Ш.айтматов «қарғысқа ұшыраған аңшы туралы аңыз» әңгімесі

Бактыгалиева Эльмира Сагынгалиевна
Батыс Қазақстан облысы, Сырым ауданы
Ж. Досмұхамедов атындағы жалпы білім
беретін орта мектеп-балабақша кешенінің
қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
1. Тұлғааралық байланысты орнату . Сыныппен амандасу. «Бір тілек» тренингі. Оқушыларды сапалық сын есімдермен «Қызыл», «Жасыл», «Көк», «Сары» 4 топқа бөлу.
Алдыңғы сабақты қысқаша қайталау.
- «Райымбек, Райымбек» поэмасына ақын халық аңыздарын, тарих шежіресін қалай пайдаланған?
- Поэмада өз бастарын сауғалаған қорқақ опасыздарды ақын қалай әшкерелейді.
- Мұқағалидың шебер суреткерлігін танытатын пейзаждық өлеңдерінен мысалдар келтіріңдер.
Сабақ тақырыбын білдіретін мәселелерді анықтау.
1. Мемлекетіміздің шекарасы қай елдермен шектеседі?
2. Қырғыз халықының қандай жазушыларын білесіңдер?
3. Біз бүгінгі сабағымызда Қырғызстан Республикасының жазушысы Ш. Айтматовтың автобиографиясы мен «Қарғысқа ұшыраған аңшы туралы» аңыз әңгімесімен танысамыз.
- Аңшы деген сөздің мағынасы туралы ойланайық.
- Аңшыны сыртынан қалай айыруға болады?
- Аңшыны сыртынан қалай айыруға болады?
- Оны қалай айқындаймыз?
Оқушылар қойылған сұрақтарға жауап береді.
1. Аң ататын адам, аң мен күн көретін адам.
2. Киімінен, сырт тұрпатынан.
3. Қару-жарағынан.
Аңшы, мерген, қалындық, аң, ешкі. Осы сөздермен қандай әңгіме құрай алар едіңдер? Осы заттармен байланысты әңгімедегі оқиғаны, кейіпкерді және жағдайды елестете отырып, бірнеше минут ойланыңдар.
Көршіңізге бұрылыңыз өз ойыңызды ортаға салып, бірлесіп әңгіме жазып шығыңыз. Содан соң біреуіңіз сол әңгімені айтып беріңіз.
Топ оқушыларына мәтінді абзац бойынша оқиды. Әр абзац бойынша тоқтатып, сұрақтар қойып, ойлануға мүмкіндік беремін.
1 абзац: - Қожажаш не істеді деп ойлайсыңдар?
2 абзац: - Қожажаш аңды неге қыра бастады?
3 абзац: - Қожашаш құндыздардың қыз ұзату тойын көре отырып, қандай әрекет жасады?
4 абзац: - Ашынған сұр ешкі Қожажашқа не айтты? Сұр ешкінің сөзін аңшы қалай қабылдады? Не істеді?
5 абзац: - Кімдікі сәйкес келеді, кімдікі сәйкес келмейді? Аңшы ешкіні өлтірді ме?
6 абзац: - Сұр ешкі неге жазықсыз аңдарды қырғынға ұшыратқаны үшін енді сазайынды тарт деді?
7 абзац: - Осы эпизод негізіндегі Қожажашты қалай суреттейсіздер?
- Ш. Айтматов сөзді пайдалана және өз әңгімесін неге «Аңшы зары» деп атаған жоқ? «Аңшы зары» деп атағанда логикалық жағынан дұрыс болар еді . . . (жұпта, топта талқылаңыздар)
Оқушылар мәтінмен жұмыстанады.
«Әдеби үйірме» стратегиясы бойынша топтағы 6 оқушыға зияттық деңгейіне сай жұмыстандырдым. Оқу үлгерімі орташа оқушыларға «Баяндап беруші», «Сұрақтар құрастырушы», «Сілтеме табушы», «Суретші», ал оқу үлгерімі жақсы оқушыларға зерттеуші, дәнекерші міндеттерін бөліп бердім.
Постермен жұмыс.
Оқушылар жетек сұрақтарға жауап бере отырып, өздерінің мәтіндерімен салыстырып отырады.
Өздерінің пікірлерімен бөліседі.
Оқушылар өзіндік ойынша әңгіме мазмұнын баяндап, жоғары, төмен мәртебелі сұрақтар дайындап, мәтіннен троп пен фигураны тауып, аңшының суретін салады, аңшылық туралы жазылған қосымша материалдар мен сюжеттік желісін өмірмен байланыстырады.
Постер қорғайды.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz