Жазықтықтағы екі нүктенің арақашықтығы

:
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Мектеп: № 266 мектеп-лицей
: Мерзімі: 25. 02. 2019
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Мұғалімнің аты-жөні:Ізбасар Лаура Разаққызы
: Сынып: 10 «в»
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Қатысқандар саны:
Қатыспағандар саны:
: Сабақ тақырыбы:
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Екі нүктенің арақашықтығы
: Сабақтың түрі:
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Онлайн сабақ ZOOM
: Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)
Мектеп: № 266 мектеп-лицей:

10. 4. 7 - кеңістіктегі екі нүкте арасындағы арақашықтықты таба білу;

10. 4. 12 - кеңістіктегі вектордың координаталарын және ұзындығын таба білу;

: Ойлау дағдысы
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Қолдану. Жоғары деңгей дағдылары
: Сабақтың мақсаты
Мектеп: № 266 мектеп-лицей:

Барлық оқушыларға:

- екі нүкте арасындағы арақашықтық формуласын біледі

- екі нүкте арасындағы арақашықтық формуласын табады

Көпшілігі:

- екі нүкте арасындағы арақашықтықтың, нүктелерді қосатын кесіндінің ортасының координаталарын табу формулаларын колданады

Кейбіреуі:

- екі нүкте арасындағы арақашықтық формуласы пайдаланып сызбаларды дайындайды, практикалық есептерді шешеді

: Бағалау критерийі
Мектеп: № 266 мектеп-лицей:

- екі нүкте арасындағы арақашықтықтың сызбаларды дайындайды

- шешу алгоритмдерін құрады

- практикалық есептерде пайдаланады

: Тілдік мақсаттар
Мектеп: № 266 мектеп-лицей:

Пәндік лексика және терминология

- нүктелердің арақашықтығы;

- фигураның орта сызығы;

- параллелограммның қасиеттері;

- нүктелерді қосатын кесіндінің ортасының координаталары;

Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер

-кеңістіктіктегі нүктелердің арақашықтығы . . .

-Пифагор теоремасы бойынша . . .

-нүктенің ординатасы, абциссасы, аппликатасы . . .

-кесіндінің ортасының координатасы . . .

: Құндылықтарға баулу
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Жалпыға бірдей еңбек қоғамы
: Пәнаралық байланыстар
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Алгебра «Мәтінді есептерді шығару», «Қысқаша көбейту формуласы»
: Алдынғы білім
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Векторды үш компланар емес вектор бойынша жіктеу
: Сабақ барысы
: Сабақтың жоспарлнаған кезеңдері
Мектеп: № 266 мектеп-лицей: Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
Ресурстар
:

Сабақ басы

5 мин

Сабақтың ортасы

20 мин

Сабақтың

соңы

5 мин

Мектеп: № 266 мектеп-лицей:

Ұйымдастыру кезеңі

-ZOOM конференциясын ұйымдастыру;

-оқушылармен, қатысушылармен амандасу;

-сабақтың мақсатымен таныстыру

Тақырып: Екі нүктенің арақашықтығы

Анықтама. Екі нүктенің арақашықтығы - екі нүктені қосатын кесіндінің арақашықтығы.

Екі нүктелердің арақашықтығы келесі формуламен өрнектеледі:

  • Екі нүктелердің арасындағы арақашықтық кесесі формуласымен өрнектеледіA(xa, ya) и B(xb, yb) жазықтықтағы нүктелер:

AB = √(x b - x a ) 2 + (y b - y a ) 2

  • КеңістіктегіA(xa, ya, za) и B(xb, yb, zb) нүктелелерінің арақашықтығы:(х-абсцисса, у-ордината, z-аппликата)

AB = √(x b - x a ) 2 + (y b - y a ) 2 + (z b - z a ) 2

Жазықтықтағы екі нүктелерінің арақашықтығын есептеу формуласын қортып шығару

Расстояние между двумя точками на плоскости

A и B нүктелерінен координаталық осьтеріне перпендикуляр түзулер жүргіземіз.

∆ABC тікбұрышты үшбұрышты қарастырсақ. Катеттері:

AC = x b - x a ;
BC = y b - y a .

Пифагор теоремасын қолданып, AB кесіндісінің үзындығын есептейміз :

AB = √ AC 2 + BC 2 .

AC и BC кесінділерінің мәндерін өрнектің орнына қойсақ, жазықтықтағы екі нүктелердің арасындағы арақашықтық формуласы:

AB = √(x b - x a ) 2 + (y b - y a ) 2

A ( Х А ; У А ; 𝐙 А ) , \mathbf{Х}_{\mathbf{А}}\mathbf{; }\mathbf{У}_{\mathbf{А}}\mathbf{; }\mathbf{Z}_{\mathbf{А}}\mathbf{), \ } В ( Х в ; У в ; 𝐙 в ) \mathbf{Х}_{\mathbf{в}}\mathbf{; }\mathbf{У}_{\mathbf{в}}\mathbf{; }\mathbf{Z}_{\mathbf{в}}\mathbf{) \ } нүктелерін қосатын кесіндінің ортасының координаталары формуласы :

( Х А + Х в 2 \frac{Х_{А} + Х_{в}}{2} ; У А + У в 2 ; Z А + Z в 2 ) \ \frac{У_{А} + У_{в}}{2}; \frac{Z_{А} + Z_{в}}{2})

Екі нүктенің арақашықтығын есептеу формуласын қолдану мысалдары Жазықтықтағы екі нүктенің арақашықтығы

1. Есеп

Екі нүктенің арақашықтығын есептеңіз: A(-1, 3) и B(6, 2) .

Шешуі.

AB = √(x b - x a ) 2 + (y b - y a ) 2 = √(6 - (-1) ) 2 + (2 - 3) 2 = √7 2 + 1 2 = √50 = 5√2

Жауабы: AB = 5√2.

2. Есеп

Екі нүктенің арақашықтығы: A(0, 1) и B(2, -2) ?.

Шешуі.

AB = √(x b - x a ) 2 + (y b - y a ) 2 = √(2 - 0) 2 + (-2 - 1) 2 = √2 2 + (-3) 2 = √13

Жауабы: AB = √13.


Кеңістіктегі екі нүктенің арақашықтығы

3. Есеп

A(-1, 3, 3) и B(6, 2, -2) нүктелер арасындағы арақашықтық?.

Шешуі.

AB = √(x b - x a ) 2 + (y b - y a ) 2 + (z b - z a ) 2 =

= √(6 - (-1) ) 2 + (2 - 3) 2 + (-2 - 3) 2 = √7 2 + 1 2 + 5 2 = √75 = 5√3

Жауабы: AB = 5√3.

4. Есеп

A(0, -3, 3) и B(3, 1, 3) нүктелері арасындағы арақашықтық?

Шешуі.

AB = √(x b - x a ) 2 + (y b - y a ) 2 + (z b - z a ) 2 =

= √(3 - 0) 2 + (1 - (-3) ) 2 + (3 - 3) 2 = √3 2 + 4 2 + 0 2 = √25 = 5

Жауабы: AB = 5.

Екі нүктенің арақашықтығын есептеу Жазықтықтағы екі нүктенің арақашықтығы

1. Есеп - «А»

Үшбұрыш төбелерінің координаталары берілген :А(2; -1; -3), В(-3; 5; 2), С(-2; 3; -5) . ВМ - АВС үшбұрышыныің медианасы. ВМ үзындығын табығдар

В(-3; 5; 2)

М

А(2; -1; -3) С(-2; 3; -5)

Шешуі.

АС кесіндісінің ортасы М , М( 2 2 2 ; 1 + 3 2 \frac{2 - 2}{2}; \ \frac{- 1 + 3}{2} ; 3 5 5 \frac{- 3 - 5}{5} )

М(0; 1; - 4)

ВМ = ( 3 0 ) 2 + ( 5 1 ) 2 + ( 2 + 4 ) 2 \sqrt{{( - 3 - 0) }^{2} + {(5 - 1) }^{2} + {(2 + 4) }^{2}} = 61 \sqrt{61}

Жауабы: BМ = 61 \sqrt{61} .

2. Есеп - «В»

АВС үшбұрышыныің орта сызығы МN, М∈ АВ, N∊ ВС. Егер А(-1; 3), М(3; 4), N(4; 2) болса, В, С нүктелерінің координаталарын табығдар

В( х в ; у в \mathbf{х}_{\mathbf{в}}\mathbf{; }\mathbf{у}_{\mathbf{в}}\mathbf{\ } )

М(3; 4) N(4; 2)

А(-1; 3) С( х с ; у с \mathbf{х}_{\mathbf{с}}\mathbf{; }\mathbf{у}_{\mathbf{с}} )

Шешуі.

АВ кесіндісінің ортасы М , М(3; 4) =( 1 + х в 2 ; 3 + у в 2 \frac{- 1 + \mathbf{х}_{\mathbf{в}}}{2}; \ \frac{3 + \mathbf{у}_{\mathbf{в}}}{2} ) ; В(7; 5)

СВ кесіндісінің ортасы N , М(4; 2) =( 7 + х 𝐜 2 ; 5 + у 𝐜 2 \frac{7 + \mathbf{х}_{\mathbf{c}}}{2}; \ \frac{5 + \mathbf{у}_{\mathbf{c}}}{2} ) ; C(1; -1)

Жауабы: В(7; 5), C(1; -1)

3. Есеп - «C» №25. 19

А(2; 4; -4), В(1; 1; -3), С(-2; 0; 5), D`-1; 3; 4) нүктелері параллелограмның төбелері болатынын дәлелдеңдер.

О

В С

оjоJ

А D

Шешуі.

АВ = ( 1 2 ) 2 + ( 1 4 ) 2 + ( 3 + 4 ) 2 = 11 \sqrt{(1 - 2) ^{2} + (1 - 4) ^{2} + ( - 3 + 4) ^{2}} = \sqrt{11}

ВС = ( 2 1 ) 2 + ( 0 1 ) 2 + ( 5 + 3 ) 2 = 74 \sqrt{{( - 2 - 1) }^{2} + {(0 - 1) }^{2} + {(5 + 3) }^{2}} = \sqrt{74}

CD= ( 2 + 1 ) 2 + ( 0 3 ) 2 + ( 5 4 ) 2 = 11 \sqrt{{( - 2 + 1) }^{2} + {(0 - 3) }^{2} + {(5 - 4) }^{2}} = \sqrt{11}

АD = ( 1 2 ) 2 + ( 3 4 ) 2 + ( 4 + 4 ) 2 = 74 \sqrt{{( - 1 - 2) }^{2} + {(3 - 4) }^{2} + {(4 + 4) }^{2}} = \sqrt{74}

AB=CD, ВС=АD

Егер АС және ВD диагональдары бір О нүктесінде киылысу керек:

АС кесіндінің ортасы О( 2 + ( 2 ) 2 ; 4 + 0 2 ; 4 + 5 ) 2 ) \frac{2 + ( - 2) }{2}; \ \frac{4 + 0}{2}; \ \frac{- 4 + 5) }{2}) =(0; 2; 0, 5)

BD кесіндінің ортасы О( 1 + ( 1 ) 2 ; 1 + 3 2 ; 3 + 4 ) 2 ) \frac{1 + ( - 1) }{2}; \ \frac{1 + 3}{2}; \ \frac{- 3 + 4) }{2}) =(0; 2; 0, 5)

Дәлелденді

Рефлексия:

Практикалық есептерді шығару барысында, геометриялық нүктелердің арақашықтығын формулаларын менгергендерін оқушылар Лавыр алқагүліне жапырақтарын қондыру арқылы білдіреді.

Көк түсті-көмек керек, сары түсті-меңгергені

ЖЕҢІС ТАҢБАСЫ-ЛАВР АЛҚАГҮЛІ

https://ya-webdesign.com/images/laurel-drawing-twig-3.png https://openclipart.org/image/2400px/svg_to_png/299151/Golden-Laurel-Wreath-Remixed.png

Математикада мақсатқа жету үшін, логикалық ойлау қабілеттерін дамыту үшін күнделікті жеке еңбек қажет. Мақсатқа жетудің алғашқы қадамы -үй тапсырмасын уақытылы орындау

Үй жұмысы: 24 параграф. №24. 9

Сабақтың соңында математикалық қоржынға қосатын әдемі есептің бірі «Төсеу және үстінен төсеу»

Егер кезгелген параллелограмм берілсе, қабырғаларының


Ұқсас жұмыстар
Сызықтық алгебра және аналитикалық геометрия
Теңдеуге есептер шешу
Осьтік симметриялы фигураны тап
Оқыту үшін бағалау және оқудағы бағалау
Үшбұрыштың қабырғалары
Саралау тапсырмалары
Бағалау парағы арқылы бағалау
Геометрияға байланысты логикалық есептер жүйесі мен шығару жолдары
Орта мерзімді сабақ жоспары. үлгі 6 сынып
Геометриялық денелерді жазықтықпен қию жайлы ақпарат
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz