Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Сабақтың эпиграфы. Сабақтың тақырыбы

Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Пән
Қазақ әдебиеті
Бөлім
III бөлім Адам жанының құпиясы
Педагогтің аты-жөні
Мусина Анар Ермековна
Күні
22.01.24
Сынып 9
Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы
Ілияс Жансүгіровтің "Құлагер" поэмасының көркемдік ерекшеліктері
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары
9.1.1.1 әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасау;
9.2.3.1 шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып, автор стиліне баға беру
Сабақтың мақсаты
oo поэманың мазмұны арқылы әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасайды;
oo поэманың үзінділеріне сүйеніп әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың түрлерін анықтайды, автор стиліне баға береді
Құндылықтардыдарыту
* шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау;
* өзгелердің көзқарасына құрметпен қарау, өзара сыйластық;
* жалпы қоғам мүддесіне жауапкершілікпен қарау;
* қоршаған ортаға, жан-жануарларға, табиғатқа қамқорлық жасау;
* белсенді өмірлік көзқарас, ізгілік, адамгершілік
Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңі/ уақыт
Педагогтің әрекеті
Оқушының әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Cабақтың басы
3 минут
Ұйымдастыру кезеңі.
Сабақтың эпиграфы:
Сапырған сырлы сөзді сар қымыздай,
Заманның отырғам жоқ салтын бұзбай;
Асылын арамынан аршып алдым,
Қашаннан қазынаға халқымыз бай.
/І.Жансүгіров/
* Сәлемдесу, сабаққа жағымды ахуал қалыптастыру.
<<Менің тілегім...>> тренингі (бірі-біріне сәттілік тілейді)
Топтарға бөлу <<Жеті қазына>>
Оқушылар бір-біріне жағымды сөздер айтады, тілек тілейді, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады және бауырмалдығын оятады.
Әдемі тілек, жағымды сөздер
Шаттық шеңбері
Сабақтың ортасы
27 минут
1-тапсырма.
--------------------------------------------------------------------------------
<<Миға шабуыл>> әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Сыныптастарының пікірін толықтырады. Өз ойымен бөліседі.
Саралау: Саралаудың <<Диалог және қолдау көрсету>> тәсілі қолданылады. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Үй тапсырмасы тексеріледі.
Оқушылар тапсырманы орындап, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады.
2-тапсырма. <<Сандар сөйлейді>>
30 .........................
1300 .........................
70 .........................
20000 ..........................
500 ..........................
7 ..........................
13 ..........................
3-тапсырма.
Сәйкестендіру арқылы шығарманың композициялық құрылысын анықтаңыз.
Кіріспе: Толғану <<Асылын арамынан аршып алдым, Қашаннан қазынаға халқымыз бай>>...
Басталуы: Сағынайдың асы <<Осындай ас боп жатты Арқада бір>>...
Байланысуы: Ақанның асқа келуі <<Қайырып қыстай баптап Құлагерді,
Осы астың дақпыртына Ақан келді>>...
Дамуы:Аттың сыны. Күреңбай сыншының Құлагерге берген бағасы.
Шиеленісуі: Бәйге. <<Күңірентіп, кең даланы дүбірлетіп, Төгілді ат Ерейменнің саласына>>...
Шарықтау шегі: <<Жұрт көрді ат үшеу-ақ, бірі қалды...
<<Баран жоқ бағанағы!>> - деп шулады>>...
Шешімі: Құлагердің мерт болуы <<Шапшып қан шекесінен шыр айналды,Сылқ етіп Құлагер ат құлап қалды>>...
Эпилог: <<Құлагер>> әнінің тууы <<Алатау, кең даланың Қыр, Сырында,
Ән тарап жатты осындай Арқа жақта>>...
Саралау. Диалог арқылы саралау тәсілі жүреді: мұғалім оқушылардың өз қатесін өзі табуына мүмкіндік бере отырып, дұрыс жауап беруге жетелейді.
4-тапсырма. Үзіндіден көркемдегіш құралды анықтап, талдау жасаңыз.
Шығармадан үзінді.
Қарағай, қайың, талдар-қалың орман,
Тау мен тас жеке жанға болған қорған.
Қиқулап өлең айтып, күйлер тартып,
Сері үшін құс, көбелек қылған думан.
Таза тас сияқтанған күміс кесек.
Жапырақ секілденген таза төсек.
Жүрегін жуықтаса жаралаған:
Кір өмір, тікен тұрмыс, улы өсек.
Ақанды сол күндегі сопы десек,
Әсем тау оған құбыла, Мекеге есеп.
Ән - азан, әдемі сөз - намаз болып,
Кітап боп көңілін ашқан гүл-бәйшешек.
Саралау. Оқушыға жеке қолдау көрсету арқылы саралау
Қолдау сұрақтары: Көркемдегіш құралдарды анықтауда қандай қиындық болды? Қандай сөздердің мағынасы түсініксіз болды? Осы теориялық мәліметтермен бұрын да жұмыс жасағанбыз. Есіңізге түсіріңізші. Сыныптасыңызға көмек көрсетіп жіберіңізші.
Қолдау тапсырмасы.
1. Құлагердің портретін тауып беріңіз.
2. Үзіндіден метафораны табыңыз.
3. Эпитеттердің астын сызып көрсетіңіз.
4. Ассонансты табыңыз.
5. Аллитерацияны табыңыз.
Шығарманың тақырыбы: өнер, өнер адамының тағдыры
Идеясы: жүйрікке жасалған, өнерге жасалған қастандыққа лағынет айту.
Өткен сабақтарда оқып, талдаған
Материалдарды есіңізге түсіріңіз.
Т. Сұрақтарға жауап беріңіз.
/Топтар бір-біріне сұрақтар қояды/
Ақан бейнесі
Ақан -тарихи бейне
Трагедиялық образ
Ақан - композитор
Сәйкестендіріңіз:
Оқушылар <<Хикаят картасы>> әдісімен поэманың композициялық құрылымын ретімен қойып шығады.
Қ. <<Шын>>, <<Жалған>> әдісі арқылы тапсырманы орындаңыз.
Тапсырма
Шын
Жалған
Жапырақ секілденген таза төсек - Теңеу
Қиқулап өлең айтып, күйлер тартып,
Сері үшін құс, көбелек қылған думан - Эпитет
Таза тас, күміс кесек, Кір өмір, тікен тұрмыс, улы өсек - Кейіптеу
Ән - азан, әдемі сөз - намаз болып - Метафора
Оқушылар поэманың үзіндісін оқу арқылы көркемдегіш құралдарды табады.
Оқушылардың ықтимал жауаптары:
Бұл үзінділерде <<Қиқулап өлең айтып, күйлер тартып,Сері үшін құс, көбелек қылған думан>> деген жолдар арқылы кейіптеуді, ойды әсерлі жеткізу үшін <<Таза тас, күміс кесек, Кір өмір, тікен тұрмыс, улы өсек>> деп эпитеттерді орынды қолданып, ойды бейнелі жеткізген. Сөз мәнін әрлендіре отырып, суреттеп отырған құбылысты айқындай, ажарландыра түсу үшін <<Ән - азан, әдемі сөз - намаз болып>> деп алмастырып, метафораны қолданады.
1) <<Құлагер>> неліктен сюжетті поэмаға жатады? Ойыңызды мысалдар келтіре отырып дәлелдеңіз.
2) <<Құлагер>> поэмасы өз заманының қандай өзекті мәселесін көтерген?
3) Жүйрікті жарыста қалай және не себепті мерт қылады?
4) Құлагер өлімінен кейінгі Ақан бейнесін ақын қалай сипаттады?
5) Сендерге шығарманың қай тұсы ой салды?
6) Батыраштың Құлагерді өлтірту себебі неде?
Бағалау критерийі:
- ой қоғау сұрақтарына жауап береді;
- ой қозғау сұрақтарын ұжыммен талқылайды
Дескриптор:
- сұрақтарға жауап береді;
- ой қозғау сұрақтарын талқылайды;
- өз ойын мысалдар арқылы дәлелдейді
ҚБ. Мадақтау әдісі арқылы бағалайды.
Бағалау критерийі:
поэманың мазмұны арқылы әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасайды;
Дескриптор:
- поэмаға сюжеттік-композициялық талдау жасайды;
- композиция құрылымын дұрыс табады
ҚБ. Температураны өлшеу әдісі арқылы бағалайды.
Бағалау критерийі:
шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың түрлерін анықтайды, автор стиліне баға береді
Дескриптор:
- кейіптеуді анықтайды;
- теңеуді табады;
- эпитетті табады;
- метафораны ажыратады;
- көркемдегіш құралдардың қолданылуына талдау жасайды
ҚБ. Топтар бір-бірін ұсынылаған дескриптор өлшемдерін негізге ала отырып, <<Бағдаршам>> әдісі арқылы бағалайды.
Сілтеме
Хикаят картасы
Сілтеме
https://wordwall.net/play/51821/656/662
Сабақтың соңы
10 минут
Қорытынды.
Ақан Құлагер Ілияс Жансүгіров
Үш суреттің байланысы
І.Жансүгіров неліктен <<Жыр Құлагері>> атанған?
Кері байланыс <<Жеті қазына>>
Қазіргі заманда <<Батыраштар>> бар ма?
<<Жеті қазына>> элементтерін осы сабақпен байланыстырады.
Ақан, Құлагер,
І.Жансүгіров суреті
Жеті қазына суреттері
Пән
Қазақ әдебиеті
Бөлім
III бөлім Адам жанының құпиясы
Педагогтің аты-жөні
Мусина Анар Ермековна
Күні
22.01.24
Сынып 9
Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы
Ілияс Жансүгіровтің "Құлагер" поэмасының көркемдік ерекшеліктері
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары
9.1.1.1 әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасау;
9.2.3.1 шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып, автор стиліне баға беру
Сабақтың мақсаты
oo поэманың мазмұны арқылы әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасайды;
oo поэманың үзінділеріне сүйеніп әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың түрлерін анықтайды, автор стиліне баға береді
Құндылықтардыдарыту
* шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау;
* өзгелердің көзқарасына құрметпен қарау, өзара сыйластық;
* жалпы қоғам мүддесіне жауапкершілікпен қарау;
* қоршаған ортаға, жан-жануарларға, табиғатқа қамқорлық жасау;
* белсенді өмірлік көзқарас, ізгілік, адамгершілік
Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңі/ уақыт
Педагогтің әрекеті
Оқушының әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Cабақтың басы
3 минут
Ұйымдастыру кезеңі.
Сабақтың эпиграфы:
Сапырған сырлы сөзді сар қымыздай,
Заманның отырғам жоқ салтын бұзбай;
Асылын арамынан аршып алдым,
Қашаннан қазынаға халқымыз бай.
/І.Жансүгіров/
* Сәлемдесу, сабаққа жағымды ахуал қалыптастыру.
<<Менің тілегім...>> тренингі (бірі-біріне сәттілік тілейді)
Топтарға бөлу <<Жеті қазына>>
Оқушылар бір-біріне жағымды сөздер айтады, тілек тілейді, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады және бауырмалдығын оятады.
Әдемі тілек, жағымды сөздер
Шаттық шеңбері
Сабақтың ортасы
27 минут
1-тапсырма.
--------------------------------------------------------------------------------
<<Миға шабуыл>> әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Сыныптастарының пікірін толықтырады. Өз ойымен бөліседі.
Саралау: Саралаудың <<Диалог және қолдау көрсету>> тәсілі қолданылады. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Үй тапсырмасы тексеріледі.
Оқушылар тапсырманы орындап, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады.
2-тапсырма. <<Сандар сөйлейді>>
30 .........................
1300 .........................
70 .........................
20000 ..........................
500 ..........................
7 ..........................
13 ..........................
3-тапсырма.
Сәйкестендіру арқылы шығарманың композициялық құрылысын анықтаңыз.
Кіріспе: Толғану <<Асылын арамынан аршып алдым, Қашаннан қазынаға халқымыз бай>>...
Басталуы: Сағынайдың асы <<Осындай ас боп жатты Арқада бір>>...
Байланысуы: Ақанның асқа келуі <<Қайырып қыстай баптап Құлагерді,
Осы астың дақпыртына Ақан келді>>...
Дамуы:Аттың сыны. Күреңбай сыншының Құлагерге берген бағасы.
Шиеленісуі: Бәйге. <<Күңірентіп, кең даланы дүбірлетіп, Төгілді ат Ерейменнің саласына>>...
Шарықтау шегі: <<Жұрт көрді ат үшеу-ақ, бірі қалды...
<<Баран жоқ бағанағы!>> - деп шулады>>...
Шешімі: Құлагердің мерт болуы <<Шапшып қан шекесінен шыр айналды,Сылқ етіп Құлагер ат құлап қалды>>...
Эпилог: <<Құлагер>> әнінің тууы <<Алатау, кең даланың Қыр, Сырында,
Ән тарап жатты осындай Арқа жақта>>...
Саралау. Диалог арқылы саралау тәсілі жүреді: мұғалім оқушылардың өз қатесін өзі табуына мүмкіндік бере отырып, дұрыс жауап беруге жетелейді.
4-тапсырма. Үзіндіден көркемдегіш құралды анықтап, талдау жасаңыз.
Шығармадан үзінді.
Қарағай, қайың, талдар-қалың орман,
Тау мен тас жеке жанға болған қорған.
Қиқулап өлең айтып, күйлер тартып,
Сері үшін құс, көбелек қылған думан.
Таза тас сияқтанған күміс кесек.
Жапырақ секілденген таза төсек.
Жүрегін жуықтаса жаралаған:
Кір өмір, тікен тұрмыс, улы өсек.
Ақанды сол күндегі сопы десек,
Әсем тау оған құбыла, Мекеге есеп.
Ән - азан, әдемі сөз - намаз болып,
Кітап боп көңілін ашқан гүл-бәйшешек.
Саралау. Оқушыға жеке қолдау көрсету арқылы саралау
Қолдау сұрақтары: Көркемдегіш құралдарды анықтауда қандай қиындық болды? Қандай сөздердің мағынасы түсініксіз болды? Осы теориялық мәліметтермен бұрын да жұмыс жасағанбыз. Есіңізге түсіріңізші. Сыныптасыңызға көмек көрсетіп жіберіңізші.
Қолдау тапсырмасы.
1. Құлагердің портретін тауып беріңіз.
2. Үзіндіден метафораны табыңыз.
3. Эпитеттердің астын сызып көрсетіңіз.
4. Ассонансты табыңыз.
5. Аллитерацияны табыңыз.
Шығарманың тақырыбы: өнер, өнер адамының тағдыры
Идеясы: жүйрікке жасалған, өнерге жасалған қастандыққа лағынет айту.
Өткен сабақтарда оқып, талдаған
Материалдарды есіңізге түсіріңіз.
Т. Сұрақтарға жауап беріңіз.
/Топтар бір-біріне сұрақтар қояды/
Ақан бейнесі
Ақан -тарихи бейне
Трагедиялық образ
Ақан - композитор
Сәйкестендіріңіз:
Оқушылар <<Хикаят картасы>> әдісімен поэманың композициялық құрылымын ретімен қойып шығады.
Қ. <<Шын>>, <<Жалған>> әдісі арқылы тапсырманы орындаңыз.
Тапсырма
Шын
Жалған
Жапырақ секілденген таза төсек - Теңеу
Қиқулап өлең айтып, күйлер тартып,
Сері үшін құс, көбелек қылған думан - Эпитет
Таза тас, күміс кесек, Кір өмір, тікен тұрмыс, улы өсек - Кейіптеу
Ән - азан, әдемі сөз - намаз болып - Метафора
Оқушылар поэманың үзіндісін оқу арқылы көркемдегіш құралдарды табады.
Оқушылардың ықтимал жауаптары:
Бұл үзінділерде <<Қиқулап өлең айтып, күйлер тартып,Сері үшін құс, көбелек қылған думан>> деген жолдар арқылы кейіптеуді, ойды әсерлі жеткізу үшін <<Таза тас, күміс кесек, Кір өмір, тікен тұрмыс, улы өсек>> деп эпитеттерді орынды қолданып, ойды бейнелі жеткізген. Сөз мәнін әрлендіре отырып, суреттеп отырған құбылысты айқындай, ажарландыра түсу үшін <<Ән - азан, әдемі сөз - намаз болып>> деп алмастырып, метафораны қолданады.
1) <<Құлагер>> неліктен сюжетті поэмаға жатады? Ойыңызды мысалдар келтіре отырып дәлелдеңіз.
2) <<Құлагер>> поэмасы өз заманының қандай өзекті мәселесін көтерген?
3) Жүйрікті жарыста қалай және не себепті мерт қылады?
4) Құлагер өлімінен кейінгі Ақан бейнесін ақын қалай сипаттады?
5) Сендерге шығарманың қай тұсы ой салды?
6) Батыраштың Құлагерді өлтірту себебі неде?
Бағалау критерийі:
- ой қоғау сұрақтарына жауап береді;
- ой қозғау сұрақтарын ұжыммен талқылайды
Дескриптор:
- сұрақтарға жауап береді;
- ой қозғау сұрақтарын талқылайды;
- өз ойын мысалдар арқылы дәлелдейді
ҚБ. Мадақтау әдісі арқылы бағалайды.
Бағалау критерийі:
поэманың мазмұны арқылы әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасайды;
Дескриптор:
- поэмаға сюжеттік-композициялық талдау жасайды;
- композиция құрылымын дұрыс табады
ҚБ. Температураны өлшеу әдісі арқылы бағалайды.
Бағалау критерийі:
шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың түрлерін анықтайды, автор стиліне баға береді
Дескриптор:
- кейіптеуді анықтайды;
- теңеуді табады;
- эпитетті табады;
- метафораны ажыратады;
- көркемдегіш құралдардың қолданылуына талдау жасайды
ҚБ. Топтар бір-бірін ұсынылаған дескриптор өлшемдерін негізге ала отырып, <<Бағдаршам>> әдісі арқылы бағалайды.
Сілтеме
Хикаят картасы
Сілтеме
https://wordwall.net/play/51821/656/662
Сабақтың соңы
10 минут
Қорытынды.
Ақан Құлагер Ілияс Жансүгіров
Үш суреттің байланысы
І.Жансүгіров неліктен <<Жыр Құлагері>> атанған?
Кері байланыс <<Жеті қазына>>
Қазіргі заманда <<Батыраштар>> бар ма?
<<Жеті қазына>> элементтерін осы сабақпен байланыстырады.
Ақан, Құлагер,
І.Жансүгіров суреті
Жеті қазына суреттері
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz