Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Ауыз әдебиеті үлгілерінің бала тәрбиесіндегі рөлі

Ата - аналар жиналысы:
<<Ауыз әдебиеті үлгілерінің бала тәрбиесіндегі рөлі>>

бастауыш сынып мұғалімі

Ата-аналар жиналысының жоспары

Тақырыбы: <<Ауыз әдебиеті үлгілерінің бала тәрбиесіндегі рөлі>>
Өтілетін күні: жыл.
Өткізілетін орны: мектеп
Мұғалім:
Мақсаты:
Білім алушылардың рухани дүниесін байытуда, ауыз әдебиеті үлгілері арқылы бала бойына құндылықтарды дамыту жолдары.
Түйінді идеялар:
Ауыз әдебиеті үлгілерінің бала тәрбиесіндегі рөлін және тиімді жақтарын көрсету, маңыздылығына тоқталу.
Оқу нәтижелері:
Тақырып бойынша теорияны практикамен ұштастыра отырып жұмыстар жүргізу, іс-тәжірибе арқылы тәжірибе алмасу, ой бөлісу.
Сабақтағы құндылықтар:
Жалпы адамзаттық, рухани - адамгершілік, ұлттық құндылықтар.

Өтілу барысы:

Ата-аналар жиналысының өтілу мазмұны
Өткізушінің іс-әрекеті
Ата-аналардың іс-әрекеті
Ресурстар
7 мин

Ұйымдастыру кезеңі:

Психологиялық ахуал

Тақырыпты хабарлау
Мақсаты: білім алушылардың рухани дүниесін байытуда, ауыз әдебиеті үлгілері арқылы бала бойына құндылықтарды дамыту жолдары.
Топқа бөліп отырғызу.

Ширату жаттығуы:
Мақсаты: ауыз әдебиетінің түрлерін анықтау.

Топқа тапсырмалар: үлестірмелі қағаздар
1-Әжелер тобы
Балалы үй - базар, Баласыз үй - мазар.

Шын еңбекшіл-өрмекші,
Өрмекші-шын өрнекші
2- Әкелер тобы
Бұрынғы өткен заманда,
Дін мұсылман аманда,
Жиделібайсын жерінде,
Қоңырат деген елінде
Байбөрі деген бай бопты...>> үзінді қай шығармадан алынған
3- Аналар тобы
Ерте,ерте,ертеде,
Ешкі жүні бөртеде,
Қырғауыл жүні қызыл екен,
Құйрық жүні ұзын екен- деп басталатын.........

шығарма түрі қалай аталады?
ІІ. Негізгі бөлім.
Слайд арқылы ауыз әдебиетінің түрлеріне тоқталу

Ой бөлісу <<Ауыз әдебиеті үлгілерінің бала тәрбиесіндегі рөлін анықтау>>

Ата-аналармен амандасу. ҚР тұңғыш Президенті Н.Ә.Назарбаевтың мынандай тасаша сөзімен бастамақшымын.
<<Қазіргі заман талабына сай, ұлттық сана - сезімі қалыптасқан, парасатты ұрпақ тәрбиелеу, отбасының , мектептің, барша халықтың міндеті>>

<<Ауыз әдебиеті үлгілерінің бала тәрбиесіндегі рөлі>>

1-Әжелер тобы
2- Әкелер тобы
3- Аналар тобы

Үлестірме қағазын тарату.

Үзінді қай батырлар жырынан алынған?

Сұрақ:
ауыз әдебиетінің қай түрін бала тәрбиесінде қолданасыздар?

1-Әжелер тобы
Мақал, жаңылтпаш екендігін анықтайды.

2- Әкелер тобы
Батырлар жырын анықтайды

3- Аналар тобы
Ертегіні анықтайды

Ата- аналар өз ойларын ортаға салады.(пікірлеседі, мысалдар келтіреді)

Үлестірмелі қағаздар

слайд

15 мин
ІІ. Негізгі бөлім.
Топтық жұмыс
Мақсаты: тақырып бойынша теорияны практикамен о ұштастыра отырып топтық жұмыс орындау,
іс-тәжірибе арқылы тәжірибе алмасу.

1-әжелер тобы
Тапсырма:
Балажанды биелер құлындарын теппейді,
Балажанды адамды бала айналып кетпейді.
Сұрақ:
1.Берілген мақалдың бала тәрбиесіне қосатын үлесі қандай?
2.Балаға осы мақалды қалай түсінікті етіп жеткізесіздер?

2- әкелер тобы
Тапсырма:
Берілген батырлар жырының үзіндісін нақышына келтіріп оқып беріңіз.
Сұрақ:
1.Берілген батырлар жыры арқылы бала бойына қандай құндылықтарды қалыптастыруға болады?
2.Балаңызға осы жыр арқылы нені жеткізер едіңіз?

3- аналар тобы
Тапсырма
Берілген ертегіні саналаңыздар.
Сұрақ;
1.Осы ертегі арқылы бала бойына қандай тәлім- тәрбие қалыптасады?

<<Қоржындағы асық>> асық санына байланысты, хатты тарату.
ауыз әдебиеті үлгілері арқылы бала бойына құндылықтарды дамыту жолдарын анықтату.

<<әжелер>> тобының жауабын тыңдау.

2- әкелер тобының
жауабын тыңдау.

3- аналар тобының жауабын тыңдау

Топта ақылдасып, сұрақтар бойынша жауап береді.

Постер жазып, қорғайды.

Батырлар жырын мәнерлеп оқиды. Постер жазып, қорғайды.

Постер жазып, қоғайды. Ертегіні сахналайды.
Үлестірмелі қағаздар, маркерлер

8 мин
ІII. Соңы
Идеяларды жинақтап, түйіндеу, кері байланыс жасау.
іс-әрекеттерін арттыуға арналған тиімді
деген тұстарын жинақтау, плакатқа толтыру.

Жиналыстың соңында, <<Күй>> ата- аналардың атынан.
Әр топ <<Ауыз әдебиеті үлгілерінің бала тәрбиесіндегі рөлі>>
тақырыбы бойынша бала бойына қандай құндылықтарды дамытуға болатынын қорытындылап айту.

Ата - аналар қорытынды ойларын жазады.

Парақшалар, стикерлер

Шекті деген ел еді...Ә дегенде, мә дейтінІшінде ерлер көп еді.Қаншама батыр болса да,Қалмаққа әлі келмеді.Қорқыныш кетіп, қазақтарСоңынан бәрі ереді.Тышқан алған мысықтайТамашасын көреді.Әр жерден сүйреп өлігін,Бір жерге бәрін үйеді.Май құйып отқа ерітіп,Жынды адамдай күледі.Тізеден Шұбар қан кешіп,Шалпылдап шауып жүреді.Сол уақытта бір қалмақБарды қашып ханына.Найза тиіп көк еттен,Өлмейтін қылған санына,Жер-жаһанды ластап,Судай ағып қаны да,Етпетінен жығылды,Ханның барып алдына:<<Ей, Қараман, Қараман,Әкім болдың жасыңнан!Айдай әлем қараған,Шұбар атты бір бәлеКепті бүгін даладан.Әскердің бәрі қырылдыСол келген жалғыз баладан!Келбетіне қарадым,Қалмайды мұнан жан аман.Біле алмадым мәнісін,Ірі көрдім жұмысын.Айтайын сізге қылысын,Әскердің бәрін қырысып,Жапырып барад жалындай,Баланың түрі құрысын!Шапқанын ешкім көрмейді,Өлгенін ешкім білмейді,Сілтегенде қылышын.Жаралы болып санымнан,Бітіп тұр менің тынысым.Қалмақ емес, қазақ па?Егер де қазақ болмаса,Қалмаққа келген ғазап па?!Мұны естіп Қараман,Ашуланып, долданып,

Ауызша айту.
Батырлар жыры- елді, жерді сыртқы жаудан қорғау. Оның басты кейіпкері - батыр. Батырдың тұлпары - оның ең жақын серігі.

Плакатқа жазу.
Батырлар жырын балаға оқып немесе жатқа айту арқылы, баланы Отанын сүюге, елін - жерін қорғауға, батырлыққа тірбиелейміз. Үл балаларды ержүрек болуға үйретеміз

Осыларды оқу
1. Балалы үй - базар, Баласыз үй - мазар. Бұл - мақал-мәтел

2. Шын еңбекшіл-өрмекші,
Өрмекші-шын өрнекші Бұл - жаңылтпаш

Мақал - мәтелдердің тәрбиелік мәні
Өсіп келе жатқан ұрпақты тәрбиелеуде мақал - мәтелдің орны ерекше. Мақал - мәтел арқылы баланың сана-сезімін, ақыл-ойын , ұлттық құндылықтарды жоғары бағалайтын, саналы ұрпақ етіп тәрбиелеуге үлкен көмегін тигізеді. Әр бір мақалды оқи отырып оның мағынасын түсініп, өмір жолына бағыт алып, кез келген әрекетке қорытынды жасап,саралай білуге үйреьтеді.Ұлттық құндылықтарымызды, салт-дәстүрімізді мақтан етіп, ұрпақтан - ұрпаққа қалдырумызға мақал-мәтелдегі ақылдың пайдасы тиеді.

Жаңылпаш айту- баланың тілін ұстартып, әр түрлі сөзді шапшаң айтуға дұрыс сөйлеуге үйрету ұшін айтылады.
Тапсырма : Балажанды биелер құлындарын теппейді,
Балажанды адамды бала айналып кетпейді.
Мынаны плакатқа жазу.
Мақалды талдау: құлынын жақсы көрген биені құлыны теппейді, енесінің жақсы көргенін біледі, сезеді.
Балажанды адам - баланы жақсы көру, тіл табысу, баламен көп сөйлесу, бала жанын түсіну, яғни балаға қолдау көрсетіп отырған ата - ананы, бала тастап кетпейді, Ер жетіп өскенде ата - анасынан теріс айналмайды.

Ұқсас жұмыстар
Бала тәрбиесі - басты міндет
Халық ауыз әдебиетінің бала тілін дамытудағы ролі
Қазақ отбасындағы адамгершілік - рухани тәрбиенің маңыздылығы
Бесік жыры
Тарихи сөздер
Оғыз - наме - эпостық туынды
Бала тәрбиесіндегі ата-ананың рөлі
Әдебиет, 4 сынып. қара батыр ертегісі
Баланың тілінің дамуында рөлді ойынның маңыздылығы
Мың бір мақал
Пәндер