Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Дүниежүзілік мұхиттың географиялық жағдайы
Ақмола облысы
Жарқайың ауданы
Далабай ауылының негізгі орта мектебі
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушылармен жеке жұмыс жоспары
Пән мұғалімі: Алмуханбетова Күлшайра Жүсіпбекқызы
Барлық сағат саны: 34
Аптасына: 1 сағат
2020-2021 оқу жылы
Түсінік хат
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген жұмыс жоспары келесі құжаттар негізінде құрастырылды:
1. Білім беру ұйымдарында оқу процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы әдістемелік нұсқау хат
2. Жаңартылған мазмұндағы жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты
3. Білім берудің мемлекеттік стандарты
4. Ерекше білім беруге қажеттілігі бар білім алушыларға арналған негізгі орта білім беру деңгейінің үлгілік оқу бағдарламалары
Бұл бағдарлама ерекше қажеттілігі бар оқушылармен қосымша жұмыс жасауға, пәнге деген қызығушылығын арттыруға негізделген. Бағдарлама оқушымен жұмыс жасауға арналған арнайы оқу жоспары мен соған сәйкес тапсырмалар блогынан тұрады. Барлық тапсырмалар арнайы модульдерге бөлініп, оқушының қабылдауына жеңіл, түсінікті құрылған. Сонымен қатар, оқушылардың ойлау қабілетін дамытып, өздігінен жұмыс жасауға баулиды, пәнге деген қызығушылығын арттырады.
Авторлық бағдарлама бағыты:
Бағдарлама негізгі мектеп үшін инклюзивті білім беру аясында оқу пәнінің мазмұнын және меңгеруге тиісті білім, білік, дағды, құзыреттілік көлемін анықтайды. География пәні бойынша негізгі жалпы білім беру стандартына сәйкес келеді. Тапсырмалар жинағының негізгі мазмұны оқушылардың дүниетанымы мен тәрбиелік әлеуетін сақтауға және тереңдетуге, мектеп оқушыларының географиялық мәдениетін дамытуға, олардың географияның адам үшін функционалдық маңыздылығын түсінуіне бағытталған.
Оқушымен қосымша жұмыс оқушылардың білім- біліктілігін ғана дамытпай, оларға логикалық, эвристикалық ойлау қабілетін дамытуға жағдай туғызады. Оқушылардың пәнге қызығушылығын арттырудың негізгі жолы қызықты тапсырмаларды және практикалық жұмыстар пайдалану, ол тапсырмалар зерделілікке, қиялдауға, тапқырлыққа тәрбиелейді. Жаңа оқу бағдарламаларының тағы бір ерекшелігі - олардың пәндік білім мен дағдыларды ғана емес, сондай-ақ, кең ауқымды дағдыларды қалыптастыруға бағытталуы.
Өзектілігі:
Бүгінгі таңда инклюзивті білім беруді қолдау бағытында жалпы білім беретін мектептерде белгілі себептермен ақыл - ой дамуында ауытқуы бар немесе психикалық дамуы тежелген оқушылар білім алуда. Әр оқуышының білім алуда өз ерекшеліктері бар. Мәселен әр оқушының эмоционалдық және психикалық таным процестерінің дамуы деңгейі әртүрлі. Қазіргі таңда әр оқушыға жеке тұлға ретінде қарап, саналы тәрбие сапалы білім беру өмір талабы болып табылады. Сондықтан бағдарлама оқу материалын игеру барысында қиындық тудыратын мәселелері ескере отырып құрастырылды.
Бағдарламаның мақсаты:
- оқушының пәнге деген қызығушылығын арттыру
- интелектуалдық, практикалық білімі мен дағдысын қалыптастыру;
-оқушының мүмкіндіктерін пайдаланып оқушыларға бағдар беру
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген жұмыс жоспарының міндеттерінің бірі - оқушылардың логикалық ойлауы мен сөйлеуін дамыту, олардың ақыл-ой еңбек дағдыларын қалыптастыру, жұмысты жоспарлау, оны орындаудың ұтымды жолдарын табу, өзін-өзі бақылауды жүзеге асыру болып табылады. Сонымен қатар:
Оқушының география пәніне қызығушылығын
Өзінің ізденісі арқылы қанағаттандыруы және күнделікті өмірде география пәнін қолдану дағдысының қалыптасуы;
Практикалық мазмұнды тапсырмаларды орындау, кескін картамен жұмыс жасау арқылы мамандыққа бағдарлау.
География пәнінің теориялық білімін практикамен байланыстыру;
Бағдарламаның жаңалығы:
оқу бағдарламасына сай, ерекше қабілеті бар оқушыларға бейімделе құрастырылған тапсырмалардың берілуі;
шығармашылық қабілеттерін дамытуға арналған қалыптастырушы тапсырмалар берілуі;
тақырып бойынша практикалық жұмыстардың берілуі;
күнделікті тұрмыста өмірлік қажеттіліктерге, сұраныстарға байланысты тапсырмалар берілуі;
заманауи оқытуға, яғни оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырып, дамытуға негізделген.
Педагогикалық мақсаттылық:
Ерекше оқытуды қажет ететін баланың белсенді әлеуметтенуі үшін кемістіктерді түзету, нақты екіншілік реттегі кемістіктің алдын алу және білім беру арқылы кемістіктің орнын толыктыру қажет. Бұл жағдай психикалық немесе дене кемістікке байланысты бала бойында туындаған білім алудағы ерекше кажеттіліктерін толық қанағаттандыру аркылы жүреді.
Арнайы оқыту мен тәрбиелеу бір бірмен тығыз байланыста болғандықтан арнайы білім беру жағдайларын қамтамасыз етуді қажет етеді. Арнайы білім беру жағдайлары:
Балалардың сөйлеуін, олардың ойлау қабілеттерін дамыту
Әр баланың дамуындағы ерекшеліктерін ескеру, арнайы түзету құралдар мен (техникалық) тәсілдерді пайдалану аркылы түзетушілікпедагогикалық процесті өзгеше ұйымдастыру;
Оқушылардың пәнге деген қызығушылықтарын арттыру
Оқу дағдыларын қалыптастыру, өзін-өзі бақылау дағдыларын дамыту.
Кез келген оқу материалы балалардың ақыл-ой әрекетінің әр түрлі әдістерін қалыптастыру, олардың дамуындағы кемшіліктерді түзету үшін қолданылуы керек.
Күтілетін нәтижелер:
оқушының пәнге қызығушылығы арта отырып, салауатты өмір салтын ұстануды үйренуге талпынады
интеллектуалды және практикалық білімі мен дағдысы қалыптасады
ғылыми зерттеу ізденісі, коммуникативті дағдасы, топпен жұмыс істеу қабілеті дамиды;
оқушының мүмкіндіктеріне байланысты оқушыларға бағдар беріледі
өмірге бейімделген, алған білімін практикада қолдана алады
түрлі тақырыптық карталармен жұмыс істей біледі
Бағдарлама мазмұны
Барлығы 34 сағат, аптасына 1-сағат
Бағдарлама 7-сынып оқушыларының география курсы бойынша инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімеле отырып жасалды.
7-сыныпта географияны оқыту мына негізгі құзыреттерді қалыптастыруға бағытталған:
негізгі географиялық ұғымдар, даму заңдылықтары, табиғат, халық және әр түрлі аумақтағы шаруашылық өзара байланысы туралы білімді игеру;
жергілікті жерде бағдарлау дағдыларын меңгеру; географиялық картамен жұмыс жасай алу;
географиялық бақылаулар жүргізуді дамыту, өз бетінше жаңа білім алуға бағыттау;
қоршаған ортаға, экологиялық мәдениетке, өз жеріне, өңіріне, еліне деген сүйіспеншілікке, тәрбиелеу;
күнделікті өмірде географиялық білім мен дағдыларды пайдалану қабілеті мен дайындығын қалыптастыру.
Бағдарламада 5 негізгі модуль бойынша біріктірілген:
Географияны зерттеу тәсілдері
Физикалық география
Әлеуметтік география
Экономикалық география
Елтану және саяси география негіздері
І. Географияны зерттеу тәсілдері
Бұл модульде оқушылар: географияның зерттеу нысандарын анықтайды, география ғылымының дамуына үлес қосқан саяхатшылармен, географиялық тәжіребиелермен танысады, географиялық картосхема, номенклатурамен жұмыс істеуге машықтанады. Географияны зерттеу үшін қолданылатын құралдармен танысады, ауа-райын бақылап, шағын зерттеулер жүргізеді. Суреттер арқылы географиялық нысандарды ажырата алады.
ІІ. Физикалық география
Бұл модульде оқушылар: литосфераның құрылысымен таныс болады, атмосфераның құрамдас бөліктерін, оның құрамын сипаттай алады. Ауа райы ұғымымен таныс болады. Гидросфера ұғымымен танысады, су ресурстарының маңыздылығын түсінеді, мұхит атауларын қайталай отырып, оның құрамдас бөліктерін сипаттай алады. Мұхиттармен байланысты апаттар, Дүниежүзілік мұхит проблемаларымен таныс болады.
Биосфераның құрамын, құрылымын, шекараларын анықтай аладыф, Қазақстанда топырақ түрлерінің таралуын анықтайды. Жер қыртысы, мантия, ядро секілді терминдермен таныс болады. Литосфералық тақталарды картадан көрсете алады.
ІІІ. Әлеуметтік география
Бұл модульде оқушылар: Дүниежүзі халқының тілдік әулеттері мен топтары, діни құрамымен танысады, халықтың этникалық және діни құрамына байланысты дүниежүзінің тарихи-мәдени/ өркениеттік аймақтарының қалыптасуын түсіндіреді. Нәсілдерді ажырата алады, тіл әулеті, тіл тобы секілді терминдермен жұмыс жасайды. Діндер мен дін үйлерін біледі, картамен жұмыс жасай отырып, діндердің таралған аймақтарын көрсете алады. Дүниежүзі халқының діни құрамы тақырыбы бойынша тірек сөздермен жұмыс жасайды. Берілген ұлт өкілдерін діндері бойынша жіктейді. Әлемнің жеті кереметі, қазақ халқының жеті кереметі ұғымдарымен танысып, суреттерге атау береді.
IV.Экономикалық география
Бұл модульде оқушылар: -табиғи ресурстарды жіктейді, табиғи ресурстардың шоғырлануын картада көрсете алады, табиғи ресурстарды игерумен байланысты проблемаларды анықтай алады, ауыл шаруашылық, өнеркәсіп шаруашылық салаларын жіктеу арқылы маңыздылығын түсіндіреді. Табиғат ресурстарының жіктелу түрлерін анықтайды. Пайдалы қазабалар түрлерімен танысады, оларды арнайы шартты белгілері бойынша кескін картада белгілей алады.
V. Елтану және саяси география негіздері
Бұл модульде оқушылар: Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайымен, елдердің экономикалық географиялық жағдайыымен танысады. Елдердің экономикалық-географиялық жағдайы тиімді немесе тиімсіз, қолайлы немесе қолайсыз екенін анықтайды. Саяси картаны пайдаланып, елдерді географиялық орны бойынша топтастырады. Терминдермен жұмыс жасай отырып, құрлықішілік, жағалаулық, аралдық, түбектік елдерді топтастыра алады.
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген жеке жұмыс жоспары
7 сынып
1 тоқсан
№
Тақырып
Сағат саны
Күні
1. Географияны зерттеу тәсілдері
1
Географияны зерттеу нысандары
1
2
География ғылымының дамуы
1
3
Географиялық тәжірибелер
1
4
Географияда графикалық әдістердің қолданылуы
1
5
Географиялық номенклатура
1
2. Физикалық география 2.1 Литосфера
6
Литосфераның құрылысы мен заттық құрамы
1
7
Жердің тектоникалық құрылысы
1
8
Литосфералық катаклизмдер
2
2 тоқсан. 2. Физикалық география 2.2 Атмосфера
10
Атмосфера және оның құрамдас бөліктері
1
11
Ауа райы және метеорологиялық элементтер
Қолайсыз атмосфералық құбылыстар
1
2.3 Гидросфера
12
Гидросфера және оның құрамдас бөлігі
1
13
Су ресурстарының маңыздылығы
Дүниежүзілік мұхиттың географиялық жағдайы
1
14
Дүниежүзілік мұхит суларының қасиеттері
1
Мұхит суларының қозғалыстары
1
15
Мұхиттармен байланысты апаттар
1
Дүниежүзілік мұхиттың проблемалары
1
16
тест жұмысы
1
3 тоқсан. 2. Физикалық география 2.4 Биосфера
17
Биосфера және оның құрамдас бөліктері
Топырақ және оның құрамы мен құрылымы
1
18
Қазақстанның топырақ түрлері
1
19
Топырақтың экологиялық проблемалары
1
20
Табиғи-аумақтық кешендердің қалыптасуы
1
21
Табиғи-аумақтық кешендердің түрлері
1
3. Әлеуметтік география
22
Дүниежүзі халқының тілдік әулеттері мен топтары
1
23
Дүниежүзі халқының діни құрамы
1
24
Дүниежүзінің тарихи-мәдени аймақтары
1
25
Ұлтаралық және дінаралық келісім
1
26
тест жұмысы
1
4 тоқсан. 4. Экономикалық география 4.1 Табиғи ресурстар
27
Табиғи ресурстардың жіктелуі
1
28
Табиғи ресурстарды игерумен байланысты проблемалар
1
4.2 Әлеуметтік-экономикалық ресурстар
29
Көлік инфрақұрылымы. Әлеуметтік инфрақұрылым
1
30
Дүниежүзілік шаруашылықтың салалары: ауыл шаруашылығы мен өнеркәсіп
1
5. Елтану және саяси география негіздері
31
Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайы
1
32
33
Елдердің экономикалық географиялық жағдайы
2
34
Тест жұмысы
1
Барлығы:
34 сағат
Тақырыптық жоспар бойынша үлгілі тапсырмалар түрлері
І модуль. Географияны зерттеу тәсілдері
Географияны зерттеу үшін қолданылатын құралдардың атауын тап
Құрал
Атауы
Өз мекенінегі бір күнгі ауа температурасының графигін сыз
25°
20°
15°
10°
5°
7° 10° 13° 16° 19°
3.География дамуына үлес қосқан ғалымдарды ата
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
4. Картаны пайдаланып, кез-келген екі мемлекеттің астаналарының арақашықтығын км есебінде жаз
--------------------------------------------------------------------------------
5. Оқулықты пайдалана отырып, география ғылымдарының зерттеу нысандарын ата
Ғарыштық
Аймақтық
Жергілікті
6. Өзін білетін географиялық номенклатуралардың атауын топтастыр
Таулар
Теңіздер
Аралдар
7. География ғылымы мен зерттеу нысандарын топтастырыңыз:
Ауа, су, шаруашылық, қала, жер бедері, халық, топырақ, транспорт, жануар, шаштараз
Физикалық география
Экономикалық география
1
2
3
4
1
2
3
4
8. Суретте қандай географиялық нысандар көрсетілген
ІІ модуль. Физикалық география
1. Жердің ішкі құрылысын мына сызба бойынша көрсет
2. Оқулықты пайдалана отырып, мына атауларға анықтама бер:
Жер қыртысы
Мантия
Ядро
3. Литосфералық тақталарды картадан көрсетуге тырыс
4. Литосфераның құрылысы мен құрамын анықтаңыз.
Мына сөздерді кестеге сәйкестендіріп жазыңыз: шөгінді, базальт, гранит.
Материктік жер қыртысы
Мұхиттық жер қыртысы
5. Суретке қарап, литосфералық катаклизмдерді ата
Литосфералық катаклизмдер
Атауы
6. Оқулықты пайаланып, мына сұрақтарға жауап беруге тырыс:
Атмосфера дегеніміз не?
Атмосфераның қабаттарын ата
Атмосфера қабаттары неден тұрады?
7.Мына метереологиялық құралдар арқылы не өлшейміз?
8. Гидросфераның құрамдас бөліктерін ата
9. Дүниежүзілік мұхиттарды ата
1.
2.
3.
4
10. Дүниежүзілік мұхит суларында кездесетін проблемаларды ата
11. Тест жұмысы
1. Ауа райы дегеніміз не?
а) Атмосфераның төменгі қабатының белгілі уакыттағы және белгілі жердегі күйі
ә) ауа райының температуралық режимі
б) белгілі жердегі жауын-шашын
в) климат
г) ауа массаларының қозғалуы
2. Климат дегеніміз не?
а) Кандай да бір жерге ерекшеленген көп жылдық ауа райының режимі;
ә) белгілі бір жердегі жауын-шашын мөлшері
б) температураның өзгеруінен болатын құбылыс
в) бұлттылықтың мөлшеріне байланысты күн райы
г) белдеулердің күн сәулелерінің түсу мөлшеріне қарай өзгеруі
3. Көлемі бойынша ең үлкен аралды көрсет:
а) Исландия
ә) Гренландия
б) Жаңа жер
в) Мадагаскар
г) Жаңа Зеландия
4. Ең үлкен түбекті ата:
а) Арабия түбегі
ә) Скандинавия түбегі
б) Қырым түбегі
в) Пириней
г) Сомали түбегі
5. Өте қатты жер сілкінісінен пайда болатын толқын:
а) цунами
ә) толқын
б) дауыл
в) тайфун
г) циклон
6. Қанша дүниежүзілік мұхит бар?
а)2
ә)6
б)1
в)4
12. Сәйкестеңдір
Биосфера
Тірі заттардың аса тығыз топтануы
Тірі зат
Тіршілігі бар кеңістік
Өмір қабықшасы
Ғаламшарымыздағы барлық тірі организмдердің жиынтығы
13. Оқулықты пайдалана отырып, мына сұрақтарға жауап беруге тырыс
Топырақ типтері нешеге бөлінеді?
Топырақ эрозиясы деген не?
Эрозиядан сақтану жолдары қандай?
Өз облысыңның топырағы қай типке жатады?
14. Кестені толтыр
Топырақ өзгерісіне әсер ететін факторлар...
Сол факторларға байланысты туындайтын экологиялық мәселелер...
Табиғат балансын сақтау үшін жасалатын іс-шаралар...
15. Мына суреттерге қарай отырып, топырақты қай салада қолданылып жатқанына мысал келтір
16. Оқулықты пайдалана отырып, елімізге жоспар бойынша сипаттама беруге тырыс
Географиялық орны
Климаты
Жер бедері
Флора мен фаунасы
17. Табиғи кешен түрлерін ата
18. Суретке қарай отырып, топырақтың экологиялық проблемаларын анықтап көр
ІІІ модуль. Әлеуметтік география
1. Суретке қарай отырып, қандай нәсілдер көрсетілгенін тауып көр
2. Кестені толтыр
№
Ұлттың аты
Тіл тобы
Тіл әулеті
Мемлекеті
1
қазақ
түркі
Алтай
Қазақстан
2
орыс
3
неміс
4
өзбектер
3. Берілген діндер мен дін үйлерін сәйкестендіріп көр
Ислам діні
Православие діні
Католиктер
4. Төмендегі картаға қарай отырып, сұрақтарға жауап бер
Ислам діні таралған 5 елді ата
Будда діні таралған елдерді атап көр.
5.Дүниежүзі халқының діни құрамы тақырыбы бойынша тірек сөздерді тап
Қ
Д
І
Н
Қ
М
Е
К
К
Е
Ұ
С
Ч
Ж
Б
И
Б
Л
И
Я
Р
И
А
С
У
З
Т
У
С
И
А
Н
И
У
Д
А
Й
З
М
Н
Н
Т
А
Б
Д
А
Д
О
Р
Д
В
О
О
Б
И
С
Л
А
М
У
Ф
И
О
Р
З
Е
Г
И
Я
И
Ю
З
О
М
М
Л
И
О
П
З
6. Төмендегі діндерге халықтардың ұлт өкілдерін топтастырыңыз.
1.Ислам діні 2.Христиан діні 3.Будда діні
7. Ислам діні таралған 2 аймақты кескін картада белгілеп көр
8. Суреттерге атау бер
9. Суретте Қазақ елінің 7 кереметтерінің бірі көрсетілген. Оларды ата
10. Тест жұмысы
1. Дүние жүзіндегі халық саны ең көп мемлекет:
а) Қытай
ә) Жапония
б) Канада
2. Жер шары халқының жалпы саны:
а) 5 млрд;
ә) 4 млрд;
б) 6 млрд.
3. Қазақстан мына елдердін қайсысымен шектеспейді?
а) Тәжікстан;
ә) Қытай;
б) Ресей.
4. Жердін Күнді толық бір айналып шығуына кететін уакыт:
а) бір ай;
ө) бір жыл (365 күн);
б) бір аптада
5. Планетамыздағы халқы ең көп материк:
а) Еуразия; ә) Оңтүстік Америка; б) Африка
IV модуль.Экономикалық география
1. Табиғат ресурстарын жіктеп көр: жер, энергия, мұнай, су, ауа, топырақ, көмір, темір, күн, жел
ТАБИҒАТ РЕСУРСТАРЫ
Сарқылатын
Сарқылмайтын
2. Табиғат ресурстарының жіктелу сызбасын толықтыр.
3. Сөйлемдерді жалғастыр
Адамдарды және жүктерді тасымалдайтын техникалық құрал -...
(көлік құралы).
Бір нәрсенің кеңістікте қозғалуы-..... деп аталады
(транспорт)
... - күнделікті өмір мен шаруашылықты дамытуды қамтамасыз ететін кәсіпорындар, ұйымдар, құрылыстар
(Инфрақұрылым)
4.Табиғи ресурстарды атап көр
5. Кестені толтыр
Шаруашылық
Пайдалануы
Қой
Мүйізді ірі қара
Жылқы
Түйе
Шошқа
Құс
Омарта
Жібек
6. Оқулықты пайдалана отырып, сұрақтарға жауап бер:
Ауылшаруашылық саласы жалпы неше саладан тұрады?
Майлы дақылдарғы не жатады?
Дәнді-дақылдар қатарын ата
Малға азық бола алатын дақылдар
7. Мына елдерді жіктеу арқылы кестені толтыр:
Филиппин мемлекеті, Ирландия мемлекеті, Түркия, Монғолия, Мексика, Сомали, Куба мемлекеті, Жапон мемлекеті, Индонезия, Шри-Ланка, Норвегия, Боливия, Германия, Папуа-Новая Гвинея, Италия, Исландия, Франция
Арал елдер
Түбек елдер
Материктік елдер
Теңіз маңындағы елдер
8.Оқулықты пайдалана отырып, пайдалы қазбалардың шартты белгілерінің суретін салып көр
Шартты белгі суреті
Пайдалы қазба түрі
Хром
Полиметалл
табиғи газ
Қорғасын
Калий тұзы
9. Оқулықты пайдалана отырып, мына тірек сызбаны толтыр
10. Суреттердегі шаруашылық түрлерін ата
11. Тест
1. Қазақстандағы жалғыз Шығыс Қазақстан өсіретін мал түрі
А) құс В) жылқы С) шошқа D) түйе Е) марал
2. Дүние жүзінде қант қызылшасын ең көп өсіретін ел
А) Ресей В) Қытай С) Украина D) Қазақстан Е) Жапония
3. АҚШ-тағы жеміс-көкеніс өсіретін негізгі аудан
А) Мичиган В) Небраска С) Техас
D) Калифорния Е) Юта
4. Жүзім жинау мен шарап өндіруден ең алдынғы қатардағы мемлекет
А) Дания В) Италия С) Германия
D) Чехия Е) Польша
5. Шығыс Қазақстанда өсірілетін техникалық дақыл
А) қызыл қылша В) зығыр С) қыша
D) күнбағыс
V модуль. Елтану және саяси география негіздері
1. Дүние жүзінің физикалық картасын, оқулықты пайдалана отырып, елімізге және Қытай еліне сипаттама бер
Мамлекет аты
Жер көлемі
Орналасқан материгі
Қай мемлекеттермен шектеседі
Географиялық координаттарын атап көр
Мемлекет астанасы
2. Елдердің экономикалық-географиялық жағдайы тиімді немесе тиімсіз, қолайлы немесе қолайсыз болуы мүмкін. Осы деректі пайдалана отырып, кестені толтыр
Сипаты
Қазақстан Республикасы
Түркия мелекеті
Географиялық орны бойынша
Дамушы елдермен шекарасы бойынша
Жол топартары бойынша
Көршілес мемлекеттердің экономикалық дамуы бойынша
3. Саяси картаны пайдаланып, елдерді географиялық орны бойынша топтастыр:
Қазақстан, Ресей, АҚШ, Бразилия, Англия, Боливия, Мексика, Непал, Нигерия, Испания, Жапония, , Гватемала, Мозамбик, Кения, Вьетнам, Колумбия, Канада, Ватикан, Сенегал, Чили, Аустралия Одағы, Лаос.
Еуразия материгі
Африка материгі
Солтүстік Америка материгі
Оңтүстік Америка материгі
Аустралия материгі
4.Мына терминдерге анықтама бер
Орталық елдер
Шекаралық елдер
Транзиттік елдер
Жағалаулық елдер
5.Төмендегі елдерді түріне қарай топтастыр:
Қазақстан, Испания, Индонезия, Ирландия, Қытай, Канада, Жапония, Беларусь, Италия, Куба, Бразилия, Боливия.
Құрлықішілік (орталық, материкішілік)
Жағалаулық (шеткі, перифириялық, мұхитжағалаулық, теңізжағалаулық)
Аралдық
Архипелагтық
Түбектік
6. Терминдермен танысып, анықтамаларын сәйкестендір:
Ұғым
Дұрыс жауап
Анықтамасы
1. Мемлекет (ел)
А. елдердің шекарасы мен астаналарын, ірі қалаларын бейнелейтін карта
2. Елдің географиялық орны
В.белгілі бір аумаққа иелік етіп, сол жердегі халықтың еркін дамуына мүмкіндік беретін, қоғам табиғатынан туындайтын ортақ істерді атқаруға қажетті басқарудың жоғарғы дәрежеде ұйымдасқан жүйесі, саяси билік ұйымы.
3. Саяси карта
С. аралдар тобы
4. Архипелаг
D. елдің материктегі, дүние бөлігіндегі орны. Елдердің географиялық орны саяси картада бейнеленеді.
Қорытынды
Инклюзивті білім беру жағдайында ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыларды психологиялық-педагогикалық қолдау маңызды рөл атқарады. Сондықтан әр пән мұғалімі өз сабақтарында мұндай оқушыларға қолдау көрсетіп қана қоймай, оқушының толыққанды білім алуына бағыттау керек. Ол үздіксіз әр сабақта жүргізілуі тиіс, алайда сабақ барысында барлық тақырыптар толыққанды меңгерілмей қалуы мүмкін. Бұл жағдайда оқушымен жеке, қосымша жұмыс жасау тура келеді.
Ұсынылып отырған бағдарлама осындай қосымша жұмыс жасау үшін тиімді құрал болып табылады. Себебі барлық оқу жоспары жүйелі бес модульге бөлінген, әр модуль бойынша арнайы жоспар құрылып, жоспар бойынша ерекше қабілеттері бар оқушыларға бейімделе құрастырылған арнайы тапсырмалар берілген. Бұл тапсырмалар арқылы оқушылар алған білімдерін кеңейтіп, ойлауын, сараптама жасай білуін, өз ойын толық жеткізе білумен қатар, өмірге деген көзқарасын қалыптастырады.
Тапсырмалар баға қоюға емес, оқыту мен дамытуға арналған. Сол себепті барлық тапсырмалар жеке тұлғаның өзіндік ойлау қабілетін дамыту мен қалыптастырға бағытталған. Яғни, назар аудару, елестетеу, есте сақтаудың түрлері, сұрыптау, зейінді дамыту және ойша тұжырымдама жасау секілді қабілеттерді дамытуға бағаытталған.
Бағдарламада берілген материалдар педагогтерге, сонымен қатар білім беру, білім беру процесін қолдау мамандарына да пайдалы болады.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Бірмағамбетов Ә., Мамырова К. 6 сынып. Физикалық география. Алматы <<Атамұра>> 2011.
2. Карпеков Қ.Д., Айтақынова Ш., 7 сынып. Материктер мен мұхиттар географиясы. <<Арман-ПВ>> баспасы, 2011.
3. 6-10 сыныптар үшін оқушы анықтамасы. Алматы <<Атамұра>> 2005.
4. Сиротин В.И., Сиротин И.В. Школьная география в вопросах и ответах. Москва издательство <<Аркти>>, 2001.
5. Лобжанидзе А.А., Түсіпбекова Г.М. Физикалық география. Жер ғаламшары. Алматы <<Просвещение -Казахстан>> 2009.
6. Юрков П.М. Географические диктанты. - М.Просвещение, 1984.
7. Юрков П.М. Дидактический материал по физической географии из опыта работы. Москва <<Просвещение>> 1990.
8. Ерекше білім беруге қажеттілігі бар балалар және үйде оқытылатын балалардың оқу жетістіктерін бағалау бойынша әдістемелік ұсынымдар. Әдістемелік құрал, Астана 2017
9. Инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушылардың оқу жетістіктерін критериалды бағалау жүйесі. Әдістемелік құрал, Астана 2016
Жарқайың ауданы
Далабай ауылының негізгі орта мектебі
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушылармен жеке жұмыс жоспары
Пән мұғалімі: Алмуханбетова Күлшайра Жүсіпбекқызы
Барлық сағат саны: 34
Аптасына: 1 сағат
2020-2021 оқу жылы
Түсінік хат
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген жұмыс жоспары келесі құжаттар негізінде құрастырылды:
1. Білім беру ұйымдарында оқу процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы әдістемелік нұсқау хат
2. Жаңартылған мазмұндағы жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты
3. Білім берудің мемлекеттік стандарты
4. Ерекше білім беруге қажеттілігі бар білім алушыларға арналған негізгі орта білім беру деңгейінің үлгілік оқу бағдарламалары
Бұл бағдарлама ерекше қажеттілігі бар оқушылармен қосымша жұмыс жасауға, пәнге деген қызығушылығын арттыруға негізделген. Бағдарлама оқушымен жұмыс жасауға арналған арнайы оқу жоспары мен соған сәйкес тапсырмалар блогынан тұрады. Барлық тапсырмалар арнайы модульдерге бөлініп, оқушының қабылдауына жеңіл, түсінікті құрылған. Сонымен қатар, оқушылардың ойлау қабілетін дамытып, өздігінен жұмыс жасауға баулиды, пәнге деген қызығушылығын арттырады.
Авторлық бағдарлама бағыты:
Бағдарлама негізгі мектеп үшін инклюзивті білім беру аясында оқу пәнінің мазмұнын және меңгеруге тиісті білім, білік, дағды, құзыреттілік көлемін анықтайды. География пәні бойынша негізгі жалпы білім беру стандартына сәйкес келеді. Тапсырмалар жинағының негізгі мазмұны оқушылардың дүниетанымы мен тәрбиелік әлеуетін сақтауға және тереңдетуге, мектеп оқушыларының географиялық мәдениетін дамытуға, олардың географияның адам үшін функционалдық маңыздылығын түсінуіне бағытталған.
Оқушымен қосымша жұмыс оқушылардың білім- біліктілігін ғана дамытпай, оларға логикалық, эвристикалық ойлау қабілетін дамытуға жағдай туғызады. Оқушылардың пәнге қызығушылығын арттырудың негізгі жолы қызықты тапсырмаларды және практикалық жұмыстар пайдалану, ол тапсырмалар зерделілікке, қиялдауға, тапқырлыққа тәрбиелейді. Жаңа оқу бағдарламаларының тағы бір ерекшелігі - олардың пәндік білім мен дағдыларды ғана емес, сондай-ақ, кең ауқымды дағдыларды қалыптастыруға бағытталуы.
Өзектілігі:
Бүгінгі таңда инклюзивті білім беруді қолдау бағытында жалпы білім беретін мектептерде белгілі себептермен ақыл - ой дамуында ауытқуы бар немесе психикалық дамуы тежелген оқушылар білім алуда. Әр оқуышының білім алуда өз ерекшеліктері бар. Мәселен әр оқушының эмоционалдық және психикалық таным процестерінің дамуы деңгейі әртүрлі. Қазіргі таңда әр оқушыға жеке тұлға ретінде қарап, саналы тәрбие сапалы білім беру өмір талабы болып табылады. Сондықтан бағдарлама оқу материалын игеру барысында қиындық тудыратын мәселелері ескере отырып құрастырылды.
Бағдарламаның мақсаты:
- оқушының пәнге деген қызығушылығын арттыру
- интелектуалдық, практикалық білімі мен дағдысын қалыптастыру;
-оқушының мүмкіндіктерін пайдаланып оқушыларға бағдар беру
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген жұмыс жоспарының міндеттерінің бірі - оқушылардың логикалық ойлауы мен сөйлеуін дамыту, олардың ақыл-ой еңбек дағдыларын қалыптастыру, жұмысты жоспарлау, оны орындаудың ұтымды жолдарын табу, өзін-өзі бақылауды жүзеге асыру болып табылады. Сонымен қатар:
Оқушының география пәніне қызығушылығын
Өзінің ізденісі арқылы қанағаттандыруы және күнделікті өмірде география пәнін қолдану дағдысының қалыптасуы;
Практикалық мазмұнды тапсырмаларды орындау, кескін картамен жұмыс жасау арқылы мамандыққа бағдарлау.
География пәнінің теориялық білімін практикамен байланыстыру;
Бағдарламаның жаңалығы:
оқу бағдарламасына сай, ерекше қабілеті бар оқушыларға бейімделе құрастырылған тапсырмалардың берілуі;
шығармашылық қабілеттерін дамытуға арналған қалыптастырушы тапсырмалар берілуі;
тақырып бойынша практикалық жұмыстардың берілуі;
күнделікті тұрмыста өмірлік қажеттіліктерге, сұраныстарға байланысты тапсырмалар берілуі;
заманауи оқытуға, яғни оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастырып, дамытуға негізделген.
Педагогикалық мақсаттылық:
Ерекше оқытуды қажет ететін баланың белсенді әлеуметтенуі үшін кемістіктерді түзету, нақты екіншілік реттегі кемістіктің алдын алу және білім беру арқылы кемістіктің орнын толыктыру қажет. Бұл жағдай психикалық немесе дене кемістікке байланысты бала бойында туындаған білім алудағы ерекше кажеттіліктерін толық қанағаттандыру аркылы жүреді.
Арнайы оқыту мен тәрбиелеу бір бірмен тығыз байланыста болғандықтан арнайы білім беру жағдайларын қамтамасыз етуді қажет етеді. Арнайы білім беру жағдайлары:
Балалардың сөйлеуін, олардың ойлау қабілеттерін дамыту
Әр баланың дамуындағы ерекшеліктерін ескеру, арнайы түзету құралдар мен (техникалық) тәсілдерді пайдалану аркылы түзетушілікпедагогикалық процесті өзгеше ұйымдастыру;
Оқушылардың пәнге деген қызығушылықтарын арттыру
Оқу дағдыларын қалыптастыру, өзін-өзі бақылау дағдыларын дамыту.
Кез келген оқу материалы балалардың ақыл-ой әрекетінің әр түрлі әдістерін қалыптастыру, олардың дамуындағы кемшіліктерді түзету үшін қолданылуы керек.
Күтілетін нәтижелер:
оқушының пәнге қызығушылығы арта отырып, салауатты өмір салтын ұстануды үйренуге талпынады
интеллектуалды және практикалық білімі мен дағдысы қалыптасады
ғылыми зерттеу ізденісі, коммуникативті дағдасы, топпен жұмыс істеу қабілеті дамиды;
оқушының мүмкіндіктеріне байланысты оқушыларға бағдар беріледі
өмірге бейімделген, алған білімін практикада қолдана алады
түрлі тақырыптық карталармен жұмыс істей біледі
Бағдарлама мазмұны
Барлығы 34 сағат, аптасына 1-сағат
Бағдарлама 7-сынып оқушыларының география курсы бойынша инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімеле отырып жасалды.
7-сыныпта географияны оқыту мына негізгі құзыреттерді қалыптастыруға бағытталған:
негізгі географиялық ұғымдар, даму заңдылықтары, табиғат, халық және әр түрлі аумақтағы шаруашылық өзара байланысы туралы білімді игеру;
жергілікті жерде бағдарлау дағдыларын меңгеру; географиялық картамен жұмыс жасай алу;
географиялық бақылаулар жүргізуді дамыту, өз бетінше жаңа білім алуға бағыттау;
қоршаған ортаға, экологиялық мәдениетке, өз жеріне, өңіріне, еліне деген сүйіспеншілікке, тәрбиелеу;
күнделікті өмірде географиялық білім мен дағдыларды пайдалану қабілеті мен дайындығын қалыптастыру.
Бағдарламада 5 негізгі модуль бойынша біріктірілген:
Географияны зерттеу тәсілдері
Физикалық география
Әлеуметтік география
Экономикалық география
Елтану және саяси география негіздері
І. Географияны зерттеу тәсілдері
Бұл модульде оқушылар: географияның зерттеу нысандарын анықтайды, география ғылымының дамуына үлес қосқан саяхатшылармен, географиялық тәжіребиелермен танысады, географиялық картосхема, номенклатурамен жұмыс істеуге машықтанады. Географияны зерттеу үшін қолданылатын құралдармен танысады, ауа-райын бақылап, шағын зерттеулер жүргізеді. Суреттер арқылы географиялық нысандарды ажырата алады.
ІІ. Физикалық география
Бұл модульде оқушылар: литосфераның құрылысымен таныс болады, атмосфераның құрамдас бөліктерін, оның құрамын сипаттай алады. Ауа райы ұғымымен таныс болады. Гидросфера ұғымымен танысады, су ресурстарының маңыздылығын түсінеді, мұхит атауларын қайталай отырып, оның құрамдас бөліктерін сипаттай алады. Мұхиттармен байланысты апаттар, Дүниежүзілік мұхит проблемаларымен таныс болады.
Биосфераның құрамын, құрылымын, шекараларын анықтай аладыф, Қазақстанда топырақ түрлерінің таралуын анықтайды. Жер қыртысы, мантия, ядро секілді терминдермен таныс болады. Литосфералық тақталарды картадан көрсете алады.
ІІІ. Әлеуметтік география
Бұл модульде оқушылар: Дүниежүзі халқының тілдік әулеттері мен топтары, діни құрамымен танысады, халықтың этникалық және діни құрамына байланысты дүниежүзінің тарихи-мәдени/ өркениеттік аймақтарының қалыптасуын түсіндіреді. Нәсілдерді ажырата алады, тіл әулеті, тіл тобы секілді терминдермен жұмыс жасайды. Діндер мен дін үйлерін біледі, картамен жұмыс жасай отырып, діндердің таралған аймақтарын көрсете алады. Дүниежүзі халқының діни құрамы тақырыбы бойынша тірек сөздермен жұмыс жасайды. Берілген ұлт өкілдерін діндері бойынша жіктейді. Әлемнің жеті кереметі, қазақ халқының жеті кереметі ұғымдарымен танысып, суреттерге атау береді.
IV.Экономикалық география
Бұл модульде оқушылар: -табиғи ресурстарды жіктейді, табиғи ресурстардың шоғырлануын картада көрсете алады, табиғи ресурстарды игерумен байланысты проблемаларды анықтай алады, ауыл шаруашылық, өнеркәсіп шаруашылық салаларын жіктеу арқылы маңыздылығын түсіндіреді. Табиғат ресурстарының жіктелу түрлерін анықтайды. Пайдалы қазабалар түрлерімен танысады, оларды арнайы шартты белгілері бойынша кескін картада белгілей алады.
V. Елтану және саяси география негіздері
Бұл модульде оқушылар: Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайымен, елдердің экономикалық географиялық жағдайыымен танысады. Елдердің экономикалық-географиялық жағдайы тиімді немесе тиімсіз, қолайлы немесе қолайсыз екенін анықтайды. Саяси картаны пайдаланып, елдерді географиялық орны бойынша топтастырады. Терминдермен жұмыс жасай отырып, құрлықішілік, жағалаулық, аралдық, түбектік елдерді топтастыра алады.
География пәнінен инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген жеке жұмыс жоспары
7 сынып
1 тоқсан
№
Тақырып
Сағат саны
Күні
1. Географияны зерттеу тәсілдері
1
Географияны зерттеу нысандары
1
2
География ғылымының дамуы
1
3
Географиялық тәжірибелер
1
4
Географияда графикалық әдістердің қолданылуы
1
5
Географиялық номенклатура
1
2. Физикалық география 2.1 Литосфера
6
Литосфераның құрылысы мен заттық құрамы
1
7
Жердің тектоникалық құрылысы
1
8
Литосфералық катаклизмдер
2
2 тоқсан. 2. Физикалық география 2.2 Атмосфера
10
Атмосфера және оның құрамдас бөліктері
1
11
Ауа райы және метеорологиялық элементтер
Қолайсыз атмосфералық құбылыстар
1
2.3 Гидросфера
12
Гидросфера және оның құрамдас бөлігі
1
13
Су ресурстарының маңыздылығы
Дүниежүзілік мұхиттың географиялық жағдайы
1
14
Дүниежүзілік мұхит суларының қасиеттері
1
Мұхит суларының қозғалыстары
1
15
Мұхиттармен байланысты апаттар
1
Дүниежүзілік мұхиттың проблемалары
1
16
тест жұмысы
1
3 тоқсан. 2. Физикалық география 2.4 Биосфера
17
Биосфера және оның құрамдас бөліктері
Топырақ және оның құрамы мен құрылымы
1
18
Қазақстанның топырақ түрлері
1
19
Топырақтың экологиялық проблемалары
1
20
Табиғи-аумақтық кешендердің қалыптасуы
1
21
Табиғи-аумақтық кешендердің түрлері
1
3. Әлеуметтік география
22
Дүниежүзі халқының тілдік әулеттері мен топтары
1
23
Дүниежүзі халқының діни құрамы
1
24
Дүниежүзінің тарихи-мәдени аймақтары
1
25
Ұлтаралық және дінаралық келісім
1
26
тест жұмысы
1
4 тоқсан. 4. Экономикалық география 4.1 Табиғи ресурстар
27
Табиғи ресурстардың жіктелуі
1
28
Табиғи ресурстарды игерумен байланысты проблемалар
1
4.2 Әлеуметтік-экономикалық ресурстар
29
Көлік инфрақұрылымы. Әлеуметтік инфрақұрылым
1
30
Дүниежүзілік шаруашылықтың салалары: ауыл шаруашылығы мен өнеркәсіп
1
5. Елтану және саяси география негіздері
31
Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайы
1
32
33
Елдердің экономикалық географиялық жағдайы
2
34
Тест жұмысы
1
Барлығы:
34 сағат
Тақырыптық жоспар бойынша үлгілі тапсырмалар түрлері
І модуль. Географияны зерттеу тәсілдері
Географияны зерттеу үшін қолданылатын құралдардың атауын тап
Құрал
Атауы
Өз мекенінегі бір күнгі ауа температурасының графигін сыз
25°
20°
15°
10°
5°
7° 10° 13° 16° 19°
3.География дамуына үлес қосқан ғалымдарды ата
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
4. Картаны пайдаланып, кез-келген екі мемлекеттің астаналарының арақашықтығын км есебінде жаз
--------------------------------------------------------------------------------
5. Оқулықты пайдалана отырып, география ғылымдарының зерттеу нысандарын ата
Ғарыштық
Аймақтық
Жергілікті
6. Өзін білетін географиялық номенклатуралардың атауын топтастыр
Таулар
Теңіздер
Аралдар
7. География ғылымы мен зерттеу нысандарын топтастырыңыз:
Ауа, су, шаруашылық, қала, жер бедері, халық, топырақ, транспорт, жануар, шаштараз
Физикалық география
Экономикалық география
1
2
3
4
1
2
3
4
8. Суретте қандай географиялық нысандар көрсетілген
ІІ модуль. Физикалық география
1. Жердің ішкі құрылысын мына сызба бойынша көрсет
2. Оқулықты пайдалана отырып, мына атауларға анықтама бер:
Жер қыртысы
Мантия
Ядро
3. Литосфералық тақталарды картадан көрсетуге тырыс
4. Литосфераның құрылысы мен құрамын анықтаңыз.
Мына сөздерді кестеге сәйкестендіріп жазыңыз: шөгінді, базальт, гранит.
Материктік жер қыртысы
Мұхиттық жер қыртысы
5. Суретке қарап, литосфералық катаклизмдерді ата
Литосфералық катаклизмдер
Атауы
6. Оқулықты пайаланып, мына сұрақтарға жауап беруге тырыс:
Атмосфера дегеніміз не?
Атмосфераның қабаттарын ата
Атмосфера қабаттары неден тұрады?
7.Мына метереологиялық құралдар арқылы не өлшейміз?
8. Гидросфераның құрамдас бөліктерін ата
9. Дүниежүзілік мұхиттарды ата
1.
2.
3.
4
10. Дүниежүзілік мұхит суларында кездесетін проблемаларды ата
11. Тест жұмысы
1. Ауа райы дегеніміз не?
а) Атмосфераның төменгі қабатының белгілі уакыттағы және белгілі жердегі күйі
ә) ауа райының температуралық режимі
б) белгілі жердегі жауын-шашын
в) климат
г) ауа массаларының қозғалуы
2. Климат дегеніміз не?
а) Кандай да бір жерге ерекшеленген көп жылдық ауа райының режимі;
ә) белгілі бір жердегі жауын-шашын мөлшері
б) температураның өзгеруінен болатын құбылыс
в) бұлттылықтың мөлшеріне байланысты күн райы
г) белдеулердің күн сәулелерінің түсу мөлшеріне қарай өзгеруі
3. Көлемі бойынша ең үлкен аралды көрсет:
а) Исландия
ә) Гренландия
б) Жаңа жер
в) Мадагаскар
г) Жаңа Зеландия
4. Ең үлкен түбекті ата:
а) Арабия түбегі
ә) Скандинавия түбегі
б) Қырым түбегі
в) Пириней
г) Сомали түбегі
5. Өте қатты жер сілкінісінен пайда болатын толқын:
а) цунами
ә) толқын
б) дауыл
в) тайфун
г) циклон
6. Қанша дүниежүзілік мұхит бар?
а)2
ә)6
б)1
в)4
12. Сәйкестеңдір
Биосфера
Тірі заттардың аса тығыз топтануы
Тірі зат
Тіршілігі бар кеңістік
Өмір қабықшасы
Ғаламшарымыздағы барлық тірі организмдердің жиынтығы
13. Оқулықты пайдалана отырып, мына сұрақтарға жауап беруге тырыс
Топырақ типтері нешеге бөлінеді?
Топырақ эрозиясы деген не?
Эрозиядан сақтану жолдары қандай?
Өз облысыңның топырағы қай типке жатады?
14. Кестені толтыр
Топырақ өзгерісіне әсер ететін факторлар...
Сол факторларға байланысты туындайтын экологиялық мәселелер...
Табиғат балансын сақтау үшін жасалатын іс-шаралар...
15. Мына суреттерге қарай отырып, топырақты қай салада қолданылып жатқанына мысал келтір
16. Оқулықты пайдалана отырып, елімізге жоспар бойынша сипаттама беруге тырыс
Географиялық орны
Климаты
Жер бедері
Флора мен фаунасы
17. Табиғи кешен түрлерін ата
18. Суретке қарай отырып, топырақтың экологиялық проблемаларын анықтап көр
ІІІ модуль. Әлеуметтік география
1. Суретке қарай отырып, қандай нәсілдер көрсетілгенін тауып көр
2. Кестені толтыр
№
Ұлттың аты
Тіл тобы
Тіл әулеті
Мемлекеті
1
қазақ
түркі
Алтай
Қазақстан
2
орыс
3
неміс
4
өзбектер
3. Берілген діндер мен дін үйлерін сәйкестендіріп көр
Ислам діні
Православие діні
Католиктер
4. Төмендегі картаға қарай отырып, сұрақтарға жауап бер
Ислам діні таралған 5 елді ата
Будда діні таралған елдерді атап көр.
5.Дүниежүзі халқының діни құрамы тақырыбы бойынша тірек сөздерді тап
Қ
Д
І
Н
Қ
М
Е
К
К
Е
Ұ
С
Ч
Ж
Б
И
Б
Л
И
Я
Р
И
А
С
У
З
Т
У
С
И
А
Н
И
У
Д
А
Й
З
М
Н
Н
Т
А
Б
Д
А
Д
О
Р
Д
В
О
О
Б
И
С
Л
А
М
У
Ф
И
О
Р
З
Е
Г
И
Я
И
Ю
З
О
М
М
Л
И
О
П
З
6. Төмендегі діндерге халықтардың ұлт өкілдерін топтастырыңыз.
1.Ислам діні 2.Христиан діні 3.Будда діні
7. Ислам діні таралған 2 аймақты кескін картада белгілеп көр
8. Суреттерге атау бер
9. Суретте Қазақ елінің 7 кереметтерінің бірі көрсетілген. Оларды ата
10. Тест жұмысы
1. Дүние жүзіндегі халық саны ең көп мемлекет:
а) Қытай
ә) Жапония
б) Канада
2. Жер шары халқының жалпы саны:
а) 5 млрд;
ә) 4 млрд;
б) 6 млрд.
3. Қазақстан мына елдердін қайсысымен шектеспейді?
а) Тәжікстан;
ә) Қытай;
б) Ресей.
4. Жердін Күнді толық бір айналып шығуына кететін уакыт:
а) бір ай;
ө) бір жыл (365 күн);
б) бір аптада
5. Планетамыздағы халқы ең көп материк:
а) Еуразия; ә) Оңтүстік Америка; б) Африка
IV модуль.Экономикалық география
1. Табиғат ресурстарын жіктеп көр: жер, энергия, мұнай, су, ауа, топырақ, көмір, темір, күн, жел
ТАБИҒАТ РЕСУРСТАРЫ
Сарқылатын
Сарқылмайтын
2. Табиғат ресурстарының жіктелу сызбасын толықтыр.
3. Сөйлемдерді жалғастыр
Адамдарды және жүктерді тасымалдайтын техникалық құрал -...
(көлік құралы).
Бір нәрсенің кеңістікте қозғалуы-..... деп аталады
(транспорт)
... - күнделікті өмір мен шаруашылықты дамытуды қамтамасыз ететін кәсіпорындар, ұйымдар, құрылыстар
(Инфрақұрылым)
4.Табиғи ресурстарды атап көр
5. Кестені толтыр
Шаруашылық
Пайдалануы
Қой
Мүйізді ірі қара
Жылқы
Түйе
Шошқа
Құс
Омарта
Жібек
6. Оқулықты пайдалана отырып, сұрақтарға жауап бер:
Ауылшаруашылық саласы жалпы неше саладан тұрады?
Майлы дақылдарғы не жатады?
Дәнді-дақылдар қатарын ата
Малға азық бола алатын дақылдар
7. Мына елдерді жіктеу арқылы кестені толтыр:
Филиппин мемлекеті, Ирландия мемлекеті, Түркия, Монғолия, Мексика, Сомали, Куба мемлекеті, Жапон мемлекеті, Индонезия, Шри-Ланка, Норвегия, Боливия, Германия, Папуа-Новая Гвинея, Италия, Исландия, Франция
Арал елдер
Түбек елдер
Материктік елдер
Теңіз маңындағы елдер
8.Оқулықты пайдалана отырып, пайдалы қазбалардың шартты белгілерінің суретін салып көр
Шартты белгі суреті
Пайдалы қазба түрі
Хром
Полиметалл
табиғи газ
Қорғасын
Калий тұзы
9. Оқулықты пайдалана отырып, мына тірек сызбаны толтыр
10. Суреттердегі шаруашылық түрлерін ата
11. Тест
1. Қазақстандағы жалғыз Шығыс Қазақстан өсіретін мал түрі
А) құс В) жылқы С) шошқа D) түйе Е) марал
2. Дүние жүзінде қант қызылшасын ең көп өсіретін ел
А) Ресей В) Қытай С) Украина D) Қазақстан Е) Жапония
3. АҚШ-тағы жеміс-көкеніс өсіретін негізгі аудан
А) Мичиган В) Небраска С) Техас
D) Калифорния Е) Юта
4. Жүзім жинау мен шарап өндіруден ең алдынғы қатардағы мемлекет
А) Дания В) Италия С) Германия
D) Чехия Е) Польша
5. Шығыс Қазақстанда өсірілетін техникалық дақыл
А) қызыл қылша В) зығыр С) қыша
D) күнбағыс
V модуль. Елтану және саяси география негіздері
1. Дүние жүзінің физикалық картасын, оқулықты пайдалана отырып, елімізге және Қытай еліне сипаттама бер
Мамлекет аты
Жер көлемі
Орналасқан материгі
Қай мемлекеттермен шектеседі
Географиялық координаттарын атап көр
Мемлекет астанасы
2. Елдердің экономикалық-географиялық жағдайы тиімді немесе тиімсіз, қолайлы немесе қолайсыз болуы мүмкін. Осы деректі пайдалана отырып, кестені толтыр
Сипаты
Қазақстан Республикасы
Түркия мелекеті
Географиялық орны бойынша
Дамушы елдермен шекарасы бойынша
Жол топартары бойынша
Көршілес мемлекеттердің экономикалық дамуы бойынша
3. Саяси картаны пайдаланып, елдерді географиялық орны бойынша топтастыр:
Қазақстан, Ресей, АҚШ, Бразилия, Англия, Боливия, Мексика, Непал, Нигерия, Испания, Жапония, , Гватемала, Мозамбик, Кения, Вьетнам, Колумбия, Канада, Ватикан, Сенегал, Чили, Аустралия Одағы, Лаос.
Еуразия материгі
Африка материгі
Солтүстік Америка материгі
Оңтүстік Америка материгі
Аустралия материгі
4.Мына терминдерге анықтама бер
Орталық елдер
Шекаралық елдер
Транзиттік елдер
Жағалаулық елдер
5.Төмендегі елдерді түріне қарай топтастыр:
Қазақстан, Испания, Индонезия, Ирландия, Қытай, Канада, Жапония, Беларусь, Италия, Куба, Бразилия, Боливия.
Құрлықішілік (орталық, материкішілік)
Жағалаулық (шеткі, перифириялық, мұхитжағалаулық, теңізжағалаулық)
Аралдық
Архипелагтық
Түбектік
6. Терминдермен танысып, анықтамаларын сәйкестендір:
Ұғым
Дұрыс жауап
Анықтамасы
1. Мемлекет (ел)
А. елдердің шекарасы мен астаналарын, ірі қалаларын бейнелейтін карта
2. Елдің географиялық орны
В.белгілі бір аумаққа иелік етіп, сол жердегі халықтың еркін дамуына мүмкіндік беретін, қоғам табиғатынан туындайтын ортақ істерді атқаруға қажетті басқарудың жоғарғы дәрежеде ұйымдасқан жүйесі, саяси билік ұйымы.
3. Саяси карта
С. аралдар тобы
4. Архипелаг
D. елдің материктегі, дүние бөлігіндегі орны. Елдердің географиялық орны саяси картада бейнеленеді.
Қорытынды
Инклюзивті білім беру жағдайында ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыларды психологиялық-педагогикалық қолдау маңызды рөл атқарады. Сондықтан әр пән мұғалімі өз сабақтарында мұндай оқушыларға қолдау көрсетіп қана қоймай, оқушының толыққанды білім алуына бағыттау керек. Ол үздіксіз әр сабақта жүргізілуі тиіс, алайда сабақ барысында барлық тақырыптар толыққанды меңгерілмей қалуы мүмкін. Бұл жағдайда оқушымен жеке, қосымша жұмыс жасау тура келеді.
Ұсынылып отырған бағдарлама осындай қосымша жұмыс жасау үшін тиімді құрал болып табылады. Себебі барлық оқу жоспары жүйелі бес модульге бөлінген, әр модуль бойынша арнайы жоспар құрылып, жоспар бойынша ерекше қабілеттері бар оқушыларға бейімделе құрастырылған арнайы тапсырмалар берілген. Бұл тапсырмалар арқылы оқушылар алған білімдерін кеңейтіп, ойлауын, сараптама жасай білуін, өз ойын толық жеткізе білумен қатар, өмірге деген көзқарасын қалыптастырады.
Тапсырмалар баға қоюға емес, оқыту мен дамытуға арналған. Сол себепті барлық тапсырмалар жеке тұлғаның өзіндік ойлау қабілетін дамыту мен қалыптастырға бағытталған. Яғни, назар аудару, елестетеу, есте сақтаудың түрлері, сұрыптау, зейінді дамыту және ойша тұжырымдама жасау секілді қабілеттерді дамытуға бағаытталған.
Бағдарламада берілген материалдар педагогтерге, сонымен қатар білім беру, білім беру процесін қолдау мамандарына да пайдалы болады.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Бірмағамбетов Ә., Мамырова К. 6 сынып. Физикалық география. Алматы <<Атамұра>> 2011.
2. Карпеков Қ.Д., Айтақынова Ш., 7 сынып. Материктер мен мұхиттар географиясы. <<Арман-ПВ>> баспасы, 2011.
3. 6-10 сыныптар үшін оқушы анықтамасы. Алматы <<Атамұра>> 2005.
4. Сиротин В.И., Сиротин И.В. Школьная география в вопросах и ответах. Москва издательство <<Аркти>>, 2001.
5. Лобжанидзе А.А., Түсіпбекова Г.М. Физикалық география. Жер ғаламшары. Алматы <<Просвещение -Казахстан>> 2009.
6. Юрков П.М. Географические диктанты. - М.Просвещение, 1984.
7. Юрков П.М. Дидактический материал по физической географии из опыта работы. Москва <<Просвещение>> 1990.
8. Ерекше білім беруге қажеттілігі бар балалар және үйде оқытылатын балалардың оқу жетістіктерін бағалау бойынша әдістемелік ұсынымдар. Әдістемелік құрал, Астана 2017
9. Инклюзивті білім беру жағдайында ерекше қажеттіліктері бар оқушылардың оқу жетістіктерін критериалды бағалау жүйесі. Әдістемелік құрал, Астана 2016
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz