Дүниежүзілік мұхиттың географиялық жағдайы

Ақмола облысы
Жарқайың ауданы
Далабай ауылының негізгі орта мектебі
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушылармен жеке жұмыс жоспары
Пән мұғалімі: Алмуханбетова Күлшайра Жүсіпбекқызы
Барлық сағат саны: 34
Аптасына: 1 сағат
2020-2021 оқу жылы
Түсінік хат
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген жұмыс жоспары келесі құжаттар негізінде құрастырылды:
1. Білім беру ұйымдарында оқу процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы әдістемелік нұсқау хат
2. Жаңартылған мазмұндағы жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты
3. Білім берудің мемлекеттік стандарты
4. Ерекше білім беруге қажеттілігі бар білім алушыларға арналған негізгі орта білім беру деңгейінің үлгілік оқу бағдарламалары
Бұл бағдарлама ерекше қажеттілігі бар оқушылармен қосымша жұмыс жасауға, пәнге деген қызығушылығын арттыруға негізделген. Бағдарлама оқушымен жұмыс жасауға арналған арнайы оқу жоспары мен соған сәйкес тапсырмалар блогынан тұрады. Барлық тапсырмалар арнайы модульдерге бөлініп, оқушының қабылдауына жеңіл, түсінікті құрылған. Сонымен қатар, оқушылардың ойлау қабілетін дамытып, өздігінен жұмыс жасауға баулиды, пәнге деген қызығушылығын арттырады.
Авторлық бағдарлама бағыты:
Бағдарлама негізгі мектеп үшін инклюзивті білім беру аясында оқу пәнінің мазмұнын және меңгеруге тиісті білім, білік, дағды, құзыреттілік көлемін анықтайды. География пәні бойынша негізгі жалпы білім беру стандартына сәйкес келеді. Тапсырмалар жинағының негізгі мазмұны оқушылардың дүниетанымы мен тәрбиелік әлеуетін сақтауға және тереңдетуге, мектеп оқушыларының географиялық мәдениетін дамытуға, олардың географияның адам үшін функционалдық маңыздылығын түсінуіне бағытталған.
Оқушымен қосымша жұмыс оқушылардың білім- біліктілігін ғана дамытпай, оларға логикалық, эвристикалық ойлау қабілетін дамытуға жағдай туғызады. Оқушылардың пәнге қызығушылығын арттырудың негізгі жолы қызықты тапсырмаларды және практикалық жұмыстар пайдалану, ол тапсырмалар зерделілікке, қиялдауға, тапқырлыққа тәрбиелейді. Жаңа оқу бағдарламаларының тағы бір ерекшелігі - олардың пәндік білім мен дағдыларды ғана емес, сондай-ақ, кең ауқымды дағдыларды қалыптастыруға бағытталуы.
Өзектілігі:
Бүгінгі таңда инклюзивті білім беруді қолдау бағытында жалпы білім беретін мектептерде белгілі себептермен ақыл - ой дамуында ауытқуы бар немесе психикалық дамуы тежелген оқушылар білім алуда. Әр оқуышының білім алуда өз ерекшеліктері бар. Мәселен әр оқушының эмоционалдық және психикалық таным процестерінің дамуы деңгейі әртүрлі. Қазіргі таңда әр оқушыға жеке тұлға ретінде қарап, саналы тәрбие сапалы білім беру өмір талабы болып табылады. Сондықтан бағдарлама оқу материалын игеру барысында қиындық тудыратын мәселелері ескере отырып құрастырылды.
Бағдарламаның мақсаты:
- оқушының пәнге деген қызығушылығын арттыру
- интелектуалдық, практикалық білімі мен дағдысын қалыптастыру;
-оқушының мүмкіндіктерін пайдаланып оқушыларға бағдар беру
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген жұмыс жоспарының міндеттерінің бірі - оқушылардың логикалық ойлауы мен сөйлеуін дамыту, олардың ақыл-ой еңбек дағдыларын қалыптастыру, жұмысты жоспарлау, оны орындаудың ұтымды жолдарын табу, өзін-өзі бақылауды жүзеге асыру болып табылады. Сонымен қатар:
- Оқушының география пәніне қызығушылығын
- Өзінің ізденісі арқылы қанағаттандыруы және күнделікті өмірде география пәнін қолдану дағдысының қалыптасуы;
- Практикалық мазмұнды тапсырмаларды орындау, кескін картамен жұмыс жасау арқылы мамандыққа бағдарлау.
- География пәнінің теориялық білімін практикамен байланыстыру;
Бағдарламаның жаңалығы:
- оқу бағдарламасына сай, ерекше қабілеті бар оқушыларға бейімделе құрастырылған тапсырмалардың берілуі;
- шығармашылық қабілеттерін дамытуға арналған қалыптастырушы тапсырмалар берілуі;
- тақырып бойынша практикалық жұмыстардың берілуі;
- күнделікті тұрмыста өмірлік қажеттіліктерге, сұраныстарға байланысты тапсырмалар берілуі;
- заманауи оқытуға, яғни оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырып, дамытуға негізделген.
Педагогикалық мақсаттылық:
Ерекше оқытуды қажет ететін баланың белсенді әлеуметтенуі үшін кемістіктерді түзету, нақты екіншілік реттегі кемістіктің алдын алу және білім беру арқылы кемістіктің орнын толыктыру қажет. Бұл жағдай психикалық немесе дене кемістікке байланысты бала бойында туындаған білім алудағы ерекше кажеттіліктерін толық қанағаттандыру аркылы жүреді.
Арнайы оқыту мен тәрбиелеу бір бірмен тығыз байланыста болғандықтан арнайы білім беру жағдайларын қамтамасыз етуді қажет етеді. Арнайы білім беру жағдайлары:
- Балалардың сөйлеуін, олардың ойлау қабілеттерін дамыту
- Әр баланың дамуындағы ерекшеліктерін ескеру, арнайы түзету құралдар мен (техникалық) тәсілдерді пайдалану аркылы процесті өзгеше ұйымдастыру;
- Оқушылардың пәнге деген қызығушылықтарын арттыру
- Оқу дағдыларын қалыптастыру, өзін-өзі бақылау дағдыларын дамыту.
Кез келген оқу материалы балалардың ақыл-ой әрекетінің әр түрлі әдістерін қалыптастыру, олардың дамуындағы кемшіліктерді түзету үшін қолданылуы керек.
Күтілетін нәтижелер:
- оқушының пәнге қызығушылығы арта отырып, салауатты өмір салтын ұстануды үйренуге талпынады
- интеллектуалды және практикалық білімі мен дағдысы қалыптасады
- ғылыми зерттеу ізденісі, коммуникативті дағдасы, топпен жұмыс істеу қабілеті дамиды;
- оқушының мүмкіндіктеріне байланысты оқушыларға бағдар беріледі
- өмірге бейімделген, алған білімін практикада қолдана алады
- түрлі тақырыптық карталармен жұмыс істей біледі
Бағдарлама 7-сынып оқушыларының география курсы бойынша инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімеле отырып жасалды.
7-сыныпта географияны оқыту мына негізгі құзыреттерді қалыптастыруға бағытталған:
- негізгі географиялық ұғымдар, даму заңдылықтары, табиғат, халық және әр түрлі аумақтағы шаруашылық өзара байланысы туралы білімді игеру;
- жергілікті жерде бағдарлау дағдыларын меңгеру; географиялық картамен жұмыс жасай алу;
- географиялық бақылаулар жүргізуді дамыту, өз бетінше жаңа білім алуға бағыттау;
- қоршаған ортаға, экологиялық мәдениетке, өз жеріне, өңіріне, еліне деген сүйіспеншілікке, тәрбиелеу;
- күнделікті өмірде географиялық білім мен дағдыларды пайдалану қабілеті мен дайындығын қалыптастыру.
Бағдарламада 5 негізгі модуль бойынша біріктірілген:
- Географияны зерттеу тәсілдері
- Физикалық география
- Әлеуметтік география
- Экономикалық география
- Елтану және саяси география негіздері
І. Географияны зерттеу тәсілдері
Бұл модульде оқушылар: географияның зерттеу нысандарын анықтайды, география ғылымының дамуына үлес қосқан саяхатшылармен, географиялық тәжіребиелермен танысады, географиялық картосхема, номенклатурамен жұмыс істеуге машықтанады. Географияны зерттеу үшін қолданылатын құралдармен танысады, ауа-райын бақылап, шағын зерттеулер жүргізеді. Суреттер арқылы географиялық нысандарды ажырата алады.
ІІ. Физикалық география
Бұл модульде оқушылар: литосфераның құрылысымен таныс болады, атмосфераның құрамдас бөліктерін, оның құрамын сипаттай алады. Ауа райы ұғымымен таныс болады. Гидросфера ұғымымен танысады, су ресурстарының маңыздылығын түсінеді, мұхит атауларын қайталай отырып, оның құрамдас бөліктерін сипаттай алады. Мұхиттармен байланысты апаттар, Дүниежүзілік мұхит проблемаларымен таныс болады.
Биосфераның құрамын, құрылымын, шекараларын анықтай аладыф, Қазақстанда топырақ түрлерінің таралуын анықтайды. Жер қыртысы, мантия, ядро секілді терминдермен таныс болады. Литосфералық тақталарды картадан көрсете алады.
ІІІ. Әлеуметтік география
Бұл модульде оқушылар: Дүниежүзі халқының тілдік әулеттері мен топтары, діни құрамымен танысады, халықтың этникалық және діни құрамына байланысты дүниежүзінің тарихи-мәдени/ өркениеттік аймақтарының қалыптасуын түсіндіреді. Нәсілдерді ажырата алады, тіл әулеті, тіл тобы секілді терминдермен жұмыс жасайды. Діндер мен дін үйлерін біледі, картамен жұмыс жасай отырып, діндердің таралған аймақтарын көрсете алады. Дүниежүзі халқының діни құрамы тақырыбы бойынша тірек сөздермен жұмыс жасайды. Берілген ұлт өкілдерін діндері бойынша жіктейді. Әлемнің жеті кереметі, қазақ халқының жеті кереметі ұғымдарымен танысып, суреттерге атау береді.
IV. Экономикалық география
Бұл модульде оқушылар: -табиғи ресурстарды жіктейді, табиғи ресурстардың шоғырлануын картада көрсете алады, табиғи ресурстарды игерумен байланысты проблемаларды анықтай алады, ауыл шаруашылық, өнеркәсіп шаруашылық салаларын жіктеу арқылы маңыздылығын түсіндіреді. Табиғат ресурстарының жіктелу түрлерін анықтайды. Пайдалы қазабалар түрлерімен танысады, оларды арнайы шартты белгілері бойынша кескін картада белгілей алады.
V. Елтану және саяси география негіздері
Бұл модульде оқушылар: Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайымен, елдердің экономикалық географиялық жағдайыымен танысады. Елдердің экономикалық-географиялық жағдайы тиімді немесе тиімсіз, қолайлы немесе қолайсыз екенін анықтайды. Саяси картаны пайдаланып, елдерді географиялық орны бойынша топтастырады. Терминдермен жұмыс жасай отырып, құрлықішілік, жағалаулық, аралдық, түбектік елдерді топтастыра алады.
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген жеке жұмыс жоспары
7 сынып
Ауа райы және метеорологиялық элементтер
Қолайсыз атмосфералық құбылыстар
Су ресурстарының маңыздылығы
Дүниежүзілік мұхиттың географиялық жағдайы
Биосфера және оның құрамдас бөліктері
Топырақ және оның құрамы мен құрылымы
32
33
Тақырыптық жоспар бойынша үлгілі тапсырмалар түрлері
І модуль. Географияны зерттеу тәсілдері
- Географияны зерттеу үшін қолданылатын құралдардың атауын тап



- Өз мекенінегі бір күнгі ауа температурасының графигін сыз
7° 10° 13° 16° 19°
3. География дамуына үлес қосқан ғалымдарды ата




4. Картаны пайдаланып, кез-келген екі мемлекеттің астаналарының арақашықтығын км есебінде жаз
5. Оқулықты пайдалана отырып, география ғылымдарының зерттеу нысандарын ата
6. Өзін білетін географиялық номенклатуралардың атауын топтастыр
7. География ғылымы мен зерттеу нысандарын топтастырыңыз:
Ауа, су, шаруашылық, қала, жер бедері, халық, топырақ, транспорт, жануар, шаштараз
1
2
3
4
1
2
3
4
8. Суретте қандай географиялық нысандар көрсетілген




ІІ модуль. Физикалық география
1. Жердің ішкі құрылысын мына сызба бойынша көрсет
2. Оқулықты пайдалана отырып, мына атауларға анықтама бер:
- Жер қыртысы
- Мантия
- Ядро
3. Литосфералық тақталарды картадан көрсетуге тырыс
4. Литосфераның құрылысы мен құрамын анықтаңыз.
Мына сөздерді кестеге сәйкестендіріп жазыңыз: шөгінді, базальт, гранит.
Материктік жер қыртысы
Мұхиттық жер қыртысы
5. Суретке қарап, литосфералық катаклизмдерді ата



6. Оқулықты пайаланып, мына сұрақтарға жауап беруге тырыс:
- Атмосфера дегеніміз не?
- Атмосфераның қабаттарын ата
- Атмосфера қабаттары неден тұрады?
7. Мына метереологиялық құралдар арқылы не өлшейміз?


8. Гидросфераның құрамдас бөліктерін ата
9. Дүниежүзілік мұхиттарды ата
1.
2.
3.
4
10. Дүниежүзілік мұхит суларында кездесетін проблемаларды ата
11. Тест жұмысы
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz