Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Топырақтың құрамы

Білім беру ұйымының атауы
Қаратай ЖОББМ
Пәні:
Жаратылыстану
Бөлім:
Заттар және олардың қасиеттері. Табиғат ресурстары.
Педагогтің аты-жөні:
Джапарова К.Е
Күні:
22.01.2024
Сынып: 3
3
Тақырыбы
2. Топырақтың құрамы
Оқу мақсаты
3.3.4.2 - топырақтың негізгі құрамын зерттеу (құм, саз, өсімдіктер мен жануарлардың қалдықтары, су, ауа);
3.1.2.3 - экспериментті жоспарлау және жүргізу;
3.1.2.4 жүргізілген эксперимент нәтижесін құрылған жоспарға сәйкес қорытынды жасау
Сабақтың мақсаты
Оқушылар топырақтың негізгі құрамын зерттейді (құм, саз, өсімдіктер мен жануарлардың қалдықтары, су, ауа) және экспериментті жоспарлап, жүргізеді.

Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Педагогтің әрекеті
Оқушының әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Сабақтың басы

I.Ұйымдастыру.
Сәлемдесу.
Психологиялық дайындық
Мейірімді жүрекпен
Ақ пейілді тілекпен
Амандасып алайық
Бір жадырап қалайық
1.Мұғаліммен сәлемдеседі.
2.Өлең шумағын мәнерлеп айтады

Жарайсыңдар!

II. Үй тапсырмасын сұрау
Мәтінді түсініп оқу
Өткен сабаққа шолу Ассоциация құру.
<<Ойлан. Жұптас. Бөліс>> стратегиясы арқылы топырақ туралы не білетіндерін жұптасып талдау. Ойларын падлетке жазу.
Бейнесұрақ әдісі
Топырақ деген сөзі естігенде ойларына бірден не елестейді, қандай сөздер, ұғым ?
Қандай сөздермен байланыстыруға болады ?

Сұрақтарға жауап береді. Өз ойларын айтады. .Падлет тақтасына жазады. Ассоциация құрайды

Ауызша мадақтау
Дескриптор:
1. Сұрақтарға жауап береді.
2. Өз ойларын айтады. Ассоциация құрайды.

Интербелсенді тақта

Бейне

Сабақтың ортасы

Білу.

Оқушыларды оқу мақсаты және бағалау критерийімен таныстырамын.
III. ЖАҢА САБАҚ:
Білу және түсіну <<Миға шабуыл>> әдісі

Балалар, берілген суретке назар аударайықшы! Топырақтың құрамы таза боп көрінеді ме ,әлде қосындылар бар ма?
Иә, сендер көріп тұрғандай топырақ таза боп көрінбейді, яғни оның құрамында әртүрлі қосындылар бар!

Көмектес <<Сұрақ -жауап әдісі>>
Негеш пен Эврика топырақты зерттеуді жалғастырды. Олардың сұрақтарға жауап беруіне көмектес.

Эврика сұрағы:Топырақтың құрамында қандай тірі ағзалар тіршілік етеді?
Тіршілік етуге қажет жағдайлар:
Тірі ағзалардың тіршілік етуі үшін не қажет?
Топырақтың құрамында ауа бола ма? Қалай ойлайсың?
Топырақта су бар ма?
Су оған қайдан келеді?
Негеш сұрағы: Топырақтың құрамында не бар деп ойлайсыңдар? Міне, бүгінгі сабағымыздың негізгі сұрағына да жеттік.
Бұл сұрақтың жауабын табу үшін зерттеу жүргіземіз!
Топырақтың құрамын қалай зерттеуге болады деп ойлайсыңдар?
-Ең алдымен зерттеу сұрағын қоямыз:
-Топырақтың құрамы неден тұрады?
Келесі ол Гипотеза (болжам)
-Топырақтың құрамында құм,саз өсімдік пен жануарлардың қалдығы , ауа, су болады.Біздің божамымыз ол.!
-Ал гипотезаны қалай тексереміз?
Зерттеу (бақылау немесе эксперимент ) жүргізу арқылы.
Зерттеудің сұрағы:
Топырақтың құрамы туралы болжамды дәлелдеу үшін не істеу керек?
Зерттеудің жоспары: -топырақта ауа барын дәлелдеу;
Топтық: <<Менің затым>> ойыны арқылы Зерттеу жұмысы: ТӘЖІРИБЕ
Мақсаты: Тәжірибе жоспарын құруды және оны жүргізуді, топырақ құрамын зерттеуді үйрену.
№1 тәжірибе
Зерттеудің барысы: Бір стақан суға топырақты салып, оның ішінде ауа барын анықтау, қорытындысын зерттеуші парақшаға жазу;
ҚБ: <<Домбыра >>
Оқулықпен жұмыс.
Жер астындағы тіршілік \8 бет Іштей оқу
Суреттерге қара. Негеш пен Эвриканың сұрақтарына жауап бер.

Жеке жұмыс:
Топырақта / 9 бет
Суретті сипатта. Топырақтың үстіңгі қабатында не бар? Оларды ата. Бұл заттар топырақтың бетінде қалай пайда болады? Осы суретте бір жылдан кейін қандай өзгеріс болады деп ойлайсың? Топырақтың бетіндегі заттар оның астына тереңірек сіңе ме? Ойланып, айтып бер.

Жұптық жұмыс:
№2 тәжірибе
Стакандағы суға 1 қасық топырақ салу, араластыру, таяқшамен араластырып, бірнеше минутқа қойып қою;
ҚБ: <<Домбыра >>
Сергіту сәті
<<Қарындаш >> нейрожатығу

№3 тәжірибе Майлық қағазға (салфетка) топырақ салып, алақанмен қысу топырақты сілкіп тастау., майлық дымқыл болды, (топырақта су барын анықтау.)
ҚБ: <<Домбыра >>

№4 тәжірибе. Стақандағы суды сүзіп алып, шыны үстіне тамшылату, оттың үстіне ұстап тұру, қыздыру. ( судың буланып кеткені және шыны бетінде ақ түсті дақ қалғандығын байқау . Бұл топырақта минералды тұздар барын анықтау)
ҚБ: <<Домбыра >>
Оқулықпен жұмыс .Мәтінді түсініп оқы
9 бет
<<Ойлан>>
Топырақтың құрамы қалай және не себепті өзгереді?
<<Сен білесің бе?>> БейнеАқпарат көрсету
Топырақ Жерде тірі ағзалар пайда болғаннан бастап қалыптаса бастады. Бұл үдеріс өте баяу жүреді - 100 жылда шамамен бір сантиметр топырақ түзіледі.
Жұптық жұмыс :
Жұмыс парағы. <<Кім жылдам>> ойыны
<<Топырақтың құрамына кіретін заттарды тап>>
ҚБ: <<Домбыра >>
Есте сақта!
Топырақтың құрамына құм , саз, қарашірік(тірі ағзалардың қалдықтары), су, ауа кіреді.

Сұрақтарға жауап береді. Өз ойларын айтады.

Суреттерге қарап, Негеш пен Эвриканың сұрақтарына жауап береді.

Бейнені сипаттап, ойланып сұрақтарға жауап береді.

Топырақтың құрамын зерттейді.

Мәтінді түсініп оқиды.

Ойланып, сұрақтарға жауап береді. Өз ойларын айтады.

Құм мен саздың тұмбасын байқайды.
Өздерің бағалайды

. Өз ойларын айтады.

Дескриптор:
1.Сұрақтарға жауап береді. Өз ойларын айтады.

Дескриптор:
1. Суреттерге қарап, Негеш пен Эвриканың сұрақтарына жауап береді.

Дескриптор:
топырақтың құрамында ауа барын дәлелдейді, жазып, тәжірибе барысында алынған нәтижелерін жазады.

Дескриптор:
Топырақтың құрамын зерттейді. Топырақ құрамының өзгеру себептерін болжайды,нәтижесін жазады.

Дескриптор:
-топырақта су барын анықтайды;
Нәтижесін жазады

Дескриптор:
- топырақта минералды тұздар барын анықтайды

Дескриптор:
1.Мәтінді түсініп оқиды.
Дескриптор:
1. Ойланып, сұрақтарға жауап береді.

Дескриптор:
- Топырақтың құрамына кіретін заттарды табады; -Заттардың суретін салады; -Суреттерді бағыттама арқылы топырақтың қабаттарына орналастырады.

Интербелсенді тақта

Оқулық

Интербелсеңді тақта
сурет

Тәжірибе жасау

Су құюға арналған стақандар, таяқшалар, қағаз, әртүрлі топырақтар және үлкейткіш әйне

Су, пипетка, шыны, сух.спирт

оқулық

Сабақтың соңы

IV.Сабақты қорытындылау:
1. Тірі ағзалардың тіршілік етуі үшін не қажет?
2. Топырақтың құрамында ауа бола ма?
3. Топырақта су бар ма?Су оған қайдан келеді?
4. Топырақтың құрамы қалай және не себепті өзгереді?
-Бүгінгі оқу мақсаты қандай болды?
-Жетістік критерийлеріне жеттік пе?
Үй тапсырма .
Мәтінді түсініп оқы.
Оқушылардың білімін бағалау
Рефлексия Кері байланыс
<<Эмоция>>
Сұрақтарға жауап береді.

Үй тапсырмасын жазады.

Өздері кері байланыс жасайды.
Дескриптор
сұраққа жауап беріп, өз ойларын айтады.

Балдар жиынтығын қою
<<Эмоция>> әдісі арқылы сабақты қалай түсінгенін білдіреді

стикерлер

Кері байланыс плакаты

ТӘЖІРИБЕ

ӘРЕКЕТ
ӨЗГЕРІС
ҚОРЫТЫНДЫ
№1.Стакандағы суға 1 уыс топырақ салу

№2Стакандағы суға 1 қасық топырақ салу, араластыру

№3. Майлық қағазға (салфетка) топырақ салып, алақанмен қысу

№4.суды шыны үстіне тамшылату, отқа қыздыру

Ұқсас жұмыстар
Топырақтың ерекшелігі және құрамы
Топырақ құрамында
Тақырып Топырақ
Химия және экология
Мұнаймен ластанған топырақтар
Қазақстандағы топырақ типтері. 8 сынып
Топырақ. топырақ түрлері, ерекшелігі, құрамы
Қабырғалық керамикалық материалдар
Мата туралы жалпы түсінік. 5 сынып
Қоршаған ортаның ластануы
Пәндер