Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Түсінбеген жерім

Қысқа мерзімді жоспар
Бөлім

Педагогтың аты-жөні
Мусамагамбетова С. К.
Күні

Сынып
Қатысушылар саны
Қатыспағандар саны
Сабақтың тақырыбы
Географиялық нысандар мен құбылыстарды номинациялау ерекшеліктері
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)
9.1.1.3 географиялық нысандар мен құбылыстарды номинациялау ерекшеліктерін анықтайды
Сабақтың мақсаты

Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады:
географиялық нысандар мен құбылыстарды номинациялау ерекшеліктерін анықтайды
Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады географиялық зерттеу әдістерінің мәнін түсіндіріп, қолданады;
Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады:
Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады.
Бағалау критерииі
* Қосымша ақпарат көзінен алған мәліметтерді түсінеді;
* географиялық нысандар мен құбылыстарды номинациялау ерекшеліктерін анықтайды
* Географиялық білім көздерін біледі, карта, атлас, оқулық, әдебиеттермен қалай жұмыс істеу керек екенін түсінеді және барлық білім көздерін өз қажетіне қолданады.
Сабақтың кезеңі/ уақыты
Мұғалімнің әрекеті
Оқушының әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Басы
Қызығушылықты ояту үшін миға шабуыл.
Сыни тұрғыдан ойлауға <<Түрткі, сынақтан өткізу, қайта бағыттау>> сұрақтары
1.Географиялық білім не үшін қажет?
2.Неліктен?
3.Географиялық білімдерді алған жағдайда қандай мамандықтарға қол жеткізуге болады?
Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен таныстыру
Оқу мақсатымен, тілдік мақсатпен танысады;
Жетістік критерийлерін болжайды;
Жетістік критерийлерімен танысады.
Кластер құру: Қорқыт
Сұрақтар:
Қайталау
Сұрақ жауап орындайды

<<Кіру билеттері>>

Ортасы
Мағынаны тану кезеңі
Географиялық нысан -- жердің беткі қабатының белгілі бір қалыптағы айтарлықтай тұрақты тұтас элементі. Географиялық нысандар бір-бірінен шартты географиялық шек арқылы бөлініп ажыратылады. Географиялық нысандардың шығу тегі әртүрлі болуы мүмкін: табиғи (материктер, мұхиттар, өзен-көлдер, таулар, шалғындар, ормандар және т.б.) және антропогенді (қала мен ауылдар, ғимараттар, егістіктер мен саябақтар, зауыт-фабрикалар, көлік жолдары және т.б.).
Қасиеттері -- бұл географиялық нысанның өзіне ғана тән белгілері. Қасиеттер бізге бір нысанды екіншісінен айыруға немесе осындай өзге нысандармен ұқсастығын анықтауға мүмкіндік береді. Географиялық нысан анықтамасына қарап-ақ, оның мынадай негізгі қасиеттері барын анықтауға болады:
* тұтастық -- нысан элементтерінің ішкі бірлігі, яғни нысан белгілі бір тәртіппен орналасңан өзара байланысты және өзара тәуелді элементтерден тұрады.
* тұрақтылық -- сыртқы жағдайдың әсеріне қарамастан географиялық нысанның ағымдағы жағдайын сақтап қалу қабілеті.
* географиялық орналасу -- Жер бетіндегі нысанға, осы нысанға тікелей немесе қосалқы ықпал етуші кез келген нысандарға қатысты географиялық координаттар жүйесінде өз орнының болуы.
* шығу тегі -- табиғатта немесе адам қызметі саласында (антропогенді) туындау.
Әрбір нысанның ортақ және айырым қасиеттері болуы мүмкін. Ортақ қасиеттер нысандарды топтарға біріктіруге көмектеседі. Айырым қасиеттер бір нысанды екіншісінен ажыратуға көмектеседі. Барлық орман үшін ортақ қасиет -- белгілі бір жерде ағаштардың көп болуы. Ал ағаштардың түрлері бойынша ормандар бір-бірінен ерекшеленуі мүмкін. Атап айтқанда, жалпақжапырақты, қылқанжапырақты және аралас ормандар.
Географиялық нысанның әрбір қасиетін сапалық әрі сандық тұрғыдан көрсетуге болады. Жезқазғанның географиялық орналасуын сапалық тұрғыдан, мәселен, мынадай сөздермен білдіруге болады: <<Қала Орталық Қазақстанда орналасқан>>. Бұл мәліметті сандық тұрғыдан беру үшін Жезқазғанның координатын -- барынша нақты мекенжайын көрсететін географиялық координаттар жүйесінде (ендік және бойлық градустарда) айқындалатын жердің беткі қабатындағы Жезқазғанның орналасуын көрсету керек. Қала координаттары -- 47°47'00>> с.е., 67°42'00″ш.б. Қызылорданың ауа райы туралы да сапалық және сандық тұрғыдан сипаттауға болады. Мәселен: <<Жазда Қызылордада өте ыстық, өйткені температура 40°С-қа жетеді>>.
Жоғарыда біз физикалық қасиеттерге қатысты мысалдар қарастырдық. Географиялық нысандар қасиеттерінің сапалық және сандық сипаттамалары әлеуметтік, қоғамдық құбылыстарға да тән.
Географиялық нысандардың әрқайсысында өлшем шамасы бар. Физикалық шама -- географиялық нысан қасиеттерінің бірі. Сапалық тұрғыдан ол көптеген ұқсас географиялық нысандар үшін ортақ, ал сандық тұрғыдан олардың әрқайсысы үшін ерекше. Даралықты сандық тұрғыдан былайша түсінуге болады: қасиет бір нысан үшін басқасына қарағанда белгілі бір мөлшерге артық немесе кем болуы мүмкін.
Мәселен, сапалық жағынан көптеген елдер аумағы бойынша үлкен болуы мүмкін. Үлкен көлем -- барлық ірі елдер үшін ортақ қасиет. Үлкен елдер 1 000 000 км2 астам аумақты алып жатады. Бірақ олар басқа елдерден үлкен немесе кіші болуы мүмкін. Қазақстан Республикасы Ресей, Канада, Қытай, АҚШ, Бразилия, Аустралия, Үндістан, Аргентина сияқты аумағы үлкен елдер тізімінде тоғызыншы орында тұр. Қазақстанның аумағы -- 2 724 902 км2, Канада аумағы -9 984 670 км2.

Дескрипторлар:
1. физикалық картадан тауларды анықтайды
2. физикалық картадан жазықтарды анықтайды
3. физикалық картадан өзендерді анықтайды
4. физикалық картадан көлдерді анықтайды
5. физикалық картадан теңіздерді анықтайды
Видеороликтан тақырыпқа сай берілген түсініктерді дамыту арқылы, мәтіндегі тапсырмаларды орындау барысында ой өрісін жетілдіру арқылы бәсекелеседі

Берілген сұрақ жауапты орындайды
Сұрақ жауап арқылы сұраққа жауап береді, логикалық ойлай білуі мен сыни көзқарасы таныта білу дағдылары қалыптасады
Смаликтер арқылы
ҚБ өзін өзі бағалау

ҚБ <<Бәрекелді,әттеген-ай>>

Бағалау парақшасын толтырады.

ҚБ Бағдаршам

Сабақтыңсоңы

Сабақты бекіту:
1.Географиялық білім көздеріне нелер жатады?
2.Жергілікті жерді танып білу үшін қандай құралдарды қолданамыз?
3.Жергілікті жердің табиғатын білу қаншалықты маңызды деп ойлайсың?
Қаншалықты түсінгенін, түсінбеген жерін, жіберген қателіктерін күнделікке толтыру. (5мин)
Не үйрендім?
Не қиын болды?
Түсінбеген жерім

Бақылаушының бағалау парағы
Рефлексия
Оқушы мен мұғалім кері байланысы.
Өз-өзін бағалау ауызша жүзеге асады.
Бағалау
Жетістік критерийлері бойынша
Үй жұмысы
Жаңа сөздерді жаттау
Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды.

Рефлексия парағы
Қосымша ақпарат
Саралау - оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндетқоюдыжоспарлапотырсыз?
Бағалау - оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?
Денсаулық пен қауіпсіздік техникасының сақталуы

1.
Мұғалімнің ауызша кері байланысы
Ақпарат іздестіру кезінде қауіпсіздік ережелерін сақтау

Ұқсас жұмыстар
Егеменді елім, Тәуелсіз елім - Қазақстан
Сиқырлы Жаңа жыл
Жеңіл атлетика. Бір орынан екі аяқпен 90,180,360 гр. бұрылу, секіру
Синонимдердің ережесін оқушылармен бірлесе отырып шығару
Н. ақышев. балалар елін бағындыру. 3- сынып
Оқушылар бағалау
"болашаққа- біліммен” интеллектуалды – шоу ойыны
Дәреже, нақты көрсеткіштік дәреже, дәреженің қасиеттері, дәрежелеу, дәрежелеу нәтижесі
АИТВ жұғатын жолдары
Туған жерім - Қазақстан. атамекен
Пәндер