Оқушыларды пәндік олимпиадаға дайындау жұмысын ұйымдастыру

Оқушыларды пәндік олимпиадаға дайындау жұмысын ұйымдастыру

Аққайнанова Н. Ө.

География пәні мұғалімі

Қазақстанды әлемдік деңгейде таныту үшін білім жүйесі бәсекеге қабілетті жоғары деңгейде болуы қажет. Оқу үрдісі уақыт талабымен қаншама өзгермесін, бәрібір тек ұстаз ғана оның мазмұнын оқушы санасына жеткізеді. Шәкіртті оқу үрдісінде мұғаліммен бірдей субЪект ретінде танып, дара тұлға ретінде қабылдап, шығармашылық жұмысқа бағыттау, дарынды балалардың қабілеттерін дамытуға қолайлы жағдай туғызу- әр ұстаздың міндеті.

Қазіргі кезде балалар дарындылығын арттыру үшін көптеген жұмыстар істелінуде. Солардың ішінде дарынды оқушылар арасында ғылыми пәндер бойынша өткізілетін пәндік олимпиадалардың орны ерекше.

Пәндік олимпиадалар- оқушылардың білім деңгейін тексерудің бұқаралық сипаттағы жарыс түрінде өткізілетін бірден-бір формасы.

Жалпы пәндік олимпиадалар мектеп оқушыларының пәнге деген қызығушылығын тудырумен бірге, олардың білімін бағалаудың әділ жолы болып табылады. Мектеп оқушылары арасында географиядан пәндік олимпиада өткізудің басты мақсаты-дарынды оқушыларды іріктеу, кәсіптік бағдар бере отырып, география мамандығын игеруге шақыру, маман-кадрлар дайындауға үлес қосу, білім мен тәрбие берудің оңды жолдарын іздестіру.

Жаратылыстану ғылымдарының ішінде география пәнінің оқушылардың танымдық қабілетін дамытудағы көтерер жүгі аз емес. Пәндік олимпиадаға оқушы таңдауда пән мұғалімі ең алдымен бала бойынан пәнге деген басым қызығушылығын, оның бойынан туа біткен қабілетін көре білуі қажет. Оқушының шығармашылық қабілетін іскер де білікті мұғалім ған шебер ұйымдастыра алады.

Шығармашылық ізденіс арқылы оқушының ойлауы, қиялдауы, сана-

сезімі өседі нақты біліммен қаруланады. Өзінің шамасы келетін мәселелер мен міндеттерді шеше білу іскерлігі мен дағдылары дамиды. Осы сатыға жету үшін басты назарда оқушының белсенді әрекеті шешуші роль атқарады.

Осы орайда, мен олимпиадаға оқушыларды дайындаудағы өзіндік іс-тәжірибемді ортаға салғым келеді.

Олимпиада резервтерін дайындауда ең алдымен оқушының пәнге қабілетін анықтап, төменгі сыныптан бастап дайындаған тиімді нәтиже береді. Дайындық жұмыстары жүйелі түрде, оқушының жас ерекшелігіне сай біртіндеп күрделендіріліп отыруы керек.

Олимпиада резервтерімен жұмыс жүргізудің дайындық жолдарына тоқталсам, ол ең алдымен төмендегідей ұйымдастыру және оқу-әдістемелік бағыттарда жүзеге асуы тиіс:

  1. Ең алдымен география пәнінің мектеп бағдарламсы шеңберінде сұрақтар мен тапсырмалар меңгерілуі керек, бірақ ол сұрақтар оқушыны шығармашылық ойларға жетелеуге тиіс;
  2. География оқу курстары бойынша алған теориялық білімдерін оқушы қолданбалық түрде көрсетуге, оның себеп-салдарын түсіндіруге, атлас, карталармен және статистикалық мәліметтермен жұмыс істеу, салыстырулар мен талдаулар жасауға, болжау жасау дағдыларын қалыптастыруға машықтануы керек.
  3. Оқушы алдына қойған проблемаларға сараптау, айқындау, жіктеу, дәлелдеу, қажет болса болжам жасау негізінде өз көзқарасын білдіруге үйренуі қажет.

Осындай бағыттарда жұмыс жүргізуде мен оқушыларды пәндік олимпиадаға даярлаудың үлгі- жоспарын назарларыңызға ұсынығым келеді.

Бағдарлама 4 кезеңнен тұрады.

Дайындық кезеңдері
Жүргілетін жұмыс түрлері
Оқушы іс-әрекеті
Дайындық кезеңдері:

І кезең

Жүргілетін жұмыс түрлері: Оқушының теориялық білімін жетілдіру бөлімі
Оқушы іс-әрекеті: 1. Өтілген материалдар бойынша білімін толықтыру мақсатында қайталау дәріс сабақтарын өткізу.
Дайындық барысында пайдаланылатын қосымша әдебиеттерді беремін. Оқулықтан тыс күрделендіріліген тапсырмалар беру және ғылыми терминология бойынша жұмыс жүргізу маңызды.
Дайындық кезеңдері: 2. Қосымша білім көздерін пайдалану (БАҚ материалдарымен танысып отыру)
Жүргілетін жұмыс түрлері: Оқушылар БАҚ көздеріне сүйене отырып, күнделікті өмірде дүние жүзінде болып жатқан жағңалықтармен танысып отыруы керек.
Дайындық кезеңдері: 3. Электронды оқулықтарды пайдалану, интернет жүйесі арқылы мағлұматтар алу.
Жүргілетін жұмыс түрлері: Электронды оқулықтар арқылы өз беттерімен дайындалуына көңіл бөлу. Интернет ресурстарын пайдалану. Интернет-кітапханалар арқылы білім алу. Дистанционды олимпиадаларға қатысу, «Дарын» сайтындағы өткен жылдардың олимпиада материалдарын орындау. Онлайн тесттерді орындату.
Дайындық кезеңдері: Теориялық білімін практикалық тұрғыда қолдану бөлімі
Жүргілетін жұмыс түрлері: Оқу-тәжірибелік және сарамандық жұмыстарды: географиялық және экономикалық, демографиялық есептерді есептеуге, диаграммалар мен графиктер тұрғызуға, профильдер сызуға, статистикалық мәліметтермен жұмыс жасауға, сызба, карта, кескін карталар, глобуспен жұмыстар жүргізуге, т. б. машықтану.
Оқушы іс-әрекеті:
  1. Статистикалық мәліметтермен жұмыс;
  2. Картамен жұмыстар жүргізу;
  3. Кескін картамен жұмыс;
  4. Есептер шығарту;
  5. Графиктер мен диаграммалар тұрғызу;
  6. Профиль сызуға үйрету,
  7. Жоспар бойынша сипаттамалар беруге үйрету;
  8. Салыстырулар жасауға үйрету;
  9. Кестемен жұмыс;
  10. Сызбалармен жұмыс.
Дайындық кезеңдері:

ІІ кезең

Жүргілетін жұмыс түрлері: Зерттеу, талдау, түсіндіру және болжам жасау (пайымдау) кезеңі.
Оқушы іс-әрекеті: Оқушы алған білімдерін пайдалана отырып, заңдылықтар мен құбылыстарды, өзгерістер мен жаңалықтарды зерттеуге, оны талдай білуге немесе түсіндіруге, қажет болса болжам жасай білуге үйренуі тиіс.
  1. Оқушы табиғат құбылыстарын, қазіргі дүниедегі саяси өзгерістерді, жаңалықтарды, ғаламдық проблемалардың себеп-салдарын түсіндіре білуі қажет;
  2. Нақтылы фактыны зерттеуге, салыстыруға, талдай білуге үйрену, өз бетімен тұжырым және болжам жасай білу.
Дайындық кезеңдері:

ІІІ кезең

Жүргілетін жұмыс түрлері: Шығармашылық ойлау қабілетін дамыту. Ғылыми-зерттеу, өлкетану жұмыстарымен айналысу кезеңі.
Оқушы іс-әрекеті: 8-9 сыныптарда Қазақстанның географиясы туралы алған мағлұматтарына қосымша қосымша жергілікті жердің табиғатының ерекшеліктерін, халқы және оның шаруашылық әрекетін танып-білу мақсатында өз бетімен зерттеулер жүргізу.
  1. Жергілікті жер табиғаты мен экономикасын зерттеу жұмыстарын жүргізу(жер бедері, пайдалы қазбалары, климаты, органикалық дүниесі, ішкі сулары, өнеркәсіптері мен ауыл шаруашылығы, халқы және еңбек қоры, т. б. )
  2. Оларды картаға түсіру, номенклатураларын жасау, диаграммалар тұрғызу, т. б.
  3. Статистикалық мәліметтер жинақтау.
Дайындық кезеңдері:

IV кезең

Жүргілетін жұмыс түрлері: Қорытынды кезең
Оқушы іс-әрекеті: Оқушының дайындық кезеңдері бойынша алған білімдерін саралау, жүйелеу, қорытындылау.

Тақырыптық тесттер орындату,

он-лайн тесттер, әр тарауға байланысты тапсырмалар орындату.

Өзім құрастырған осы бағдарламаны басшылыққа ала отырып, оқушыларды облыстық және Республикалық пәндік олимпиадаларға үздіксіз даяралап келемін.

Оқушының іскерлік пен дағдыларын қалыптастырудың ең тиімді жолы-географиялық есептер мен диктанттар беру арқылы оқушының логикалық қабілетін дамыту. Әсіресе, физикалық география курсы бойынша атмосфера, Жердің қозғалысы, азимут, масштаб, сағаттық белдеулер, гидросфера тараулары бойынша, ал экономикалық география курсы бойынша демографиялық және экономикалық есептерді көбірек орындату керек. Өзімнің құрастырған жинағым, Ресейлік авторлардың және интернеттен алынған есептер жинақтарын өз тәжірибемде тиімді пайдаланып келемін.

Оқушының білімін жетілдіруде статистикалық мәліметтермен жұмыс жасату нақты сандық мәліметтерді пайдалана отырып, оқушыға дұрыс шешім қабылдауға үйретеді. Мұндай мәліметтерге мемлекеттердің, аймақтардың, облыстардың, аудандардың жер көлемі мен халқының саны, ұлттық және жас-жыныстық, діни құрамы, миграциялық көрсеткіштер, өнеркәсіп өнімдерінің өндірілу көрсеткіштері, тауар айналымы, ЖІӨ және оның жан басына шаққандағы көрсеткіші, т. б. жатады. Осындай статистикалық мәліметтер көздерін пайдалана отырып, оқушы график немесе диаграммалар, мониторинг, кестелерді жасауға үйренуі қажет.

Диаграмма және графика- оқу үрдісінде сандық көрсеткіштердің көрнекті бейнеленуі. Оларда табиғи немесе экономикалық құбылыстар көрнекі бейнеленеді. Мерзіміне, саласына, өнім түріне, өндірілу мөлшеріне, т. б. қарай салыстыра отырып, оқушы бағана түріндегі, дөңгелек немесе бағана түріндегі диаграммалар мен графиктер, түрлі-түсті мониторингтер тұрғыза алады.

Оқушының кішігірім ғылыми-зерттеу шығармашылық жұмысымен айналысуы оның өз өлкесінің географиясы туралы мағлұмат алуына жол ашады. Осылайша, ол өз өлкесінің табиғаты мен байлықтары, халқы мен шаруашылық жағдайын бейнелейтін карталар түсіріп, органикалық дүниесі мен жер-су атауларының номенклатурасын жасақтап, тарихи-мәдени ескерткіштері туралы мағлұматтар жинақтайды.

Оқушыларды олимпадаға дайындауда қосымша әдебиеттерді тиімді таңдай білген жөн. Мен өз тәжірибемде төмендегідей әдебиеттер түрлерін пайдаланамын:

Р/с
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.
Шыққан жылы, баспасы.
Авторлары.
Р/с: 1
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: Географиядан 1000 сұрақ-жауап.
Шыққан жылы, баспасы.: Алматы. 1999 жыл
Авторлары.:

Есназарова Ұ. Ә.

Темірбеков А. Т.

Р/с: 2
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: География. Суреттер және кестелер 6-10 сыныптар.
Шыққан жылы, баспасы.: Алматы. 1999 жыл
Авторлары.:

Есназарова Ұ. Ә.

Темірбеков А. Т.

Р/с: 3
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: География краткий справочник школьника 6-10 классы.
Шыққан жылы, баспасы.: Москва. Издательский дом «Дрофа». 1997 г
Авторлары.: М. В. Мирутенко.
Р/с: 4
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: Большой справочник географии для школьников и поступающих в вузы.
Шыққан жылы, баспасы.: Москва 1999г Из. дом «Дрофа».
Авторлары.:

И. И. Баринова.

В. А. Горбанев.

И. В. Душина и др.

Р/с: 5
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: Я познаю мир.
Шыққан жылы, баспасы.: «Издательство АСТ» 2001 Москва.
Авторлары.: В. А. Маркин.
Р/с: 6
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.:

География 6-10 классы

словарь школьника

Шыққан жылы, баспасы.: Москва. Издательский дом «Дрофа» 1997 г
Авторлары.:

К. С. Лазаревич.

Ю. Н. Лазаревич.

Р/с: 7
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.:

География в таблицах

6-10 классы, справочное пособие.

Шыққан жылы, баспасы.: Москва 2002 г «Дрофа»
Авторлары.:

В. В. Климанов.

О. А. Климанова.

Р/с: 8
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: Я иду на урок географии.
Шыққан жылы, баспасы.: Москва «Первое сентября». 2000 г
Авторлары.: К. С. Лазаревич.
Р/с: 9
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: Географический словарь.
Шыққан жылы, баспасы.: Издательство «Просвещение» Москва 1968 г
Авторлары.:

С. В. Агапов.

С. Н. Соколов.

Д. И. Тихомиров.

Р/с: 10
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.:

Экзаменационные вопросы и ответы

География 10-11 классы

Шыққан жылы, баспасы.: Москва «АСТ-Пресс» 1999 г
Авторлары.: Е. Ю. Мишняева.
Р/с: 11
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: «Всемирная география» в школе и дома.
Шыққан жылы, баспасы.: Москва “Росмэн”. 1999 г
Авторлары.:

Дженни Тайлер.

Лайза Уоттс.

Кэрал Боуир и. др.

Р/с: 12
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: Экономикалық терминдердіңорысша-қазақша түсіндірме сөздігі.
Шыққан жылы, баспасы.: Алматы «Қазақстан» 1993жыл
Авторлары.: Б. Сабырбаев.
Р/с: 13
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.:

“Тесты по географии”

6-10 классы

Шыққан жылы, баспасы.: Москва. Издательство АСТ “Астраль”- “Олимп” 1999 г
Авторлары.: А. А. Летягин.
Р/с: 14
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: “Дидактический материал по физическкой географии”
Шыққан жылы, баспасы.: Москва “Просвещение”
Авторлары.: П. М. Юрков.
Р/с: 15
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: Тестовые задания по географии 6-10 класс.
Шыққан жылы, баспасы.: Москва “Просвещение” 1999 г
Авторлары.:

В. Б. Пятунин.

Ю. А. Симагин.

Р/с: 16
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: “Экономическая география” (Справочник) .
Шыққан жылы, баспасы.: Москва. Эксмо-пресс. 2000 г
Авторлары.:

Н. Г. Кузнецов.

Г. Г. Нестеров.

Р/с: 17
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: Атырау облысының физикалық географиясы.
Шыққан жылы, баспасы.: Жылой аудандық баспаханасы
Авторлары.: Е. Жиенқұлов.
Р/с: 18
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: “География. Дүние жүзіне аймақтық шолу” (Хрестоматия) 11-сынып
Шыққан жылы, баспасы.: Алматы “Мектеп” 2007 ж
Авторлары.: Ә. Бисенова, т. б.
Р/с: 19
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: “Экономикалық білім негіздері” 10-11-сынып.
Шыққан жылы, баспасы.: Алматы “Жазушы” 2003
Авторлары.:

Қ. Ж. Ағанина.

С. М. Мұсабеков, т. б.

Р/с: 20
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: “Физикалық терминдердің орысша-қазақша түсіндірме сөздігі”
Шыққан жылы, баспасы.: Алматы. 1994 ж.
Авторлары.:
Р/с: 21
Оқулық немесе әдебиеттің атауы.: География. Активные формы обучения. 6-10 классы
Шыққан жылы, баспасы.: Волгоград. «Учитель», 2011 жыл
Авторлары.: Н. Н. Зинченко, Л. А. Звонцова

Ұқсас жұмыстар
Тарих пәнінен оқушыларды олимпиадаға дайындау ерекшеліктері
Қабілеттері айқындалмаған потенциалды балалар
Олимпиада есептері
Бірлестік жоспары
Тәжірибенің мақсаты
Құзыретті оқушы
Дарынды балалармен жұмыс жасау
Жалпы орта білім беретін Ақтау мектеп балабақшасының биология кабинеті
Оқушыларды ғылыми жобаларға, олимпиадаларға, сайыстарға дайындау жүйесі
Жас түлек лентасын тағу
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz