Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Дескриптор арқылы бағалау

Қысқа мерзімді жоспар
Тарау/Бөлім
8.4АКвадрат теңдеулер
Мектеп : Шымкент қаласы К.Э.Циолковский атындағы №84 ЖОББМ
Пән мұғалімі: Мадарбекова Асел Аширкуловна
Пәні:
Алгебра
Күні:

Сынып: 8
Қатысқаны:
Қатыспағаны:
Сабақтың тақырыбы:
y=ax2+n және y=a(x-m)2 функцияларының графиктері
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары: (оқу бағдарламасына сілтеме)
8.4.1.2 функцияның берілу тәсілдерін білу;
8.4.1.3 у=ах2 функциясының графигін пайдаланып , y=ax2+n және y=a(x-m)2+n функцияларының графиктерін салу;
Сабақтың мақсаты:
(бағалау критерийлері)
Функцияның берілу тәсілдерін біледі және у=ах2 функциясының графигін пайдаланып, y=ax2+n және y=a(x-m)2+n функцияларының графиктерін салады
Ойлау дағдыларының деңгейлері
Білу, қолдану,жоғары деңгей дағдылары
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Мұғалімнің іс-әрекеті
Оқушының іс-әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Сабақтың басы
1-5 минут

6-9минут
І.Ұйымдастыру кезеңі
1.Оқушыларды ұйымдастыру;
<<Ыстық лебіз>> бойынша бір-біріне қошемет сөздер айтады. 4 топқа бөлінеді:
1-топ. Парабола
2-топ. Гипербола
3-топ. Кубтық парабола

Үй тапсырмасын тексеру
<<Сұрақ-жауап>> әдісімен мына кестеден берілген функциялардың графигін дұрыс анықтағанда, әр парбола төбесіндегі әріптерден қандай сөз шығады? Ол нені білдіреді?
а) y = -x2 ; ә) y = (x+5)2 б) y = -(x-3)2 +4;
в) y =(x+4)2 - 4 г) y = -(x + 2)2 +3;
д) y = -(x-6)2 е) y = x2 +2

Оқушылар шеңбер бойымен бір-біріне қошемет сөздер айтады.

Оқушылар қима қағаздар арқылы
Топтарға болінеді.

Оқушылар парабола төбесіндегі
әріптерден жасырын сөзды табады.

Т
Ю
Л
Ь
П
А
Н

Шымкент қаласының төл символы.
Мұғалім ұйымдастыру кезеңінде білім алушыларды <<Мақтау сөз>> әдісі арқылы
<<Өте жақсы>> , <<Жақсы>> , <<Талпын>> деген сөздер арқылы бағалау жүргізеді.

Оқушылыр бірін-біріне бағалау жүргізеді.

Ноудбук
Интернет
Қима қағаздар
1слайд

Кесте
2 слайд

3-4 слайд
Сабақтың ортасы
10-20 минут

Оқулықпен жұмыс.

21-31 минут

Функционалдық сауаттылық есебі

ЕББҚ

32-42 минут

Жаңа тақырыпты меңгеру
Мұғалім сабаққа қысқаша шолу жасап түсінік беріп кетеді.
<<Джигсо әдісі>> Берілген тапсырма бойынша топтар постер қорғайды.
1-топ у=ах2 функциясының графиктері
2-топ у=ах2+n функциясы графиктері
3-топ y=ax-m2функциясы графигі

<<Қар көшкіні>> әдісі Топтық жұмыс
Geogebra көмегімен графиктерды салыңдар
1 тапсырма

1-топ: Тегім у=-2х2 функциясы, өзім төмендегі қасиетке иемін.
а) Ох осінің бойымен 2 бірлікке оңға;
б)Оу осінің бойымен 5 бірлікке жоғары жылжыту арқылы алынған.
2-топ: Тегім у=5х2 функцияясы, өзім төмендегі қасиетке иемін.
а) Ох осінің бойымен 1 бірлікке солға;
б) Оу осінің бойымен 3 бірлікке төмен жылжыту арқылы алынған.
3-топ: Тегім у=-1/2х2 функциясы, өзім төмендегі қасиетке иемін.
а) Ох осінің бойымен 4 бірлікке оңға;
б) Оу осінің бойымен 4 бірлікке төмен жылжыту арқылы алынған.
Мен сонда қандаймын:

2-тапсырма

Параболаның төбесінің координаттарын тап:

1-топ. 1.У=2(х-4)² 2.У = -х²+12
2-топ. 1.У=-6(х+1)² 2.У= х²-4
3-топ. 1.У= (х+7)² 2.У=6 х²

3-тапсырма

1-топ: у= 1/2х2, у= (1/2)(х-2)2,
2-топ: у= 2х2 , у= 2х2 -1,
3-топ: у= -х2 , у= -х2 +1
а-ның таңбасын анықта, параболаның төбесінің координаталарын тап, кесте арқылы функциялардың графигін сызыңдар;

Жеке жұмыс.
<<Ойлар ағыны>> әдісі
Суретте доптың ұшу траекториясы көрсетілген. Доптың жер бетінен биіктігі, Н метрмен, доптың тебілген нүктесінен горизонталь ара қашықтығына, х метрмен, қатысты салынған.
Доп өзінің максималды биіктігі 12 метрге дейін көтеріледі де, тебілген нүктесінен 40 м қашықтықта жерге түседі. Доп вертикаль жазықтықтың бетімен өтеді.

а) Берілген жағдайды сипаттайтын Н пен х-ті байланыстыратын квадраттық теңдеуді жазыңыз.
b) Ох осінің қандай да бір нүктесінде доп жерден 3 метр биіктікте болды. О нүктесінен осы нүктеге дейінгі ең алыс горизонталь қашықтығын табыңыз.
c) Алынған модельдің бір кемшілігін жазыңыз.

Жеке жұмыс.
Берілген функциялардың графигін сал.
1. у = х2 - 4
2. у = - х2 +2

Жұптық жұмыс: Тест
<<Жұптас, пікірлес>> әдісі арқылы жұптарға ортақ тапсырма беріп, шарттың құрылуын және берілгеніне байланысты есептерді шығаруына назар аударамын. Кейбір оқушылар жанындағыларына қарағанда жылдам жұмыс істейді.

1.Берілген көпмүшелердің қайсысы квдрат үшмүше болады?
А) 2х+3 В) х3 - х -7 С) х2-19х Д) 3х2 -9х -1
2. х2 -9х+8 квадрат үшмүшесін көбейткіштерге жіктеңдер:
А)(х-1)(х-8) В) (х+1)(х - 9) С) (х+1)(х+8)
Д)жіктеуге болмайды.
3. y= (x+23)2-14 функциясының графигін y=x2 функциясының графигінен қандай түрлендіру арқылы алуға болады?
А) Ох осі бойымен 14 бірлік оңға, Оу осі бойымен 23 бірлік төмен
В) Ох осі бойымен 23 бірлік солға , Оу осі бойымен 14 бірлік төмен
С) Ох осі бойымен 23 бірлік оңға, Оу осі бойымен 14 бірлік төмен
Д) Ох осі бойымен 14 бірлік солға, Оу осі бойымен 23 бірлік жоғары жылжыту арқылы алуға болады.
4. y=x2 -14х-4функцияның графигін y=x2 функцияның графигінен қалай алуға болады?
А) Ох осі бойымен 14 бірлік оңға, Оу осі бойымен 4 бірлік төмен
В) Ох осі бойымен 14 бірлік солға , Оу осі бойымен 4 бірлік жоғары
С) Ох осі бойымен 7 бірлік оңға, Оу осі бойымен 53 бірлік төмен
Д) Ох осі бойымен 7 бірлік солға, Оу осі бойымен 53 бірлік жоғары жылжыту арқылы алуға болады.
5. y=3x2+4х-7 параболаның х осімен қиылысу нүктелерінің абсциссаларын анықта:
А) 1;-7/3 В) 1;7/3 С) 2;4 Д) 8;1

Оқушылар мұғалімнің берген қысқашамәліметін тыңдайды және алдынғы тақырыптардыеске түсіру арқылы есептер шығаруға дайындалады.

<<Түртіп алу>> әдісі бойынша дәптерге керекті мәліметті теріп жазады.

<<Джигсо әдісі>> арқылы топтар берілген тапсырма бойынша постер қорғайды.

Оқушылар Geogebra көмегімен графиктерды салады.

1-топ

2-топ

3-топ

2-тапсырма
Дескриптор:
-берілген функциядан а ның мәнін анықтайды
- берілген функциядан m нің мәнін анықтайды
- берілген функциядан n нің мәнін анықтайды
-жауабыны жазады

3-тапсырма
Дескриптор:
- а-ның таңбасын анықтайды
-параболаның төбесінің координаттарын табады
-функциялардың графигін салады

<<Ойлар ағыны>> әдісін қолдана отырып оқушы берілгенесептерді шығарады және дәптеріне жазады.
Шешуі: а) Функцияның нөлдері (0; 0) және (0; 40) болғандықтан,келесі функцияны құруға болады: H=ax(x-40). Доп өзінің максимал биіктігі 12 метрге жететіні белгілі, осыдан параболаның төбесі (20;12) нұктесі болатынын көруге болады. Берілген мәнді қою арқылы а параметрінің мәнін табуға болады: 12=20a(20-40). a=-0,03. Сөйтіп, берілген жағдайды модельдейтін квадраттық функция: H=-0,03x(x-40) немесе H=-0,03x2+1,2x.
b) Н мәнінің орнына 3 қойып, -0,03x2+1,2x=3 квадрат теңдеуін шешеміз.
x2-40x+100=0, x=20+-103
Ең алыс қашықтық: x=20+103 болады. Екінші табылған түбір есептің шартына сәйкес емес.
с) Желдің немесе ауаның кедергісі ескерілмеген; жердің беті тегіс болмауы мүмкін және т.б.
Дескриптор:
- H пен x-ті байланыстыратын квадраттық теңдеуді жазады.
- ең алыс горизонталь қашықтығын табады.
- алынған модельдің бір кемшілігін жазады.

Оқушы функцияның графигін салады.
.

Дескриптор:
--берілген функциядан а ның мәнін анықтайды
- берілген функциядан m нің мәнін анықтайды
- берілген функциядан n нің мәнін анықтайды
-жауабын жазады

Оқушылар жанындағы отырған жұбы мен есептер шығарады. Есептерді жылдамдыққа және дұрыс шығаруына жарысады.

Тест
Шешуі :
1.Д
2.С
3.В
4.С
5.А

Дескриптор:
-сұрақардың жауабыны анықтайды
- дұрыс нұсқаны белгілейді

Оқушылар бірін-біріне бағалау жүргізеді.

Оқушылар бірін-бірін дескриптор арқылы бағалайды.
Әр дескрипторға
1 балл

Оқушылыр өзара бағалау жүргізеді. Дескриптор 1 баллға тең.

Дескриптор аққылы бағалау

Дескриптор
1 балл

Дескриптор арқылы бағалау

Дескриптор
1 балл

<<Мақтау сөз>> әдісі арқылы
<<Жарайсын>> , <<Керемет>> , <<Жақсы>> деген сөздер арқылы бағалау жүргізіледі.

Дескриптор
1 балл

Жұптар бірін-бірін дескрипторға сүйене отырып бағалайды

Дескриптор
1 балл
5 слайд
Дәптер ,ручка

Плакат,қалам, ручка, түсті қағаздар

Магниттер
6 слайд

Geogebra
платформасы

<<Мектеп>> баспасы-2019
А.Е.Әбілқасымова
1-бөлім

7 слайд

Қима
қағаздар,
дәптер

Дәптер,
қалам,
сызғыш

Қима
қағаздар
Geogebra
платформасы

Тест материалдары

Интерактивті
тақта
Сабақтың аяғы
43-45 минут
Кері байланыс
Оқушылаар рефлексия дағдысын қалыптастыру мақсатында <<ҚҚҚ>> әдісін қолданамын
Рефлексия. <<ҚҚҚ>> әдісі

Қызық

Құнды

Қиын

Үй тапсырмасы № 354
Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсатына жеткізетін тапсырмаларорындауына қарай,өз түсінгенін,пікірін,өз пікірін,өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.

Сонымен қатар 1-10 балдық жүйе бойынша оқушылырдың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша бағаланады
Кесте,стикер

Ұқсас жұмыстар
Санның пайызын табу
Кейіпкерлер бейнесі
Топырақтың құрамы
Компьютерде практикалық тапсырма
Өрнекті жазбаша есепте
Оқушының әрекеті. Оқушылармен сәлемдесу
Алғашқы кітаптардың суреттері
Торы құлын өлеңі
Анаэробты және аэробты тыныс алу
Көлбеу призма
Пәндер