Ақжайық ауылының ӛсімдіктері

Тақырыбы: «Ғажайып табиғат» ҥйірмесінің бағдарламасы 2 - 4 сыныптарға арналған дүниетану пәні бойынша
Құрастырушылар: А. К. Кунусова, Ж. И. Турегалиева, Г. Д. Каражанова
Теректі ауданы Ақжайық ЖОББМ
Рецензент: М. Ӛтемісов атындағы БҚМУ аға оқытушысы, педагогика
ғылымының кандидаты - І. О. Хасанова
Тҥсінік хат
Қазіргі кезеңдегі білім беру ісінің негізгі нысаны - жас ұрпақтың біліктілігін қалыптастырып қана қоймай, олардың бойында ақпаратты ӛздері іздеп табатын және талдай алатын, сондай - ақ ұтымды пайдалана білетін, жылдам ӛзгеріп жатқан бүгінгі дүниеге лайықты ӛмір сүріп, қызмет жасауға қабілетті тұлғалық қасиеттерді қалыптастыру болып отыр.
Оқушылардың зерттеу шығармашылығын дамыту қазіргі таңда негізгі мәселелерінің бірі болып табылады. Мектеп оқушыларын, еліміздің болашақ кәсіби мамандарын заман талабына сай тәрбиелеу және оларға жаңаша кӛзқарас қалыптастырып, шапшаң шешiм қабылдауға бейiмделудi үйрету
- ұстаздар алдында тұрған үлкен міндет. Мектеп қабырғасындағы оқушылардың алған білімдері, жоғарғы оқу орындарындағы кәсіптік дайындық - маманның ӛз жұмысына деген шеберлігін
қалыптастыруға үлкен ықпалын тигізеді. Педагог ғалым А. Дистервергтің ―Нашар мұғалім ақиқатты ӛзі айтып береді, жақсы мұғалім оқушының ӛзін ізденуге жетелейді― - дейтін қанатты сӛзі, мүғалімнің негізгі мақсаты оқушының ӛз бетімен іс-әрекетін дамытуға бағытталуы тиіс екендігіне кӛз жеткізеді. Жоба тақырыптары әр түрлі жағдайға байланысты әр түрлі болу мүмкін. Бір жағдайда тақырып білім ұйымдарының ұсынысымен беріледі, кейбір жағдайда мұғаліммен ұсынады, кейбір жағдайда оқушы тақырыпты ӛзі таңдауы мүмкін. Кӛбінесе тақырыптар зерттеулік бағытта тәжірибемен байланысты. Бастауыш сынып оқушыларына тақырыптарды оқулық пәндермен байланыстырып берген ыңғайлы, ӛйткені олардың зерттеу дағдылары қалыптаспаған. Тақырыптарды қоғамдық-гуманитарлық, жаратылыстану бағыттарда тандаған жӛн.
Бұл курс бағдарламасы бастауыштың 3- 4 сыныптарына арналған. әр сыныпта аптасына 1 сағаттан жылына 34 сағат. Білім
91
негізі бастауышта берілетіні анық. Сондықтан да бастауыш сынып мұғалімі бағдарлама кӛлемінде ғана білім беріп қоймай, баланың жан-жақты дамуын қамтамасыз етуі керек. Жалпы дамыту яғни сӛйлеу, оқу, қоршаған орта жӛнінде кӛзқарас қалыптастыру, жағдайларды обьективті түрде бақылап, талдау жасауға үйрету, ойын дұрыс айтуға, салыстыра білуге, дәлелдеуге және сӛйлеу мәдениетіне үйрету. Оқушының білуге деген құштарлығын, бақылауға тырысушылығын тәжіребиеден ӛткізуге дайын тұруы, мәлімет жинауы балаға тән дәстүрлі мінез болып табылады. Ендеше зерттеушілік, ізденушілік бала бағытына тән құбылыс. Нағыз білім, ол ӛз бетіңмен алған білім. Ӛз бетінше іздену, зерттеу нәтижесіне қол жеткізген білім. Бүгінгі жедел ақпарат алу заманында айналаңды танып
білуге, ізденуге, зерттеуге жол ашық. Оқулықтар, энциклопедиялар, анықтамалар қарап шығу, осы мәселе бойынша ата-анасынан, достарынан сұрау, кинофильмдермен танысу, қызығушылығын туғызған материалдарды ғаламтор желісінен іздеуге болады. Оқушылар ӛзіне осындай жоспар құрып алғаннан кейін, бұл іске үлкен қызығушылықпен кірісіп, одан бір нәтиже шығарады. Сол зерттеген тақырыбы бойынша кез-келген сұрақтарға нақты жауап бере алып, жұмыстарын қорғап шығуды үйрене бастайды.
Бағыты: Қоғамдық-гуманитарлық, жаратылыстану,
салауаттану.
Жаңашылдығы: Туған жердің тарихын, мәдениетін,
табиғатын танып білуге қызығады, дүниетанымы кеңейеді, ӛз бетімен ізденуге талпынады.
Ӛзектілігі:
1. Ғылыми болжамы жаратылыстану пәнімен тығыз байланыста болуы.
- Тапсырмалардың дерек кӛздерімен, оқушылардың ӛздері қосқан жаңалықтарымен ұштастырылуы.
- Зерттеу жұмысындағы оқушының алғашқы қадамы ӛз бетімен жұмыстануға жетелейді.
- Авторлық бағдарламабастауыш сынып мұғалімдеріне әдістемелік құрал ретінде ұсынылады.
92
Мақсаты:
- Адам, Табиғат, Қоғам туралы біртұтас ғылыми кӛзқарас қалыптастыру, олардың арасындағы байланысты кӛрсету.
- Оқушыларда экологиялық мәдениет, кӛзқарас қалыптастыру
- Адамныңіс-әрекеті туралы оқушылардың білімін «Отбасы», «Табиғат», «Қоғам» бағытында кеңейту.
- Патриоттық сезімге баули отырып, құзіретті жеке тұлға тәрбиелеу.
- Оқушылардың ой - ӛрісін кеңейту, алған білімдерін одан-әрі тереңдету.
Міндеттері: Тақырып таңдай білу, зерттеу, мақсатқа ұмтылу, жету, жүзеге асыру. Оқушылардың «Отан», «Туған ел» тарихына ерекше кӛзқарас білдіру.
Жиілігі: сағат саны - 34, аптасына 1 рет.
Оқушылар білуі тиіс:
- Ӛз бақылауына қорытынды жасау
- Тұжырым жасауға дағдылану
Оқушылар істей алуы тиіс:
- Бақылау күнделігін жүргізе білу
- Зерттеу жұмысынан болжам жасай білу
Оқушылардың дағдылары болуы тиіс:
- Ғылыми жоба арқылы ғылымға алғашқы қадам жасау
Пәнаралық байланыс:
Үйірме жұмысының бағдарламасы жаратылыстану (дүниетану, биология, география, салауаттану) пәндерімен ӛте тығыз
Сабақ
барысындағы
күнделікті
ауқымды,
кең кӛлемде
ашу
Ҧйымдастыру формалары:
Топтық жұмыс, зерттеу жұмысы, ізденіс сабақ, жүргізілген
бақылау жұмысының күнделігі, тәжірибе жұмыс, сарамандық жұмыс, топжорық.
93
II. Кҥтілетін нәтиже:
- Қолданылған зерттеу әдістерін тиімді пайдаланады.
- Тақырыптың ӛзектілігі, мақсаты мен міндеттері, зерттеу әдістері, ғылыми болжамы, дерек кӛздері, ӛзі қосқан жаңалығы нақтыланады.
- Жергілікті жердің табиғат ерекшеліктерін жан-жақты білуге, құрметтеуге ұмтылады.
- Ӛз пікірлерін ортаға сала отырып, білімге деген құштарлығы артады
- Жасаған жұмыстарына тәжірибе жасау арқылы кӛз жеткізеді
- Баяндау шеберлігі қалыптасады.
- Ӛз беттерімен тұжырым жасап, қорытынды шығара алады.
- Таңдап алынған материалдың сапасы айқындалады.
- Жоба негізінде қорытындыланады.
94
І. «Ғажайып табиғат» ҥйірмесінің тақырыптық-кҥнтізбелік
ҥлгі жоспары (2-сынып)
Аптасына 1 сағат, барлығы 34 сағат
№
Жҧмыс мазмҧны
С/с
Сабақтың
Пәнара
Әдебиеттер
түрі
лық
байланы
с
1
2
3
4
5
6
І
Кіріспе
1
Кіріспе
ІІ
Қоршаған дүние
2
1
Қоршаған
1
Жаңа білім
дүниені
беру
қалай
білуге болады?
2
Табиғаттағы
1
Жаңа білім
жанды
беру
жансыз денелер
ІІІ
Табиғат
3
3
Ауаның
1
Бақылау
экологиялық
сабақ
жағдайы
4
Аспан денелері
1
Жаңа білім
беру
5
Табиғат
1
Жаңа білім
құбылыстары
беру
IV
Ӛсімдіктер әлемі
6
6
Жүгерінің
1
Ізденіс сабақ
пайдасы
7
Адам
1
Ізденіс сабақ
ӛсімдіктердің
пайдасы
8
Ӛсімдіктер неге
2
Ізденіс сабақ
жоғары
ӛседі?
9-
Жусанның
1
Аралас
10
қасиеті
11
Дәрумендер
1
Сарамандық
жұмыс
V
Жануарлардың
10
сан алуандығы
12-
Қыстап
2
Топжорық
13
құстар. (Кӛгершін,
сауысқан)
95
14
Тоқылдақ
Жаңа
елшісі
беру
15
Қараторғай
Жаңа
беру
16-
Балық
Ізденіс сабақ
17
(сазан, шортан)
18-
Үй жануарлары.
Аралас сабақ
19
20-
Қолтырауын
Жаңа білім
21
беру
VI
Су
22-
"Су -
Жаңа білім
23
кӛзі"
беру
24-
Жайық
Жаңа білім
25
экологиясы
беру
VІI
Қоғам
26
Менің отбасым
Жаңа білім
беру
27-
Менің
Бекіту
28
күнтәртібім. Күн
тәртібін құру
29-
Кӛліктің
Жаңа білім
30
мен зияны
беру
31-
Ақжайық
Топжорық
32
мекенім
VІІ
Қорытынды
Қорытын
лау
ды сабақ
96
- «Ғажайып табиғат» ҥйірмесінің тақырыптық жоспары (3-сынып)
№
Жҧмыс мазмҧны
Сағат
саны
1
Кіріспе. Ітарау.
1
Ғылыми жұмыс жазуға баулу.
2
Ғылыми шығармашылық жұмысы
1
мәлімет
3
Бір бағыт тӛңірегінде оқушыларды тақырып
1
таңдауға бағыттау
4
Зерттеу қызметіндегі қоғамдық (жеке және
1
топтық түрлері)
5
Жоба-
1
6
Зерттеуші деген кім?
1
7
Мен қоршаған ортаны зерттеймін
1
8
Оқушыларға
ғылыми
1
таныстыру.
9
Оқушыларға сауалнамалық сұрақтар жүргізу,
1
нәтижесін шығару
10
Қарастырылған
ғылыми
жұмыстың
1
анықтау
11
Ғылыми жоба ұсыну, оны талдау
1
ІІ
Ӛсімдіктер әлемі
12
Батыс Қазақстан ӛсімдіктері
2
13
Жергілікті жердің емдік ӛсімдіктері
2
14
Дәрілік ӛсімдіктер
2
15
Итмұрын ӛсімдігінің қасиеті
2
16
Мия ӛсімдігінің қасиеті
2
ІV
Жануарлардың сан алуандығы
17
Жеті қазынаның бірі-ит.
2
18
Қарлығаш.
2
19
Бӛдене.
2
Судың да сұрауы бар
21
Жайық ӛзені.
3
22
Жайық ӛзенінің экологиясы
3
VІІ
Қорытындылау
1
97
2. 1. «Ғажайып табиғат» ҥйірмесінің тақырыптық-кҥнтізбелік
ҥлгі жоспары (3-сынып)
Аптасына 1 сағат, барлығы 34 сағат
№
Жҧмыс мазмҧны
С/с
Сабақтың
Пәнаралық
Әдебиеттер
түрі
байланыс
1
Кіріспе. .
І
Ғылыми
1
Кіріспе
жазуға баулу.
2
Ғылыми
1
Жаңа білім
Дүниетану
Дүниетану
шылық
беру
туралы мәлімет
3
Бір бағыт тӛңірегін-
1
Жаңа білім
Жараты-
Дүниетану
де оқушыларды
беру
лыстану
тақырып таңдауға
бағыттау
4
Зерттеу қызметінде-
1
гі қоғамдық (жеке
және топтық
түрлері)
5
Жоба-зерттеу
1
Бақылау
Дүниетану
Дүниетану
қызметінің
сабақ
формасы
6
Зерттеуші
1
Жаңа білім
География
Сұрақ
кім?
беру
жауап
клопедиясы
7
Мен
1
Жаңа білім
Дүниетану
Сұрақ
ортаны зерттеймін
беру
жауап
клопедиясы
8
Оқушыларға ғылы-
1
ми жұмыс
мен таныстыру
9
Оқушыларға
1
Ізденіс сабақ
Дүниетну
Сұрақ-жауап
сауалнамалық
энциколопе
сұрақтар
диясы
нәтижесін шығару
10
Қарастырылған
1
Ізденіс сабақ
Дүниетану
Сұрақ
ғылыми
жауап
бағытын анықтау
клпедиясы
11
Ғылыми
1
Ізденіс сабақ
Дүниетану
Сұрақ-жауап
ұсыну, оны талдау
энциколпе
диясы
ІІ
Ӛсімдіктер әлемі
Аралас
География
БҚО
98
әлемі,
Орал- 2001
12
Батыс
Сарамандық
Салауат
Ӛмірмен
ӛсімдіктері
жұмыс
тану
13
Жергілікті
емдік ӛсімдіктері
14
Дәрілік ӛсімдіктер
Топжорық
Биология
А. Ф. Ков-шарь
«Қазақстанда
ғы жануарлар
әлемі» Алматы
-2005
15
Итмұрын
Жаңа
білім
Биология
А. Ф. Ков-шарь
ӛсімдігінің қасиеті
беру
«Қазақстан-
дағы жану-
арлар
Алматы -2005
16
Мия
Жаңа
білім
Биология
А. Ф. Ков-шарь
қасиеті
беру
«Қазақстан-
дағы жану-
арлар
Алматы -2005
ІV
Жануарлардың сан
Ізденіс сабақ
Биология
алуандығы
17-
Жеті
Аралас сабақ
А. Ф. Ков-шарь
бірі-ит.
«Қазақстан-
дағы жану-
арлар
Алматы -2005
18
Қарлығаш.
Жаңа білім
Сұрақ
беру
жауап
клопедиясы
19
Бӛдене.
20
Судың
да
бар
21
Жайық ӛзені.
Жаңа білім
Дүниетану
Дүниетану
беру
хрестоматия
сы
сыныптар
22
Жайық
Бекіту
Салауат-
«Салауаттану»
экологиясы
тану
2-4 сыныптар
VІІ
Қорытындылау
Қорытынды
сабақ
99
«Ғажайып табиғат» ҥйірмесінің тақырыптық жоспары (4-сынып)
№
Жҧмыс мазмҧны
Сағат
саны
І
Қарастырған ғылыми жұмыстың бағытын
4
анықтау
1
Оқушыларды ғылыми жұмыс ережесімен
1
таныстыру
2
Оқушыларға сауалнамалық сұрақтар жүргізу,
1
нәтижесін шығару
3
Ғылыми жұмысқа тақырыптар таңдау
1
4
Зерттеуді ұйымдастыру
1
ІІ
Қазақстанның өсімдіктер әлемі
7
5
Туған жерге саяхат
1
6
Ақжайық ауылының ӛсімдіктері
2
7
Дәрілік ӛсімдіктер. Бақбақ
2
8
Жусан ӛсімдігінің қасиеті
2
ІІІ
Қазақстандағы жануарлар әлемі
8
10
Дала жануарлары. Борсық
2
11
Орман емшісі-тоқылдақ.
2
12
Сазан балығы
2
13
Құмырсқа
2
ІV
4
жануарлар
14
Қызыл кітапқа енген ӛсімдіктер
2
15
Қызыл кітапқа енген жануарлар
2
VІ
Дені саудың - жаны сау
4
16
Фас-фут тағамдары.
2
17
Оқушының сӛмкесі.
2
18
Құрт ұлттық-брэнд.
1
19
Бесіктің пайдасы
1
VІІ
Ақжайық өңірі.
3
19
Ақжайықтың шағаласы. А. Бақтыгереева
2
20
Ауылымыздағы ескерткіштерге саяхат.
1
VІІІ
Мектепішілік ғылыми жобаға жұмыс ұсыну
1
ІХ
Қорытынды
1
100
3. 2 « Ғажайып табиғат» ҥйірмесінің тақырыптық-
кҥнтізбелік ҥлгі жоспары
(4-сынып)
Аптасына 1 сағат, барлығы 34 сағат
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz