Танымдық қызығушылықтың дамуына ықпал ететін технологиялар

1 Физика пәнін оқытуда ТжКБ жүйесінде IT мамандықтары оқушыларының танымдық белсенділігін дамытудың теориялық негіздері
1. 1 Танымдық қызығушылықтың мәні, оның сипаттамасы және оқу процесіндегі маңызы
1. 2 ТжКБ жүйесінде мамандарды даярлау сапасын арттырудың қажетті шарты ретінде оқушылардың танымдық белсенділігін дамыту
1 Arduino платформасын қолдану негізінде физиканы оқу кезінде ТжКБ жүйесінде IT мамандықтары оқушыларының танымдық белсенділігін дамытудың теориялық негіздері
1. 1 Танымдық қызығушылықтың мәні, оның сипаттамасы және оқу процесіндегі маңызы
Оқу процесі-бұл оқытушылар мен студенттер арасындағы мақсатты өзара іс-қимыл, ол өскелең ұрпақты алдыңғы ұрпақтардың төрт элементтен тұратын әлеуметтік тәжірибесімен қамтамасыз етеді: [Теория и методика обучения физике в школе: Общие вопросы/С. Е. Каменецкий, Н. С. Пурышева, Н. Е. Важеевская және т. б. - М. : "Академия", 2000. - 368 б. ] :
1. Табиғат, қоғам, техника, адам, қызмет тәсілдері туралы білім.
2. Адамның дағдылары мен қабілеттеріндегі біліммен бірге жүзеге асырылатын белгілі іс-әрекеттерді жүзеге асыру тәжірибесі.
3. Шығармашылық қызмет тәжірибесі.
4. Іс-әрекеттің объектісіне немесе құралына айналған шындыққа деген эмоционалды-құндылықты қарым-қатынас тәжіберисі.
Бұл ретте оқушы оқу-танымдық қызметін жүзеге асырады. Оқыту танымдық іс-әрекеттің бір түрі ретінде барлық оқу іс-әрекетінің сипаттамасы тәуелді болатын бастапқы, маңызды белгі болып табылады. Оқыту танымның жалпы заңдылықтарына негізделген.
Таным - бұл қоршаған әлемнің құбылыстары мен заңдылықтарын білуге бағытталған процестер жиынтығы. Әлемді біле отырып, адам білім алады. Таным әлемді адамның санасымен бейнелеу процесі ретінде сенсорлық және ұтымды танымның бірлігі болып табылады және сезім, қабылдау, бейнелеу, есте сақтау, эмоциялар, қиял және ойлау сияқты психикалық процестердің көмегімен жүзеге асырылады.
Сезімтал нақты таным кезінде қоршаған ортамен алғашқы танысу пайда болады. Шындықтың, құбылыстың сыртқы жақтары туралы ақпарат: көру, есту, иіс, жанасу және дәм сезім мүшелері арқылы қабылданады. Сенсорлық танымның қарапайым элементтері - бұл сыртқы және ішкі орта жағынан сезім мүшелеріне жеке әсер ету нәтижесінде пайда болатын сезімдер. Сезімдер сыртқы әлем туралы және дененің ішкі жағдайы туралы ақпарат береді. Сезімдер синтезі нәтижесінде қабылдау деп аталатын заттар мен құбылыстардың тұтас бейнесі қалыптасады. Бұрын қабылданған объектінің санада сақталған сезімтал бейнесі өкілдік деп аталады [https://studizba. com/lectures/111-raznoe/1530-pedagogika/28828-16-suschnost-obuchenija. html] .
Сезімтал нақты таным бізге жеке заттар, олардың сыртқы қасиеттері туралы білім береді. Бірақ ол құбылыстардың себептерін анықтай алмайды, заттардың мәніне ене алмайды, табиғат пен қоғамның заңдылықтарын аша алмайды. Рационалды дерексіз таным - бұл сенсорлық және эмоционалды тәжірибеден тыс жатқан шындықтың маңызды қасиеттері мен байланыстарын тану. Бұл ойлау қызметінің саласы. Ойлау кезінде заттар мен процестер арасында байланыс орнатылады.
Оқушының танымдық іс-әрекетіндегі нақты және дерексіз қарама-қайшы күштер ретінде әрекет етеді және ақыл-ой дамуында әртүрлі тенденциялар жасайды. Мұғалім танымдық қызығушылықтың дамуын шебер басқару үшін қарама-қайшылықтардың пайда болу және шешу тетіктерін білуі керек.
Жоғары дамыған дерексіз ойлау негізінде қоршаған әлем туралы жалпыланған идея қалыптастыратын білімнің жоғары кезеңі бар. Оқыту жаңа деңгейге өтеді, бұл танымдық қызығушылық пен білімнің артуына әкеледі.
Оқытудың сәттілігін не анықтайды? (Немесе оқытудың сәттілігі неге байланысты?)
Оқыту екі жақты, яғни оқыту мен оқу процестерін қамтиды. Оқыту оқытушы мен білім алушылардың бір уақыттағы іс-әрекетінсіз, олардың дидактикалық өзара іс-қимылынсыз мүмкін емес. Мұғалім білімді хабарлауға қаншалықты белсенді ұмтылса да, егер студенттердің өздері білімді игеруде белсенді іс - әрекеті болмаса, онда оқу процесі іс жүзінде жүрмейді - дидактикалық әсер шынымен жұмыс істемейді. Сондықтан оқыту процесінде мұғалімнің оқушыға әсері ғана емес, олардың өзара әрекеттесуі де жүреді.
Оқу процесі сонымен бірге оқыту мен оқу процестерінің механикалық қосындысы емес. Бұл сапалы жаңа, тұтас құбылыс, оның мәні оның әртүрлі формаларындағы дидактикалық өзара әрекеттесуді көрсетеді. Бұл процестің тұтастығы оқыту мен оқудың ортақ мақсаттарында, оқытусыз оқудың мүмкін еместігінде жатыр. Сол уақытта негізгі факторлар оқыту мотивтері болады.
Оқу-танымдық іс-әрекет, кез-келген басқа іс-әрекет сияқты, осы әрекетті ынталандыратын мотивтерге айналатын қажеттіліктерден туындайды.
Мотив (ынталандырушы себеп, бір нәрсенің пайдасына дәлел, кез-келген іс - әрекеттің себебі) жеке тұлғаның интегралды қасиеті ретінде (зияткерлік, ерікті және эмоционалды қасиеттердің қоспасы), әртүрлі мазмұн мен сипаттағы оқу әрекетін ынталандыратын себеп ретінде, оқу іс-әрекетінің бастапқы сәті ретінде қарастырылады [Теория и методика обучения физике в школе: Общие вопросы/С. Е. Каменецкий, Н. С. Пурышева, Н. Е. Важеевская және т. б. - М. : "Академия", 2000. - 368 б. ] .
Мотивтер екі үлкен топқа бөлінеді: әлеуметтік және танымдық.
Әлеуметтік себептер:
1. Кең - қоғамға пайдалы болу үшін білім алуға деген ұмтылыс (әлеуметтік қажеттілік, жауапкершілік, мамандыққа дайындық мотивтері) .
2. Тар - басқалардың арасында белгілі бір орын алуға деген ұмтылыс (әл-ауқат, әлеуметтік мақұлдау, беделге ие болу мотивтері) .
3. Әлеуметтік ынтымақтастық - мұғаліммен, оқушылармен және т. б. ынтымақтастыққа ұмтылу.
Танымдық мотивтер:
1. Жалпы - таным әдістеріне, өзіндік жұмыс әдістеріне, оқу жұмысын ұтымды ұйымдастыруға және т. б. қызығушылық.
2. Пәндік - студенттерді белгілі бір пән бойынша жаңа білім алуға бағыттайды.
3. Өздігінен білім алу - өз бетінше білімін жетілдіру және оқу қызметінде өзін-өзі реттеуге деген бағдар.
Оқу мотивтерін оң, бейтарап және теріс деп бөлуге болады. Кейде олар қандай да бір жолмен біріктіріледі.
Білім алушылардың оқуының оң себептері:
- оқушының білімге ұмтылысы;
- жақсы баға алғу ниеті;
- ересектердің алғыы мен құрметіне ие болу ниеті ;
- сүйікті мұғалімдерге еліктеу.
Бейтарап оқу мотивтері:
- құрдастарымен ойын;
- кинофильмдер мен телебағдарламаларға қызығушылық;
- қолөнер жасау;
- хоббиі;
- компьютерлік ойындар.
Оқуды тежейтін, білім беру процесінде танымдық қызығушылықтың дамуына теріс әсер ететін көптеген жағымсыз себептерді атап өтуге болады. Олардың ішінде басым орын алатын:
- оқу ниетінің толық болмауы және оқуға қабілетсіздігі;
- өзінің оқу жұмысын ұйымдастыра алмауы;
- білімнің жеткіліксіздігі;
- тәртіпсіздік;
- достары мен отбасылық жағдайдың теріс әсері;
- нашар денсаулық.
Осы мотивтердің қатарына мұғалім жұмысының нашар сапасын қосуға болады.
Ең тиімді танымдық мотивтердің бірі танымдық қызығушылық болып табылады.
«Танымдық қызығушылықтың мәні» - мектеп оқушысының таным саласына тереңірек және мұқият енуге деген ұмтылысы, өзінің қызығушылық тақырыбымен айналысуға үнемі ынталандыру [Теория и методика обучения физике в школе: Общие вопросы/С. Е. Каменецкий, Н. С. Пурышева, Н. Е. Важеевская және т. б. - М. : "Академия", 2000. - 368 б., 65-66] .
Танымдық қызығушылық оқыту құралы бола алады, мотив ретінде әрекет ете алады, ал жоғары деңгейде ол жеке тұлғаның қасиетіне айналады, яғни тұлғаның эмоционалды-танымдық бағытына ауысады. Танымдық қызығушылықтың даму процесінде С. Е. Каменецкий және оның әріптестері үш негізгі кезеңді анықтайды: [Теория и методика обучения физике в школе: Общие вопросы/С. Е. Каменецкий, Н. С. Пурышева, Н. Е. Важеевская және т. б. - М. : "Академия", 2000. - 368 б. ]
1. Барлық жаңа нәрселерге табиғи физиологиялық реакция болып табылатын таңданыс пен қызығушылықтың пайда болуы. Қызығушылық тиімді тәжірибені көрсету, қызықты оқиға туралы әңгімені тыңдау, құбылысты ерекше қолданудан және т. б. Оның объектісі - бұл тақырыптың мазмұны емес, сабақтың таза сыртқы сәттері - жабдықтар, мұғалімнің шеберлігі, сабақтағы жұмыс формалары.
2. Белгілі бір жағдайларды жасау кезінде әуестік құмарлыққа айналуы мүмкін. Психологиялық мазмұны бойынша құмарлық қызығушылыққа жақын. Ол қызығушылықтан тұрақсыздықпен, әлсіз бағдармен, диффузиямен ерекшеленеді.
Оқу іс-әрекеті процесінде нақты білім қоры байытылған сайын, оқушы бірқатар фактілерді, құбылыстарды, заңдарды біле отырып, қызығушылық объектісінің нақты мазмұнына жоғары мән береді. Әуестік құмарлыққа өседі. Құмарлық студенттің жеке тұлғасының танымдық бағытының аса жетілдірілген сатысы болып табылады. Бұл жерде құмарлықтың көрінісі оқу қызметінің мазмұнының өзімен тығыз байланысты. Құмарлық стысы оқушылардың пәнмен тереңірек танысу, көбірек білуге деген ұмтылысымен сипатталады. Бұл сатыда балалар көп сұрақ қояды, дауласады, өз сұрақтарына және құрдастарының сұрақтарына өз бетімен жауап табуға тырысады. Педагог оқушылардың жаңаны білуге, таным процестерінен қуаныш сезімін алуға деген талпынысын қолдайтындай етіп оқытуды ұйымдастырғаны жөн. 3. Құмарлықты аяту тұрақты қызығушылық қалыптастыруға ықпал ететін педагогикалық әсер етудің аса маңызды нәтижелерінің бірі болып табылады. Тұрақты қызығушылық пән бойынша берік білім алуға деген құлшыныстан көрінеді, бұл ерікті күш-жігер мен білімді тәжірибеде пайдалана отырып, ойды шиеленістірумен байланысты.
Қызықты оқыту қызықты оқуға әкелетінін атап өткен жөн, сондықтан оларды бірге оқу процесінің құндылығының негізгі критерийлерінің бірі ретінде қарастырған жөн.
Қызығушылықтың екі түрі бар: эпизодтық немесе ситуациялық және тұрақты.
Танымдық қызығушылық, егер ол дәйекті түрде белгіленген кезеңдерден: әуестік - құмарлық - эпизодтық қызығушылық - тұрақты танымдық қызығушылық - тұлғаның бағытынан өтсе, тиімді дамиды.
Оның дамуының барлық кезеңдерінде танымдық қызығушылық үш ерекшелікпен сипатталады: [Теория и методика обучения физике в школе: Общие вопросы/С. Е. Каменецкий, Н. С. Пурышева, Н. Е. Важеевская және т. б. - М. : "Академия", 2000. - 368 б. ]
1) қызметке жағымды эмоционалды қатынас;
2) осы эмоцияның танымдық жағының болуы, яғни біз таным қуанышы деп атаймыз;
3) қызметтің өзінен тікелей пайда болатын мотивтің болуы, басқаша айтқанда, бұл қызығушылықтың пайда болуына көмектесетін басқа мотивтерге (парызға, қажеттілікке және т. б. ) қарамастан, іс-әрекеттің өзі оны тартады және оны жасауға итермелейді, бірақ жеке-жеке оның мәнін анықтамайды.
Оқыту процесі қалай жандандырып, оқушылардың білім алуға деген құлшынысын қалай оятуға болады? Оқудың ішкі мотивтерін қалыптастыру үшін жағдай жасау керек: мен оқимын, өйткені маған оқу процесінің өзі қызықты. Бұл заманауи мектептің негізгі мәселелерінің бірі. Оның өзектілігі оқушылардың белсенді өмірлік ұстанымын дамыту және оқушылардың өз бетінше білім алу дағдыларын қалыптастыру мәселесін шешумен байланысты, өйткені оқушылардың қанағаттанарлықсыз білімі мен дағдыларының негізгі факторы мектеп қабырғасында ішкі оқу мотивтерінің қалыптаспауымен байланысты.
Педагогикалық шеберлікті меңгерген, топтың жалпы мүдделерін, оқушылардың жеке ерекшеліктері мен бейімділігін жақсы түсінетін мұғалім танымдық белсенділікті арттырудың әдістері мен тәсілдерін табады. Ол материалдың мазмұнын оқушылардың жеке тәжірибесімен шебер байланыстырады, бұл танымдық қызығушылықтың дамуына белсенді ықпал етеді. Сабақтың мазмұны балаларға жақынырақ, түсінікті, қызықты болады. Сабақта проблемалық жағдайлардың қалыптасуы оқу сабағына қызығушылық береді, даму деңгейін және іске араласу деңгейін көтереді.
Бүгінгі таңда білім берудің басты міндеті - оқушылардың өз бетінше білім алу, оларды тереңдету және кеңейту, сайып келгенде, практикада қолдану дағдыларын қалыптастыру. Қазір оқу-тәрбие процесінде білім алушыларға өсіп келе жатқан білім көлемін хабарлауды ғана емес, ғылыми ақпаратты қабылдау, өңдеу және игерудің жылдам қарқынын, өз бетінше толықтыру және жаңа білім алу, оларды сыни тұрғыдан түсіну қабілетін дамытуды қамтамасыз ететін оқыту технологиялары қажет. Оқытудағы саналылық қағидатымен қатар танымдық белсенділік пен оқудағы тәуелсіздік қағидаты да маңызды. Қазіргі уақытта білім алушылардың оқу процесінде танымдық белсенділікті, оқу іс-әрекетінде ұтымды әдістерді қалыптастыру, білімнің негізгі көздерінің бірі болып табылатын кітаппен, жалпы баспа мәтінімен өз бетінше жұмыс істеу мүмкіндігі туралы мәселе өткір қойылып отыр.
Пәнге деген қызығушылықты дамытуда зерттелетін материалдың мазмұнына толық сенім артуға болмайды. Танымдық қызығушылықтың қайнар көздерін тек материалдың мазмұндық жағына ғана жинақтау сабақтағы ситуациялық қызығушылыққа ғана әкеледі. Егер оқушылар белсенді әрекетке қатыспаса, онда кез-келген мазмұнды материал оардың пәнге деген қызығушылығын туғызады, бүл танымдық қызығушылық болмайды.
Демек мұғалім, ең алдымен, оқушы зерттеуші, ғалым немесе жаңалық ашушы ретінде әрекет ететін атмосфераны құруға тырысуы керек. Және бұл орта ізденіс пен шығармашылыққа үйлеседі, оқу әрекетін тартымды әрі қызықты етеді, яғни оқушылардың пәнге деген танымдық қызығушылығын оятады. Оқушының пайда болған танымдық қажеттілігі танымдық белсенділікке айналуы үшін оны қолдау және ынталандыру қажет. Мұндай оқушы танымдық қажеттілікті қанағаттандыру процесінде жаңа, белгісіз нәрсені тану және игеру үшін жеке іздеуді жүзеге асырады.
Шын мәнінде, оның мотивациялық саласының ерекшеліктерін ескермей, оқушымен қандай да бір тиімді педагогикалық өзара іс-қимылды жолға қою мүмкін емес. Мотивация арқылы сыртқы әсерлерді адамның ішкі жағдайымен үйлестіру жүзеге асырылады, нәтижесінде қызметтің сыртқы мақсаттары жеке тұлғаның ішкі қажеттіліктеріне айналады және белгілі бір қызмет жеке тұлға үшін белгілі бір тұлғалық мәнге ие болады. Мотивация ерікті мінез-құлықтың пайда болуының алғышарты және міндетті шарты болып табылады. Жоғары позитивті танымдық мотивация тіпті қабілеттердің жетіспеушілігін немесе қажетті білімнің, дағдылардың жеткіліксіз қорын өтей алады (өтеуші механизм деп аталады) . Оқуға қызығушылық танытқан студенттер өздерінің қабілеттерінің жоғары деңгейі бар, бірақ осы іс-әрекетке деген ынтасы төмен курстастарына қарағанда оқу іс-әрекетінде белсенді және табысты болады.
Оқушылардың танымдық қызығушылықтарының болуы олардың сабақтағы белсенділігінің өсуіне, білім сапасын арттыруға, оқытудың жағымды мотивтерін қалыптастыруға, белсенді өмірлік ұстанымына ықпал етеді, бұл оқытудың тиімділігін арттырады. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығының болуы көбінесе мұғалімнің қызметімен, оның педагогикалық шеберлігімен анықталатын бірқатар педагогикалық құбылыстарға жатады. Мұғалімнің негізгі функциясы - бұл білімді беру емес, олардың белсенді қабылдануы мен меңгерілуін қамтамасыз ететін осы білімге белгілі бір эмоционалды қатынасты құру. Оның ең тиімді әдісі дәстүрлі және инновациялық оқыту әдістері мен технологияларын біріктіру болып табылады (1-сурет) .
Сурет 1. Танымдық қызығушылықтың дамуына ықпал ететін технологиялар.
Танымдық белсенділікті ұзақ уақыт зерттеудің проблемасы педагогика ғылымы үшін тартымды болып табылады. Қолда бар ғылыми дәлелдер танымдық белсенділік - бұл нақты сипатталған және дамыған жүйеде қалыптаспаған, құрылымы мен атқаратын қызметі бойынша күрделі жеке тұлғаның сапасы екенін дәлелдейді [Абульханова-Славская К. А. Активность и сознание личности как субъекта деятельности. Психология личности в социалистическом обществе: Активность и развитие личности. М. : Ғылым, 1989. 183 б. ] .
Бірқатар зерттеулерде ғалымдар танымдық белсенділік тұлғаның психикалық жұмысқа ішкі дайындығы мен осындай дайындықтың қарқынды көрсеткіші арасында тығыз байланыстың болуын көрсетеді деп атап өткен (Л. П. Аристова, Л. И. Божович, Н. Ф. Добрынин, А. Н. Леонтьев, А. А. Смирнов және т. б. ) .
Екінші жағынан, зерттеушілер танымдық белсенділікті тұлғаның әлеуметтік мәдениеттің тәжірибесін алуға және жеке құндылықтар жүйесін кеңейтуге бағытталған таным объектілерімен өзара әрекеттесу динамикасының көрсеткіші ретінде қарастырған жөн дейді (И. Я. Лернер, Р. А. Низамов, Н. А. Половникова, М. И. Махмутов, И. Ф. Харламов, Т. И. Шамова және т. б. ) . Зерттелетін құбылыстың бұл түсінігінде оқу процесінде тұлғаның белсенді жағдайына баса назар аударылады және осы жағдайды анықтайтын педагогикалық жағдайларға назар аударылады. Л. П. Аристова адамның танымдық белсенділігін оның айналадағы құбылыстар мен заттарға түрленуші қатынасының көрінісі ретінде қарастырады [2] . Оқушылар арасында түрленуші қарым-қатынастың болмауы танымдық белсенді әрекеттердің пайда болуына әкелмейді: "ең жақсы жағдайда олар тек моторлық туралы айта алады, бұл таным белсенділігін түсінумен бірдей емес" [Аристова Л. П. Активность учения школьника. М., 2001. 356 б. ] .
Т. И. Шамова атап өткендей, оқушылардың білімі мен іс-әрекет тәсілдерін игеру кезінде мақсатты жаңғырушы белсенділігі жүреді, ол оқушы тарапынан формасы бойынша белсенді болып табылады, бірақ оның белсенділік деңгейі төмен болады [Шамова Т. И. Активизация учения школьников. М. : Педагогика, 1982. 208 б. 118 бет] .
Танымдық белсенділікке келесі мотивтер түрткі болады, мысалы: құмарлық; таным процесінен немесе оның нәтижелерінен ләззат алу; адамдардың проблемалары мен қажеттіліктері, олар даму мен жетілу барысында туындайтын өзекті мәселелерді шешу жолдарын іздеуге мәжбүр ететін практикалық іс-әрекеті. Танымдық белсенділік құрылады, көрінеді және танымдық іс-әрекеттің сапасына әсер етеді. Әр түрлі студенттер танымның әртүрлі белсенділік қарқындылығымен сипатталады. Теориялық білім алу танымдық белсенділіктің нәтижесі болып табылады, ол тек іс-әрекет процесінде мәнге ие болады [Шамова Т. И. Активизация учения школьников. М. : Педагогика, 1982, 176 б] .
Танымдық белсенділікке әсер ететін екі өзара байланысты көздер бар. Оларға мыналар жатады:
1) негізгі кәсіптік білім беру бағдарламасын іске асыру процесінде, оқулық пен оқытушының әсерінен туындайтын өзін-өзі оқыту әсері;
2) студенттің әлеммен өзара әрекеттесу тәжірибесін және оқу нәтижелерін қамтитын жеке тәжірибесі.
Оқушылардың танымы мен дербестігіндегі белсенділікті дамыту жолдары мен құралдары ірі отандық дидакт М. И. Махмутовтың еңбектерінде қарастырылған. Ол дамудың келесі бағыттарын атап өтті [Махмутов М. И. Развитие познавательной активности и самостоятельности учащихся. Казань: Татарское книжное издательство, 1963. 80 б] :
- сабақтарда іздеу, проблемалық жағдайды ұйымдастыру;
- оқыту процесінде даралау принципін дәйекті пайдалану;
- оқушылардың өз бетінше жұмыс істеу жүйесін қолдану, сабақтарды неғұрлым ұтымды ұйымдастыруды және білім алушылардың қызметін жандандыруды қамтамасыз ететін түрлі дидактикалық және көрнекі-техникалық құралдарды пайдалану;
- оқыту мен шынайы өмір арасындағы байланысын қамтамасыз ету;
- оқыту процесінде дербестік пен практикалық белсенділікті дамыту.
Д. В. Вилькеев танымдық белсенділіктің келесі негізгі әдістерін анықтады:
- шынайы және ойлау эксперименті;
- индукция және дедукция;
- аналогия және модельдеу;
- гипотеза [Вилькеев Д. В. Методы научного познания в школьном обучении. Қазан: Татар кітап баспасы, 1975. 160 б. ] .
Оның еңбектерінде осы әдістердің тығыз байланысы көрсетілген және ғылыми зерттеулердегі теориялық білімнің өсіп келе жатқан рөлімен танымдағы эмпирикалық және теориялық деңгейлердің бірлігін қамтамасыз ету туралы қорытынды жасалды.
А. И. Дыдыкина оқушылардың танымдық белсенділінгін дәстүрлі және ойындық оқыту тәсілдерін синтездеу негізінде арттыруды ұсынады дәстүрлі және ойын оқыту әдістерінің синтезі негізінде оқушылардың танымдық белсенділігін арттыруды ұсынады. [Дыдыкина А. И. Игра как средство активизации познавательной деятельности учащихся музыкальной школы // Современные наукоемкие технологии, 2007. №7. 35-36 б. ] . Автор көрсетілген бағытта зерттеу логикасын көрсететін негізгі тезистерді тұжырымдайды: танымдық іс-әрекет үшін ойын қуатты белсендіргіш ретінде пайдаланылады; оқытудың ойын әдістерін қолдана отырып, танымдық белсенділікті мониторингтеу танымдық белсенділіктің критерийлері мен көрсеткіштерін әзірлеу арқылы жүргізілуі керек.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz