Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесі

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 10.3В Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар
жүйесі және векторлар |Мектеп: №19 Ө. Жәнібеков атындағы ЖОББМ | |
|Күні: |Мұғалімнің аты-жөні: Исабек Ә.М. |
|Сынып: 10. пәні: Геометрия |Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
|Сабақ тақырыбы | Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесі. |
|Осы сабақта қол |10.4.5 - кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесі |
|жеткізілетін оқу |анықтамасын білу және оны кескіндей алу; |
|мақсаттары | |
|Сабақ мақсаттары | - Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар |
| |жүйесінің негізгі ұғымдарын меңгереді ; |
| |- Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесін сала |
| |біледі; |
| |- Кеңістіктегі нүктелердің орындарын тікбұрышты |
| |координаталар жүйесі арқылы анықтай алады; |
|Бағалау критерийі |- Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесін |
| |салады; |
| |- Кеңістіктегі нүктелердің орындарын тікбұрышты |
| |координаталар жүйесі арқылы анықтайды |
|Тілдік мақсаттар | Оқушылар: |
| |кеңістікегі координаталар жүйесі туралы түсінігін сипаттай |
| |алады. |
| |Пәнге тән лексика мен терминология: |
| |- координаталар жүйесі |
| |- координаталар осі |
| |- координаталық жазықтық |
| |- координаталардың бас нүктесі |
| |- октанттар |
| |Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер: |
| |- Тікбұрышты координаталар жүйесі ... |
| |- Координаталық осьтер... |
| |- Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесі... |
|Құндылықтарды дарыту | Оқушыларды еңбекке және шығармашылыққа, |
| |ынтымақтастыққа, өмір бойы білім алуға және ашықтыққа |
| |баулу. Өз бетімен қорытынды шығарып, ойларын ашық айту және |
| |ойлау қабілеттерін дамыту, пәнге деген қызығушылығын |
| |арттыру. |
|Пәнаралық байланыстар |Графика және жобалау, сурет пәндері |
|Алдыңғы білім білім |Кеңістік, координаталық жазықтық, координаталар жүйесі, |
| |тікбұрышты координаталар жүйесі |
|Сабақ барысы |
|Сабақтың |Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет |Ресурстар |
|жоспарланған | | |
|кезеңдері | | |
|Сабақтың басы|1 Оқушылармен амандасу, психологиялық жағымды ахуал |Түрлі түсті |
| |туғызу мақсатында «Сәттілік тілеймін» әдісі арқылы бір |қағаздар |
|(2 – мин) |– біріне жақсы қарым – қатынас орнату. Оқушылардың | |
| |сабаққа дайындығын қадағалау.Оқушыларды түгелдеу | |
| |2. Сыныпты түрлі түсті қағаздар (х, у, z жазып) арқылы | |
| |топқа бөлу (бірінші топ абсцисса, екінші топ | |
| |ордината, үшінші топ аппликата) | |
| |Бүгінгі сабаққа жетелеу мақсатында «Зымыран | |
| |сұрақтар»(сұрақ қою және талқылау) тәсілімен ширату | |
| |сұрақтарын қоямын: |Сұрақтар |
| |«Координаталар» сөзі қазақша қандай мағына |жазылған |
|(5 – мин) |береді(латынның «coordinatus» –қазақша «реттелген» |қағаз |
| |деген мағына береді). |зымырандар |
| |Координаталық түзулер қалай аталады? (координаталық | |
| |осьтер) | |
| |Көлдененнен сызылған координаталық түзу қалай | |
| |аталады?(абсцисса осі) | |
| |Тігінен сызылған координаталық түзу қалай | |
| |аталады?(ордината осі) | |
| |Координаталар осьтерінің қиылысу нүктесі қалай | |
| |аталады?(координаталар басы) | |
| |Координаталар осьтері жазықтықты неше бөлікке бөледі | |
| |және оларды қалай атаймыз?(4-ке бөледі, ширектер) | |
| |Осы сұрақтардың жауабын нақтылап, толықтырамын. Қате | |
| |жерлерге тузету енгіземін, мақтап қолдау көрсетемін. | |
| |ІІІ.Сабақтың тақырыбын, мақсатын айқындау үшін | |
| |“Бұрыштар” әдісін қолданамын. Оқушыларға ұсынылатын | |
|(3 – мин) |сұрақтардың жауабын сыныптың төрт бұрышына | |
| |орналастырамын. Оқушылар өзіне дұрыс деген жауаптың | |
| |қасына барып тұрады, таңдаған жауаптарын топтық жұмыста| |
| |тұжырымдайды. | |
| |Саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілін | |
| |қолданамын. | |
| |1. Тікбұрышты координаталар жүйесі дегеніміз не? | |
| | | |
| |2. Координаталық жазықтық дегеніміз не? | |
| |3. Қай ғалымның құрметіне декарттық координаталар | |
| |жүйесі деп аталған? | |
| |4. Координаталық осьтер дегеніміз не, қандай остерді | |
| |білесіңдер? | |
| |Дер кезінде кері байланыс орнатамын. | |
|Сабақтың |Топтық жұмыс. Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар | |
|ортасы |жүйесі анықтамасын білу және оны кескіндей алуды | |
|6 – мин |оқушылардың өздігімен игеруге және бірін бірі оқытуға, | |
| |уйретуге, ынтымақтасып жұмыс істеуге , оқушылардың | |
| |топтық талқылап ,пікірін тындай білуге және өзінің ойын| |
| |жеткізіп сөйлеу ушін «Джигсо» әдісін қолданамын. Өз | |
| |ойларын постермен қорғайды. | |
| |Саралаудың «Тапсырма» тәсілін қолданамын. | |
| |Абсцисса тобы | |
| |Ордината тобы | |
| |Аппликата тобы | |
| | | |
| |Кеңістіктегі тікбұрышты координаталық жазықтықты | |
| |қалай түсінесіңдер ? | |
| |Кеңістіктегі нүктенің координатасын қалай табуға | |
| |болады? |https://bilim|
| |Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесін |land.kz/kk/co|
| |өмірмен байланыстыра суреттеңдер |urses/math-kz|
| | |/geometriya/s|
| | |tereometriya/|
| |«Сыншыл дос» әдісі арқылы топтар бірін – бірі |kengistiktegi|
| |бағалайды. |-koordinatala|
| |«Кинометафора» әдісі арқылы оқушыларға бейне көрсетілім|r-men-vektorl|
| |көрсетемін. |ar/lesson/ken|
| |Жаңа тақырыпқа теориялық шолу. О нүктесінде |gistiktegi-ti|
| |қиылысатын өзара перпендикулярx, y, z координаталық |kburyshty-koo|
|3 – мин |түзулері координаталық осьтер, ал О(0; 0; 0) нүктесін |rdinatar-zhui|
| |координаталардың бас нүктесі дейміз. Әрбір |-esi |
| |координаталық осьті О нүктесі оң және теріс жарты оське| |
| |бөледі. Координаталық осьтердің әрбір жұбы – xпен y, | |
| |xпен z, yпен z– координаталық жазықтықтарды анықтайды, | |
| |олар былай белгіленеді:Оху, Оуz, Оzх.Координаталық | |
| |жазықтықтар кеңістікті сегіз бөлікке бөледі. Ол | |
| |бөліктерді октанталар деп атайды. |Геометрия 10 |
| |Жеке жұмыс. Оқушыға мәселені өз бетімен шешуге үйрету |– сынып |
| |үшін, оған шағын зерттеу жұмыстарын беру , жаңа |А.Н.Шыныбеков|
| |мәліметті белсенді меңгеруіне дайындау үшін «Ішінара |68 – бет |
| |ізденіс» әдісін қолданамын. Координаталары бойынша |Алматы |
| |А(2;0; 0), B(0; 3; 0), С(0; 0; 4), D(1; 2; 3) |«Атамұра»2014|
| |нүктелерін салыңдар. | |
| |Саралаудың «Қарқын» тәсілі (кейбір оқушылардың | |
| |басқаларына қарағанда жылдам жұмыс істейді)қолданамын. | |
| |Жылдам орындаған оқушының жауабы тақтада көрсетіледі, | |
| |қалғандары үлгісі бойынша өзін – өзі тексереді, | |
| |«Пирамида» тәсілі арқылы бағалайды. | |
| |Бағалау критерийі | |
| |Дескриптор | |
| | | |
| |- Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесін |Геометрия, |
|6 – мин |салады; |10-11 сынып, |
| |Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесін салады; |Л.С.Атанасян,|
| |Берілген нүктелерді белгілейді |В.Ф.Бутузов, |
| | |С.Б.Кадомцев,|
| | |Л.С.Кисилева,|
| |Берілген тапсырма бойынша әрбір оқушы жеке жұмыс жасау |Э.Г.Позняк, |
| |арқылы өз ойын қорытып, жұп болып пікірлерімен бөлісу |2002 ж. |
| |үшін «Ойлан – жұптас- бөліс» әдісін қолдандым. Берілген| |
| |А(3; -1; 0), B(0; 0; -7), С(2; 0; 0), D(-4; 0; 3),Е(0; |111 - бет |
| |-1; 0), F(1; 2; 3), G(0,5,-7) нүктелерінің ішінен а) | |
| |абсцисса осінде; ә) ордината осінде; б) аппликата | |
| |осінде в) Оxyжазықтығында; г) Оyz жазықтығында, д) Оxz | |
| |жататын нүктелерді анықтаңдар. | |
| |Саралаудың «Қорытынды» тәсілі қолданылады. (Барлық | |
| |оқушы бір тапсырма орындасада олардың нәтижелері | |
| |әртүрлі болады.) | |
| |Берілген тапсырманы оқушылар «Әріптестер» әдісі бойынша| |
| |өзара бағалайды. | |
| |Бағалау критерийі | |
| |Дескриптор | |
| | | |
| |- Кеңістіктегі нүктелердің орындарын тікбұрышты | |
| |координаталар жүйесі арқылы анықтайды | |
| |- абсцисса осінде жататын нүктелерді табады; | |
| |- ордината осінде жататын нүктелерді табады; | |
| |- аппликата осінде жататын нүктелерді табады; | |
| |- Оху жазықтығына тиісті нүктелерді табады; | |
|7 – мин |- Оуz жазықтығына тиісті нүктелерді табады; | |
| |- Оxz жататын нүктелерді табады | |
| | | |
| |Қорытындылау | |
|Сабақтың соңы|Кеңістіктегі тікбұрышты координаталар жүйесінің | |
|8 – мин |жазықтықтағы тікбұрышты координаталар жүйесінен | |
| |айырмашылығын Эйлер Венн диаграммасына жазу ( топтарға| |
| |тапсырма). | |
| |Рефлексия. Оқушыларға бір парақ беріледі. Онда мыналар|Интербелсенді|
| |салынған: |тақта |
| |Чемодан(суреті) | |
| |Қоқыс жәшігі (суреті) | |
| |Еттартқыш (Суреті) | |
| |– Оқушылар, бүгінгі тақырып бойынша алған керекті | |
| |ақпараттарыңызды чемоданға салыңыздар (жазыңыздар), | |
| |бүгіні сабақтағы керек емес болған, артық дүниені қоқыс| |
| |жәшігіне салыңыздар (жазыңыздар). Ал бүгінгі ақпараттың| |
| |ішінде әлі оқуым керек, толықтыруым керек дегендері | |
| |болса, еттартқышқа салыңыздар (жазыңыздар). | |
| | | |
| |Бағалау . ( Оқушылардың «бағалау бетшесі» және | |
| |бір-біріне баға беру, анализ жасау) | |
| |Үйге тапсырма: №23.1 | |
|Саралау –оқушыларға қалай |Бағалау – оқушылардың материалды |Денсаулық және |
|көбірек қолдау көрсетуді |меңгеру деңгейін қалай тексеруді |қауіпсіздік |
|жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары |жоспарлайсыз? |техникасының |
|оқушыларға қандай міндет қоюды | |сақталуы |
|жоспарлап отырсыз? | | |
| Кеңістіктегі тікбұрышты |«Сыншыл дос» әдісі арқылы топтар | Сабақ |
|координаталар жүйесі |бірін – бірі бағалау |барысында |
|анықтамасын білу және оны |«Пирамида» тәсілі арқылы бағалау |оқушылар |
|кескіндей алуды оқушылардың |Өзін - өзі бағалау |қауіпсіздік |
|өздігімен игеруге «Джигсо» |«Әріптестер» әдісі бойынша өзара |техникасымен |
|әдісін қолданамын. Мұнда |бағалау |таныстырылады |
|оқушылар өз ойларын постермен | | |
|қорғайды. | | |
|Саралаудың «Диалог және қолдау | | |
|көрсету» тәсілін қолданамын. | | |
|Оқушыларды ойланту үшін және | | |
|бірқатар жауаптар алу үшін | | |
|алдын ала дайындалған сұрақтар | | |
|қоямын. | | |
|«Тапсырма» тәсілін қолданамын. | | |
|Білім деңгейі әртүрлі | | |
|оқушыларға арналған тапсырма | | |
|беріледі. | | |
|Кейбір оқушылардың басқаларына | | |
|қарағанда жылдам жұмыс істейді,| | |
|сол үшін «Қарқын» тәсілін | | |
|қолданамын. | | |
|Барлық оқушы бір тапсырма | | |
|орындасада олардың нәтижелері | | |
|әртүрлі болады. Сол себепті | | |
|«Қорытынды» тәсілін қолданамын.| | |
|Сабақ бойынша рефлексия | |

Ұқсас жұмыстар
Сабақтың ортасы. Сабақтың барысы
Теңдеуге есептер шешу
Сызықтық алгебра және аналитикалық геометрия
Тікбұрышты координаталар жүйесі
Төрбұрыштар туралы
Кері тригонометриялық функциялар
Сағат саны
Оқыту үшін бағалау және оқудағы бағалау
Шар мен сфераның жазықтықпен қимасы
Координаталары берілген векторлардың скалярлық көбейтіндісі, векторлардың скалярлық көбейтіндісінің қасиеттері
Пәндер