Сабақ жоспары :: Мектеп алды білім беру, бастауыш сыныптар

Файл қосу

Cудың маңызы 2 сынып



|Сыныбы |Күні |
|Тақырыбы |Судың адам өміріне , өсімдіктер мен жануарлар тіршілігі |
| |үшін маңызды. |
|Мақсаты |Судың адам ,жануар, өсімдік үшін маңыздылығын әңгімелей |
| |отырып, топтық талқыға салу,постер |
| |жасақтап,презентациялау,ой қорыту. |
|Күтілетін нәтиже |А.Судың адам ,жануар, өсімдік үшін маңыздылығын біледі , |
| |түсінеді, топтық талқыға салып талдайды,постерге |
| |түсіреді,презентациялайды,ой қорытады,бағалайды. |
| |В.Оқушылардың өз ойларын жүйелі түрде баяндауы, түсініп |
| |оқуы, ойлауы, есте сақтау қабілеттері дамиды. |
| |С .Табиғатты сүйе біледі , оны қорғай алады , өмірде |
| |қолдана алады. |
|Дереккөздер, |флипчарт, маркерлер,бояулар,оқулық,дәптер « Табиғатты |
|құрал-жабдықтар |қорғайық» атты видео ролик |
|Сабақтың барысы |Уақыты|Мұғалім әрекеті |Оқушы әрекеті |
|Кіріспе | |Қуан , шаттан алақай ! |Амандасып |
| | |Қуанатын күн келді ! | |
| | |Күліп шықты күн бүгін | |
| | |қайырлы таң , қайырлы | |
| | |күн сәлеметсіз бе? | |
| | |-Табиғат неше бөлікке |-Тірі , өлі болып |
| | |бөлінеді? |бөлінеді. |
| | |-Тірі табиғатқа нелер | |
| | |жатады? | |
| | | | |
| | | |- Адам ,өсімдік, жануар |
| | | |. |
| | | | |
| | | | |
| | | |Адам ,өсімдік , жануар |
| | | |болып топқа болып |
| | | |отырады . |
|Тұсаукесер | |-Адамға , өсімдікке , |- Адамға тағам , ауа, |
| | |жануарға тіршілік ету |жарық , жылу , су қажет|
| | |үшін нелер қажет ? |. Өсімдікке |
| | | |қоректік заттар |
| | | |,жануарға қорек ауа |
| | | |,жарық , жылу ,су қажет |
| | | |- Су сұйық , қатты газ |
| | |-Су күйі неше күйден |күйінде болады . |
| | |тұрады ? | |
| | | | |
| | | | |
| | |- Судың қандай |-Су түссіз ,мөлдір , дәм|
| | |.қасиеттерін білеміз ? |болмайды , иісі жоқ , |
| | | |сұйық суда еритін және |
| | | |ерімейтін заттар болады |
| | | |. |
|Негізгі бөлім | |Мәтінмен жұмыс. |-Жоғары, төмен мәртебелі|
| | |Судың маңыздылығын |сұрақтар қояды. |
| | |оқып бір –біріне сұрақ |Шыршаның қимылын |
| | |қояды. |көрсетіп жасайды. |
| | |Сергіту сәті «Шырша» |1-топ Адам өміріне судың|
| | |Топтық жұмыс. |маңызы. |
| | |Маршруттық картамен |2-топ Өсімдіктер |
| | |жұмыс . |тіршілігіне судың |
| | |« Судың адам |маңызы. |
| | |өміріне , өсімдіктер мен|3-топ Жануарлар |
| | |жануарлар тіршілігі үшін|тіршілігіне судың |
| | |маңызды» Маршруттық |маңызы. |
| | |картамен жұмыс . |Адам өміріне , жануарлар|
| | | |мен өсімдіктер |
| | | |тіршілігіне байланысты |
| | | |мәтін беріледі, |
| | | |талқылап постер |
| | | |шығарады. Топ басшысы |
| | | |қорғап шығады. |
|Қорытынды | |«Табиғатты қорғайық» |Өз ойларын айтады . |
| | |бейне таспа көрсетіледі |-Су ішкен құдығыңа |
| | |. |түкірме! |
| | |Осы бейне таспадан |-Су бетін ашық қалдырма!|
| | |қандай қорытынды |-Түнде суға барма! |
| | |шығардыңдар ? |-Шелектегі суға аузыңды |
| | |Қандай тыйым сөздерді |батырма! |
| | |білесіңдер ? |- Суды ластама |
| | |Оқушылар сондықтан да |- Суды үнемде |
| | |үнемі суды үнемдеп , |- Қайнамаған суды ішпе |
| | |қоргап отыру керек . | |
| | |-Үйге тапсырма «Біздің | |
| | |отбасымыз суды қалай | |
| | |үнемдейді?» тақырыбына | |
| | |әңгіме жазу. | |
| | |Бағалау . Рефлексия |Бағдаршам арқылы |
| | |жазу. |бағалайды . |

Жер бетіндегі тіршілік үшін судың мәні зор . Су болмаса , өсімдік өспейді .
Жануарлар да , адам да сусыз тірішілік ете алмайды . Фабрикалар мен
зауыттардың жұмысына да су қажет .Сусыз ас дайындау да мүмкін емес . суды
ішеміз , сумен жуынамыз , кір жуамыз .Мұхит , теңіз , өзен – көлдер
табиғатқа ерекше тартымдылық түр береді . Өзен – көлдердің жағасы керемет
демалыс орны ретінде пайдаланылады.

Жер бетінде су көп . Бірақ мұхиттар мен теңіз сулары ащы болып
келеді.Адамның пайдалануына тұщы су қажет . Тұщы сулар өзен – көлдерде ,
мұздықтарда және жер астында кездеседі . Жер бетінде тұщы су қоры күннен –
күнге азаюда . Оның азаюына адамның әсері көп .

Жер бетіндегі әр адам суды қорғауы тиіс . Зауыт , фабрикалардан шыққан
қалдықтарды өзен – көлдерге ағызбаған дұрыс . Ауылды жерде су қоймаларына
мал фермасының лас қалдықтары түспеу жағы қадағаланады.

Жер бетіндегі тұщы судың азайғандығын әр адам ескеруі тиіс . Суды үнемді
пайдалану керек . Егер су құбырының шүмегінен судың тамшылап тұрғанын
көрсең , оны бұрап бекіт . Суды ретсіз шашып , ысырап етуге болмайды.

Адам өміріндегі судың маңызы
Сусыз тіршілік жоқ, егер де адам бір аптаға жуық су ішпесе, адам өмір
сүруін тоқтатады, адам күн сайын шамамен 3 литрдей суды ішеді.Су адам
бойында қан айналымды жақсартып, тұрақтылықты қамтамасыз етеді . Егер де
адамның денесінен 1,5л су ағзадан буланса немесе тер күйінде шықса,адам
қаталап шөлдейді.Адам баласы шөлге қарсы 3т күннен артық күресе
алмайды.Егер адам денесіндегі судың 6-8 %азайса ,адам жартылай есінен
танып қалады.10% азайса сілекейін жұтады,ал 12% кемісе адам өліп
кетеді.Адам су ішпей 5-7 күн жүре алады. Адамға ауа қандай қажет болса, су
да сондай қажет.Суды тамақ пісіруге , ішуге , жуынуға , кір жууға ,
бояуларға қосуға (бейнелеу өнері) ,тіпті судан электр қуатын өндіреді.Су
жол (өзен, теңіз, көліктері, ағаштарды су арқылы ағызып тасымалдаушы) .Су –
адам еңбегінің көмекшісі (егістік, зауыт, фабрика) .Су – қозғалтқыш
(паровоз, пароход) .

Адам өміріндегі судың маңызы
Сусыз тіршілік жоқ, егер де адам бір аптаға жуық су ішпесе, адам өмір
сүруін тоқтатады, адам күн сайын шамамен 3 литрдей суды ішеді.Су адам
бойында қан айналымды жақсартып, тұрақтылықты қамтамасыз етеді . Егер де
адамның денесінен 1,5л су ағзадан буланса немесе тер күйінде шықса,адам
қаталап шөлдейді.Адам баласы шөлге қарсы 3т күннен артық күресе
алмайды.Егер адам денесіндегі судың 6-8 %азайса ,адам жартылай есінен
танып қалады.10% азайса сілекейін жұтады,ал 12% кемісе адам өліп
кетеді.Адам су ішпей 5-7 күн жүре алады. Адамға ауа қандай қажет болса, су
да сондай қажет.Суды тамақ пісіруге , ішуге , жуынуға , кір жууға ,
бояуларға қосуға (бейнелеу өнері) ,тіпті судан электр қуатын өндіреді.Су
жол (өзен, теңіз, көліктері, ағаштарды су арқылы ағызып тасымалдаушы) .Су –
адам еңбегінің көмекшісі (егістік, зауыт, фабрика) .Су – қозғалтқыш
(паровоз, пароход) .

Судың өсімдік тіршілігі үшін маңызы

Өсімдік құрамының көп бөлігі судан тұрады . Кез келген өсімдіктің
жапырағының , сабағының сынған жерін байқасаң шырыны шығады . Бұл өсімдік
бойындағы су . Суды өсімдік тамыры топырақ арқылы сіңіреді. Топырақтағы
қоректік заттардың бәрі өсімдікке сумен араласып барады .

Өсімдік сусыз тіршілік болмайды.Өсімдіктің барлық мүшелерінде су болады.
Жапырақта 90%, сабағында 70-80%, тамырда 50-60%, тұқымда 10%, қабықта 50%
судан тұрады . Су өсімдіктерді қызып кетуден сақтайды . Егер өсімдікті
күнде суармасаң қурап өліп қалады.

Судың өсімдік тіршілігі үшін маңызы

Өсімдік құрамының көп бөлігі судан тұрады . Кез келген өсімдіктің
жапырағының , сабағының сынған жерін байқасаң шырыны шығады . Бұл өсімдік
бойындағы су . Суды өсімдік тамыры топырақ арқылы сіңіреді. Топырақтағы
қоректік заттардың бәрі өсімдікке сумен араласып барады .

Өсімдік сусыз тіршілік болмайды.Өсімдіктің барлық мүшелерінде су болады.
Жапырақта 90%, сабағында 70-80%, тамырда 50-60%, тұқымда 10%, қабықта 50%
судан тұрады . Су өсімдіктерді қызып кетуден сақтайды . Егер өсімдікті
күнде суармасаң қурап өліп қалады.

Жануарлар тіршілігі үшін судың маңызы

Бірде бір жануар сусыз тіршілік ете алмайды . Ұзақ уақыт су ішпей жүруге
шыдайтын жануарлар да бар . Түйе сусыз қырық күнен астам уақытқа шыдайды .
Оның өркешіне жиналған май оған қорек те , су да бола алады . Суда тіршілік
ететін жануарлар бар . Су олар үшін мекені . Жануарларда суда шомылады .
Өсімдікпен қоректенеді .Ал өсімдік сусыз өспейді .

Жануарлар тіршілігі үшін судың маңызы

Бірде бір жануар сусыз тіршілік ете алмайды . Ұзақ уақыт су ішпей жүруге
шыдайтын жануарлар да бар . Түйе сусыз қырық күнен астам уақытқа шыдайды .
Оның өркешіне жиналған май оған қорек те , су да бола алады . Суда тіршілік
ететін жануарлар бар . Су олар үшін мекені . Жануарларда суда шомылады .
Өсімдікпен қоректенеді .Ал өсімдік сусыз өспейді .

Жануарлар тіршілігі үшін судың маңызы

Бірде бір жануар сусыз тіршілік ете алмайды . Ұзақ уақыт су ішпей жүруге
шыдайтын жануарлар да бар . Түйе сусыз қырық күнен астам уақытқа шыдайды .
Оның өркешіне жиналған май оған қорек те , су да бола алады . Суда тіршілік
ететін жануарлар бар . Су олар үшін мекені . Жануарларда суда шомылады .
Өсімдікпен қоректенеді .Ал өсімдік сусыз өспейді .


Ұқсас жұмыстар
Кестеде берілген заттардың формулаларын жазыңдар
Адам және табиғат
Пайдалы қазбалардың қасиеттерін анықтау
Жылу қозғалтқыштарының энергетиканың дамуындағы рөлi. жылу қозғалтқыштары және оның адам өміріндегі маңызы. жылу машиналары және табиғатты қорғау. жылу машиналарын пайдаланудағы экологиялық мәселелер)
Бүгінгі сабақта оқушылар
Абайдың мұражай -үйі Мақсат және қимыл- сын
Қазақстандағы халық ағарту ісі. 8 сынып
Тіршілік химиясы
Судың маңызы
Адам қаңқасының бөлімдерінде
Пәндер