Сабақ жоспары :: Биология
Файл қосу
Доминанттылық заңы. екінші ұрпақта белгілердің ажырау заңы. гомазиготалы, гетерозиготалы даралар
Сабақтың тақырыбы: Доминанттылық заңы. Екінші ұрпақта белгілердің ажырау заңы.
Гомазиготалы, гетерозиготалы даралар.
Сабақтың мақсаты: Дигибридті будандастыру және белгілердің тәуелсіз ажырау заңдылығы
туралы білім беру. Оқушыларға будандастыру нәтижелерін арнайы жазу
жүйесін (Пеннет торын) пайдалануды үйрету.
Дамытушылығы: оқушыларға биологиялық ғылыми әдістер арқылы организмді будандастыру
нәтижесінің мүмкіндіктерін белгілі бір дәрежеде болжауға болатындығын
түсіндіру. Генетикалық терминдердің мәнін ашу.
Тәрбиелігі: Генетика туралы түсініктерін дамыту. Кесте мен кітаппен жұмыс жасап үйрету.
Шығармашылық ойлау қабілетін дамыту.
Сабақтың типі: Хабарлама, жаңа білімді қалыптастыру.
Әдістемелік шешім: Сұхбат, әңгіме-сұхбат, кестелер мен суреттерді қолдану, электрондық оқулық
арқылы жұмыс.
Құрал-жабдықтар: Сурет бетшелері, электрондық оқулық, интерактивті тақта, тірек сызба,
суреттер, кестелер.
Сабақтың жүрісі:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Моногибридті шағылыстыру. Бірінші ұрпақтың біркелкілігі туралы білімдерін
зерттеу. Есептер шығару.
І есеп. Адамда таскерең ауруы аутосомалы- рецессивті типті тұқым қуалайды. Егер әке-шешесі де осы ауру бойынша гетерезиготалы болған жағдайда осы отбасында сау және ауру балалардың туу ықтималдылығы қандай?
Шешуі: Есептің шартын кестеге жазамыз
Белгі
Ген
Генотип
Жақсы естиді
А
Аа
Таскерең
а
аа
Р ♀ Аа х ♂ Аа
Г А а А а
Ғ1 АА 2Аа аа
Некеге тұрған ата-ананың генотипі гетерозигота- Аа және Аа. Олар жақсы естиді. Гетерозиготалы ата-анадан балалардың өмірге келу ықтималдығы генотипі бойынша мынадай болады: АА-25%, Аа-50%, аа-25% болады.
Жауабы: сау балалардың өмірге келу ықтималдылығы-75%, ал ауру болуының ықтималдылығы-25% болады.
ІІ. Жаңа сабақ: Доминанттылық заңы. Екінші ұрпақта белгілердің ажырау заңы.
Гомазиготалы, гетерозиготалы даралар.
Мендельдің екінші заңы: Белгілердің ажырау заңы.
Жаңа сабақты ашу үшін Мендельдің бірінші заңы негізінде қандай заңдылықтар ашылды?
Мендель <<Бір немесе екі белгісінде айырмашылығы бар дараларды будандастырғанда қандай өзгеріс болады деп еді?>>
Екі белгісі (сары тегіс және жасыл бұлдыр) дараларды будандастырғанда дараларды будандастыру қалай аталады?
Бірінші ұрпақтың гетерозиготалы (будандық) дараларын өзара шағылыстырса, екінші ұрпақта (Ғ2) белгілердің ажырауы жүріп, екі белгі де жарыққа шығады. Ажырау фенотипі бойынша 3:1, ал генотипі бойынша 1:2:1 арақатынасында байқалады, бұл Мендельдің екінші заңы.
Бұршақ өсімдігінің 7 ерекше белгілері:
Мендельдің ІІ заңы:
Белгі: АА - сары, аа - жасыл.
1672645170732160343016079287787417073200788422180671P ♀ Aa x Аа ♂
Мейоз
1792384162255139470816225615729501026220099714314237897693413243993750714237700798361142377788422122500Г аметалар А а А а
Ұрықтану
12750531270000331928318188600F2 Генотип АА Аа Аа аа сары сары сары жасыл
Фенотип 3 1
Дигибридті будандастыру
P ♀ AABB x ♂ aabb
Гаметалар AB ab
F1 AaBb AaBb
P ♀ AaBb x ♂ AaBb
Гаметалар AB, Ab AB ,Ab
aB , ab aB , ab
Белгі: А - сары түсті, а - жасыл түсті, В - тегіс пішінді, b - бұдыр пішінді
Ғ 2 дегі ұрпақтың Пеннет торында орналасуы:
♀ / ♂
AB
Ab
aB
ab
AB
AABB
AABb
AaBB
AaBb
Ab
AAbb
AAbb
AaBb
Aabb
aB
AaBb
AABb
aaBB
aaBb
ab
AaBb
Aabb
aaBb
aabb
Осыдан келіп Мендельдің ІІ заңы шығады: Белгілердің тәуелсіз ажырау заңы.
Тірек конспект
4091940258445396240239395159639067945Ата-анасы
Ата-анасы
-7277113467100
360616520955Жасыл бұдыр тұқымды aabb
Жасыл бұдыр тұқымды aabb
499681525209500Сары тегіс тұқымды ААВВ Гаметалар
723901397000
272415056516AaBb сары тегіс тұқымдары
00 AaBb сары тегіс тұқымдары
-299085354330
4676775133350ab
ab
АВ
2348230120650018916651270000center1270000center3175000
AB AB ab ab
center9525
-2514601524009 өсімдік сары тегіс тұқымды AB
0 9 өсімдік сары тегіс тұқымды AB
4453890200025 1 өсімдік жасыл бұдыр ab
01 өсімдік жасыл бұдыр ab
111061595250003187065152400
1120140863603177540124460 Ғ2-ұрпақ
41163741387333 өсімдік жасыл тегіс аB
00 3 өсімдік жасыл тегіс аB
-221643124653 3 өсімдік сары бұдыр тұқымды Ab
0 3 өсімдік сары бұдыр тұқымды Ab
Сабақты қорыту: Дигибридті будандастыруға есептер шығару.
1-есеп. Адамда қой көзді белгі, көк көздіге қарағанда басым, ал оңақайлық, солақайлыққа қарағанда доминантты белгі ретінде тұқым қуалайды. Бұл аталған жұп гендер әртүрлі хромосомада орналасқан. Көк көзді оңқай қыз, көк көзді солақай жігітке тұрмысқа шығады. Олардың екі баласы болған, біреуі көк көзді оңқай, екіншісі көк көзді солақай. Шешесінің генотипі қандай?
Шешуі: есептің шартын кестеге жазамыз.
Белгі
Ген
Генотип
Қой көзді
А
Aa, AA
Көк көзді
А
Aa
Оңқайлық
B
Bb, BB
Солақайлық
b
bb
Енді осы некенің үлгісін көрсетейік:
Р ♀ aаBb х ♂ aаbb
Г АB аb аb
Ғ1 aaBb-көк көзді оңқай
Aabb-көк көзді солақай
Жауабы: шешесінің генотипі-ааBb болады.
2-есеп. Адамда алыстан көрмеушілік белгі көруі қалыпты белгіде басым, ал қой қөзді белгі, көк көзді белгіден басымдылық көрсетіп тұқым қуалайды. Екі жұп гендер әртүрлі хромосомада орналасқан. Гетерозиготалы еркек, көк көзді көруі қалыпты әйелге үйленгенде қандай ұрпақ күтуге болады.
Шешуі: есептің шартын кестеге жазамыз
Белгі
Ген
Генотип
Алыстан көрмеушілік
А
АА, Аа
Көруі қалыпты
а
Аа
Қой көзді
B
BB, Bb
Көк көзді
B
Bb
Р ♀ aаbb х ♂ АаBb
Г ab AB Аb аb
Ғ1 АaBb Ааbb ааBb aabb
Жауабы: бұл некеден туылған ұрпақтардың генотипі және фенотипі 4 түрлі болады.
Үйге тапсырма: Доминанттылық заңы. Екінші ұрпақта белгілердің ажырау заңы.
Гомазиготалы, гетерозиготалы даралар. Тақырып соңындағы генетикалық
есептерді шығару.
Гомазиготалы, гетерозиготалы даралар.
Сабақтың мақсаты: Дигибридті будандастыру және белгілердің тәуелсіз ажырау заңдылығы
туралы білім беру. Оқушыларға будандастыру нәтижелерін арнайы жазу
жүйесін (Пеннет торын) пайдалануды үйрету.
Дамытушылығы: оқушыларға биологиялық ғылыми әдістер арқылы организмді будандастыру
нәтижесінің мүмкіндіктерін белгілі бір дәрежеде болжауға болатындығын
түсіндіру. Генетикалық терминдердің мәнін ашу.
Тәрбиелігі: Генетика туралы түсініктерін дамыту. Кесте мен кітаппен жұмыс жасап үйрету.
Шығармашылық ойлау қабілетін дамыту.
Сабақтың типі: Хабарлама, жаңа білімді қалыптастыру.
Әдістемелік шешім: Сұхбат, әңгіме-сұхбат, кестелер мен суреттерді қолдану, электрондық оқулық
арқылы жұмыс.
Құрал-жабдықтар: Сурет бетшелері, электрондық оқулық, интерактивті тақта, тірек сызба,
суреттер, кестелер.
Сабақтың жүрісі:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
ІІ. Моногибридті шағылыстыру. Бірінші ұрпақтың біркелкілігі туралы білімдерін
зерттеу. Есептер шығару.
І есеп. Адамда таскерең ауруы аутосомалы- рецессивті типті тұқым қуалайды. Егер әке-шешесі де осы ауру бойынша гетерезиготалы болған жағдайда осы отбасында сау және ауру балалардың туу ықтималдылығы қандай?
Шешуі: Есептің шартын кестеге жазамыз
Белгі
Ген
Генотип
Жақсы естиді
А
Аа
Таскерең
а
аа
Р ♀ Аа х ♂ Аа
Г А а А а
Ғ1 АА 2Аа аа
Некеге тұрған ата-ананың генотипі гетерозигота- Аа және Аа. Олар жақсы естиді. Гетерозиготалы ата-анадан балалардың өмірге келу ықтималдығы генотипі бойынша мынадай болады: АА-25%, Аа-50%, аа-25% болады.
Жауабы: сау балалардың өмірге келу ықтималдылығы-75%, ал ауру болуының ықтималдылығы-25% болады.
ІІ. Жаңа сабақ: Доминанттылық заңы. Екінші ұрпақта белгілердің ажырау заңы.
Гомазиготалы, гетерозиготалы даралар.
Мендельдің екінші заңы: Белгілердің ажырау заңы.
Жаңа сабақты ашу үшін Мендельдің бірінші заңы негізінде қандай заңдылықтар ашылды?
Мендель <<Бір немесе екі белгісінде айырмашылығы бар дараларды будандастырғанда қандай өзгеріс болады деп еді?>>
Екі белгісі (сары тегіс және жасыл бұлдыр) дараларды будандастырғанда дараларды будандастыру қалай аталады?
Бірінші ұрпақтың гетерозиготалы (будандық) дараларын өзара шағылыстырса, екінші ұрпақта (Ғ2) белгілердің ажырауы жүріп, екі белгі де жарыққа шығады. Ажырау фенотипі бойынша 3:1, ал генотипі бойынша 1:2:1 арақатынасында байқалады, бұл Мендельдің екінші заңы.
Бұршақ өсімдігінің 7 ерекше белгілері:
Мендельдің ІІ заңы:
Белгі: АА - сары, аа - жасыл.
1672645170732160343016079287787417073200788422180671P ♀ Aa x Аа ♂
Мейоз
1792384162255139470816225615729501026220099714314237897693413243993750714237700798361142377788422122500Г аметалар А а А а
Ұрықтану
12750531270000331928318188600F2 Генотип АА Аа Аа аа сары сары сары жасыл
Фенотип 3 1
Дигибридті будандастыру
P ♀ AABB x ♂ aabb
Гаметалар AB ab
F1 AaBb AaBb
P ♀ AaBb x ♂ AaBb
Гаметалар AB, Ab AB ,Ab
aB , ab aB , ab
Белгі: А - сары түсті, а - жасыл түсті, В - тегіс пішінді, b - бұдыр пішінді
Ғ 2 дегі ұрпақтың Пеннет торында орналасуы:
♀ / ♂
AB
Ab
aB
ab
AB
AABB
AABb
AaBB
AaBb
Ab
AAbb
AAbb
AaBb
Aabb
aB
AaBb
AABb
aaBB
aaBb
ab
AaBb
Aabb
aaBb
aabb
Осыдан келіп Мендельдің ІІ заңы шығады: Белгілердің тәуелсіз ажырау заңы.
Тірек конспект
4091940258445396240239395159639067945Ата-анасы
Ата-анасы
-7277113467100
360616520955Жасыл бұдыр тұқымды aabb
Жасыл бұдыр тұқымды aabb
499681525209500Сары тегіс тұқымды ААВВ Гаметалар
723901397000
272415056516AaBb сары тегіс тұқымдары
00 AaBb сары тегіс тұқымдары
-299085354330
4676775133350ab
ab
АВ
2348230120650018916651270000center1270000center3175000
AB AB ab ab
center9525
-2514601524009 өсімдік сары тегіс тұқымды AB
0 9 өсімдік сары тегіс тұқымды AB
4453890200025 1 өсімдік жасыл бұдыр ab
01 өсімдік жасыл бұдыр ab
111061595250003187065152400
1120140863603177540124460 Ғ2-ұрпақ
41163741387333 өсімдік жасыл тегіс аB
00 3 өсімдік жасыл тегіс аB
-221643124653 3 өсімдік сары бұдыр тұқымды Ab
0 3 өсімдік сары бұдыр тұқымды Ab
Сабақты қорыту: Дигибридті будандастыруға есептер шығару.
1-есеп. Адамда қой көзді белгі, көк көздіге қарағанда басым, ал оңақайлық, солақайлыққа қарағанда доминантты белгі ретінде тұқым қуалайды. Бұл аталған жұп гендер әртүрлі хромосомада орналасқан. Көк көзді оңқай қыз, көк көзді солақай жігітке тұрмысқа шығады. Олардың екі баласы болған, біреуі көк көзді оңқай, екіншісі көк көзді солақай. Шешесінің генотипі қандай?
Шешуі: есептің шартын кестеге жазамыз.
Белгі
Ген
Генотип
Қой көзді
А
Aa, AA
Көк көзді
А
Aa
Оңқайлық
B
Bb, BB
Солақайлық
b
bb
Енді осы некенің үлгісін көрсетейік:
Р ♀ aаBb х ♂ aаbb
Г АB аb аb
Ғ1 aaBb-көк көзді оңқай
Aabb-көк көзді солақай
Жауабы: шешесінің генотипі-ааBb болады.
2-есеп. Адамда алыстан көрмеушілік белгі көруі қалыпты белгіде басым, ал қой қөзді белгі, көк көзді белгіден басымдылық көрсетіп тұқым қуалайды. Екі жұп гендер әртүрлі хромосомада орналасқан. Гетерозиготалы еркек, көк көзді көруі қалыпты әйелге үйленгенде қандай ұрпақ күтуге болады.
Шешуі: есептің шартын кестеге жазамыз
Белгі
Ген
Генотип
Алыстан көрмеушілік
А
АА, Аа
Көруі қалыпты
а
Аа
Қой көзді
B
BB, Bb
Көк көзді
B
Bb
Р ♀ aаbb х ♂ АаBb
Г ab AB Аb аb
Ғ1 АaBb Ааbb ааBb aabb
Жауабы: бұл некеден туылған ұрпақтардың генотипі және фенотипі 4 түрлі болады.
Үйге тапсырма: Доминанттылық заңы. Екінші ұрпақта белгілердің ажырау заңы.
Гомазиготалы, гетерозиготалы даралар. Тақырып соңындағы генетикалық
есептерді шығару.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz