Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Шарын шатқалы

|Ұзақ мерзімді жоспар тарауы: 1-бөлім: Қазақстан қорықтары |
|Мектеп: «Мұрагер» ММИ |
|Күні: 18.05.2018 |
|Мұғалімнің аты-жөні: Төлеп К.Ә. |
|Сынып: 6 Қатысқандар: |
|Қатыспағандар: |
|Сабақ тақырыбы |5-сабақ. Шарын шатқалын көрдің бе? |
|Осы сабақта қол|6.1.1.1 тірек сөздер, мәтіннің бастапқы бөлігін тыңдау арқылы |
|жеткізілетін |тақырыпты және көтерілетін мәселені болжау. |
|оқу мақсаттары |6.2.4.1 шағын көлемді мәтіндегі жеке эпизодтарды сипаттау және |
| |тілдік ерекшелігіне салыстыру жасау. |
|Сабақ мақсаты |Мәтіннің бастапқы бөлігін тыңдау және сұрақтар қою арқылы |
| |көтерілетін мәселені болжау; |
| |Мәтіннің тілдік ерекшеліктерін салыстыру; |
| |«Шарын шатқалы» мәтініндегі жеке эпизодтарды сипаттау арқылы |
| |өзіндік ой-тұжырым жасау. |
|Бағалау |мәтіннің бастапқы бөлігін тыңдау арқылы тақырыпты және көтерілетін |
|критерийі |мәселені болжайды; |
| |«Шарын шатқалы» мәтінінің тілдік ерекшеліктерін салыстырады; |
| |шағын көлемді мәтіндегі жеке эпизодтарды сипаттайды. |
|Тілдік |Оқушылар орындай алады: мәтінді тыңдайды, сұрақтар арқылы тақырыпты|
|мақсаттар |және көтерілген мәселені болжайды, тілдік ерекшеліктерді |
| |салыстырады, жеке эпизодтарды салыстырады; |
| |Мәтінге қатысты тірек сөздер: мекен, құмды жар, аңғар, шақырым, |
| |жабайы, көне, ескерткіш. |
| |Диалог кезінде қолданылатын тіркестер: «Меніңше, ... Қазақстандағы |
| |ең сұлу жер, себебі ол ...» |
| |Талқылауға арналған сұрақтар: |
| |- Шарын шатқалын білесіңдер ме? |
| |- Әлемде каньондар қай жерлерде орналасқан? |
|Құндылықтарға |«Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясының құндылықтары: тарихтың, |
|баулу |мәдениет пен тілдің біртұтастығы |
| |туған еліміздің табиғаты қорғауға; |
| |тарихи жәдігерлерге құрметпен қарауға; |
| |өзара жауапкершілікті нығайтуға баулу. |
|Пәнаралық |Сабақта аудиомәтінді тыңдау арқылы АКТ, яғни информатика, мәтіндегі|
|байланыс |жер тарихы арқылы Қазақстан тарихы, жер-су атаулары арқылы |
| |география пәндерімен байланыс орнатылады. |
|Алдыңғы білім |Оқушылар бұған дейін Алтынемел ұлттық саябағы туралы ақпаратпен |
| |танысып, жетекші сұрақтар арқылы пікір алмасып, өз көзқарастарын |
| |білдіруге дағдыланды. Бұл білім жаңа тақырыпты анықтауда оқушыларға|
| |көмектесе алады. Табиғат және оны қорғау туралы жалпы білімдері |
| |бар. |
|Сабақ барысы |
|Сабақтың |Сабақта жоспарланған жаттығу түрлері |Ресурстар |
|жоспарланған | | |
|кезеңдері | | |
|Сабақтың басы –|Оқушылармен сәлемдесу. | |
|15мин. |Психологиялық ахуал орнату. | |
| |«Жүректен-жүрекке» әдісі | |
| |Мақсаты: оқушылар арасында жағымды әріптестік | |
| |қалыптастыру |«тау», |
| |Орындалуы: Оқушылар бір-біріне жүректер ұсынып, жақсы |«көл», |
| |сөздермен тілектерін айтады. |«дала» |
| |Топқа бөлу. Оқушыларға «тау», «көл», «дала» сөздері |сөздері |
| |жазылған қағаздар таратылады. Оқушылар осы сөздер |жазылған |
| |бойынша топтарға бөлінеді. |қағаздар |
| |Ширату жаттығулары: «Қар кесегі» әдісі | |
| |табиғат қандай болады?(әдемі, сұлу, көркем...) | |
| |Қазақстанда қандай табиғаты көркем жерлер бар? | |
| |(Көкшетау, Марқакөл, Алатау, Балқаш, Қарқаралы...) | |
| |Алтынемел ұлттық саябағының табиғаты қандай? (таулы, |Интербелсенд|
| |орманды, көрікті...) |і тақта, |
| |«Миға шабуыл» әдісі: |суреттер |
| |Мақсаты: сұрақ қою арқылы ой қозғау және ойды | |
| |жинақтау. |Қазақ тілі |
| |Орындалуы: Оқушыларға табиғат суреті және соның ішінде|мен |
| |Шарын шатқалының фотосы көрсетіледі |әдебиеті. |
| | |Бәйшешек. |
| |және төмендегідей сауалдар қойылады: |Оқулық. |
| |1. Мына суреттен нені байқадық? |Қазақ |
| |2. Қазақстанның қандай жерлері бейнеленген? |тілінен |
| |3. Мына суреттегі Шарын шатқалын білесіңдер ме? |басқа тілде |
| |4. Сендер бұрын Шарын шатқалына бардыңдар ма? |оқытатын 11 |
| |5. Сабақ тақырыбы қандай деп ойлайсыңдар? |жылдық |
| | |жалпы білім |
| |Ендеше, бүгін Шарын шатқалымен танысамыз. |беретін |
| |Сабағымыздың мақсаты: Шарын шатқалы туралы мәтінді |мектептің |
| |тыңдай отырып, ақпараттарды анықтау және өз ойын |6-сыныбына |
| |әңгімелеп айту. Сабағымыздың тақырыбы – «Шарын |арналған. |
| |шатқалын көрдің бе?». |1-бөлім. / |
| | |Ф.Ш. |
| |ҚБ. «Жарайсың!», «Бәрекелді!» сөздері арқылы ауызша |Оразбаева,Ж.|
| |бағаланады. |Т. |
| | |Дәулетбекова|
| | |, А.Қ. |
| | |Рауандина, |
| | |Р. |
| | |С.Рахметова,|
| | |А.Н. Юсуп — |
| | |Алматы: |
| | |Көкжиек-Гори|
| | |зонт, |
| | |2018. - |
| | |129-б. |
|Сабақтың ортасы|Тыңдалым алды тапсырмасы | |
|– 20 минут |СЖ. 1-тапсырма. Берілген үлгіге қарап, кестені | |
| |толтырыңдар. |«Графикалық |
| |Мақсаты: мәтінде кездесетін сөздер мағынасын |органайзер» |
| |түсіндіру. | |
| |Орындалуы: кестеде көрсетілген үлгі бойынша сөздердің | |
| |қасына оның мағынасын көрсетеді және сөйлем құрап | |
| |жазады. | |
| | | |
| |Сөздікпен орындалатын жаттығу | |
| |сөз | |
| |Сіздің ойыңызша, оның мағынасы қандай |Үлестірмелі |
| |Сөздіктегі анықтамасы |материал, |
| |Сөзді пайдалана отырып құрылған сөйлем |12.1 |
| | | |
| |мекен | |
| |Тұратын жер | |
| |орын | |
| |Ұя – құстардың мекені. | |
| | | |
| |құмды жар | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |аңғар | |
| | | |
| | |Аудиомәтін |
| | |«Шарын |
| | |шатқалы» |
| |шақырым | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |жабайы | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |көне | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |ескерткіш | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | |Фотосуреттер|
| |Тыңдалым кезі тапсырмасы | |
| |СЖ. 2-тапсырма. Аудиомәтінді тыңда, мәтіндегі негізгі | |
| |ойды еске сақта, берілген сөздерді ескеріп, сөз | |
| |мағынасын түсінуге тырыс. | |
| |Мәтін «Шарын шатқалы» | |
| |Шарын шатқалы – Қазақстандағы табиғаты тамаша | |
| |мекендердің бірі. Ол Алматы облысының Райымбек | |
| |ауданында орналасқан. Шарын шатқалының әсемдігі мен |«Графикалық |
| |ерекше сұлулығы көп адамдарды таңғалдырған. |органайзер» |
| |Шарын шатқалында биіктігі 150-300 метрге дейін жететін| |
| |құмды жарлар бар. Жергілікті халық шатқалды «қорғанды | |
| |қамалдар аңғары» деп атайды. Аңғардың ұзындығы 2 |Үлестірмелі |
| |шақырым, ені 20-80 метрге дейін барады. |материал, |
| |Шатқалда ежелгі суретшілер салған жабайы аңдар мен |11.2 |
| |құстар бейнесін табуға болады. | |
| |Шарын шатқалы сияқты ғажайып мекен әлемде екі жерде | |
| |ғана бар. Бірі Қазақстанда болса, бірі Солтүстік | |
| |Америкада сақталған. 1964 жылы Шарын шатқалы табиғат | |
| |ескерткіші деп жарияланды. | |
| |Талқылау сұрақтары: | |
| |Шарын шатқалы қай облыста орналасқан? | |
| |Шарындағы құмды жарлар қандай? | |
| |Жергілікті халық шатқалды қалай атайды? | |
| |Шатқалдан нені табуға болады? | |
| |Осындай каньон әлемде тағы қай жерлерде бар? | |
| |Бағалау критерийі: | |
| |Мәтіннің бастапқы бөлігін тыңдау арқылы тақырыпты және| |
| |көтерілетін мәселені болжайды. | |
| |Дескриптор: | |
| |мәтінді мұқият екі рет тыңдайды; | |
| |сұрақтарға жауап береді; | |
| |тақырыпты және мәтінде көтерілген мәселені болжайды. | |
| |ҚБ. “Қол шапалақтау» әдісі арқылы бір-бірлерін | |
| |бағалайды. | |
| | | |
| |ТЖ. 3-тапсырма: | |
| |Тақтада көрсетілген суреттерді салыстырыңдар және |Бағдаршам |
| |өзара ұқсастықтары мен айырмашылықтарын тауып, «Қос |шамдары |
| |диаграмма» графикалық органайзеріне түсіріңдер. |түсіндегі |
| | |қима |
| |Қос диаграмма |қағаздар |
| | | |
| | | |
| | |«Серіктестік|
| | |әңгіме» |
| | |әдісі |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Мақсаты: екі жерді салыстыра отырып, сипаттату. | |
| |Орындалуы: оқушыларға интербелсенді тақтада Шарын | |
| |шатқалының және Солтүстік Америкадағы Колорадо | |
| |каньондарының фотосуреттері көрсетіледі. Олар алдымен | |
| |суреттермен танысады, содан соң сұрақтарға жауап |Тапсырмалар |
| |береді. Қос диаграмма арқылы ойларын қорытып жазады. |арқылы |
| |Түрткі сұрақтар: |саралау |
| |Шарын шатқалы мен Солтүстік Америка каньондарының | |
| |ұқсастықтары мен айырмашылықтары қандай? | |
| |Екі каньонның қандай ерекшеліктерін және ұқсастықтарын| |
| |байқадыңдар? | |
| |Бағалау критерийі: «Шарын шатқалы» мәтінінің тілдік | |
| |ерекшеліктерін салыстырады. | |
| |Дескриптор: | |
| |табиғат бейнелерін көреді және фотода көрсетілген жер | |
| |бедердерінің атаулары мен мәнін түсінеді; | |
| |Шарын шатқалы мен Солтүстік Америка каньондарының | |
| |ұқсастықтары мен айырмашылықтарын табады; | |
| |ҚБ. Тапсырма орындалып болған соң, жауаптары тыңдалып,| |
| |«Бағдаршам» арқылы жүргізіледі. | |
| |«жасыл» - салыстыру өте сәтті жасалды; | |
| |«сары» - салыстыру жасалды, бірақ қателіктері | |
| |түзетілуі керек; | |
| |«қызыл» - салыстыру өз деңгейінде жасалмады; | |
| | | |
| |ЖЖ. Бүгін меңгерген сөздерін, Шарын шатқалы мен | |
| |Солтүстік Америка каньондарын жұпта салыстыра отырып | |
| |талқылайды және тірек сөздерге сүйеніп, бір-бірлерін | |
| |толықтырады. «Меніңше, ... Қазақстандағы ең сұлу жер,| |
| |себебі ол ...» деген үлгіде өзара диалог жасап | |
| |сөйлеседі. | |
| |Бағалау критерийі: | |
| |«Шарын шатқалы» мәтінінің тілдік ерекшеліктерін | |
| |салыстырады. | |
| |Дескриптор: | |
| |тыңдалған мәтінді жұптаса талқылап түсінеді; | |
| |өзара әңгімелесу арқылы сөздерді дұрыс қолданады. | |
| |ҚБ. «Жақсы!», «Жарайсың!», «Тамаша!» сөздерін | |
| |қолданып, ауызша бағалау арқылы жүзеге асырылады. | |
| | | |
| |Ж. 3-тапсырма: Мәтінге қарай отырып, төмендегі | |
| |тұжырымдар бойынша өз ойыңды айт. | |
| | | |
| |Шарын шатқалындағы құмды жарларға сипаттама жаса. | |
| |Жергілікті халық бұл жерді «қорғанды қамалдар алаңы» | |
| |деп атайды. Оның себебі... | |
| |Ежелгі суретшілер шатқалға жабайы аңдар мен құстардың | |
| |бейнесін салған. Өйткені... | |
| | | |
| |Мақсаты: оқушыларға мәтіндегі жеке эпизодтарды | |
| |сипаттату. | |
| |Орындалуы: тыңдаған мәтіндегі кейбір эпизодтарды еске | |
| |сақтап, берілген тұжырымдамалар бойынша сипаттама | |
| |жасайды. | |
| |Бағалау критерийі: | |
| |шағын көлемді мәтіндегі жеке эпизодтарды сипаттайды. | |
| |Дескриптор: | |
| |мәтіндегі сөздер мағынасын түсінеді және кейбір | |
| |эпизодтарды еске сақтайды; | |
| |берілген тұжырымдамалар бойынша мәтін бөліктеріне | |
| |сипаттама жасайды. | |
| | | |
| |ҚБ. Оқушылар бір-бірлерін «Бас бармақ» арқылы | |
| |бағалайды. | |
|Сабақтың соңы –|Оқушылар рефлексиясы: «Бес саусақ» әдісі | |
|5мин. |Мақсаты: «Шарын шатқалын көрдің бе?» сабағы барысында | |
| |алған білімдеріне, меңгерген әдіс-тәсілдеріне талдау |Бес саусақ |
| |жасау, оқушылардың өздерін-өздері бағалауы. |бейнесіндегі|
| |Орындалуы: оқушылар әр саусаққа мынадай мәліметтер |қима |
| |жазады. |қағаздар |
| |Бас бармаққа – басты мәселе, яғни бүгінгі сабақта ең | |
| |маңызды жаңалық қандай тұжырым екендігін; | |
| |Балаң үйрекке – бірлескен жұмыс, яғни оқушы өзінің | |
| |топта қалай жұмыс істегенін; | |
| |Ортан терекке – ойлану, яғни бүгін қандай білім | |
| |алғанын; | |
| |Шылдыр шүмекке – шынайылық, бүгінгі сабақ | |
| |ұнаған-ұнамағанын; | |
| |Кішкене бөбекке – оқушы өзінің көңіл-күйін, яғни | |
| |сабақта өзін қалай сезінгенін жазады. | |
| | | |
| |Мұғалімнің ауызша кері байланысы. Оқушылардың сабақ | |
| |барысында жасаған жұмыстарына қысқаша талдау жасап, |Дереккөздер |
| |қорытынды ой-пікір айтады. |арқылы |
| | |саралау |
| |Үйде өз бетінше іздену тапсырмасын орындайды: | |
| |Шарын шатқалы туралы оқу. | |
| |Ғаламтор материалдарынан Шарын шатқалы туралы қосымша | |
| |деректер оқып, өз сөзімен әңгімелеу. | |
| |«Қазақстанның таңғажайып жерлері» атты шағын | |
| |презентация жасап келу. | |
| |
|Саралау: Сіз қандай |Бағалау: Сіз оқушылардың материалды |Денсаулық және |
|тәсілмен көбірек қолдау|игеру деңгейін қалай тексеруді |қауіпсіздік |
|көрсетпексіз? Сіз |жоспарлап отырсыз? |техникасын сақтау |
|басқаларға қарағанда | |АКТ пайдалануда |
|қабілетті оқушыларға | |қауіпсіздік |
|қандай тапсырма | |техникасын сақтайды.|
|бересіз? | |Топтық жұмыс кезінде|
| | |балалардың |
| | |денсаулығы мен |
| | |қауіпсіздігі басты |
| | |назарда болады. |
|Оқушыларға тапсырмалар |Оқушылардың нені үйренгендерін бағалау|Сергіту сәті |
|әдісі бойынша өз ойын |үшін қолданылатын әдіс-тәсілдер: |«Жүректен-жүрекке» |
|айту тапсырмасы саралап|Қалыптастырушы бағалау түрлері: |әдісі |
|берілді. Оқушылардың |«Қар кесегі» әдісі | |
|бәрі - Шарын |«Бас бармақ» әдісі | |
|шатқалындағы құмды |«Бағдаршам» әдісі | |
|жарларға сипаттама |«Бес саусақ» әдісі | |
|жасайды; |«Жақсы!», «Жарайсың!», «Тамаша!», | |
|Көпшілігі – жергілікті |«Бәрекелді!» сөздерін қолданып, ауызша| |
|халық «қорғанды |бағалау | |
|қамалдар алаңы» деп |«Қол шапалақтау» әдісі арқылы оқушылар| |
|атайтын Шарын |бір-бірлеріне қолдау көрсетеді. | |
|шатқалының бұлай аталу | | |
|себебін айтады. | | |
|Кейбірі – ежелгі | | |
|суретшілер неліктен | | |
|шатқалға жабайы аңдар | | |
|мен құстардың бейнесін | | |
|салғанын өз | | |
|пайымдаулары бойынша | | |
|түсіндіреді. | | |
|Үй тапсырмасы | | |
|дерексөздер әдісі | | |
|бойынша саралап | | |
|берілді. | | |
|Сабақ бойынша рефлексия|Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланаңыз.|
| |Төменде өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап |
| |беріңіз |
|Сабақ мақсаты қолжетімді болды? |
| |
|Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? |
| |
|Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? |
| |
|Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? |
| |
|Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? |
| |
|Сабақ жоспарынан ауытқу болды ма және неліктен? |
|Жалпы бағалау |
|Сабақта ең жақсы өткен 2 нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)? |
|1. |
|2. |
|Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)? |
|1. |
|2. |
|Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың |
|жетістіктері/қиыншылықтары туралы нені анықтадым,келесі сабақта не нәрсеге назар |
|аудару керек? |

-----------------------
Шарын шатқалы

Колорадо шатқалы


Ұқсас жұмыстар
Табиғатты суреттеу
Тақырып Атажұрт
Сабақ мақсаттары жүзеге асты
Қазақстанда туризмнің түрлерін дамытуға қолайлы нысандарды анықтау
Сабаққа презентация
Тіл дамыту Отбасы сыйластығы
Табиғат аясында
Қазақстан территориясындағы тас дәуірінің тұрақтары
Қазақстан спорт сарайы
Ш. Уәлиханов- қазақтың ұлы ғалымы
Пәндер