Математикадан түрлі тараулар бойынша көпнұсқалы есептер

Аққайын ауданы
№ 3 Смирнов орта мектебі
Математика пәні мұғалімі
Курмангалиева Айгүл Ноянқызы
I тарау. ӨРНЕКТЕР. ФОРМУЛАЛАР
§1. Санды өрнектер. Әріпті өрнектер
А
- Санды өрнектерді бірінші бағанға, әріпті өрнектерді екінші бағанға жазыңдар:
a+b, 42 · 15, 72 : 6, a + 17, (5 - c) : 3,
(32 - 14) · 9, ab + 4, 12 + 4 · 11
Санды өрнектер: Әріпті өрнектер:
- Өрнектерді теріп жазыңдар:
67 - 22 = 45; 93 + 18; 115 : 5; 17 + c = 22;
m+ n; c + 7 < c + 10; a · b = b · a; 56 + a - 9.
Өрнектер:
- Өрнектің мәнін табыңдар:
а) 39 : 13 =
ә) 26 · 3 =
б) 49 : 7 + 13 =
- Өрнектің мәнін табыңдар:
а) (34 + 114) : 4 =
ә) 125 : (19 - 14) =
б) 13 · 2 - 26 =
Есептің шығару өрнегін құрып, оның мәнін табыңдар (5 - 7) .
- Аслан 12 саңырауқұлақ терді, ал Қайрат одан 6 саңырауқұлақты артық терді.
Балалар барлығы неше саңырауқұлаќ терді?
6. Саяхатшы 7 км/сағ жылдамдықпен жүрсе, а сағатта қандай қашықтыққа барады?
- Інісі х жаста, ал ағасы одан 5 жас үлкен. Ағасы неше жаста?
- Өрнектің мәнін табыңдар:
а) а - 1, мұндағы а = 15
ә) 125 : а + 10, мұндағы а = 5
б) 2а, мұндағы а = 11
- Амалдарды орындамай тұрып, өрнектердің мәнін салыстырыңдар:
а) 124 · 2 124 · 7;
ә) 29 + 16 29 + 15;
б) 45 : 3 45 : 5.
В
- Өрнекті жазып көрсетіңдер:
а) 375 пен 111 сандарының қосындысын ;
ј) 275 пен 114 сандарының айырмасын ;
б) 14 пен 126 сандарының қосындысын 7-ге көбейтуді ;
в) 47 мен 12 сандарының айырмасын 5-ке бөлуді ;
- Есептің шығару өрнегін құрып, оның мәнін табыңдар:
а) Бірінші себетте 110 алма бар, бұл екінші себеттегіден 2 есе артық. Екі себетте неше алма бар?
ә) 5 А - сыныбында х оқушы бар, 5 Б - сыныбында одан 3 оқушы артық. 5 Б - сыныбында неше оқушы бар? 5 А - және 5 Б - сыныптарында барлықы неше оқушы бар?
12. Кестені толтырыңдар:
С
13. 5 цифрын 3 рет пайдаланып мәні:
а) 50-ге; ә) 0-ге; б) 125-ке; в) 4-ке; г) 11-ге тең болатын өрнекті жазыңдар:
а) в)
ә) г)
б)
14. Натурал сандар қатарындағы:
а) b санынан кейінгі екі натурал санның қосындысын;
ә) с санынан кейінгі үш натурал санның қосындысын жазыңдар.
15. Гүлзарда 215 түп гүл бар еді. Гүлзарєа тағы да әр қатарда 15 түп гүлден n қатар гүл отырғызылды. Енді Гүлзарда барлығы неше түп гүл болды?
§2. Қосу мен көбейтудің ауыстырымдылық,
терімділік қасиеттерін пайдаланып,
өрнектерді ықшамдау
А
- Өрнекті ықшамдаңдар:
1) 516 + 942 + 84 = ; 2) 7 · 3х = ;
217 + 183 + 99 = ; 5а · 4 = ;
656 + 711 + 344 = ; 16b · 3 = ;
- Өрнектердің мәндерін салыстырыңдар:
а) 256 + 144 144 + 256;
ә) (256 +144) + 96 256 + (144 + 96) ;
б) 15 · 10 10 · 15;
в) (7 · 25) · 4 7 · (25 · 4) .
- Өрнектерді салыстырыңдар:
а) a + 6 6 +a;
ә) (c +8) + 2 c + (8 + 2) ;
б) m · n n · m;
в) (m · 20) · 5 m · (20 · 5) .
- Бірдей қосылғыштарды топтап есептеңдер:
а) 9 + 5 + 5 + 9 + 9 + 5 + 9 + 5 + 9 + 5 + 5 = ;
ә) 6 +3 + 6 + 2 + 3 + 2 + 6 + 2 + 3 + 3 +2 + 2 = .
- Қосудың ауыстырымдылық және терімділік қасиеттерін пайдаланып, есептеңдер:
а) 23 + 47 + 11 + 29 =;
ә) 18 + 15 + 32 + 45=;
б) 11 + х + 99=;
- Көбейтудің ауыстырымдылық және терімділік қасиеттерін пайдаланып, есептеѕдер:
а) 3 · 5 · 2 · 7 = ;
ә) 5 · 5 · 6 · 4 =;
б) 8 · х · 5 =;
В
7. Кестені толтырыңдар:
a)
ә)
8. Өрнекті ықшамдап алып, мәнін табыңдар:
а) 315 + р + 186, мұндағы р = 35; 14.
ә) 427 + b + 168, мұндағы b = 32; 23.
9. Саяжайдағы бақта 7 тотықұс, а шымшық, 10 торєай бар. Саяжайдағы бақта неше құс бар? Мұндағы а = 13.
10. 9 қабатты үйдің бір подъезінің әр қабатында b пәтер бар. Осы үйдің 2 подъезінде неше пәтер бар? Мұндағы b = 3.
C
11. Ықшамдап алып, есептеңдер:
а) 21 + 22 + 23 + . . . + 30 =;
ә) 5 + 10 + 15 + 20 + . . . + 95 + 100 =;
б) 1 + 2 + 3 + 4 + . . . + 98 + 99 + 100 =;
12. 14 · 5 · 6 = 420 теңдігін пайдаланып, есептеңдер:
а) 14 · 5 · 12 = ;
ә) 14 · 15 · 6 = ;
б) 28 · 5 · 6 = ;
в) 14 · 5 · 18 = .
13. Бір құмыраға а стақан су сыяды, ал бір шелекке b құмыра су сыяды. Бір шелекке неше стақан су сыяды? Мұндағы а = 7; b = 2.
- Есептеңдер:
а) 99 + 16 + 99 + 16 + 99 + 16 + 99 + 16 - 4 · 99 = ;
ә) 76 + 14 + 76 + 14 + 76 + 14 + 76 + 14 + 76 + 14 - 76 · 5 = ;
- Гаусс әдісін пайдаланып, сандардың қосындысын табыңдар:
а) 1-ден 30-ға дейінгі;
ә) 15-тен 24-ке деінгі;
б) 8-ден 19-ға дейінгі.
Үлгі : 6-дан 13-ке дейінгі сандарының қосындысы:
![]()
6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, =(6 + 13) · 4 = 19 ·4 =76.
§3. Көбейтудің үлестірімділік қасиетін пайдаланып
өрнектерді ықшамдау
А
- Бос орынға тиісті сандарды қойып, ABCD тік төртбұрышының ауданын табыңдар.
В С
3 см
А 4 см 7 см D
1-тәсілмен: 3 · + 3 · =
2-тәсілмен: 3 ·( + ) =
- Суреттегі ABCD тік төртбұрышының боялған бөлігінің ауданын табыңдар.
в
В С
с
А а D
- Есептеңдер:
а) 69 · 27 + 31 · 27 = ;
ә) 202 · 87 - 102 · 87 = ;
б) 438 · 90 - 238 · 90 = ;
в) 603 · 7 + 603 · 93 = ;
- Жұлдызшаның орнына теңдік тура болатындай санды қойып есептеңдер:
а) 91 · 8 = 90 · 8 + * = ;
ә) 7 · 59 = 7 · 60 - * = ;
б) 24 · 11 = 24 · 10 + * = ;
в) 9 · 510 = 10 · 510 - * = ;
- Көбейтудің үлестірімділік қасиетін пайдаланып, қосынды түрінде жазыңдар:
а) (68 + a) ·2 = ;
ә) 17 · (14 + b) = ;
б) 25 · (12 + c) = .
- Өрнекті ықшамдаңдар:
а) 32a + 37a = ; в) 1000k - k = ;
ә) 48x + x = ; г) 4y + 26y = ;
б) 27p - 17p =; д) 84y - 80y = ;
- Өрнекті ықшамдап алып, мәнін табыңдар:
а) 11х + 4х, мұндағы х = 3 ;
ә) 9х - х, мұндағы х = 22 ;
- Дүкеннен 12 қасық және 12 шанышқы сатып алынды. Бір қасықтың бағасы а теңге, бір шанышқының бағасы b теңге. Дүкеннен сатып алынған барлық қасық және барлық шанышқы үшін неше теңге төленді?12 қасықтың бағасы ; 12 шанышқының бағасы ; Барлық қасықтың және барлық шанышқының бағасы ;
В
- Көбейтудің үлестірімділік қасиетін пайдаланып, көбейтінді түрінде жазыңдар:
а) 23a + 23b = ; б) 3a + 6b = ;
ә) 15x + 15y = ; в) 4x + 8y = ;
- Өрнекті ықшамдаңдар:
а) 3a + 17 + 3a + 13 = ;
ә) 24a + 47a + 53a + 76a = ;
б) 5 · (x + 3) + 2x = ;
в) 6 · (4 - y) + 26 = ;
11. Өрнектердің мәндерін салыстырыңдар:
а) (30 + 56) · 5 30 · 5 + 56 · 5;
ә) (14 - 7) · 6 16 · 6 - 7 · 6;
б) (23 - 7) · 15 23 · 15 - 5 · 15;
в) 6 · 18 + 6 · 21 (18 + 17) · 6
С
12. Тиімді тәсілмен есептеңдер:
а) 12 · 17 + 35 · 17 + 23 = ;
ә) 41 · 80 - 25 · 41 + 55 · 29 = ;
б) 16 · 18 + 16 · 12 - 14 · 30 = ;
13. Өрнекті ықшамдаңдар:
а) 5 · (а + 2) + 3 · (а + 3) = ;
ә) 2 · (3а + 7) + 4 · (х + 3) = ;
б) 5 · (2 +b) + 4 · (b + 1) = ;
14. 1 санынан бастап 78 санына дейінгі натурал сандарды жазғанда 7 цифры неше рет жазылады?
15. Есептеңдер:
Ш.
21.
Қ.
6.
Е.
35.
Ю.
12.
А.
109.
О.
81.
Я.
56.
Б.
41.
С.
75.
Д.
17.
Н.
3.
Е.
62.
Өрнектің мәнін тауып, онымен бір тордағы әріптерден сөз құрастырыңдар, мына жұмбақтың шешуін табасыңдар.
Жұмбақ
Сылдырдан қорқады,
Шошынып, жортады.
немесе
Қалқиып ұзын құлағы,
Елеңдеп, қорқып тұрады.
§ 4. Теңдеу
А
1. х -тің қандай мәндерінде:
х + 3 өрнегінің мәні 15-ке тең;
15 - х өрнегінің мәні 3-ке тең;
8х өрнегінің мәні 72-ге тең
х : 5 өрнегінің мәні 20-ға тең?
2. Белгісіз қосылғышты табыңдар:
13 + х = 78 ;
х + 7 = 49 · 2 ;
25 + у = 105 - 5 ;
3. Белгісіз азайғышты табыңдар:
a - 197 = 103 ;
b - 78 = 17 ;
(x - 8) - 21 = 14 .
4. Белгісіз көбейткішті табыңдар:
15х = 90 ;
14х + х = 75 ;
13х - х = 60 ;
5. Белгісіз бөлінгішті (бөлгішті) табыңдар:
m : 31 = 10 ;
k : 14 = 5 ;
144 : x = 12 ;
100 : k = 4 .
6. Теңдеуді шешіңдер:
а) 5 · (х + 3) = 20 ;
ә) 3х - 45 = 15 ;
б) 3 · 25у - 15 = 135 ;
в) 51 - 3х = 48 ;
7. Теңдеуді шешіңдер:
а) 3 + 2а = 43 ;
ә) 51 - у = 48 ;
б) 13а - 23 - 5а = 9 ;
в) 5х + 8х + 11х = 72 ;
8. Есептің шарты бойынша сұрақ қойып, теңдеуді шешіңдер:
а) Сурет бойынша теңдеу құрыңдар.
А В С
х см 2х см
Сұрақ:
Шешуі:
ә) Туристер 124 км қашықтыққа барды, оның х километрін жаяу, ал 3х километрін автобуспен жүрді.
Сұрақ:
Шешуі:
б) Себетте х кг алма бар, жәшікте 5х кг алма бар. Жәшіктегі алма себеттегі алмадан 12 кг ауыр.
Сұрақ:
Шешуі:
9. Оқушы бір сан ойлады. Ол ойлаған санын 2 есе көбейтіп, нәтижесіне 19-ды қосқанда қосынды 37-ге тең болды. Оқушы қандай сан ойлады?
С
10. Теңдеуді шешіңдер:
а) (x - 12) · 8 = 56 ;
ә) 24 · (z + 9) = 288 ;
б) 124 : (y - 5) = 31 ;
в) (y + 25) : 8 = 16 ;
11. Әкесі баласынан 20 жас үлкен, ал баласының жасы әкесінің жасынан 5 есе кіші. Әкесі неше жаста? Баласы неше жаста?
;
.
12. Сурет бойынша х-ті табыңдар.
х х
65
74 15
§ 5 Формулалар
А
1. Суреттегі тік төртбұрыштың қабырғаларын өлшеңдер:
а = см
b = см
а) Тік төртбұрыштың периметрін табыңдар:
b Р = см
ә) Тік төртбұрыштың ауданын табыңдар:
S = см 2
a
2. Суреттгі квадраттың қабырғасын өлшеңдер: а
а = см
р = см
S = см 2 а а
а
3. Суреттгі үшбұрыштың қабырғаларын өлшеп периметрін табыңдар:
a =
b = c
c = b
P=
a
4. Кубтың көлемін табыңдар:
а) а = 2см, V = см 3 ;
ә) а = 3см, V = см 3 ;
б) а = 4см, V = cм 3 .
5. Тік бұрышты параллелепипедтің өлшемдері:
3 см, 4 см, 5 см. Көлемін табыңдар.
V = .
6. s = v ·t формуласын пайдаланып, есептеңдер. Велосипедші 15 км/сағ жылдамдықпен жүріп, 4 сағатта қандай қашықтыққа барды?
В
7. s = v ·t формуласын пайдаланып, кестені толтырыңдар:
8. Тік төртбұрыштың периметрінің р = 2 · (a + b) формуласын және ауданының S = а · b формуласын пайдаланып, есептеңдер:
а =10 см; b = 8 см. р(см) = ; S(см 2 ) ;
а = 1м 8дм; b = 6дм. р(дм) =; S(дм 2 ) ;
а = 2см 5мм; b = 1см 4мм. р(мм) = ; S(мм 2 ) ;
9. Квадраттың ауданының S = a 2 формуласын пайдаланып, кестені толтырыңдар:
С
10. Кубтың көлемінің V = а 3 формуласын және кубтың толық бетінің ауданын S = 6а 2 формуласын пайдаланып кестені толтырыңдар:
а - кубтың қыры.
11. Суреттегі үшбұрыштан квадрат жасау үшін оны қалай кесу керек?
12. Тік бұрышты параллелепипед пішінді сарай шөппен толтырылған. Сарайдың ұзындығы 10м, ені 6м, биіктігі 4м. Егер 10м 3 шөптің массасы 6 ц болса, сарайдың ішінде неше центнер шөп бар?
ІІ ТАРАУ. НАТУРАЛ САНДАРДЫҢ БӨЛІНГІШТІГІ
§6. Натурал санның бөлгіші. Натурал санның еселігі
А
- 1, 2, 3, 4, 8, 12, 15, 18, 24, 36, 72 сандарының ішінен 36 санының бөлгіштерін теріп жазыңдар.
- 21, 45, 72 сандарының бөлгіштерін жазыңдар:
21 санының бөлгіштері: ;
45 санының бөлгіштері: ;
72 санының бөлгіштері: ;
- 3, 10 және 17 сандарына еселік сандарды жазыңдар:
3 санына еселік: ;
10 санына еселік: ;
17 санына еселік: ;
- Тексеріңдер:
а) Бірінші сан екінші санға бөлгіш бола ма?
13 саны 611 санына; 15 саны 725 санына; 27 саны 8100 санына;
ә) Бірінші сан екінші санға бөлгіш бола ма?
485 саны 9 санына; 2816 саны 46 санына; 3920 саны 112 санына.
В
- 32 асықты әр үйдегі асық саны өзара тең болатындай:
а) 2 үймеге
ә) 3 үймеге
б) 4 үймеге
в) 5 үймеге
бөлуге бола ма?
Тік төртбұрыштың ішіне тиісінше « болады», « болмайды» сөздерін жазыңдар.
- 7 санына еселік болатын 48 санынан үлкен екі таңбалы сандарды жазыңдар.
С
- 54 және 192 сандарының ортақ бөлгіштерін жазыңдар:
- 126 және 399 сандарының қайсысы 3, 7 және 19 сандарына ортақ еселік болады?
- Суреттегі кубтардан құрастырылған
Конструкцияның салмағы 130г. Бір
кубтың салмағы неше грамм?
§ 7. Қосындының, көбейтіндінің берілген санға бөлінгіштігі
А
- Қосындыны санға бөлуді орындаңдар:
(66 + 110) : 11 = ;
(155 + 77) : 29 = ;
(70 + 112) : 14 = ;
(325 + 200) : 75 =;
(135 + 85) : 5 = ;
(26 + 54) : 5 = .
- Көбейтіндіні санға бөлуді орындаңдар:
- (999 · 33) : 33 = ;
- (68 · 70) : 34 = ;
- (280 · 9) : 35 = ;
- (63 · 7) : 21 = ;
В
- Өрнекті ықшамдаңдар:
а) (140х + 84) : 28 = ;
ә) (105у + 175у) : 35 = ;
б) 123х : 41 = ;
в) 114у : 19 = ;
- а) 497 + 91 қосындысы 7, 5, 2 және 3;
ә) 148 · 95 көбейтіндісі 19 және 13 сандарының қайсысына бөлінеді?
- а) 11 · 253 + 11 · 95;
ә) 13 · 222 + 13 · 119 қосындысы қандай санға бөлінеді?
С
- Көбейтіндіні санға бөлуді орындаңдар:
а) (202х · 105) : 101 = ;
ә) (444у · 753) : 222 = ;
- Өрнекті ықшамдаңдар:
а) 51х : 17 + 65х : 13 = ;
ә) (96у + 45у) : 3 = ;
б) (105х + 84х + 63х) : 21 = ;
в) (63у + 72у + 27у) : 9 = .
! 8. Поезд 72 км/сағ жылдамдықпен жүріп, ұзындығы 500 м көпірден 37 секундта өтіп болды. Поездың ұзындығы неше метр?
А. 225м; В. 240м; С. 260м; D. 255м.
§ 8. 2, 5 және 10 сандарына бөлінгіштік белгілері
А
- 37, 82, 136, 5 023, 18 008, 300 421, 10 000, 554, 9, 443, 834, 441 сандарының ішінен жұп сандарды дөңгелекпен, тақ сандарды квадратпен қоршаңдар.
2. а) Үш таңбалы жұп төрт сан жазыңдар:
;
ә) Үш таңбалы тақ төрт сан жазыңдар:
.
3. 430, 708, 95, 1 300, 605, 4001, 90, 175, 800, 127, 26 сандарынан 2-ге, 5-ке және 10-ға бөлінетін сандармен кестені толтырыңдар:
- Төрт таңбалы үш санды жазыңдар:
а) 2-ге бөлінетін: ;
ә) 5-ке бөлінетін: ;
б) 10-ға бөлінетін: ;
В
- х < 56 теңсіздігін «тура теңсіздікке» айналдыратын х-тің мәндерін жазыңдар:
а) 2-ге еселік: ;
ә) 5-ке еселік: ;
б) 10-ға еселік: ;
- 0, 2, 5 және 7 цифрларынан үш таңбалы үш сан жазыңдар:
а) 2-ге еселік: ;
ә) 5-ке еселік: ;
б) 10-ға еселік: ;
С
7. 370, 525, 8 420, 432, 35 335, 674, 90 038, 7 020 784 сандарынан 2-ге де, 5-ке де және 10-ға да бөлінетін сандарды теріп жазыңдар:
Қорытынды жасаңдар.
- 2-ге де, 5-ке де еселік болатын үш таңбалы төрт санды жазыңдар.
- а) 10-ға бөлгенде 7 қалдық қалатын үш таңбалы кез келген бір санды жазыңдар. Осы санға қандай санды қосқанда, ол 10-ға қалдықсыз бөлінеді?
- а) 5 см Суреттгі фигураны
қиып, төртбұрыш
6 см құрастырып, оның ауданын табыңдар.
9 см
ә)
Суреттегі фигураны қиып,
төртбұрыш құрастырып, оның
ауданын табыңдар.
§ 9. 3-ке және 9-ға бөлінгіштік белгілері
А
1. 207, 396, 615, 3 926, 9 234, 6703, 42 732, 8 500 720 сандарының цифрларының қосындысын табыңдар. Табылған қосындылар бойынша:
3-ке бөлінетін сандарды: ;
9-ға бөлінетін сандарды:
жазыңдар.
2. Көрсетілген орынға ( ) тиісті цифрды қойып, 9-ға еселік сандарды жазыңдар:
1 00; 578 ; 4 1; 888.
3. а) 1, 2 және 5;
ә) 2, 3 және 7;
б) 0, 5 және 4 цифрларының қайчычыларына 3-ке, 9-ға бөлінетін сандарды құрастыруға болады?
3-ке бөлінетін сандар: ;
9-ға бөлінетін сандар: .
В
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz