қазіргі заманғы отандық педагогика білім берудің жаңа парадигмаларын іздейді, сондықтан ол әлемдегі педагогикалық тұжырымдамаларға қызығушылық танытады. Қазіргі уақытта әртүрлі елдердегі педагогикалық жүйелер мен теорияларды ғылыми салыстырудың екі негізгі функциясы бар. Біріншісі-халықаралық ұйымдарға әртүрлі елдерде білім беруді дамыту туралы шешім қабылдауға, көмек көрсетуге және әртүрлі елдердің ғылыми қызметін үйлестіруге көмектесетін эмпирикалық мәліметтер мен теориялық ақпарат алу. Шетелдік педагогика мен мектепті зерттеудегі екінші міндет-тәжірибені туған жерге көшіруді қамтамасыз ету. Ғалымдардың пікірінше, әр түрлі елдердің педагогикалық практикасы мен ғылымын білу, олардың білім беру тәжірибесін зерттеу өз еліндегі мәселелерді шешуге көмектеседі, ол өзінің педагогикалық жүйесін түсінуге және оңтайлы құруға ынталандырады.
Тиісті философиялық бағыттарға негізделген негізгі педагогикалық ұғымдар-прагматизм, неопозитивизм, экзистенциализм, неотомизм, мінез-құлық.
Прагматизм-тәрбиені өмірмен жақындастыруды, практикалық іс-әрекеттегі тәрбие мақсаттарына қол жеткізуді ЖАҚТАЙТЫН ФИЛОСОФИЯЛЫҚ және педагогикалық бағыт. Прагматикалық философияның негізін қалаушылар ч.Пирс (1839-1914) және У. Джемс (1842-1910) идеализм мен материализмнен тыс жаңа философия құруды талап етті. Ертедегі прагматистердің идеяларын американдық философ және ағартушы Дж. Дьюи (1859-1952). Ол оларды инструментализм деп атаған жүйеге әкелді. Мектеп өмірден, оқыту тәрбиеден бөлінбеуі керек. Басты мәні неопрагматической тұжырымдамасын тәрбиелеудің жеке тұлғаның өзіндік бекуге. Оның жақтастары (А.Маслоу, А. Комбс, Э. Келли, к. Роджерс, Т. Браммельд, с. Хук және т. б.) тәрбиенің индивидуалистік бағытын күшейтеді.
Неопозитивизм-ғылыми-техникалық революциядан туындаған құбылыстар кешенін түсінуге тырысатын философиялық және педагогикалық бағыт. Платон, Аристотель, Юм, Канттың этикалық идеяларында классикалық позитивизмнің тереңдігінде пайда болған жаңа бағыт біртіндеп күшейіп, Батыста кең таралды. Қазіргі педагогикалық неопозитивизм көбінесе "жаңа гуманизм" деп аталады. Оның кейбір бағыттарына қатысты "скицизм" термині де қолданылады (ағылшын тілінен. sciense-ғылым). Жаңа гуманизм мен ғылымның көрнекті өкілдері-П. Хере, Дж. Вильсон, Р. С. Питер, А. Харрис, М. Уорнок, Л.Колберг және басқалар.
Неопозитивизм педагогикасының негізгі ережелері келесідей. Білім дүниетанымдық идеялардан тазартылуы керек, өйткені ғылыми-техникалық прогресс жағдайындағы әлеуметтік өмір идеологияға емес, "ұтымды ойлауды" қажет етеді. Жаңа гуманизмді жақтаушылар білім беру жүйесін толық ізгілендіруді жақтайды, онда әділеттілік қоғамының барлық салаларында адамдар арасындағы қатынастардың жоғары қағидасы ретінде бекітудің негізгі құралы ретінде көрінеді.
Экзистенциализм-адамды әлемнің ең жоғары құндылығы деп танитын ықпалды философиялық бағыт. Қазіргі экзистенциалистік педагогиканың көрнекті өкілдері Дж. Кнеллер, к.Гоулд, Э. Брейзах (АҚШ), у. Баррет (Ұлыбритания), М. Марсель (Франция), о. Ф. Болнов (Германия), т. Морита (Жапония), А. Фаллико (Италия) және тағы басқалар подсознание санасын тәрбиелік әсер ету орталығы деп санайды: көңіл -- күй, сезім, импульстар, адамның түйсігі-ең бастысы. Ал сана, ақыл, логика екінші реттік маңызға ие.
Неотомизм-католик теологы Томас (Тома) Аквинаның (1225-1274) атынан өз атын алған діни философиялық ілім. Француз философы, неотомизмнің танымал басшысы Дж. Маритен дамыды. Католик педагогикасының көрнекті өкілдері - у. Каннингам, у.Макгакен (АҚШ), М. Казотти, М. Стефанини (Италия), в. фон Ловених (Германия), Р. Ливигстон (Англия), Е. Гилсон (Франция). Неотомизм педагогикасының негізгі ережелері адамның "қос табиғатымен" анықталады. Адам-бұл материя мен рухтың бірлігі, сондықтан ол жеке және жеке тұлға.
Мінез -- құлық-бұл адам ғылымының соңғы жетістіктеріне, оның мүдделерін, қажеттіліктерін, қабілеттерін, мінез-құлқын анықтайтын факторларды зерттеудің заманауи әдістерін қолдануға негізделген білім деп түсінілетін технократиялық тәрбиенің психологиялық-педагогикалық тұжырымдамасы. Классикалық мінез-құлық, оның басында көрнекті американдық философ және психолог Дж. Уотсон ғылымды мінез-құлықтың (реакцияның) ынталандыруға (ынталандыруға) тәуелділігі туралы ұстаныммен байытып, осы байланысты S - " R. Необихевиорист (Б. Ф. Скиннер, к. Халл, Э. Толмен, с. Баспасөз және т.б.) оны күшейту туралы ережемен толықтырды, нәтижесінде берілген мінез -- құлықты қалыптастыру тізбегі "ынталандыру -- реакция-күшейту"түрінде пайда болды. Осылайша, білімге қатысты нео-мінез-құлықтың негізгі идеясы адамның мінез -- құлқы басқарылатын процесс болып табылады.

Пайдаланылған әдебиеттер:

1.Торманов Н.Т., Төлеуханов С.Т., Аблайханова Н.Т., Уршеева Б.И. Биологиядан білім беру концепциясы және оқытудың инновациялық әдістемелері. Алматы: Қазақ Университеті, 2016. - 218б
2.БЛУМ ТАКСОНОМИЯСЫ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯСЫНЫҢ НЕГІЗІНДЕ ҰЙЫМДАСТЫРЫЛҒАН БИОЛОГИЯ САБАҒЫ-статья Абылайханова Н.Т
3.Интернет ресурс https://urok.1sept.ru/articles/609904

Ұқсас жұмыстар
Анатомия пәнінің оқытушысы
Ауески ауруы
Биология ғылымы
«есту мүшесі. құлақтың құрылысы»
Студенттердің тәжірибелік жұмыстары
Сүтқоректілер класы
Жүрек қан-тамыр аурулары
Жүйке жасушасының өсіндісі
Эволюция жолдары
Тіс гигиенасы
Пәндер