Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Бүкіләлімдік тартылыс күші

Сабақ жоспары
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:
Динамика

Мектеп:
Күні:
Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып:10 ЖГБ
Қатысқандар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақ тақырыбы (8)
Бүкіләлімдік тартылыс күші. Есептер шығару
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)
10.1.2.2 - бүкіләлемдік тартылыс заңын түсіну және ғарыш аппараттарының қозғалысын сипаттау
Сабақ
мақсаттары
Оқушылар кез келген массасы бар дененің айналасында гравитациялық өрістің бар екендігін өзара тартылыс әсерінен пайда болатындығын және ғаламшар айланасындағы ғарыш аппараттарының қозғалысы бүкіләлемдік тартылыс күшіне байланысты екенін түсіндіреді.

Жетістік критерийері
Бүкіләлемдік тартылыс күшін түсінеді
Ғарыш аппараттарының қозғалысын сипаттау
Тілдік
мақсаттар
Пәнге тән лексика мен терминология:
Гравитациялық өріс, бүкіләлемдік тартылыс күші, ғарыш аппараттарының қозғалысы
Құндылықтарды
дарыту
Сабақ бойында оқушыларда қалыптасады бір-бірін сыйлау, ашықтық,мектеп мүлкін құрметтеу және бірігіп жұмыс жасай алу.
Пәнаралық
байланыстар
Математика пәнімен байланыс есептер және формулалар қорытып шығару және графикті оқи білу.
АКТ қолдану дағдылары
Интерактивті тақтаның қажетті мүмкіндіктерін кеңінен пайдалануы, интернет желісінен ақпараттар іздегенде тиімді жолдарды таңдауы.
Бастапқы білім

7 сынып физика курсынан - күштер,күштердің түрлері, салмақ, салмақсыздық, инерция,инерциялық санақ жүйесі

Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

Ресурстар
1-2 мин

2-4 мин

4-35 мин

35-40 мин

Ұйымдастыру кезеңі
Оқу мақсатын анықтау
Активити

Сұрақтар:
1. Графикте не берілгендігін түсіндіріңіз?
2. Осы тәуелділікті көрсететін заңды жазыңыз.
Тест тапсырмалары
1.Реактивті ұшақтың массасы 60т, двигателінің тарту күші 90 кН болса, ол екпін алғанда қандай үдеумен қозғалған?

A 15 м/с2
B 0,67 м/с2
C 1,5 м/с2
D 6,7 м/с2

2. 0,25 м/с2 үдеумен көтерілген лифтдегі массасы 100кг жүктің салмағы неге тең?
(g = 10 м/с2)
A 10 кН
B 1 кН
C 955 Н
D 975 Н

3.Планетаның Жерге қарағанда еркін түсу үдеуі 6 есе аз. Планетадағы дененің массасы 30 кг. Денеге әсер ететін ауырлық күші қандай?

A 49 Н
B 4,9 Н
C 180 Н
D 290 Н

4.Егер әрбір дененің массасын 2 есе арттырсақ, ал денелер арасындағы арақашықтықты 2 есе арттырсақ, онда олардың өзара тартылыс күші

A өзгермейді
B 2 есе кемиді
C 2 есе артады
D 8 есе артады

Есептер
1. (а) (і) Бүкіләлемдік тартылу заңын тұжырымдаңыз
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................

(і) Математикалық өрнегін жазыңыз

(b) Гравитациялық тартылу күштерін есептеңіз: Әрқайсысының массасы 100 г және бір-бірінен 1.0 см қашықтықтағы объектілердің арасындағы

2. (а) G - тұрақтысының физикалық мағынасын түсіндір.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(в) тапсырмасындағы формуланы пайдаланып, G - тұрақтысының өлшем бірлігін қорытып жаз.

(с) Суретте, Жер мен Айдың массалары және арақашықтықтары берілген. Жердің радиусы 6400 км.

(i) Жер мен Айдың арасындағы тартылу күшін есептеңдер.

(ii) Күнді орбитамен айналатын планетаға әсер етуші күшті және Күнге планетаның әсер ететін күшін салып көрсет;

[6]

3. Марс планетасының диаметрі 6800 км. Планетаның бетінен 5000 км биіктікте серік 7100м/с жылдамдықпен қозғалады. Марс планетасының массасы 6,42* 1023 кг.

(i) Осы жылдамдықпен қозғалғандағы серіктің центрге тартқыш үдеуін анықтаңдар:

(ii) Осы биіктіктегі еркін түсу үдеуін анықтаңдар

Қай есептер қиынлық келтірді? Неліктен?

Жалпы баға
Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
1:
2:
Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
1:
2:
Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

Ұқсас жұмыстар
Молекулалар арасындағы тартылыс күші
Денелер арасындағы гравитациялық күштер
Денелердің ауырлық күші әрекетінен қозғалуы
Табиғаттағы күштер
Күш формуласы
Денелердің тең әрекетті күші, тартылыс құбылысы, ауырлық күші. 7 сынып
Тартылыс құбылысы
Дененің ауырлық күші әсерінен қозғалысы
Инерция күшінің көздері
Ньютонның екінші заңына сєйкес үдеу күшке пропорционал
Пәндер