М.дулатов. «бақытсыз жамал» романын талдау

Әбдіқалық Валентина Жұмабайқызы . Маңғыстау облысы Ақтау қаласы түрлі пәндерді тереңдетіп оқытатын дарынды балаларға арналған облыстық мамандандырылған мектеп интернатының жоғары санатты қазақ тілі мен әдебиетінің мұғалімі

11-сынып қазақ әдебиеті.

Тақырыбы: М. Дулатов. «Бақытсыз Жамал» романын талдау. 2-сабағы.

Мақсаты: Роман туралы оқушы пікірі мен сол кезең шындығына, кейіпкер жасаудағы автор идеясына көзқарасын тыңдау. Адамгершілік пен мейірімділікке тәрбиелеу.

Міндеті: Роман көтерген мәселелерді жан жақты талдау жасауға үйрету.

Блум жүй. Деңгейлері, белгілері
Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар
Қолданылатын әдіс- тәсілдер
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Білуі:

Берілген жаңа түсінікті ұғуы, есте сақтауы, мінездеме беруі

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

А. Роман мазмұнын оқушылардың біліп шыққандығын тексеруге арналған сұрақтар тізбесін ұсыну: РОМАН БОЙЫНША АЛҒАШҚЫ ТЕКСЕРУ СҰРАҚТАРЫ

1. Сәрсенбайға молда қай кезде ескерту жасады?

2. Қалампыр Байжанмен құда болуға неліктен көне кетті?

3. Романдағы қысқа мерзімде ғана көрінетін жағымсыз жандар кімдер?

4. Сүйгеніне қосылған жандар бақытты болуға тиісті емес пе еді?

5. Жамал Жұманға неге тиді?

Ә. Роман кейіпкерлеріне мінездеме беру

Б. Романдағы қазақ тұрмысына тән мінез, қылық, әрекеттер мен салт, дәстүрлерді тани отырып, өз көзқарастарын білдіру.

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Мұғалім сұрақ бетшесін ұсынады, оқушылар дөңгелене отырып жауап береді
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Түсінуі:

Мазмұндау, түсіну, сипаттама беру

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

Роман мазмұнын еске түсіріп, ондағы оқиғаларды жекелей баяндау, әр жағдайға сипаттама беру :

. Роман қандай көңіл күймен басталды?

. Ұлықтың келуі мен ауылнайдың әңгімесі Сәрсенбайдың қуанышымен қалай байланыстырылған? . Сәрсенбайдың Шолпанға үйленуі туралы не білесің? . Жамалдың оқуы, Ғазиз мұғалімнің ісі Сәрсенбайдың әкелігіне қалай ықпал етті? . Сәрсенбайдың болыс сайлауына түсуі романда қаншалықты орын алады?

. Жамал қай кездері бақытты секілді еді?

. Жамалдың бақытсыздығына, ажалына алдымен кім кіналы, жағдайды өзгертуге болатын ба еді, Жамалға көмектескендер болды ма?

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Ойлануға және жауап беруге уақыт беріледі.
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Қолдануы:

Жаңа білімді тәжірибеде пайдаланып, болжам жасау, жүйелеуі.

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

Жазушы тілінің көркемдігі мынада:

А. Табиғат көрінісі мен адамның көңіл күйін параллель беруіне мысал келтіру: көктемгі ауыл суреті мен сәбидің дүниеге келу қуанышы; Жамалдың Жұманнан қашқан күні мен қысқы боранның үдеуі.

Ә. Әр кейіпкер туралы топтастыру жасау: қылығы, әрекеті мен оның себебін ашу.

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Дәптерге орындайды, ауызша дәлелдейді.
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Талдауы:

Алған білімді жіктеуі, негізгі идея мен тақырыпты ашуы, бөліктерге бөлуі, оны өзара байланыстыра отырып, айқындауы.

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

Романның бөлімдеріне тақырып қою, неліктен осылай атағанын түсіндіру. Бөлімдердің бір бірімен байланыстырылу шеберлігін түсіндіру.

Сол арқылы роман көтерген тақырып пен автор идеясын табу.

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Топ болып талдап, спикерлер ғана сөйлейді.
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Жинақтауы:

Дара болжамдардан тұтас бір ұғым тудыруы

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

Романдағы әр оқиғаның құрылысын талдау:

Басталуы, дамуы, шиеленісуі, шарықтау шегі, аяқталуы.

1. Жамалдың ұл болып өсірілуі.

2. Жамал мен Ғалидың қосылуы.

3. Сәрсенбайдың әкелік парызын өтеуі

4. Байжан үйіндегі соңғы күні.

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Постер жасау
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері: Бағалауы: (сынай білуі, пайымдауы) шешім қабылдауы, ой қорытындысын жариялауы, өз бағасын беруі.
Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

А. Маған романдағы мына кейіпкердің өзі немесе сөзі ұнады:

Ә. Сол замандағы қазақ тұрмысынан мынаны түсіндім:

Б. Егер Жамал . . . деп басталатын шағын эсселер жазу. Шығармаға жоспар құру.

В. «Бақытсыз Жамал» романы қазақ романының басы екеніне дәлел көп . . .

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Жеке оқушының пікірі тыңдалады.
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері: Келесі сабаққа берілетін тапсырма
Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар: «Жылай- жылай өтті- ау қыздар» тақырыбына шығарма жазып келу.
Қолданылатын әдіс- тәсілдер:

«Бақытсыз Жамал» романы бойынша оқушылардың білімін бағалау бетшесі

Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы
Бағалау дискрипторлары

Ұпай

шәкілі

Ескертулер,

Оқушы аты жөні

Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Романның жазылу кезеңі, авторы туралы білу
Бағалау дискрипторлары:

. Мерзімін, баспасын, жазылу себебін қатесіз айтуы.

. нақты емес, жалпылама айтып беру.

. Роман туралы сол кездегі пікірлерді, деректерді нақты, толықтыра айтуы. . жалпылама айтып шығуы(дерексіз)

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 3-0, 6

0, 7-0, 9

0, 1-0, 4

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Романды мазмұндау
Бағалау дискрипторлары:

. Мазмұнды толық әрі жүйелі айтуы, қыстырмасыз, әсерлі, жатық сөйлеуі.

. Мазмұнды қысқарта айту, қатесіз, нақты, алайда батылсыз жеткізуі.

. Жаттанды, әсерсіз, шатастыра айтуы.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 1-0, 3

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Жеке бөлімдерді не жеке оқиғаны баяндау
Бағалау дискрипторлары:

. Әңгімені толық әрі жүйелі айтуы, қыстырмасыз, әсерлі, жатық сөйлеуі.

. Оқиғаны қысқартып, қатесіз, нақты, алайда батылсыз жеткізуі.

. Жаттанды, әсерсіз, шатастыра айтуы.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 1-0, 3

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Кейіпкерге сипаттама жасау, мінездеме беру
Бағалау дискрипторлары:

. Әр кейіпкерді әңгіме барысында дәл сипаттап бере алуы.

. Кейіпкерді тек сұрақ барысында таныта кетуі немесе жеке бір белгісін (әрекетін, мінезін) ғана айтып беруі.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Сұраққа жауап беру
Бағалау дискрипторлары:

Дұрыс, толық жауапты көмексіз беру

Аздаған көмекке сүйеніп, дұрыс айту

Жауап шала, деректер қате берілсе . . .

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 1-0, 3

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Топтық талдауда өз ойын айту
Бағалау дискрипторлары:

. Ойын дұрыс әрі сенімді айтуы.

. Басқа пікірлермен санаса білуі.

. Ойы дұрыс, бірақ жеткізуі әлсіз.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 1-0, 3

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы:

Ұсыныс айту, қатені түзету, сұрақ қою,

топта көш басшылық ету

Бағалау дискрипторлары:

. Қажетті, дұрыс ұсыныс айтуы.

. Ұсыныс айтуға жеке сөзбен немесе дерекпен көмектесуі.

. Топтағы жұмысты ұйымдастыруы.

. Топ жұмысына сирек қатысуы.

. Топ мүшелеріне сұрақты нақты әрі дер сәтінде қоя білуі.

. Қажетсіз немесе белгілі мәселені сұрауы, сұрақтың жүйесіз қойылуы.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 4-0, 5

0, 1-0, 2

0, 4-0, 6

0, 1-0, 2

Ескертулер,Оқушы аты жөні:

11-сынып қазақ әдебиеті.

Тақырыбы: Жүсіпбек Аймауытов. «Ақбілек» романы 1, 2-сабағы.

Мақсаты: Роман туралы оқушы пікірі мен сол кезең шындығына, кейіпкер жасаудағы автор идеясына көзқарасын тыңдау. Адамгершілік пен мейірімділікке тәрбиелеу.

Міндеті: Роман көтерген мәселелерді жан жақты талдау жасауға үйрету.

Блум жүй. Деңгейлері, белгілері
Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар
Қолданылатын әдіс- тәсілдер
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Білуі:

Берілген жаңа түсінікті ұғуы, есте сақтауы, мінездеме беруі

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

А. Роман мазмұнын оқушылардың біліп шыққандығын тексеруге арналған сұрақтар тізбесін ұсыну: РОМАН БОЙЫНША АЛҒАШҚЫ ТЕКСЕРУ СҰРАҚТАРЫ

1. Алдымен қай ауыл бейнесімен танысамыз?

2. Мұқаш әрекетінің астарында не жатыр?

3. Романдағы орыстар, дәлірек айтқанда ақтар, қандай мақсаттың адамдары?

4. Ақбілек бақытсыздығы романның қай бөлімдерінде айтылады?

5. Ақбілек неге ауылда қала бермеді?

Ә. Роман кейіпкерлеріне мінездеме беру

Б. Романдағы қазақ тұрмысына тән мінез, қылық, әрекеттер мен салт, дәстүрлерді тани отырып, өз көзқарастарын білдіру.

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Мұғалім сұрақ бетшесін ұсынады, оқушылар дөңгелене отырып жауап береді
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Түсінуі:

Мазмұндау, түсіну, сипаттама беру

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

Роман мазмұнын еске түсіріп, ондағы оқиғаларды жекелей баяндау, әр жағдайға сипаттама беру :

. Роман қандай көңіл күймен басталды?

. Қараңғыдағы қарбалас пен үрей тек Мамырбайдың өз үйінде болды ма?

. Бекболаттың бейнесі неліктен айқын ашылмай тұр?

. Ақбілектің азабын автор ашына жаза отырып, қандай саясатқа қарсы үн көтереді? . Әкесі Мамырбай мен тоқал шешесі Өрік үшін Ақбілектің бағасы қандай?

. Жеңгесі Ұрқияның әрекеті арқылы жазушы қандай мінез, қасиеттерді дәріптетеді?

. Ақбілектің ағасы мен күйеуі Балташтың бойынан қандай ортақтық табылады?

. Ақбілектің бақытсыздығы мен Жамалдың бақытсыздығында ұқсастық бар ма?

. Романда бала мәселесі қандай орын алады? Қыз Ақбілек пен Әйел Ақбілектің бала туралы сөздеріне, ойына өз көзқарастарыңыз қандай?

. Романдағы ең жақсы адам кім, ең жаман адам кім деп ойлайсыңдар?

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Ойлануға және жауап беруге уақыт беріледі.
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Қолдануы:

Жаңа білімді тәжірибеде пайдаланып, болжам жасау, жүйелеуі.

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

Жазушы тілінің көркемдігі мынада:

А. Табиғат көрінісі мен адамның көңіл күйін параллель беруіне мысал келтіру.

Ә. Әр кейіпкер туралы топтастыру жасау: қылығы, әрекеті мен оның себебін ашу.

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Дәптерге орындайды, ауызша дәлелдейді.
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Талдауы:

Алған білімді жіктеуі, негізгі идея мен тақырыпты ашуы, бөліктерге бөлуі, оны өзара байланыстыра отырып, айқындауы.

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

ҮШ ТҮРЛІ ӘҢГІМЕ арқылы талдату:

ӘҢГІМЕ ДЕБАТ:

Автор сол замандағы нағыз идеал жігіттің бейнесін бере алды ма, бере алмады ма?

КЕЛІСІМШІЛІК ӘҢГІМЕ:

Қазақ қызы тек оқыса ғана бақытты болады.

ЗЕРТТЕУШІЛІК ӘҢГІМЕ:

Роман қыздың атымен аталғанымен, тек қыз тағдырын ғана мәселе етіп көтермейді.

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Топ болып талдап, спикерлер ғана сөйлейді.
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері:

Жинақтауы:

Дара болжамдардан тұтас бір ұғым тудыруы

Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

Романдағы әр оқиғаның құрылысын талдау:

Басталуы, дамуы, шиеленісуі, шарықтау шегі, аяқталуы.

1. Ақбілектің қолды болуы.

2. Қайтып келген Ақбілектің азабы.

3. Қаладағы Ақбілек.

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Постер жасау
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері: Бағалауы: (сынай білуі, пайымдауы) шешім қабылдауы, ой қорытындысын жариялауы, өз бағасын беруі.
Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар:

А. Маған романдағы мына кейіпкердің өзі немесе сөзі ұнады:

Ә. Сол замандағы қазақ тұрмысынан мынаны түсіндім:

Б. Егер Ақбілек . . . деп басталатын шағын эсселер жазу. Шығармаға жоспар құру.

В. «Ақбілек» романы - психологиялық дүние . . .

Қолданылатын әдіс- тәсілдер: Жеке оқушының пікірі тыңдалады.
Блум жүй. Деңгейлері, белгілері: Келесі сабаққа берілетін тапсырма
Берілген деңгейлер бойынша сұрақтар мен тапсырмалар: «Ж. Аймауытов қазақ қызына араша болуға шақырады» тақырыбына ой толғау жазу.
Қолданылатын әдіс- тәсілдер:

«АҚБІЛЕК» романы бойынша оқушылардың білімін бағалау бетшесі

Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы
Бағалау дискрипторлары

Ұпай

шәкілі

Ескертулер,

Оқушы аты жөні

Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Романның жазылу кезеңі, авторы туралы білу
Бағалау дискрипторлары:

. Мерзімін, баспасын, жазылу себебін қатесіз айтуы.

. нақты емес, жалпылама айтып беру.

. Роман туралы сол кездегі пікірлерді, деректерді нақты, толықтыра айтуы. . жалпылама айтып шығуы(дерексіз)

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 3-0, 6

0, 7-0, 9

0, 1-0, 4

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Романды мазмұндау
Бағалау дискрипторлары:

. Мазмұнды толық әрі жүйелі айтуы, қыстырмасыз, әсерлі, жатық сөйлеуі.

. Мазмұнды қысқарта айту, қатесіз, нақты, алайда батылсыз жеткізуі.

. Жаттанды, әсерсіз, шатастыра айтуы.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 1-0, 3

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Жеке бөлімдерді не жеке оқиғаны баяндау
Бағалау дискрипторлары:

. Әңгімені толық әрі жүйелі айтуы, қыстырмасыз, әсерлі, жатық сөйлеуі.

. Оқиғаны қысқартып, қатесіз, нақты, алайда батылсыз жеткізуі.

. Жаттанды, әсерсіз, шатастыра айтуы.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 1-0, 3

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Кейіпкерге сипаттама жасау, мінездеме беру
Бағалау дискрипторлары:

. Әр кейіпкерді әңгіме барысында дәл сипаттап бере алуы.

. Кейіпкерді тек сұрақ барысында таныта кетуі немесе жеке бір белгісін (әрекетін, мінезін) ғана айтып беруі.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Сұраққа жауап беру
Бағалау дискрипторлары:

Дұрыс, толық жауапты көмексіз беру

Аздаған көмекке сүйеніп, дұрыс айту

Жауап шала, деректер қате берілсе . . .

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 1-0, 3

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы: Топтық талдауда өз ойын айту
Бағалау дискрипторлары:

. Ойын дұрыс әрі сенімді айтуы.

. Басқа пікірлермен санаса білуі.

. Ойы дұрыс, бірақ жеткізуі әлсіз.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 1-0, 3

Ескертулер,Оқушы аты жөні:
Сабақ кезеңдері, жұмыс барысы:

Ұсыныс айту, қатені түзету, сұрақ қою,

топта көш басшылық ету

Бағалау дискрипторлары:

. Қажетті, дұрыс ұсыныс айтуы.

. Ұсыныс айтуға жеке сөзбен немесе дерекпен көмектесуі.

. Топтағы жұмысты ұйымдастыруы.

. Топ жұмысына сирек қатысуы.

. Топ мүшелеріне сұрақты нақты әрі дер сәтінде қоя білуі.

. Қажетсіз немесе белгілі мәселені сұрауы, сұрақтың жүйесіз қойылуы.

Ұпайшәкілі:

0, 7-0, 9

0, 4-0, 6

0, 4-0, 5

0, 1-0, 2

0, 4-0, 6

0, 1-0, 2

Ескертулер,Оқушы аты жөні:

Ұқсас жұмыстар
МІРЖАҚЫП ДУЛАТОВ
М. Дулатов Бақытсыз Жамал романы. Идеялар тоғысы
Құзыретті тұлға
Наурыз мерекесіне өлең құрастыру
Міржақып дулатұлы "шешенің балаларын сүюі" 8 сынып
Қай ақынның сөзі
Өлеңді құрылысына талдау
Дұрыс жауап бір ұпай
Аяулы жақаң. а. дулатов
Nis бойынша әр сыныпқа арналған күнделікті сабақ жоспары
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz