Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Функцияның графигі

Қысқа мерзімді жоспар

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:
7.2А Функция. Функцияның графигі
Мектеп: Медеу ауданы, №19 жалпы білім беретін мектебі
Күні:
Мұғалімнің аты-жөні: Қажымов Андас Марленұлы
Сынып: 7
Қатысқандар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақ тақырыбы
Сызықтық функция және оның графигі (3 сағат берілген, 1-сабақ)
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)
7.4.1.4 y=kx функциясының анықтамасын білу, графигін салу, k коэффициентіне қатысты орналасуын анықтау;
7.4.1.5 y=kx+b түріндегі сызықтық функцияның анықтамасын білу, оның графигін салу және графиктің k және b коэффициенттеріне қатысты орналасуын анықтау;

Сабақ мақсаттары
Барлық оқушылар:
y=kx функциясының анықтамасын біледі, графигін салады, k коэффициентіне қатысты орналасуын анықтау;
y=kx+b түріндегі сызықтық функцияның анықтамасын біледі, оның графигін салады және графиктің k және b коэффициенттеріне қатысты орналасуын анықтау;
Кейбір оқушылар:
y=kx+b сызықтық функциясының графигінен k және b таңбаларын анықтау.
Сызықтық функция графигінің координата осьтерімен қиылысу нүктелерін графикті салмай табу;

Бағалау критерийлері
y=kx функциясының анықтамасын біледі, графигін салады;
k бұрыштық коэффициентіне қатысты графиктің орналасуын және b бос мүшеге қатысты орналасуын анықтайды;
y=kx+b түріндегі сызықтық функцияның анықтамасын біледі, графигін салады, k және b таңбаларын анықтайды;
Сызықтық функция графигінің координата осьтерімен қиылысу нүктелерін графикті салмай табады;

Тілдік мақсаттар
Сызықтық функцияның анықтамасын айтады;
Тура пропорционалдық қандай қасиетіне байланысты дербестікке ие болатынын айта алады;
Графиктің k және b коэффициенттеріне қатысты орналасуын түсіндіріп береді;
Функция графигіне қарап, k және b коэффициенттерінің таңбаларын анықтап айтады.
Лексика мен терминология
Функция;
Аргумент;
Тәуелді айнымалы;
Тәуелсіз айнымалы;
Сызықтық функция;
Тура пропорционалдық;
Көлденең, тік;
Координаталық жазықтық;
Координаталық осьтер;
Координата басы;
Абсцисса;
Ордината;
График;
Коэффициент;
Құндылықтарды дарыту

Өмір бойы білім алу, құрмет, ынтымақтастық, ашықтық
Құндылықтарды дарыту топтық жұмыстарда оқушыларды ынтымақта жұмыс істеуге, бір-бірін құрметтей отырып, пікірлерін ашық айтуға баулу, түрлі әдіс-тәсілдерді қолдана отырып оқушылардың білімге деген құштарлығын артырып, ізденуге бағыттау арқылы жүзеге асады
Пәнаралық байланыстар
Сызу, геометрия.
Алдыңғы тақырып
Функция және функцияның графигі
АКТ қолдану дағдылары
Интерактивті тақта мүмкіндігін пайдаланып, өткен материалды қайталайды;
<<Геогебра>> бағдарламасы арқылы функция графигін салады, салыстырады, зерттейді;
PowerPoint бағдарламасында сабақ көрнекілігі жасалады;
Сабақты бағалау Excel электронды кестесінде жүргізіледі;
Бастапқы білім

Оқушылар жалпы функция туралы ұғымды, тәуелді және тәуелсіз айнымалылар туралы мағлұматты, координаталық жазықтық, осьтер туралы түсініктерді, кесте арқылы график салуды өткен сабақтан біледі;
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
Ресурстар
Сабақтың басы

Сабақ басында:
- Оқушылармен амандасып, түгендеймін;
- Дөңгелек, бесбұрыш, төртбұрыш, үшбұрыштар арқылы топтарға бөліп, таңдаған фигураларына қарай жағымды психологиялық сипаттама беріп, сыныпта жағымды ахуал қалыптастырамын;
- <<Тимбилдинг>> әдісі арқылы өткен материалды қайталата отырып, сабақ тақырыбын ашқызам;
- Оқушыларды критерийлермен таныстырып, бағалау парақтарын үлестірем.
Бағалау парағы
Оқушының аты-жөні
Топпен жұмыс нәтижесі
1-есеп
2-есеп
3-есеп
Барлығы

Қағаздан қиылған дөңгелек, бесбүрыш, төртбұрыш, үшбұрыштар.

Үлестірмелі бағалау парақтары
Сабақтың ортасы

Сабақ мақсатына орай білімдерді қалыптастыру үшін <<Қар үйіндісі>> әдісін пайдаланамын. Аталған әдіс бойынша оқушылар алдымен тақырыпты толық оқиды. Сосын төрт топқа тапсырма бөлініп беріледі: <>, <>, <<Сызықтық функция графигінің координата осьтерімен қиылысу нүктелерін графикті салмай табу>>, <>. Бөлініп берліген тақырыптар бойынша оқушылар білгендерін ортаға тастап, талқылап, мысалдар келтіре отырып, постер жасайды, әр топ өз постерін қорғайды. Топтар бір-бірін мұқият тыңдайды, сұрақтар қояды.
Топпен жұмыс нәтижесін оқушылар өзара бағалайды

Дескриптор
Топта талқылау кезінде постер мазмұнына идея қосуы
1 балл
Постерді қорғауға қатысуы
1 балл
Өзге топтардың қорғау жұмысын толықтыру үшін сұрақ қоюуы
1 балл

Визуалдандыру
Саралау жұмысының дереккөздер тәсілі
Мақсаты: Оқушылардың алған білімін түйіндей түсу үшін <<Геогебра>> бағдарламасы арқылы k және b коэффициенттерінің мәнін өзгерте отырып, сызықтық функция графигінің қалай өзгеретінін көрсету.

Алған жаңа білімді бекіту үшін оқулықпен жұмыс жасау. Есептер шығару. <<Сіз білетіннің барлығы>> әдісі.
Саралау жұмысының диалог және қолдау көрсету тәсілі;
Өзін-өзі бағалау.
Мақсаты:
y=kx функциясының анықтамасын білу, графигін салу, k коэффициентіне қатысты орналасуын анықтау;
Бағалау критерийі:
y=kx функциясының анықтамасын біледі;
Тәуелсіз айнымалыға мән бере отырып, сәйкес тәуелді айнымалыларды табу арқылы кестені толтырады;
Координаталық жазықтықта функция графигін салады.
1-есеп:
Берілген y=0,5х функциясының түрін анықтап, кесте толтырып, графигін салыңдар.
Дескриптор
Берілген функцияның түрін анықтайды
1 балл
Тәуелсіз айнымалыға мән бере отырып, сәйкес тәуелді айнымалыларды табу арқылы кестені толтырады
1 балл
Координаталық жазықтықта функция графигін салады
1 балл

Мақсаты:
y=kx+b түріндегі сызықтық функцияның анықтамасын білу
Сызықтық функция графигін салу және графиктің
k және b коэффициенттеріне қатысты орналасуын анықтау.
Бағалау критерийі:
y=kx+b түріндегі сызықтық функцияның анықтамасын біледі, графигін салады, k және b таңбаларын анықтайды
2-есеп:
Берілген y=2x-1 функциясының түрін анықтап, графикке тиісті екі нүкте арқылы графигін тұрғызыңдар, сызықтық функция графигінің координата осьтерімен қиылысу нүктелерінің координатасын график арқылы анықтаңдар.
Дескриптор
Берілген функцияның түрін анықтайды
1 балл
k және b коэффициенттерінің таңбасын анықтайды
1 балл
Графикке тиісті екі нүктенің координатасын жаза алады
1 балл
Координаталық жазықтықта функция графигін салады
1 балл
График арқылы абсцисса осімен қиылысу нүктесінің координатасын жаза алады
1 балл
График арқылы ордината осімен қиылысу нүктесінің координатасын жаза алады
1 балл

Мақсаты:
y=kx+b сызықтық функциясының графигінен k және b таңбаларын анықтау;
Сызықтық функция графигінің координата осьтерімен қиылысу нүктелерін графикті салмай табу.

Бағалау критерииі:
Сызықтық функция графигінің координата осьтерімен қиылысу нүктелерін графикті салмай табады.

3-есеп:
Берілген y=3x+5 функциясының графигін салмай-ақ, абсцисса және ордината осьтерімен қиылысу нүктелерінің координатасын жазыңдар.
Дескриптор
Графигін салмай-ақ, абсцисса осімен қиылысу нүктесінің координатасын жаза алады
1 балл
Графигін салмай-ақ, ордината осімен қиылысу нүктесінің координатасын жаза алады
1 балл

Оқулық
Интерактивті тақта
Геогебра бағдарламасы
Сызғыш
Қарындаш

Сабақтың соңы
Сабақ соңында оқушылар рефлексия жүргізеді:
<<Плюс.Минус. Қызықтырады>> кестесі
Плюс
Минус
Қызықтырады

Кестедегі <<Плюс>> бағанына оқушылар сабақ барысында жақсы меңгерген білімдерін, ал <<Минус>> бағанына сабақ барысында сұрақ туындатқан мәселелерін, <<Қызықтырады>> бағанына өздерінің алдағы уақытта білгісі келетін мәліметтері туралы жазады.

Сабақ соңында оқушылардың барлық жинаған ұпайларының Excel электронды кестесі арқылы қорытындысы шығады:
12-14 балл - <<Жарайсың!>>
8-11 балл - <<Жақсы. Дегенмен, әлі де іздену керек!>>
1-7 балл - <<Көп іздену керек!>>

<<Плюс. Минус. Қызықтырады>> кестесінің үлестірмелі парағы

Excel электрондық кестесі

Саралау - оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?
Бағалау - оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?
Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
Саралау жұмысының жіктеу тәсілі бойынша балалардың психологиялық ерекшеліктеріне қарай топтай отырып, <<ұйымшыл топ>> құрамын.Сабақ барысында саралау жұмысының дереккөздер тәсілін жаңа тақырыпты меңгерту үшін қолданам. Яғни, оқулықтағы деректерді оқушылар талқылап, тақырыпты бір-бірлеріне түсіндіреді. Сонымен қатар, <<Геогебра>> бағдарламасының көмегімен сызықтық функция графигінің k және b коэффициенттеріне байланысты өзгерісін көрсетем (визулдандыру);
Саралау жұмысының диалог жəне қолдау көрсету тәсілін кейбір оқушыларға тапсырманы орындау барысында жан-жақты əрі нақты көмек қажет болғанда қолданам;
Саралау жұмысының бағалау тәсілі. Оқушылардың тапсырмалардың әр түрін орындағанда үнемі бағаланып отыруы - балалардың алға ұмтылып, ынталануына ықпал етеді;
Сабақ барысында, әсіресе, топтық жұмыс кезінде оқушылардың тыңдалым, оқылым, айтылым, жазылым дағдыларының дұрыс қалыптасуын қадағалап отырамын;
Қабілеті жоғары оқушыларға сызықтық функцияның графигіне тиісті екі нүктенің координатасын анықтап, сол нүктелердің координаталарын пайдаланып, сызықтық функция теңдеуін жазуға тапсырма беремін.
Оқушылар топпен орындалған жұмыста берілген дескриптор бойынша бір-бірін бағалайды;
Ал есептер шығару кезінде берілген дескриптор бойынша өзін-өзі бағалайды.
Нәтижесінде жинақталған ұпай бойынша сабақ соңында қорытынды шығарылады:
12-14 балл - <<Жарайсың!>>
8-11 балл - <<Жақсы. Дегенмен, әлі де іздену керек!>>
1-7 балл - <<Көп іздену керек!>>

Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?
Жеткізбесе, неліктен?
Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?
Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?
Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Жалпы баға
Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
1:

2:

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
1:

2:

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

Ұқсас жұмыстар
Функцияны зерттеу және оның графигін салу туралы
Дәрежелік функция
Функцияны зерттеу және оның графигін салу
Функциялар
Сызықтық функция 6-сынып
Функцияның графигін сыз
8-сыныпта «сызықтық функция» тақырыбына бизнес – сабақ
Жеке тапсырма ұсыну
Функция графигі парабола
Квадраттық функция және оның графигі
Пәндер