Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Тапсырмаларды орындандар
Әдептілік қайдан басталады?
Тәрбие сағаты
Мақсаты:
Білімділік: Адам бойындағы ұнамды, ұнамсыз қасиеттерді айыра отырып,
оқушылардың әдеп әліппесін бойына дарытуға ықпал жасау.
Дамытушылық: Оқушыларды адам бойындағы асыл қасиеттерді бағалай білуге,
адамдармен қарым-қатынас жасау дағдыларын арттыру.
Тәрбиелік: Әдет-ғұрыпты сақтайтын, дәстүрді жалғастырушы қайырымды
ұрпақ тәрбиелеу.
Әдісі: Сын тұрғысынан ойлау бағдарламасы. Топтық жұмыс.
Көрнекілігі: Нақыл сөздер, бейнетаспа.
Барысы:
1-жүргізуші: Ассалаумағалейкум!
2-жүргізуші: «Сәлем – сөздің анасы» демекші, армысыздар ағайын!
1-жүргізуші: «Бір күн таныстыққа қырық күн сәлем» дегендей біз осы қай
жерде тұрмыз?
2-жүргізуші: «Мектеп – ғылым патшасы» емес пе, біз тәлімді тәрбие мен
білім ордасы-қасиетті Домалақ Ене мектебінде тұрмыз.
1-жүргізуші: құрбым, біз осы мақал-мәтелдер сайысын ұйымдастырып тұрған
жоқпыз ба?
2-жүргізуші: «Аталар сөзі ақындық көзі» демекші, қара қылды қақ жарған
Төле би, Қазыбек би, Әйтеке билердің ұрпағы емеспіз бе? Біз мақал-мәтел
жарысын емес «Әдептілік қайдан басталады?» атты тәрбие сағатын тыңдауға
шақырамыз.
1-жүргізуші: Олай болса, 1-топ сәлемдесу жайлы ойларын ортаға салсын.
2-жүргізуші: 2-топ көшеде, аулада балалар өздерін қалай ұстайтыны жайлы
әңгімелессе қайтеді?
1-жүргізуші: 3-топ мектеп ережесін қалай сақтап жүргені жайлы ой
бөліссе.
2-жүргізуші: Онда үйдегі ұстанымдылық 4-топқа бұйырыпты.
1-жүргізуші: Сен сәлемдесу жайлы не білесің?
2-жүргізуші: Оны балалардан сұрасақ қайтеді?
1-жүргізуші: Сұрасақ сұрайық.
1-оқушы: Әр елдің өмір сүруіне, салт-дәстүріне байланысты сәлемдесу
әдеттері де әр түрлі болады.
2-оқушы: Әкем: «Үлкен кісіні көрсең, оны таңысан да, таңымасан да
алдымен сәлем бер» деп отырады.
3-оқушы: Халқымыздың төбе биі Төле бидің «Алыстан алты жасар бала
келсе, алпыстағы шал орнынан тұрып сәлем берер» деген сөзі бар.
4-оқушы: Ислам діні сәлем беруді, рұқсат сұрауды шариғатқа кіргізген.
«Сәлем – Алланың жердегі есімдерінің бірі» делінген 347-хадисінде.
5-оқушы: 91-хадисінде «Біріңмен-бірің сәлемдесіп жүріңдер, сонда ғана
араларыңда мейірім-махаббат оянады» делінген.
2-жүргізуші: 2-топтың «Көшеде» атты көрінісі көрсетіледі.
Көрініс
Сіз: М.Мақатаев көшесіне қалай баруға болады, айтып жіберер ме екенсіз?
1-бейтаныс: (кдірмей, жүре тіл қатып) Немене? (Естіп тұрса да, бірден
жауап беруге ерінді).
Сіз: (ыңғайсызданып) Кешіріңіз, мен М.Мақатаев көшесін сұрап едім.
1-бейтаныс: (ошарыла бұрылып) Алғаш кездескен көшемен оңға
қарай....(кете берді)
Сіз: М.Мақатаев көшесіне қалай баруға болады, айтып жіберер ме екенсіз?
2-бейтаныс: (тоқтап күлімсіреп) Ол жап-жақын, осы бетіңізбен тура
жүріңкіреп барып, оңға бұрылыңыз.
Сіз: Рақмет!(Күлімсіреп)
2-бейтаныс: Оу, оның не қиындығы бар! «Адасқанға жөн сілтеген сауап» .
(Күлімсіреп, кете береді).
Мұғалімнің сұрағы: Осы көріністен не үйреңдіңіздер?
Ән: «Анашым»
1-жүргізуші: Құрметті қонақтар! Біздің және болашақ мектептің жағдайын
15 жылдан соң елестетіп көріңіздерші.
- Ел аман, жұрт тыныш болып тұрса, біздің мектептеріміз компьютерге
толы болатын шығар. Есіктің алдында машина, яғни робот тұрады.
- Иә, сабаққа кешіккендерді желкесінен ұстап алып, далаға лақтырып
жібереді.
3-топтың «Робот» көрінісін қабыл алыңыздар.
Көрініс
Робот: Кешіккендер кірмейді. Қолыма түскендер өлдіңдер!
Оқушы: Қалай өтіп кетсек екен, мына темірді алдандыруға бір нәрсе
істейік! Кабинетке келеді.
Робот оқутышы: тез кір, отыр, жұмыс жаса! Үй тапсырмасын қалтаға
салыңдар!
Оқушы: Ой, мына темір бәлелерден-ақ қалдық-ау бәлеге! Қайран біздің
мұғалімдер-ай! Өздері қандай мейірімді еді, айтсаң бәрін де түсінеді,
өтірік айтсаң да кешіреді.
Робот: Үніңді өшір. Үніңді өшір. Үніңді өшірмесең, тіліңді суырып
аламын.
Оқушылар жым-жырт болады.
Робот: Жаңа сабақтың бағдарламасын алыңдар. Тапсырмаларды орындандар!
Тапсырманы алады.
Оқушы: Мұғалім менің тапсырмамды түсіндіресіз бе?
Робот: Мен саған түсіндіру үшін отырғаным жоқ, тексеру үшін отырмын.
Үніңді өшір, кітапты аш та, оқы.
Оқушы: Ой, темір албасты, өзін металлолоға өткізер ме еді, өкіметке
біраз пайда келер еді.
Робот: Үніңді өшір. Орындап болсаң тапсырманы қалтама сал.
1-жүргізуші: Оу, халайық! Байқаған шығарсыңдар! Күніміз темір машинаға
қараса, өміріміз не болатынын.
2-жүргізуші: Сондықтанда 21 ғасыр мектеп тәртібін үйретіп, білім
беретін ұстаздарымызды мына темір адамдарға ауыстырмайық, мұғалімдерді
құрметтеп, қастерлейік!
Ән: «Сәлем саған мектебім»
1-жүргізуші: 4-топ балалары не айтар екен?
1-оқушы: Қарсы ал ерте күн көзін,
Төсегіңді жина өзің.
Асықпай іш тамағыңды,
Жалама аяқ-табағынды.
2-оқушы: Пышақты ұста оң қолмен,
Шанышқыны сол қолмен.
Нанды үгітпе, қадірле,
Қабағымен бәрін же.
3-оқушы: Саусағыңды сормағын,
Салдыр салақ болмағын.
Салма аузыңа инені,
Үзбе жұлқып түймені.
4-оқушы: Ашуланба долданып,
Жауап бергін ойланып.
Құр бекерге қылтима,
Болмашыға бұртима.
5-оқушы: Әдептімің дегенің,
Әрқашанда керегің.
Әсемпаздық дегенің,
Әуре салсаң әлегің.
6-оқушы: Сыйлап сәлем беремін,
Көршілерді көргенде.
Ізетті деп білемін,
Үйге қонақ келгенде.
Әдепсіз деп сөкпесін,
Анама айтып өкпесін.
7-оқушы: Сыйла үлкен кісіні,
Қамқорлыққа ал кішіні.
Сақта көше тәртібін,
Бағдаршамның ал тілін.
8-оқушы: Үйде де, түзде біз,
Тәртіпті әскердейміз.
Абыройы бізден егіз.
Хор: Заңды біз қастерлейміз.
1-жүргізуші: Сабағымыздың келесі бөлімінде балаларды біраз ойландырсақ
қайтеді?
2-жүргізуші: Ойландырсақ ойландырайық. Балалар, сендерден ойлы жауап
күтеміз.
Әр топ сөйлемдерді аяқтайды.
1-топ: Ауылдағы ата, әже және туыстарына арнап хат жазсын.
2-топ: Сен көше тәртібін бұзғанда қандай қолайсыздықтар тууы мүмкін?
3-топ: Автобусқа таэквандо үйірмесінен шаршап-шалдығып шығып отыра
қалдың. Қалғып кеткен екенсің үлкен кіс реңжіп сөйлеп тұр екен. Қандай
әрекеттер жасар едің?
4-топ. Досың екеуін ойнап, отырып, досың әкеңнің көзілдірігін сындырып
алды. Қандай әрекеттер болуы мүмкін?
Мұғалім: Балалар, заңды кімдер шығарады?
- Заң ережелері не үшін қажет?
- Сендер бір сәт өздеріңді заңгер ретінде елестетіп көріңіздерші. Әр
топтың тапсырмасы түсіндіріледі.
Ой толғаныс
1-топ: Сәлемдесу түрлері, ережесі.
2-топ: Көшеде, аулада оқушының өзін-өзі ұстау ережесі.
3-топ: Мектептегі мәдениет ережесін құрастырыңдар.
4-топ: Үйдегі әдептілік ережелерін жасаңдар.
Бейнетаспа көрсетіледі.
1-оқушы: Атадан ұл туса игі,
Ата жолын қуса игі.
Өзіне келер ұятың,
Өзі біліп тұрса игі.
2-оқушы: Мәнге толы қазағымның ғұмыры,
Сан асылдық ашылып тұр тұғыры.
Кеше ғана керексіз ғып тастаған,
Ғажап екен әдебі мен ғұрыбы.
3-оқушы: Әнге толы қазағымның тірлігі,
Кіріп тұрса ынтымақ пен бірлігі.
Әр жүректе бірлік жарып гүлдейді,
Сезіміңді сергітетін жыл гүлі.
4-оқушы: Ел тарихы, жер тарихы өзіміз,
Болашақтың қасиетті көзіміз.
Барлық ұлтпен бауырласа жетерміз,
Ақ-қараны тіліп тұрса сөзіміз.
Қорытынды:
Сонымен, қорыта келгенде, әдептілік, сыпайылық, кішіпейілділікті біз
бойымызға ана сүтімен, атаның тілінен дарытады екенбіз.
Одан кейін мектеп, өскен ортағаүйренеді екенбіз. Келешекте жақсы
адам болу үшін өзімізді осы бастан дайындауымыз керек.
1-жүргізуші: Аталар сөзімен өсіп-өнген,
2-жүргізуші: Бабалар бұлағынан нәр алаған.
1-жүргізуші: Даналар өсиетінен тәрбие алған.
2-жүргізуші: Ұлылар тәрбиесіне тағзым еткен.
Хормен: Ұрпағымыз халықтың ғибрат еткен!
Тәрбие сағаты
Мақсаты:
Білімділік: Адам бойындағы ұнамды, ұнамсыз қасиеттерді айыра отырып,
оқушылардың әдеп әліппесін бойына дарытуға ықпал жасау.
Дамытушылық: Оқушыларды адам бойындағы асыл қасиеттерді бағалай білуге,
адамдармен қарым-қатынас жасау дағдыларын арттыру.
Тәрбиелік: Әдет-ғұрыпты сақтайтын, дәстүрді жалғастырушы қайырымды
ұрпақ тәрбиелеу.
Әдісі: Сын тұрғысынан ойлау бағдарламасы. Топтық жұмыс.
Көрнекілігі: Нақыл сөздер, бейнетаспа.
Барысы:
1-жүргізуші: Ассалаумағалейкум!
2-жүргізуші: «Сәлем – сөздің анасы» демекші, армысыздар ағайын!
1-жүргізуші: «Бір күн таныстыққа қырық күн сәлем» дегендей біз осы қай
жерде тұрмыз?
2-жүргізуші: «Мектеп – ғылым патшасы» емес пе, біз тәлімді тәрбие мен
білім ордасы-қасиетті Домалақ Ене мектебінде тұрмыз.
1-жүргізуші: құрбым, біз осы мақал-мәтелдер сайысын ұйымдастырып тұрған
жоқпыз ба?
2-жүргізуші: «Аталар сөзі ақындық көзі» демекші, қара қылды қақ жарған
Төле би, Қазыбек би, Әйтеке билердің ұрпағы емеспіз бе? Біз мақал-мәтел
жарысын емес «Әдептілік қайдан басталады?» атты тәрбие сағатын тыңдауға
шақырамыз.
1-жүргізуші: Олай болса, 1-топ сәлемдесу жайлы ойларын ортаға салсын.
2-жүргізуші: 2-топ көшеде, аулада балалар өздерін қалай ұстайтыны жайлы
әңгімелессе қайтеді?
1-жүргізуші: 3-топ мектеп ережесін қалай сақтап жүргені жайлы ой
бөліссе.
2-жүргізуші: Онда үйдегі ұстанымдылық 4-топқа бұйырыпты.
1-жүргізуші: Сен сәлемдесу жайлы не білесің?
2-жүргізуші: Оны балалардан сұрасақ қайтеді?
1-жүргізуші: Сұрасақ сұрайық.
1-оқушы: Әр елдің өмір сүруіне, салт-дәстүріне байланысты сәлемдесу
әдеттері де әр түрлі болады.
2-оқушы: Әкем: «Үлкен кісіні көрсең, оны таңысан да, таңымасан да
алдымен сәлем бер» деп отырады.
3-оқушы: Халқымыздың төбе биі Төле бидің «Алыстан алты жасар бала
келсе, алпыстағы шал орнынан тұрып сәлем берер» деген сөзі бар.
4-оқушы: Ислам діні сәлем беруді, рұқсат сұрауды шариғатқа кіргізген.
«Сәлем – Алланың жердегі есімдерінің бірі» делінген 347-хадисінде.
5-оқушы: 91-хадисінде «Біріңмен-бірің сәлемдесіп жүріңдер, сонда ғана
араларыңда мейірім-махаббат оянады» делінген.
2-жүргізуші: 2-топтың «Көшеде» атты көрінісі көрсетіледі.
Көрініс
Сіз: М.Мақатаев көшесіне қалай баруға болады, айтып жіберер ме екенсіз?
1-бейтаныс: (кдірмей, жүре тіл қатып) Немене? (Естіп тұрса да, бірден
жауап беруге ерінді).
Сіз: (ыңғайсызданып) Кешіріңіз, мен М.Мақатаев көшесін сұрап едім.
1-бейтаныс: (ошарыла бұрылып) Алғаш кездескен көшемен оңға
қарай....(кете берді)
Сіз: М.Мақатаев көшесіне қалай баруға болады, айтып жіберер ме екенсіз?
2-бейтаныс: (тоқтап күлімсіреп) Ол жап-жақын, осы бетіңізбен тура
жүріңкіреп барып, оңға бұрылыңыз.
Сіз: Рақмет!(Күлімсіреп)
2-бейтаныс: Оу, оның не қиындығы бар! «Адасқанға жөн сілтеген сауап» .
(Күлімсіреп, кете береді).
Мұғалімнің сұрағы: Осы көріністен не үйреңдіңіздер?
Ән: «Анашым»
1-жүргізуші: Құрметті қонақтар! Біздің және болашақ мектептің жағдайын
15 жылдан соң елестетіп көріңіздерші.
- Ел аман, жұрт тыныш болып тұрса, біздің мектептеріміз компьютерге
толы болатын шығар. Есіктің алдында машина, яғни робот тұрады.
- Иә, сабаққа кешіккендерді желкесінен ұстап алып, далаға лақтырып
жібереді.
3-топтың «Робот» көрінісін қабыл алыңыздар.
Көрініс
Робот: Кешіккендер кірмейді. Қолыма түскендер өлдіңдер!
Оқушы: Қалай өтіп кетсек екен, мына темірді алдандыруға бір нәрсе
істейік! Кабинетке келеді.
Робот оқутышы: тез кір, отыр, жұмыс жаса! Үй тапсырмасын қалтаға
салыңдар!
Оқушы: Ой, мына темір бәлелерден-ақ қалдық-ау бәлеге! Қайран біздің
мұғалімдер-ай! Өздері қандай мейірімді еді, айтсаң бәрін де түсінеді,
өтірік айтсаң да кешіреді.
Робот: Үніңді өшір. Үніңді өшір. Үніңді өшірмесең, тіліңді суырып
аламын.
Оқушылар жым-жырт болады.
Робот: Жаңа сабақтың бағдарламасын алыңдар. Тапсырмаларды орындандар!
Тапсырманы алады.
Оқушы: Мұғалім менің тапсырмамды түсіндіресіз бе?
Робот: Мен саған түсіндіру үшін отырғаным жоқ, тексеру үшін отырмын.
Үніңді өшір, кітапты аш та, оқы.
Оқушы: Ой, темір албасты, өзін металлолоға өткізер ме еді, өкіметке
біраз пайда келер еді.
Робот: Үніңді өшір. Орындап болсаң тапсырманы қалтама сал.
1-жүргізуші: Оу, халайық! Байқаған шығарсыңдар! Күніміз темір машинаға
қараса, өміріміз не болатынын.
2-жүргізуші: Сондықтанда 21 ғасыр мектеп тәртібін үйретіп, білім
беретін ұстаздарымызды мына темір адамдарға ауыстырмайық, мұғалімдерді
құрметтеп, қастерлейік!
Ән: «Сәлем саған мектебім»
1-жүргізуші: 4-топ балалары не айтар екен?
1-оқушы: Қарсы ал ерте күн көзін,
Төсегіңді жина өзің.
Асықпай іш тамағыңды,
Жалама аяқ-табағынды.
2-оқушы: Пышақты ұста оң қолмен,
Шанышқыны сол қолмен.
Нанды үгітпе, қадірле,
Қабағымен бәрін же.
3-оқушы: Саусағыңды сормағын,
Салдыр салақ болмағын.
Салма аузыңа инені,
Үзбе жұлқып түймені.
4-оқушы: Ашуланба долданып,
Жауап бергін ойланып.
Құр бекерге қылтима,
Болмашыға бұртима.
5-оқушы: Әдептімің дегенің,
Әрқашанда керегің.
Әсемпаздық дегенің,
Әуре салсаң әлегің.
6-оқушы: Сыйлап сәлем беремін,
Көршілерді көргенде.
Ізетті деп білемін,
Үйге қонақ келгенде.
Әдепсіз деп сөкпесін,
Анама айтып өкпесін.
7-оқушы: Сыйла үлкен кісіні,
Қамқорлыққа ал кішіні.
Сақта көше тәртібін,
Бағдаршамның ал тілін.
8-оқушы: Үйде де, түзде біз,
Тәртіпті әскердейміз.
Абыройы бізден егіз.
Хор: Заңды біз қастерлейміз.
1-жүргізуші: Сабағымыздың келесі бөлімінде балаларды біраз ойландырсақ
қайтеді?
2-жүргізуші: Ойландырсақ ойландырайық. Балалар, сендерден ойлы жауап
күтеміз.
Әр топ сөйлемдерді аяқтайды.
1-топ: Ауылдағы ата, әже және туыстарына арнап хат жазсын.
2-топ: Сен көше тәртібін бұзғанда қандай қолайсыздықтар тууы мүмкін?
3-топ: Автобусқа таэквандо үйірмесінен шаршап-шалдығып шығып отыра
қалдың. Қалғып кеткен екенсің үлкен кіс реңжіп сөйлеп тұр екен. Қандай
әрекеттер жасар едің?
4-топ. Досың екеуін ойнап, отырып, досың әкеңнің көзілдірігін сындырып
алды. Қандай әрекеттер болуы мүмкін?
Мұғалім: Балалар, заңды кімдер шығарады?
- Заң ережелері не үшін қажет?
- Сендер бір сәт өздеріңді заңгер ретінде елестетіп көріңіздерші. Әр
топтың тапсырмасы түсіндіріледі.
Ой толғаныс
1-топ: Сәлемдесу түрлері, ережесі.
2-топ: Көшеде, аулада оқушының өзін-өзі ұстау ережесі.
3-топ: Мектептегі мәдениет ережесін құрастырыңдар.
4-топ: Үйдегі әдептілік ережелерін жасаңдар.
Бейнетаспа көрсетіледі.
1-оқушы: Атадан ұл туса игі,
Ата жолын қуса игі.
Өзіне келер ұятың,
Өзі біліп тұрса игі.
2-оқушы: Мәнге толы қазағымның ғұмыры,
Сан асылдық ашылып тұр тұғыры.
Кеше ғана керексіз ғып тастаған,
Ғажап екен әдебі мен ғұрыбы.
3-оқушы: Әнге толы қазағымның тірлігі,
Кіріп тұрса ынтымақ пен бірлігі.
Әр жүректе бірлік жарып гүлдейді,
Сезіміңді сергітетін жыл гүлі.
4-оқушы: Ел тарихы, жер тарихы өзіміз,
Болашақтың қасиетті көзіміз.
Барлық ұлтпен бауырласа жетерміз,
Ақ-қараны тіліп тұрса сөзіміз.
Қорытынды:
Сонымен, қорыта келгенде, әдептілік, сыпайылық, кішіпейілділікті біз
бойымызға ана сүтімен, атаның тілінен дарытады екенбіз.
Одан кейін мектеп, өскен ортағаүйренеді екенбіз. Келешекте жақсы
адам болу үшін өзімізді осы бастан дайындауымыз керек.
1-жүргізуші: Аталар сөзімен өсіп-өнген,
2-жүргізуші: Бабалар бұлағынан нәр алаған.
1-жүргізуші: Даналар өсиетінен тәрбие алған.
2-жүргізуші: Ұлылар тәрбиесіне тағзым еткен.
Хормен: Ұрпағымыз халықтың ғибрат еткен!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz