Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

ЦИФРЛЫҚ САУАТТЫЛЫҚ

Түсінік хат.

2020-2021 оқу жылынан бастап бастауыш сыныптардағы <<Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар>> оқу пәнінің атауы <<Цифрлық сауаттылық>> болып өзгерді.
Бастауыш сыныптарда <<Цифрлық сауаттылық>> пәнін оқытудың мақсаты - білім алушылардың оқу мен күнделікті өмірде есептей білу дағдылары, робототехника, базалық білім, заманауи ақпараттық технологиялармен жұмыс жасаудағы білік және дағдыларды тиімді қолдануын қамтамасыз ету болып табылады.
2020-2021 оқу жылында <<Цифрлық сауаттылық>> бірінші рет 1-сыныпта 2021 жылғы 1 қаңтардан бастап сынақтан өткізіледі.
2021-2022 оқу жылында Республиканың жалпы білім беретін мектептерінің 1, 3 және 4-сыныптарында <<Цифрлық сауаттылық>> пәнін оқыту Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2013 жылғы 3 сәуірдегі № 115 бұйрығына (188-2к қосымша) сәйкес жүргізілетін болады.

<<Цифрлық сауаттылық>> 1-сынып
1. Бастауыш орта білім беру деңгейінің 1-сыныбына арналған <<Цифрлық сауаттылық>> пәнінен жаңартылған мазмұндағы үлгілік оқу бағдарламасы (бұдан әрі - Бағдарлама) <<Білім туралы>> 2007 жылғы 27 шілдедегі Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабының
6 тармақшасына сәйкес әзірленген.
2. <<Цифрлық сауаттылық>> пәнін оқыту мақсаты - білім алушылардың оқу мен күнделікті өмірде есептей білу дағдылары, робототехника, базалық білім, заманауи ақпараттық технологиялармен жұмыс жасаудағы білік және дағдыларды тиімді қолдануын қамтамасыз ету.
3. Негізгі міндеттері:
1) білім алушыларға компьютер туралы, қазіргі заманғы цифрлық құрылғылар және олардың қоғамдағы рөлі туралы бастапқы ақпараттар беру;
2) ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалана отырып, білім алушылардың есептей білу, роботтарды жинау және программалау, іздеу, жинақтау, өңдеу, ақпараттарды сақтау және тарату дағдыларын қалыптастыру;
3) білім алушылардың әртүрлі қолданбалы программаларды қолдану арқылы өз идеяларын ұсыну дағдыларын қалыптастыруға ықпал ету;
4) байланыс, ақпарат алмасу және ынтымақтастық үшін ақпараттық-коммуни - кациялық технологияларды пайдалануын ынталандыру;
5) білім алушыларды компьютермен қауіпсіз жұмыс істеу ережелері мен авторлық құқықтарды құрметтеуді үйрету.
4. Оқу бағдарламасында үш тілде оқыту ғана емес, сонымен қатар білім алушылардың мектептен тыс сабақтарын үш тілде (қазақ, орыс және шетел тілдерінде) ұйымдастыруды көздейтін үш тілде білім беруді жүзеге асыру қарастырылған.
5. Оқу бағдарламасының ерекшелігіне оның пән бойынша білім мен білігінің қалыптасуына бағдарлануы ғана емес, сонымен қатар, білімді функционалдық және шығармашылық жағынан қолдану, сын тұрғысынан ойлау, зерттеу жұмыстарын жүргізу, ақпараттық және коммуникациялық технологияларды, әртүрлі коммуникациялық әдістерді пайдалану, топта және жеке жұмыс істей білу, проблемаларды шешу және шешім қабылдау сияқты кең ауқымды дағдылар жатады.
6. Жеке тұлғалық қасиеттердің кең спектрлі дағдылардың табиғи үйлесімде дамуы - білім алушылардың бойында <<қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілік>>, <<құрмет>>, <<ынтымақтастық>>, <<еңбек және шығармашылық>>, <<ашықтық>>, <<өмір бойы білім алу>> сияқты базалық құндылықтарды қалыптастырудың негізі. Бұл құндылықтар білім алушылардың мінез-құлқына және күнделікті іс-әрекеттеріне ынталандырушы болуға арналған оның тұрақты тұлғалық бағдары болуы тиіс.
7. <<Цифрлық сауаттылық>> пәні бойынша білім жүктемесінің көлемі: 1-сыныпта, аптасына - 0,5 сағат, оқу жылында - 17,5 сағат. 1-сыныпта <<Цифрлық сауаттылық>> оқу пәні оқу жылының ІІ жарты жылдығынан бастап аптасына 1 сағаттан оқытылады.
8. <<Цифрлық сауаттылық>> пәнін оқытудағы негізгі талап - компьютерлік жүйелерге қолжетімділік. <<Цифрлық сауаттылық>> пәнін тиімді өткізуге арналған қажетті жабдықтардың тізімі:
1) гарнитурамен жабдықталған дербес компьютерлер (микрофоны бар құлаққаптар);
2) Интернетке кең жолақты қосылуымен мұғалімдер мен білім алушылар арасындағы байланыс және құралдарын деректермен алмасуды қамтамасыз ететін жоғары сапалы ашық қатынас желісі;
3) перифериялық құрылғылар: принтер, сканер, көшіру техникасы, интерактивті проектор/интерактивті тақта;
4) робототехникаға арналған жиынтықтар.
Осы оқу бағдарламасы қосымшаға сәйкес бастауыш білім беру деңгейінің 1-сыныбына арналған <<Цифрлық сауаттылық>> оқу пәні бойынша жаңартылған мазмұндағы Үлгілік оқу жоспарының қысқа мерзімді жоспарына сәйкес іске асырылады.

3-сыныптағы <<Цифрлық сауаттылық>> пәнінің базалық мазмұны:
1) <<Компьютер>> компьютер құрылғылары: енгізу және шығару құрылғылары; бағдарламалық қамтамасыз ету: компьютерлік бағдарламалардың (өткізгіш, бейнелерді көруге арналған бағдарлама), бағдарламалар мәзірі, мәзір командаларын пайдалану, файлдар мен папкалар, компьютерде файлдарды ашу және сақтау; қауіпсіздік техникасы: Қауіпсіздік техникасы ережелері;
2) <<Ақпаратты ұсыну және өңдеу>>: мәтіндер: мәтіндік редактордың мақсаты, Бағдарлама мәзірі, мәтінді теру және редакциялау, символдар мен абзацтарды пішімдеу, мәтін фрагментімен операциялар жасау, символдарды қою; графика: графикалық редактордың мақсаты, суреттерді ашу және сақтау, редактор құралдарын пайдалана отырып, бейнелерді жасау, түстер палитрасы, суретті редакциялау, сурет өлшемін кесу, бұрау және өзгерту, суреттің фрагментін көшіру.; презентациялар: презентациялар жасау бағдарламасының мақсаты, Бағдарлама мәзірі, презентацияларды ашу және сақтау, слайдтағы мәтін мен бейнелерді орналастыру, слайдтар арасында ауысу, презентация дизайны, дыбысты қою; мультимедиа: дыбыстық ақпаратты енгізу және шығару құрылғылары, дыбыстық редактордың мақсаты, дыбыстарды жазу, өңдеу және жаңғырту, дыбыстық әсерлерді қолдану;
3) <<Интернет желісіндегі жұмыс>>: ақпаратты іздеу: веб-беттерді қарау бағдарламасының мақсаты, іздеу жүйелері, кілт сөз бойынша ақпаратты іздеу; ақпарат алмасу: ақпарат алмасу тәсілдері, бөлінген мәтін мен бейнені құжатқа көшіру; Интернет желісіндегі қауіпсіздік: Интернет желісіндегі жұмыс кезіндегі қауіпсіздік ережелері.

Бастауыш сыныптарда <<Цифрлық сауаттылық>> пәнінің бөлімдері бойынша және тоқсан бойынша жиынтық бағалаулар жүргізілмейді. <<Цифрлық сауаттылық>> пәні бойынша жартыжылдық соңында <<есептелді>> (<<есептелмеді>>) қойылады. Білімалушы оқу жылында сабаққа қатысумен бірге оқыту мақсаттары бойынша практикалық тапсырмаларды орындаған жағдайда <<есептелді>> қойылады.
4-сыныптағы <<АКТ>> пәнінің базалық мазмұны:
1) <<Компьютер>>: компьютер құрылғылары: компьютерлік және мобильді технологиялардың ескіруі ғылыми-техникалық прогреспен байланысты екенін түсіндіру.
Қауіпсіздік: сенімді пароль критерийлері;
2) <<Ақпаратты ұсыну және өңдеу>>.
Мәтін: мәтіндегі кестелер.
Презентациялар: слайдтың макеті; объектілердің анимациясы; бейне мен аудионы орналастыру.
Мультимедиа: бейнеролик жасау.
3) <<Интернет желісіндегі жұмыс>>: ақпарат іздеу: компьютерде файл мен бумаларды іздеу; ақпарат алмасу : браузерді реттеу (бетбелгі, журнал мен жүктеу); электрондық пошта: хабарлама қабылдау және жіберу, файлдары қоса берілген хабарлама.
4) <<Есептей білу>>: алгоритмдер: енгізілген циклдер, логикалық операторлар, салыстыру операторлары.
Программалау: программалау ойын алаңында айнымалыларды қолдану; жеке сценарийі бойынша ойын әзірлеу.
5) <<Робототехника>>: түс датчигі; ультрадыбыс датчигі.

Күнтізбелік-тақырыптық жоспар
Пән: ЦИФРЛЫҚ САУАТТЫЛЫҚ
Сынып: 1
р/с
Сабақтың тақырыбы
Сабақтың мақсаты
Сағат саны
Мерзімі
3 тоқсан
Бөлім 1 - Ақпараттық этикет (ортақ тақырып: "Саяхат") 9 сағат

1
Өз денсаулығымызды сақтаймыз
1.1.3.2- информатика кабинетінде қауіпсіздік ережелерін сақтау
1.1.3.1 цифрлық құрылғылармен жұмыс жасауда қауіпсіздік техникасының негізгі ережелерін сақтау
1

2
Интернет желісінде жұмыс істеу кезіндегі қауіпсіздік.
1.1.1.1 енгізу (мысалы, тінтуір пернетақта) және шығару құрылғыларын (мысалы, монитор мен принтер) ажырату
1.1.2.1 компьютерлік программалар қолданушының міндеттерін шешу үшін қажет екенін түсіндіру
1.1.3.1 цифрлық құрылғылармен жұмыс жасауда қауіпсіздік техникасының негізгі ережелерін сақтау
1

3
Желідегі қажетсіз байланыстар
1.1.2.2 желідегі қажетсіз байланыстардан сақ болу
1.1.2.3 арнайы тақырыпқа сай фотосуреттерді қолдану
1

4
<<Қауіпсіздікті сақтайық>> жобалық жұмысы
3.1.2.1 информатика кабинетінде қауіпсіздік ережелерін сақтау
3.1.2.4 интернет желісінде қауіпсіздікті сақтау
1

Бөлім 2 - Программалау (ортақ тақырып: "Дәстүрлер мен фольклор")

5
Менің алғашқы программам
3.1.2.1 компьютерлік программалар қолданушының міндеттерін шешу үшін қажет екенін түсіндіру
3.1.2.2 компьютерлік программаларда файлдарды ашу және сақтау командаларын пайдалану
1

6
Scratch программасында жоба құру
1.1.2.2 Scratch программасында жоба құру
1.1.2.4 компьютерлік программаларда меню командаларын қолдану
1

7
<<Қош келдің, наурыз!>> жобалық жұмыс
1.2.1.1 мәтіндік редакторда қарапайым сөйлемдерді теруді жүзеге асыру
1.2.1.2 қаріпті пішімдеу (қаріптің жазылу стилі, түсі, түзету)
1.2.1.3 құжаттағы ерекшеленген мәтінді қиып алу, көшіру, қою
1

8
Scratch программасында жобаны сақтау және ашу
1.1.2.2 компьютерлік программаларда файлдарды ашу және сақтау командаларын пайдалану
1.2.1.3 құжаттағы ерекшеленген мәтінді қиып алу, көшіру, қою
1

9
<<Музыкалық аспаптар>> жобалық жұмысы
1.2.1.1 Scratch программасында жобаларды сақтау, ашу
1.2.1.2 Scratch программасын іске қос. Аспаптарды сахнаға орналастыр. Файлды <<Ұлттық аспаптар>> деген атаумен сақта
1

4 тоқсан
Бөлім 3 - Біздің өміріміздегі роботтар (ортақ тақырыптар: "Тағам және сусындар", "Дені саудың - жаны сау")
9 сағат

10
Роботпен алғашқы танысуым
1.1.1.1 білім беру роботымен танысу, моделін жинау
1.1.2.1 компьютерлік программалар қолданушының міндеттерін шешу үшін қажет екенін түсіндіру
1

11
Роботқа арналған программа
1.1.2.2 Роботты қозғалту үшін компютерлік программаны қолдану
1.1.3.1 Робот құрылғылармен жұмыс жасауда қауіпсіздік техникасының негізгі ережелерін сақтау
1

12
Роботтық белгілі бір жылдамдықтағы қозғалысы
1.1.2.1 роботтың белгілі бір жылдамдықтағы қозғалысын ұыймдастыру
1.1.2.2 компьютерлік программаларда файлдарды ашу және сақтау командаларын пайдалану
1

13
Роботтың қозғалысы
1.1.2.1 компьютерлік программалар қолданушының міндеттерін шешу үшін қажет екенін түсіндіру
1.1.2.2 компьютерлік программаларда файлдарды ашу және сақтау командаларын пайдалану
1.1.3.1 цифрлық құрылғылармен жұмыс жасауда қауіпсіздік техникасының негізгі ережелерін сақтау
1

14
Жүретін робот
1.2.2.1 қарапайым <<Жүретін робот>> жобасын жасау
1.1.2.1 компьютерлік программалар қолданушының міндеттерін шешу үшін қажет екенін түсіндіру
1

15
Жүретін робот. Жобалық жұмыс
1.2.2.1 қарапайым <<Жүретін робот>> жобасын жасау
1.1.2.1 компьютерлік программалар қолданушының міндеттерін шешу үшін қажет екенін түсіндіру
1

16
Роботтың алға, артқа жылжу қозғалысы
1.2.2.1 роботтың алға, артқа жылу қозғалысын ұйымдастыру
1.1.2.2 компьютерлік программаларда файлдарды ашу және сақтау командаларын пайдалану.
1

17
Лабиринттен шығу
1.5.2.5. роботтың 90,180 градустағы бұрылысын ұйымдастыру
1

18
Лабиринттен шығу
1.5.2.5. роботтың 90,180 градустағы бұрылысын ұйымдастыру
1

Түсінік хат

Тақырыптық - күнтізбелік жоспар келесі нормативтік құжаттар негізінде құрылды: <<Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы>> ҚР Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығы; <<Қазақстан Республикасында бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы>> (ҚР МП 2012 жылғы 8 қарашадағы №500 бұйрығы); <<Жалпы білім беру ұйымдарына арналған жалпы білім беретін пәндер, таңдау курстары мен факультативтер бойынша үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы>> (ҚР БҒМ 2013 жылғы 3 сәуірдегі № 115 бұйрығы); <<Білім алушылардың үлгеріміне ағымдық бақылау, аралық және қорытынды аттестаттау өткізудің үлгілік ережелерін бекіту туралы>> (Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығы); <<Оқулықтардың, оқу-әдістемелік кешендердің, оқу құралдарының және басқа да қосымша әдебиеттердің, оның ішінде электрондық тасымалдау құралдары тізбесін бекіту туралы>> (ҚР БҒМ 2021 жылғы 10 маусымдағы №286 бұйрығы); <<ҚР БҒМ кейбір бұйрықтарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы>> (ҚР БҒМ 2019 жылғы 26 шілдедегі № 334 бұйрығы, 4-қосымша); <<Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарының педагогтері жүргізу үшін міндетті құжаттардың тізбесін және олардың нысандарын бекіту туралы>> (ҚР БҒМ 2020 жылғы 6 сәуірдегі № 130 бұйрығы); <<Қашықтықтан білім беру технологиялары бойынша оқу процесін ұйымдастыру қағидаларын бекіту туралы>> (ҚР БҒМ 2015 жылғы 20 наурыздағы № 137 бұйрығы); <<Қазақстан Республикасының орта білім беру ұйымдарында оқу-тәрбие процесін ұйымдастырудың 2022-2023 оқу жылындағы ерекшеліктері туралы>> әдістемелік нұсқау хат.
Оқыту мақсаты - білім алушыларды компьютер құрылғысы, ақпаратты ұсыну және өңдеу, Интернет желісінде жұмыс істеу, есептік ойлау, робототехника мәселелері бойынша заманауи ақпараттық технологияларды практикада пайдалану үшін базалық біліммен, іскерлікпен және дағдылармен қамтамасыз ету болып табылады.
Оқыту міндеттері:
1) білім алушыларға компьютер туралы, қазіргі заманғы цифрлық құрылғылар және олардың қоғамдағы рөлі туралы бастапқы ақпараттар беру;
2) ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалана отырып, білім алушылардың есептей білу, роботтарды жинау және программалау, іздеу, жинақтау, өңдеу, ақпараттарды сақтау және тарату дағдыларын қалыптастыру;
3) білім алушылардың әртүрлі қолданбалы программаларды қолдану арқылы өз идеяларын ұсыну дағдыларын қалыптастыруға ықпал ету;
4) байланыс, ақпарат алмасу және ынтымақтастық үшін ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалануын ынталандыру;
5) білім алушыларды компьютермен қауіпсіз жұмыс істеу ережелеріне үйрету.
Оқулық: Цифрлық сауаттылық. Оқулық Р. Қадыркұлов, Г.Нұрмұханбетова, У. Ғайыпбаева. 2022ж. Алматыкітап.

2 - сыныпқа арналған тақырыптық-күнтізбелік жоспардың ерекшеліктері

Пән мазмұнындағы тақырыптарды оқыту оқушыларды алгоритмдеу мен программалауға байланысты негізгі ұғымдармен таныстыруға және бастапқы дағдыларды қалыптастыруға арналған. Атап айтқанда: <<алгоритм>>, <<программа>> ұғымдарымен, программалау ортасының интерфейсімен таныстыру, тінтуірмен орындалатын әрекеттерді іске асыру, объектіні белгілеу, сүйреу, батырманы екі рет басу. Дайын программа бойынша скриптерді құру, программаға өзгерістер енгізу, программаны жүргізу дағдылары қалыптастырылады.
<<Цифрлық сауаттылық>> пәнінен бөлімдер мен тоқсан бойынша жиынтық бағалаулар жүргізілмейді. Жартыжылдықтар соңында <<Цифрлық сауаттылық>> пәні бойынша <<есептелді>> (<<есептелмеді>>) қойылады. Білім алушы оқыту мақсаттары бойынша практикалық тапсырмаларды орындаған жағдайда <<есептелді>> қойылады.

<<Цифрлық сауаттылық>> оқу пәнінің 2-сыныптағы базалық білім мазмұны

Компьютер - 4 сағат:
Қауіпсіздік. Интернет желісінде жұмыс істеуде жеке қауіпсіздігінің негізгі ережелері -1
Компьютер құрылғылары- 1
Программалық қамтамасыз ету -2

Ақпаратты ұсыну және өңдеу -9 сағат:
Мәтін және графика -5
Мультимедиа - 4

Есептей білу - 7 сағат:
Алгоритмдер -2
Программалау-5

Робототехника - 16 сағат
Робот қозғалысын ұйымдастыру - 6
Роботты жобалау - 10

2022-2023 оқу жылы 2-сыныпқа арналған
<<Цифрлық сауаттылық>> пәні бойынша күнтізбелік-тақырыптық жоспар
Жаңартылған бағдарлама
р/с
Бөлім /Ауыспалы
тақырыптар
Сабақтың тақырыбы
Оқу мақсаттары
Сағат саны

1 тоқсан 8 сағат
1
1-бөлім - Компьютерлер мен бағдарламалар (ортақ тақырыбы:"Барлығы мен туралы")

Өз денсаулығымызды сақтаймыз

2.1.3.1 цифрлық құрылғылар және Интернет желілерімен жұмыс істеу кезінде негізгі қауіпсіздік ережелеріне сүйену;
2.3.1.1 берілген тақырып бойынша ақпарат іздеу үшін браузерді қолдану;
1

2

Енгізу шығару құрылғылары
2.1.1.1 енгізу шығару құрылғыларын ажырата білу;
2.1.2.1 файл мен бума туралы түсінік беру;
1

3

Файлдар мен бумалар
2.1.2.2 файлдар мен бумаларды жасау, көшіру, жылжыту және жою;
2.1.2.3 өз жұмысындағы контекстік мәзірді пайдалану;
1

4

Зерттеу және шығармашылық
тапсырмалар
2.1.1.1 енгізу шығару құрылғыларын ажырата білу;
2.1.2.2 файлдар мен бумаларды жасау, көшіру, жылжыту және жою;
2.1.2.3 өз жұмысындағы контекстік мәзірді пайдалану;
1

5
2-бөлім - Шығармашылық және компьютер (ортақ тақырыбы: "Менің отбасым және достарым"
Тармақталу алгоритмі 22-24
2.4.1.1 тармақталған алгоритмді жүзеге асыру;
1

6

Алгоритмді орындау
2.4.1.2 ауызша белгіленген алгоритмді іске асыру;
1

7

Жеке кейіпкер жасау
2.4.2.1. программалау алаңының кірістірілген графикалық редакторында кейіпкер жасау;
2.2.2.1 суреттің фрагментін көшіріп көрсету;
2.2.2.2 суретті өңдеу (кесу, айналдыру, өлшемін өзгерту);
1

8

Программалар құруды жалғастырамыз
2.4.1.1 тармақталған алгоритмді жүзеге асыру;
1

2 тоқсан 8 сағат
1
3-бөлім - Сөзбе-сөз (ортақ тақырыптары: "Менің мектебім", "Менің туған жерім")
Пернетақта симуляторы
2. 2.1.1 пернетақта симуляторында мәтін теру;
1

2

Пернетақтамен танысу
2.4.2.2 пернетақтадан спрайтты басқаруды ұйымдастыру
1

3

Мәтінмен жұмыс істеу
2.4.2.3 кейіпкерлер арасында мәтіндік диалог ұйымдастыру;
1

4

Мәтінмен жұмыс істеу
2.4.2.3 кейіпкерлер арасында мәтіндік диалог ұйымдастыру;
1

5

Мультфильм жасау
2.4.1.1 тармақтау алгоритмін іске асыру;
1

6

Мультфильм жасау
2.4.2.2 пернетақтадан спрайтты басқаруды ұйымдастыру;
1

7

Мультфильм жасау
2.4.2.3 персонаждар арасында мәтін диалогын ұйымдастыру
1

8

Мультфильм жасау
2.4.1.1 тармақтау алгоритмін іске асыру;
2.4.2.2 пернетақтадан спрайтты басқаруды ұйымдастыру;
2.4.2.3 персонаждар арасында мәтін диалогын ұйымдастыру
1

3 тоқсан 10 сағат
1
4-бөлім Мультимедиа (ортақ тақырыбы: "Жаны саудың - дені сау")
Дыбысты жазу және ойнату
2.1.1.1 енгізу шығару құрылғыларын ажырату;

1

2

Дыбысты жазу және ойнату
2.2.4.1 дыбысты жазу және ойнату үшін программаларды пайдалану;
1

3

Дыбыс әсерлері
2.2.4.2 дыбыстық файлдарды өңдеу;
1

4

Дыбысты өңдеу
2.2.4.2 дыбыстық файлдарды өңдеу;
1

5
5-бөлім - Робототехника: сенсорлар (ортақ тақырыбы: "Дәстүрлер және фольклор")

Робот қозғалысы
2.5.2.1 ауызша нысанда көрсетілген алгоритм бойынша робот қозғалысын ұйымдастыру;
1

6

Роботқа арналған программаны іске қосу
2.5.3.1 программаны бастау үшін түрту сенсорын қолдану;
1

7

Робот қозғалысы
2.5.2.1 ауызша нысанда көрсетілген алгоритм бойынша робот қозғалысын ұйымдастыру;
1

8

Роботқа арналған дыбыс
2.5.1.1 роботқа арналған аудиофайлды жүктеу;
1

9

Роботқа арналған дыбыс
2.5.1.2. роботқа арналған программаны әзірлеу кезінде дыбысты пайдалану;
1

10

Робот қозғалысы
2.5.2.1 ауызша нысанда көрсетілген алгоритм бойынша робот қозғалысын ұйымдастыру;
1

4 тоқсан 10 сағат
1
6-бөлім - Робототехника: "Билейтін робот" жобасы (ортақ тақырыптар: "Қоршаған орта", "Саяхат")
Жобаға идея
2.2.1.2 өз идеяларын мәтіндік редакторда жазу
1

2

Жобаға идея
2.3.2.1 қосымшалар арасындағы мәліметтермен ауысу;
1

3

Жобаға арналған алгоритм
2.4.1.3 мәселені шешу үшін алгоритм құрастыру;
1

4

Жобаға арналған алгоритм
2.4.1.1 тармақталған алгоритмді жүзеге асыру;
1

5

"Билейтін робот" жасау
2.4.1.1 тармақталған алгоритмді жүзеге асыру;
2.4.1.2 ауызша алдын ала белгіленген алгоритмді іске асыру;
1

6

"Билейтін робот" жасау
2.5.2.1 ауызша нысанда көрсетілген алгоритм бойынша робот қозғалысын ұйымдастыру;
1

7

"Билейтін робот" жасау
2.5.3.1 программаны бастау үшін жанап өтетін датчикті қолдану
1

8

"Билейтін робот" жасау
2.5.1.1 роботқа арналған аудиофайлды жүктеу;
2.5.1.2 роботқа арналған программаны әзірлеу кезінде дыбысты пайдалану;
1

9

Жобаны қорғау
2.5.1.3 құрылған роботты аудиторияға ұсыну.
1

10

Жобаны қорғау
2.5.1.3 құрылған роботты аудиторияға ұсыну.
1

Цифрлық сауаттылық 3 - сынып
Аптасына: 1 сағат, барлығы:36 сағат
Р. А. Қадырқұлов, Ә.Д.Рысқұлбекова, Н.Қ.Беристемова. - <<Алматыкiтап баспасы>>, 2021.
р/с
Ауыспалы
тақырыптар/ бөлім
Сабақтардың тақырыбы
Оқудың мақсаттары
С/с
Мерзімі
І тоқсан 9 сағат
1
І бөлім. Программалау
(ортақ тақырыптары: <<Жанды табиғат>>, <<Жақсы>> деген немене? <<Жаман>> деген немене?>>)
Өміріміздегі қайталаулар
3. 4. 1. 1 қайталауды қолданатын алгоритмдер құрастыру (цикл);
1.1.3.1 информатика кабинетінде тәртіп ережелерін сақтау
1

2

Циклдер
3. 4. 1. 2 циклдік алгоритмді іске асыру;
2.1.1.1 енгізу және шығару құрылғыларын ажырату;
1

3

Шығармашылық - практикалық жұмыс
3. 4. 1. 1 қайталауды қолданатын алгоритмдер құрастыру (цикл);
3. 4. 1. 2 циклдік алгоритмді іске асыру;
1

4

Кейіпкердің қозғалысы
3. 4. 2. 4. программалау ойын алаңында ойын құру барысында циклдік алгоритмді жүзеге асыру;
3.3.2.2 желідегі ақпарат алмасу жолдарын түсіндіру;
2.1.2.1 файл және папка ұғымдарын түсіндіру
1

5

Қозғалыс командаларын жоба құруда қолдану
3.4.2.4 программалау ойын алаңында ойын құру барысында циклдік алгортмді жүзеге асыру;
3.3.2.2 желідегі ақпарат алмасу жолдарын түсіндіру;
2.1.2.1 файл және папка ұғымдарын түсіндіру;
1

6

Практикалық тапсырмалар
3. 4. 2. 4. программалау ойын алаңында ойын құру барысында циклдік алгоритмді жүзеге асыру;
3.3.2.2 желідегі ақпарат алмасу жолдарын түсіндіру;
1

7

Желіде тілдесу
3. 1. 3. 1 Интернет желісінде жұмыс істеуде жеке қауіпсіздігінің негізгі ережелерін ескеру
1

8

Әлеуметтік желілер мен мессенджерлер
3.4.2.4 программалау ойын алаңында ойын құру барысында циклдік алгортимді жүзеге асыру;
3.3.2.2 желідегі ақпарат алмасу жолдарын түсіндіру.
1

9

Өзіңді тексер! Шығармашылық тапсырмалар
3. 1. 3. 1 Интернет желісінде жұмыс істеуде жеке қауіпсіздігінің негізгі ережелерін ескеру.
1

ІІ тоқсан, 8 сағат
10
ІІ бөлім.
Ойын құру
(ортақ тақырыптары: <<Уақыт>>, <<Сәулет>> )
Ойынның сценарийі
3. 4. 2. 1 дайын сценарий бойынша ойын әзірлеу;
3.2.1.1 таңбалы, нөмірленген тізімдер жасау;
1.4.1.1. сызықтық алгоритмді іске асыру
1

11

Көріністер
3.4.2.2 программалау ойын алаңында бірнеше көріністермен жұмыс істеу;
1.4.2.1. ойын 170 бағдарламалау ортасында жобаны құру, сақтау және ашу (Scratch (скретч)
1

12

Кейіпкерлер
3. 4. 2. 3 программалау ойын алаңында бірнеше кейіпкерлермен жұмыс істеу;
3.4.2.4 . программалау ойын алаңында ойын құру барысында циклдік алгоритмді жүзеге асыру;
2.2.1.1 пернетақта тренажёрында мәтін теру
1

13

Практикалық жұмыс
3. 4. 2. 3 программалау ойын алаңында бірнеше кейіпкерлермен жұмыс істеу;
3.4.2.4 . программалау ойын алаңында ойын құру барысында циклдік алгоритмді жүзеге асыру;
1

14

Костюм ауыстыру
3.4.2.4 . программалау ойын алаңында ойын құру барысында циклдік алгоритмді жүзеге асыру;
2.4.1.1 тармақтау алгоритмін іске асыру
1

15

Менің ойыным.
3.4.1.1 қайталауды қолданатын алгоритмдер құрастыру (цикл);
3.4.2.3 программалау ойын алаңында бірнеше кейіпкерлермен жұмыс істеу.
1

16

Шағын ойындар
3.4.2.2 программалау ойын алаңында бірнеше көріністермен жұмыс істеу;
3.4.2.4 . программалау ойын алаңында ойын құру барысында циклдік алгоритмді жүзеге асыру.
1

17

Өзіңді тексер! Шығармашылық тапсырмалар
3.4.1.1 қайталауды қолданатын алгоритмдер құрастыру (цикл);
3.4.2.3 программалау ойын алаңында бірнеше кейіпкерлермен жұмыс істеу;
3.4.2.2 программалау ойын алаңында бірнеше көріністермен жұмыс істеу;
3.4.2.4 . программалау ойын алаңында ойын құру барысында циклдік алгоритмді жүзеге асыру.
1

ІІІ тоқсан 10сағат
18
ІІІ бөлім. Робототехника. Жоба
(ортақ тақырыптары: <<Өнер>>, <<Көрнекті тұлғалар>>)
Word мәтіндік редакторы
3. 1. 1. 1 таңба регистрін, пернетақтаның орналасуын, меңзерді басқаруды өзгерту үшін клавиштерді пайдалану;
3.2.1.2 мәтінді теру ережесін сақтау;
3.2.1.3. мәтінді өңдеу.
1

19

Жобаға арналған идея
3. 1. 1. 1 таңба регистрін, пернетақтаның орналасуын, меңзерді басқаруды өзгерту үшін клавиштерді пайдалану;
3.2.1.2 мәтінді теру ережесін сақтау;
3.2.1.3. мәтінді өңдеу.
1

20

Құжатты рәсімдейміз
3.2.1.4 шрифт пен абзацты пішімдеу.
1

21

Мәтіндегі иллюстрациялар
3.3.1.1 ақпарат іздеуді іске асыру (құжаттағы мәтін үзіндісі);
3.2.1.5. суреттерді мәтінге енгізіп, реттеу
1

22

Компьютерде және құжатта ақпарат іздеу.
3.3.1.1 ақпарат іздеуді іске асыру (құжаттағы мәтін үзіндісі);
3.2.1.5. суреттерді мәтінге енгізіп, реттеу
1

23

Робот қолының қозғалысы (1-сабақ)
3.5.3.1 орта қозғалтқыш жылдамдығының мөлшерін орнату және жылдамдығын реттеу;
1.5.1.1 білім беру роботының негізгі модельін жинау.
1.5.1.2 роботқа арналған программаны жүктеп алып, іске қосу
1

24

Робот қолының қозғалысы (2-сабақ)
1.5.2.1 роботтың белгілі бір жылдамдықтағы қозғалысын ұйымдастыру;
1.5.2.2 дөңгелек айналымының белгілі бір санына робот қозғалысын ұйымдастыру;
3.5.3.1 орта қозғалтқыш жылдамдығының мөлшерін орнату және жылдамдығын реттеу;
1

25

Цикл блогы
3.5.2.1 робот қозғалысын ұйымдастыру үшін циклды пайдалану;
1.5.2.3 роботты алға жылжыту қозғалысын ұйымдастыру;
1.5.2.4 роботты артқа жылжыту қозғалысын ұйымдастыру.
1

26

<<Робот-тазартқыш>> құрастыру
3.5.3.1 орта қозғалтқыш жылдамдығының мөлшерін орнату және жылдамдығын реттеу;
1.5.2.5 роботтың 90,180 градустағы бұрылысын ұйымдастыру.
3.5.2.1 робот қозғалысын ұйымдастыру үшін циклды пайдалану;
1

27

Өзіңді тексер! Шығармашылық тапсырмалар
3.5.3.1 орта қозғалтқыш жылдамдығының мөлшерін орнату және жылдамдығын реттеу;
3.5.2.1 робот қозғалысын ұйымдастыру үшін циклды пайдалану;
1

IV тоқсан 9 сағат
28
IV бөлім. Презентациялар
(ортақ тақырыбы: <<Су - өмірдің қайнар көзі>>)
Презентация жасау
3.2.3.1 мәтін мен бейнені қамтитын қарапайым презентациялар жасау;
3.1.2.1 қолданбалы программаларда <<қызу>> клавиштерді қолдану;
1

29

Презентация дизайны
3.2.3.3 презентацияны безендіру үшін дайын дизайнды пайдалану;
1

30

Анимация және ауысу
3.2.3.2 слайдтар арасында ауысуды қолдану;
1

31

Жоба жұмысына презентация жасау.
3.2.3.2 слайдтар арасында ауысуды қолдану;
1

32

Жоба жұмысына презентация жасау.
3.2.3.2 слайдтар арасында ауысуды қолдану;
1

33

Фотосуреттер
3. 2. 2. 1 фотосуреттерді өңдейтін (жарық, контраст, жиектеме) программалар қолдану;
1

34

Фотосуреттер топтамасы
3. 2. 2. 1 фотосуреттерді өңдейтін (жарық, контраст, жиектеме) программалар қолдану;
1

35

Жобамен таныстыру.
3.2.3.1 мәтін мен бейнені қамтитын қарапайым презентациялар жасау;
3.2.3.3 презентацияны безендіру үшін дайын жобаны пайдалану;
3.2.3.2 слайдтар арасында ауысуды қолдану;
1

36

Өзіңді тексер! Шығармашылық тапсырмалар
3.2.3.1 мәтін мен бейнені қамтитын қарапайым презентациялар жасау;
3.2.3.3 презентацияны безендіру үшін дайын жобаны пайдалану;
3.2.3.2 слайдтар арасында ауысуды қолдану;
1

Цифрлық сауаттылық 4 - сынып
Аптасына: 1 сағат, барлығы:36 сағат
Ж.У.Кобдикова, Г.А.Көпеева, А.А.Қаптағаева, А.Ғ.Юсупова. - <<Арман - ПВ баспасы>>, 2019
р/с
Ауыспалы
тақырыптар/ бөлім
Сабақтардың тақырыбы
Оқудың мақсаттары
С/с
Мерзімі
І тоқсан 9 сағат
1
І бөлім. Программалау
(ортақ тақырыптары: <<Менің Отаным - Қазақстан>>, <<Адами құндылықтар>>)
Айнымалылар
4.4.2.1 айнымалыларды қолдану;
1

2

Кейіпкердің костюмін өзгерту.
4.4.1.1 кірістірілген циклды жүзеге асыру;
1

3

Кейіпкердің костюмін өзгерту. Жоба құру
4.4.1.1 кірістірілген циклды жүзеге асыру;
1

4

Өз ойынының сценарийі
4.2.1.1 мәтінде қарапайым кестелер жасау;
1

5

Өз ойынының сценарийі
4.2.1.1 мәтінде қарапайым кестелер жасау;
1

6

Логикалық операторлар
4.4.1.2 логикалық операторларды пайдалану;
1

7

Салыстыру операторлары
4.4.1.3 салыстыру операторларын пайдалану;
1

8

Өз ойыным
4.4.2.2 өз сценарийі бойынша ойын жасау;
1

9

Өз ойыным. Жоба құру
4.4.2.2 өз сценарийі бойынша ойын жасау;
1

ІІ тоқсан, 8 сағат
10
ІІ бөлім. Робототехника. Лабиринт және кегельринг
(ортақ тақырыптары: <<Мәдени мұра>>, <<Мамандықтар әлемі>>)
Түс датчигі
4.5.1.1 түс датчигін қолдану;
1

11

Бағдаршам-робот
4.5.1.1 түс датчигін қолдану;
1

12

Бағдаршам-робот жобасын жасау
4.5.1.1 түс датчигін қолдану;
1

13

Ультрадыбыс датчигі
4.5.1.2 ультрадыбыс датчигін қолдану;
1

14

Ультрадыбыс датчигі. Жоба құру
4.5.1.2 ультрадыбыс датчигін қолдану;
1

15

Лабиринттан шығу
4.5.1.2 ультрадыбыс датчигін қолдану;
1

16

Кегельринг

4.5.1.1 түс датчигін қолдану;
4.5.1.2 ультрадыбыс датчигін қолдану;
1

17

Кегельринг. Жоба құру
4.5.1.1 түс датчигін қолдану;
4.5.1.2 ультрадыбыс датчигін қолдану;
1

ІІІ тоқсан 10сағат
18
ІІІ бөлім. Видео жасау
(ортақ тақырып: <<Табиғат құбылыстары>>)
Видеожазба
4.2.4.1 бейнеклиптерді жасау;
1

19

VideoPad редакторының мүмкіндіктері
4.2.4.1 бейнеклиптерді жасау;
1

20

Видеоны өңдеу
4.2.4.1 бейнеклиптерді жасау;
1

21

Видеоны өңдеу. Жоба құру.
4.2.4.1 бейнеклиптерді жасау;
1

22

Презентацияларға арналған ақпарат. Жоба құру
4.2.3.1 слайд үшін макет таңдау;
4.3.1.1 ақпарат іздеу (компьютердегі файлдар мен бумалар, құжаттағы мәтін үзіндісі);
4.3.2.1браузер параметрлерін қолдану (бетбелгілер жасау, журналды және жүктеуді көру);
1

23

Презентация слайдының макеті
4.2.3.1 слайд үшін макет таңдау;
4.3.1.1 ақпарат іздеу (компьютердегі файлдар мен бумалар, құжаттағы мәтін үзіндісі);
4.3.2.1браузер параметрлерін қолдану (бетбелгілер жасау, журналды және жүктеуді көру);
1

24

Презентациядағы дыбыстар
4.2.4.2 белгілі бір тақырыпта фотосуреттер, дыбыстар және бейнелерді пайдалану;
4.2.3.3 презентацияға дыбыс пен бейнені кірістіру;
1

25

Презентациядағы видео

4.3.1.1 ақпарат іздеу (компьютердегі файлдар мен бумалар, құжаттағы мәтін үзіндісін);
4.2.3.2 презентациялардағы нысандар анимациясын келтіру;
4.2.4.2 белгілі бір тақырыпта фотосуреттер, дыбыстар және бейнелерді пайдалану;
4.2.3.3 презентацияға дыбыс пен бейнені кірістіру;
1

26

Презентациядағы видео. Жоба құру

4.3.1.1 ақпарат іздеу (компьютердегі файлдар мен бумалар, құжаттағы мәтін үзіндісін);
4.2.3.2 презентациялардағы нысандар анимациясын келтіру;
4.2.4.2 белгілі бір тақырыпта фотосуреттер, дыбыстар және бейнелерді пайдалану;
4.2.3.3 презентацияға дыбыс пен бейнені кірістіру;
1

27

Презентациядағы анимация
4.2.3.2 презентациялардағы нысандардың анимациясын келтіру;
4.2.1.2 құжатқа сурет енгізу;
1

IV тоқсан 9 сағат
28
IV бөлім. Болашақтың компьютерлері
(ортақ тақырыптары: <<Болашаққа саяхат>>, <<Ғарышқа саяхат>>)
Интернетке деректер жіберу
4.3.2.2 файлдары қоса берілген хабарламаларды электрондық пошта арқылы қабылдау және жіберу;
1

29

Электронды поштамен файлдарды қабылдау және жіберу
4.3.2.2 файлдары қоса берілген хабарламаларды электрондық пошта арқылы қабылдау және жіберу;
1

30

Электронды поштамен файлдарды қабылдау және жіберу
4.3.2.2 файлдары қоса берілген хабарламаларды электрондық пошта арқылы қабылдау және жіберу;
1

31

Пароль сенімділігі
4.3.2.1 браузер параметрлерін қолдану (бетбелгілер жасау, журналды және жүктеуді көру);
4.3.2.2 файлдары қоса берілген хабарламаларды электрондық пошта арқылы қабылдау және жіберу;
4.1.3.1 сенімді пароль критерийлерін айқындау;
1

32

Интернетке деректер жіберу. Жоба құру
4.3.2.1 браузер параметрлерін қолдану (бетбелгілер жасау, журналды және жүктеуді көру);
4.3.2.2 файлдары қоса берілген хабарламаларды электрондық пошта арқылы қабылдау және жіберу;
4.1.3.1 сенімді пароль критерийлерін айқындау;
1

33

Пароль сенімділігі. Жоба құру.

4.3.2.1браузер параметрлерін қолдану (бетбелгілер жасау, журналды және жүктеуді көру);
4.3.2.2 файлдары қоса берілген хабарламаларды электрондық пошта арқылы қабылдау және жіберу;
4.1.3.1 сенімді пароль критерийлерін айқындау;
1

34

Болашақтағы компьютерлер
4.1.1.1 компьютерлік және мобильді технологиялардың ескіруі ғылыми-техникалық прогреспен байланысты екенін түсіндіру;4.3.1.1 ақпаратты іздеу (компьютердегі файлдар мен бумалар);
4.2.4.2 белгілі бір тақырыпта фотосуреттер, дыбыстар және бейнелерді пайдалану.
1

35

Болашақтағы компьютерлер
4.1.1.1 компьютерлік және мобильді технологиялардың ескіруі ғылыми-техникалық прогреспен байланысты екенін түсіндіру;4.3.1.1 ақпаратты іздеу (компьютердегі файлдар мен бумалар);
4.2.4.2белгілі бір тақырыпта фотосуреттер, дыбыстар және бейнелерді пайдалану.
1

36

Жобалық жұмыстар
4.3.1.1 ақпаратты іздеу (компьютердегі файлдар мен бумалар);
4.2.4.2 белгілі бір тақырыпта фотосуреттер, дыбыстар және бейнелерді пайдалану.
1

Ұқсас жұмыстар
Оқушыларды сабақ тақырыбымен және сабақ мақсатымен таныстыру
Пернетақта аралдарына саяхат сабағы
Браузердің бастапқы беті
Негізгі құралдар
ЦБР топтамалары
Цифрлық пернелер
Меңзерді басқару пернелері
Лазерлерге қойылатын талаптар
Пернетақта. пернетақтамен танысу
Компьютердің сыртқы құрылғылары
Пәндер