Стиль және сөз мағынасы. арнаулы курс 9 сынып

Пайдаланған әдебиеттер:
- Кеңесбаев, Мұсабаев Қазіргі қазақ тілі «» Алматы 1975ж
- «Кестелі грамматика», «Ана тілі» 1996ж С. Хасанова, Т. Әбдіғалиева
- «Орфографиялық варианттар», «Қазақ тілі мен әдебиеті» журналы 2000, 4
- «Қазіргі қазақ тіліндегі сан есімнің сөзжасам жүйесі», «Қазақ тілі мен әдебиеті».
- Қазақ диалектологиясы Ш. Сарыбаев
- «Жай сөйлем синтаксисі» Р. Әмір, Ж. Әмірова 1998ж
- Көп мағыналы сөздер мен омонимдерді оқыту Ә. Әлметова «Арыс» 2001ж
8 Алдашева А, Ахметжанова З, Қадашева Қ, Сүлейменова Ә «Ресми іс-қағаздары» А.
9. Балақаев М, Жанпейісов Е, Томанов М, Манасбаев Б «Қазақ тілінің стилистикасы»
Балаларға берілетін әдебиеттер тізімі
1. Ж. Садуақасұлы «Тілдік талдау үлгілері» Қызылорда 2000ж
2. Қазақ тілінің грамматиксы 1, 2 -томдары
3. «Тіл мәдениеті және қазақ тілін оқыту» М. Балақаев 1989ж
4. Қазақ тілінің стилистикасы Ш. Сарыбаев 1989ж
5. Дүйсенбекова Л. «Ісқағаздарын қазақша жүргізу» А. 2006
Түсінік хат
Тілдің мемлекеттік мәртебеге ие болуы бұл--өнер мен тілді мемлекет тарапынан қамқорлыққа алу деген сөз. Ал мұндай қамқорлыққа алынған тіл сол мемлекет иесі болған халықтың үдесінен шығып, барлық саладағы мұқтаждықты өтей алатын дәрежеде болуы шарт. .
Жазу тілінде сөздер де, сөз тіркестері де, грамматикалық тұлғалар да, сөйлем құрамы да түрліше болып жұмсалуының белгілі бір жүйеге түсірілген, қалыптасқан заңдылықтары бар. Жазуда ой жинақы, жатық баяндалуы керектігі талап етіледі. Сонымен қатар тілінің нормаланған, бір ізге, жүйеге түсіп қалыптасқан стильдік тармақтары бар екендігі, жазба тілінің мәтіндері белгілі бір стиль негізінде жазылатындығы талап етіледі.
Сондықтан қазақ тілінің қоғамдық сипатын ашып, қолданылу аясын кеңейту мақсатында еліміздің болашағы-бүгінгі мектеп партасында отырған жас ұрпаққа қазақ тілі ретінде мемлекеттік басқару орындарына және қоғамдық ұйымдарға кеңінен еңгізіп, кез келген салада терең қолдануды міндеттеп отырғанын түсіндіру арқылы келешекте соған даяр болуға үйрету.
Бағдарламаның құрылымында тіл қызметінің-сөйлеу және жазу, тыңдау және оқу түрлері өзара тығыз байланыста.
Әрбір тақырыптың материалы жүйемен берілді. Сөздерден сөз тіркесін, сөз тіркесінен сөйлем, сөйлемнен шығарма құрастыруға дейін сөздерді өзара байланыстырып, ойды жүйелеп айтуға, айтқанын жазбаша түрде жеткізе білуге дағдыландыруды көздейді
Ғылыми көпшілік әдебиеттер стилінде баяндалатын ой күрделі сөйлемдермен беріліп, нақты дәлелдемелер, анықтамалар, қорытынды тұжырымдама түрінде жазылатындығы талап етіледі.
Көркем әдеби шығармаларда оқиғалар, ой желісі, түрлі сезім-күйлер көріністі баяндау, суреттеу, бейнелеу, әсірелеу, теңеу, салыстыру тәрізді көркемдігіш сөздер мен фразиологиялық қолдану арқылы өрнектелетіндігі талап етіледі.
Публицистикалық стильде шешендер сөздері орфография мен орфоэпия нормалары, әдеби тіл заңдылықтары негізінде қалыптасатындығы түсіндіріліп, өмірде солай қолдану керектігі талап етіледі.
Бұл бағдарлама «Қазақстан Республикасы жалпы Білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті » стандартына сәйкес және Қазақстан Республикасының Әдістемелік нұсқау хатын басшылыққа ала отырып құрастырылды. Жоғары сынып оқушыларына арналған. Жалпы сағат саны -34. Аптасына 1 сағат.
Бағдарламаның мақсаты:
Қазақ тілінің мемлекеттік тіл мәртебесіне көтеру арқылы-міндет жүгін қиналмай көтере алатын аса бай оралымды да сұлу тіл екендігін көрсету.
Бағдарламаның міндеттері:
Стиль түрлерін ажырата алу, жазба тіл мәдениетін қалыптастыру.
Оқушылардың қызығушылығын көтеру, ой-өрісін кеңейту, дүниетанымын, көзқарасын қалыптастыру.
Дүниежүзілік халық мәдениетінің құндылығын меңгеру арқылы мәдениетті жеке тұлғаны тәрбиелеу.
Грамматика ерекшеліктерін дұрыс пайдалану арқылы шығармашылық жұмыстарды орындауға жұмсалуына мән беру.
Іс қағаздарын өз өмірінде жан-жақты қолдануға үйрету
Өмірдегі өзекті мәселелерге мазмұнды тақырыптар төңірегінде диалог құрастырып, ауызша және жазбаша сауатты жеткізе білу
Тілдің қоғамдық маңызын, ана тілінің қадір-қасиетін түсіне білу
Автор сөзі, цитата, төл сөз, төлеу сөһз, диалог сөздерді шығармалардан таба білу, талдай алу, олардың өзара айырмашылықтарын түсіндіре алу
Өз ойын анық, дұрыс және көркем етіп ауызша, жазбаша жеткізе алу
Бағдарламаны беруде қолданылатын әдіс-тәсілдер:
Лекция сабақтары.
Практикалық тапсырмалар
Рөлдік ойындар.
Ұжымдық жұмыстар
Шығармашылық бағыттағы тапсырмалар
Өз бетімен іздену жұмыстары
Бағдарламаны беруде күтілетін нәтиже:
- Оқушылар іс қағаздарды күнделікті өмірінде қолдануы қажет
- Әр түрлі іс қағаздарының-хат, өтініш, сенім хат, қолхат т. б. жазылу, толтыру үлгілерін білу, ауызша және жазбаша сөйлеу, дұрыс айту дағдыларын меңгеру
- Бағдарламада берілген теориялық түсініктерді білу және қолдану
- Тіл ғылымы саласынан терең білімі бар жан-жақты жетілген, еңбекке икемді, барлық іс-
әрекетте белсенділік көрсете алатын саналы азамат тәрбиелеп шығару.
: Мазмұны
1. Стиль терминіне түсінік беру. 1 сағат .
Оқушыларға жалпы стиль туралы ұғымды таныстыру.
2. Тіл стилистикасы туралы ұғым. 1 сағат.
Тіл стилистикасы туралы жалпы түсінік.
3. Қазақ тілінің құрамындағы стильдер. 1 сағат
Жалпы қазақ тілі білімі саласындағы стильдер туралы айту.
- Ауызекі сөйлеу стилі. 1 сағат.
Ауызекі сөйлеу стилінің ережесімен танысу, қызметін ұғыну
- Ауызекі сөйлеу стилінің түрлері. 1 сағат.
Оқушыларға ауызекі сөйлеу стилінің түрлері: дидарластық, полемикалық, көпшілікке арналған сөз түрлерімен таныстыру.
6. Ауызекі сөзге ерекшелік беретін түрлері. 1 сағат .
Ауызекі сөйлеу стилінің ерекшелік беретін түрлеріне тоқталу.
7. Жаттығулармен жұмыс. 1 сағат.
Өткен тақырып бойынша пысықтау жаттығулары.
8. Көркем әдебиет стилі. 1 сағат.
Көркем әдебиет стилінің мағынасын таныстыру.
9. Көркем әдебиет стилінің ерекшеліктерін тану. 1 сағат.
Көркем әдеби шығармалардағы оқиғалар, түрлі сезім, күйлер, әсірелеу, теңеу, салыстыру түрлерімен танысу.
10. Жаттығулармен жұмыс. 1 сағат.
Өткен тақырыпты пысықтау жаттыңуларымен жұмыс жасау.
11. Ресми іс қағаздар стилі. 1 сағат.
Ресми құжаттар стилі туралы кең мағлұмат беру.
- Іс қағадар стилінің ерекшелігі. 1 сағат.
Ресми іс қағаздар стилінің ерекшеліктерін атап көрсету.
- Қатынас қағаздары. 1 сағат.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz