Сөз сыры арнаулы курс 5 класс

Түсінік хат

«Қазақстан Республикасы жалпы Білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына» сәйкес және Қазақстан Республикасының әдістемелік нұсқау хатын басшылыққа ала отырып, мектеп компонентнің 1 сағаты «Сөз сыры» атты курсына арналды. Аптасына 1 рет. Сағат саны жылына-34 сағат.

Ауыз әдебиетінің інжу-маржаны деуге боларлық бір түрі - шешендік сөздер. Бұл сөздердің қаны мен жаны- төзім, мәрттік, кеңдік, адалдық, ақ жүрек қайырымдылық сияқты халықтық қасиеттер. Сол сөздердің астарын, сөз сырын ұғыну өте күрделі қасиет болып табылады. Қазақтың атақты билері Төле би, Қазыбек би, Әйтекеден қалған сөз дәстүрі ғасырлар бойы үзілген емес. Олардың қастерлі мұралары, даналықпен қара қылды қақ жарған әділдіктің айғағы шешендікпен айтылған сөздерін оқушылардың бойына сіңіріп, сол арқылы өз еліміздің айтулы тұлғаларын қастерлеуге, көркем сөйлеуге және сөз сырын түсіне білуге үйрету.

Қазақтың тілі қонымды да, сұлу толымды тіл. Сөз кестелеп өріп,, өрнектеп, өлмейтін, өшпейтін ғажайыптар тудырады. Асыл мұра, қазынасы сарқылмайтын алтын сандық- ауыз әдебиетінің мол мұрасы.

Бағдарламаны берудегі мақсаты мен міндеттері :

1. Ата-бабамыздың ауыз әдебиетін-ғажайып мұрасын қастерлеу.

2. «От ауызды, орақ тілді» би, шешендердің ел арасында сақталып қалған асыл сөздерімен таныстыру.

3. Қара қылды қақ жарған сөз сырының старын түсіне білуге баулу.

4. Әлі де болса үлкен іске бастар, тарихымыздың тереңіне сүңгітер билер сөзін жүйелей ширақтап, халқымыздың асыл мұраларын сүйетін оқушыларға ұсыну.

Бағдараманы берудегі әдіс-тәсілдер :

  1. Тапсырмалар орындату.
  2. Мәнжазба жаздыру
  3. Баяндамалар.
  4. Шығарма жазу.
  5. Диалог.

Бағдарламаны берудегі күтілетін нәтиже:

  1. Оқушылардың шығармашылық, іздендіру, есте сақтау қабілеттерін арттыру.
  2. Өз бетінше қосымша мағлұматтар іздеп, оны саралап, ең керекті деген ой түйіндерін жеткізу.
  3. Оқушылардың сөздік қорын молайту.
  4. Жақсы әдеттер мен жаман қасиеттерді айыра білу.
  5. Сөйлегенде ойланып, әр сөзге жете мән беру.
  6. Ана тіліне құрметпен қарау.
  7. Мақал мен мәтелі айыра білу.
  8. Ауызша, жазбаша тілін жетілдіру.
  9. Әдет-ғұрыптардың өзіндік ерекшелігін білу.
  10. Қазақ халқының тарихи-мұрасын тіл арқылы танытып, меңгерту.

«Сөз сыры» курсының жылдық жоспары

Сабақтың тақырыбы
Сағат саны
Қолданылатын әдіс-тәсілдер
Уақыты
№: 1
Сабақтың тақырыбы: Кіріспе сабақ
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 2
Сабақтың тақырыбы: Едіге би. Едігенің төрт билігі
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: лекция
Уақыты:
№: 3
Сабақтың тақырыбы: Төле би. Төле бидің төрінде.
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тірек схемамен жұмыс
Уақыты:
№: 4
Сабақтың тақырыбы: «Ел баласы екенсің», «Атадан ұл туса игі»
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тапсырма
Уақыты:
№: 5
Сабақтың тақырыбы: Қаз дауысты Қазыбек би
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Мәнжазба
Уақыты:
№: 6
Сабақтың тақырыбы: «Қазып айтқан Қазыбек», «Қазыбектің қалмаққа үш рет елші боп баруы»
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тірек схемамен жұмыс
Уақыты:
№: 7
Сабақтың тақырыбы: Әйтеке би
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 8
Сабақтың тақырыбы: «Жігіттің жақсысы қандай болады?»
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тапсырма
Уақыты:
№: 9
Сабақтың тақырыбы: Жәнібек би
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 10
Сабақтың тақырыбы: Жәнібек пен Абылай «Үлкеннің батасы»
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Мәнжазба
Уақыты:
№: 11
Сабақтың тақырыбы: Тіленші би. Тіленші мен Жәнібек
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тапсырма
Уақыты:
№: 12
Сабақтың тақырыбы: Асаубай мен Тіленші
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Мәнжазба
Уақыты:
№: 13
Сабақтың тақырыбы: Есет би
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Мәнжазба
Уақыты:
№: 14
Сабақтың тақырыбы: Жанкісі би «Қоқан ханына айтқаны»
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 15
Сабақтың тақырыбы: Тайкелтір шешен.
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 16
Сабақтың тақырыбы: Сырым би
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Мәнжазба
Уақыты:
№: 17
Сабақтың тақырыбы: Сырым би мен Төленді би, Сырымеың жауабы
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тапсырма
Уақыты:
№: 18
Сабақтың тақырыбы: Сырым бидің батасы
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тапсырма
Уақыты:
№: 19
Сабақтың тақырыбы: Алтыбай шешен
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 20
Сабақтың тақырыбы: Балаби
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 21
Сабақтың тақырыбы: «Бөрібас байдың қара жорғасы»
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тапсырма
Уақыты:
№: 22
Сабақтың тақырыбы: Досбол би
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 23
Сабақтың тақырыбы: «Қол бастау қиын ба, жол бастау қиын ба?»
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: өзіндік жұмыс
Уақыты:
№: 24
Сабақтың тақырыбы: Досбол би мен шешен қыздың айтысы
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: тапсырма
Уақыты:
№: 25
Сабақтың тақырыбы: Ақтайлақ би
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 26
Сабақтың тақырыбы: Ақтайлақ пен Жанақ ақын
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Мәнжазба
Уақыты:
№: 27
Сабақтың тақырыбы: Жанқұтты шешен
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 28
Сабақтың тақырыбы: Жанқұттының қартайған шағында
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тапсырма
Уақыты:
№: 29
Сабақтың тақырыбы: Киікбай би
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Лекция
Уақыты:
№: 30
Сабақтың тақырыбы: Тоқсан би. «Жұбату»
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тапсырма
Уақыты:
№: 31
Сабақтың тақырыбы: Тоқсан би мен Құнанбай
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Мәнжазба
Уақыты:
№: 32
Сабақтың тақырыбы: Саққұлақ шешен.
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: өзіндік жұмыс
Уақыты:
№: 33
Сабақтың тақырыбы: Мөңке би
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: тапсырма
Уақыты:
№: 34
Сабақтың тақырыбы: Жылдық қорытындылау тест жұмысы
Сағат саны: 1
Қолданылатын әдіс-тәсілдер: Тест жұмысы
Уақыты:

Мазмұны :

  1. Кіріспе сабақ.

Шешендік сөздердің сөз астарын, сөз сырын ұғыну.

  1. Едіге би, Едігенің төрт билігі.

Едіге би туралы мағлұмат беру

  1. Төле би. Төле бидің төрінде.

Төленің білгір-көрегендігі, әулелігі туралы айту.

  1. «Ел баласы екенсің», «Атадан ұл туса игі»

Төленің шешендігін насихаттау.

5. Қаз дауысты Қазыбек би.

Қазыбек би-шешендігімен дараланып, көзге түскен тарихи тұлға.

6. «Қазып айтқан Қазыбек», «Қазыбектің қалмаққа үш рет елші боп баруы»

Қазыбектің шешкен дауы

7. Әйтеке би.

Әйтекенің елдің татулық-бірлігін, тұтастығын сақтауға дәлелді, қисынды сөздерін айту.

8. «Жігіттің жақсысы қандай болады?»

Әйтекенің шешкен дауларына тоқталу.

9. Жәнібек би

Жәнібек би туралы айту.

  1. Жәнібек би мен Абылай. «Үлкеннің батасы»

Жәнібек би мен Абылайдың бірлесіп шешкен билігі туралы кең мағлұмат беру.

  1. Тіленші би. «Тіленші би мен Жәнібек»

Тіленші мен Жәнібектің шешендігін дәріптеу.

  1. Асаубай мен Тіленші.

Асаубай туралы кең мағлұмат беру.

  1. Есет би.

Ұқсас жұмыстар
"мұқағалитану" арнаулы курс. 7 класс
Химиялық реакция бағыты
Қазақ тіл білімі
Сырласайық жеңеше. тәрбие сағаты
"сөз өнері" факультативінің бағдарламасы
Цитология
Алгоритм түсiнiгi. Алгоритмнiң қасиеттерi. Алгоритмдi бейнелеу тәсiлдерi. Блок-схема
Мамандық таңдауым –маңызды мәселе
Сыңғырла соңғы қоңырау сценарий
Физика және Қазақстан энергетикасы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz