Файл қосу

«қой» мәтіні

Пән: Әртүрлі

№51 М.Қаратаев атындағы орта мектебі.
Ана тілі. 1-сынып.
Пән
мұғалімі: Батишева Сапура Мәуленқызы.

1 . Сабақтың тақырыбы: «Қой» мәтіні. 32-33 жаттығулар.
2. Сабақтың мақсаты: БМ: Ассосиация әдісі, суреттерді пайдалана отырып
оқушылардың ойын
қозғау арқылы сабаққа
деген ынтасын арттыру, оқу дағдысын
қалыптастыра отырып,
мәтінмен жұмыс істей білуге баулу.
ТМ: Тапсырмалар арқылы оқушыларға жұмыс жасата отырып,
алғырлыққа,тапқырлыққа,
байқампаздыққа,көркем жазуға тәрбиелеу.
ДМ: Мәтін мазмұны арқылы оқушының ойлау,шығармашылық ойлау қабілеттерунін
дамыту,
сана-сезіміне қозғау салу, шығармашылық жұмыс деңгейін көтеру.
3. Сабақтың көрнекілігі: суреттер,бүктемелер, сызбалар сызылған кесте.
4. Сабақтың әдісі: ой қозғау,кубизм,жетекші сұрақтар, проблемалық
логикалық тапсырмалар,
Инсерт(түртіп алу)
|Дағ |Мұғалімнің іс-әрекеті |Оқушының іс-әрекеті |Күтілетін |
|ды. | | |нәтиже. |
|Б |Оқушыларды топтарға |Оқушылар мәтінді тыңдайды, |Негізгі |
|І |бөліп,тақтадағы сурет бойынша |Түсініксіз сөздерді жазады. |біліммен |
|Л |ойларын ортаға салуға,пікірлерін|Мұғаліммен біріге отырып |танысады. |
|І |айтуға бағыттайды. |сөздердің анықтамасын жазады. | |
|М |Мәтінді оқып береді,түсініксіз | | |
| |сөздерді | | |
| |Оқушылармен біріге отырып | | |
| |белгілейді. | | |
| |Түндік,уық,туырлық, | | |
|Т |Жетекші сұрақтар арқылы |Оқушылар мұғалімнің | |
|Ү |оқушыларды |сұрақтарына жауап береді, |Мұғалімнің |
|С |әңгімеге тарту. |ойлары мен білетіндерін |сұрақтарына |
|І |Қой қандай мал? |айтады. |жауап бере |
|Н |Қойдың сүйсініп жейтін шөбін | |отырып,түсінед|
|У |ата? | |і. |
| |Қойдың қандай пайдасы бар? | |Жаңа |
| |Жүнінен не жасалады? | |білімдермен |
| |Киізді қайда пайдаланады? | |танысады. |
|Қ |32-жаттығу. Сөздерден сөйлем |Өріске ,мал ,жайылды | |
|О |құрап жазу,сөйлемдегі сөздердің |Мал өріске жайылды. |Оқушылар |
|Л |жуан дауысты дыбыстардың астын |Шөп ,қозы ,жеді |білетін |
|Д |сызу. |Қозы шөп жеді |білімін |
|А |33-жаттығу. Көп нүктенің орнына |3.) Ішті,құлын,су. |пайдалана |
|Н |жуан дауыстылардың тиістісін |Құлын су ішті. |отырып |
|У |қойып жазу. |Тасқа,лақ,секірді. |тапсырмаларға |
| | |Лақ тасқа секірді |жауап береді. |
| |Кубизм әдісі арқылы сұрақтарға |Ала қойым қоздады, |Білімін өмірде|
| |жауап іздейді. |Ақ қошақан сүйкімді |қолдануға |
| |Төрт түлік малды ата? |Ол маған ұнады. Мен қозыға сүт|үйренеді. |
| |Қойдың атаулары |бердім. | |
| |Қойдың жейтін шөптері | | |
| |Қойдың пайдасы | | |
| |Қой туралы мақалдар | | |
|Т |Қойдың пайдасын талдау үшін | | |
|А |сызбаны толтыру. |Оқушылар (топтар) қойдың |Қойдың |
|Л |Қойдың пайдасы. |пайдасы туралы ойларын жазып, |адамзатқа |
|Д | |топ атынан біреуі қорғайды. |пайдалы |
|А | | |жақтарын |
|У | | |топтарда |
| | | |бірлесе |
| | | |талдай отырып |
| | | |ойларын қорғай|
| | | |білу қабілеті |
| | | |қалыптасады. |
|Ж |Тақтаға ілінген плакат. |Оқушылар түгел қатыса отырып | |
|И |Не? |бес жолды өлең құрайды. |Өздері білетін|
|Н |Қандай? |Не? Қой |заттың жаңа |
|А |Қайтеді? |Қандай? Жуас |қырларын |
|Қ |Не? |Қайтеді? Маңырайды,шөп жейді. |іздейді және |
|Т | |Не ? төрт түлік |қиялдай |
|А | |Қой жуас.Қой шөп жейді. Ол |отырып, жаңа |
|У | |төрт түлікке жатады. |нәрсе жасауға |
| | | |үйренеді. |
| |Қойдың жүнінен немесе сүтінен |Оқушылар өздерінің қиялдарын | |
| |әлемде жоқ қандай зат жасап |жазып,қорғайды. | |
| |шығаруға болады? | | |
|Б |«Қой мәтініне» қандай баға | | |
|А |бересіңдер? |Оқушылар сұрақтарға жауап |Өзері оқыған |
|Ғ |Мәтін ұнады ма? Ұнаса несімен |беріп, қойдың жақсы және жаман|материалдағы |
|А |ұнады? |немесе өзіне ұнамайтын |айтылмаған |
|Л | |жақтарын жазады. |ойларды |
|А |Қойға сипаттама беріңдер.Ұнайтын| |іздеуге,шығарм|
|У |және ұнамайтын жақтарын | |а |
| |жазыңдар. | |Шылық жұмысқа |
| | | |ұмтылады. |
| | | |Ізденімпаздыққ|
| | | |а баулу. |

5. Үйге тапсырма: «Қой » мәтінін оқып келу. Әлемде жоқ, әлі ешкім
білмейтін қой мен кәдімгі
қойдың суретін салып келу және қорғау.

Түсіну.Сурет ілінеді. Сурет бойынша қой туралы ойларын ортаға салады.

БАТИШЕВА С
2 «А» СЫНЫП.

ТӘРБИЕ САҒАТЫ

ТАҚЫРЫБЫ: Өнер алды- қызыл тіл
МАҚСАТЫ: 1. Республикамыздың мемлекеттік тілі-қазақ тілі мәртебесін
құрметтеуді түсіндіру.
Қазақ тілінің қасиетін түсіндіру.
2. Тіл байлығын сөздік қорын дамыту.
КӨРНЕКІЛІГІ: портреттер, альбом, буклет, қанатты сөздер, мақал-мәтелдер
жинағы, кітап бұрышы,
әділ қазылар, алқасының бағалау көрнекілігі.

БАРЫСЫ:

I. Ұйымдастыру кезеңі.
1. Кіріспе сөз, хабарлама, тақырыппен таныстыру.

Балалар, осы тәрбие сағатының тақырыбына назар аударайық.
«Өнер алды-қызыл тіл». Тіл оймен тікелей байланысты. Дүниеге келген сәби
ана сүтінен нәр алып, сол ана тілінде сөйлейді, яғни біз қазақ тілінде
сөйледік. Әр ұлттың өз ана тілі бар екенін біз білеміз. Сол сәби өсе
келе қазақ тілінің өсіп, бүршік атып, көктеп өсетін ортасы балабақша,
мектеп екенін білеміз. Мектептен ана тілінің қыр сырын оқып үйрендік.
Сөйлей білу үлкен өнер. Ана тілінде сөйлеу ең зор адамшылық,
мәдениеттілік. Өз ана тілінде сөйлемеу, ақ сүт берген анасын ұмытумен
бірдей. Әр ұлт өз халқының мәдениетін,салт-дәстүрін, әдебиетін өз ана
тілінде оқып үйренеді. Біз де ана тілімізде ата-бабаларымыздан қалған
асыл мұраларды, тәрбиелік мәні бар аңыз әңгімелерді, ертегілерді, мақал-
мәтелдерді, өлең-жырларды оқып үйрендік. Болмасаңда ұқсап бақ дегендей
сол үлгілермен өз шама шарқымыз келгенше сөз өнеріне байланысты «Өнер
алды-қызыл тіл» атты сайысымызды тамашалауға шақырамыз.

2. Әділ-қазылар алқасын сайлау.
1.
2.
3.

Сайысқа түсетін топ аттары мен сайысқа түсетін оқушылар есімдерін атау,
ортаға шақыру.
1. Ұлан
2. Балдырған
3. Тапқырлар
4. Ойшылдар.

II. Негізгі бөлім кезеңі.

1-тапсырма. Сайыскерлердің өзін-өзі таныстыруы.
2-тапсырма. «Дананың сөзі-ақылдың көзі» атты сайыс.
Тіл туралы мәнерлеп өлең оқу. Хор. «Анамның тілі
–айбыным менің»
3-тапсырма. «Жұмбақ құрастыру ерлігіміз» атты сайыс.
Әр топқа сурет беріледі.
4-тапсырма. Кел балалар!
Бір мезгіл тыңдайық,
Жаңылтпаштар айтайық
Жатсынбаңдар «Бұл не?» деп
Сай болыңдар сынаққа
Аптықпаңдар бірақта дей келіп
«Мықты болсаң жаңылдырып көр» атты сайыс. Әр топ сайыскерге ұсынады.
5-тапсырма. Бәрекелді , жас ұлан
Кездерің жоқ жасыған
Ұшқын ойға мен дағы
Құрметпенен бас ұрам.
Мықты ермек демейік,
Мықтап көңіл бөлейік.
Үлкен кіші қуанар
Мақал айтып берейік. Дегендей «Мақал-мәтел» айту
сайысы. Барлық оқушы мақалдың бір жолын сайыскер жалғасын тауып айту.
Оқушыларға ойландыратын өлең жолдарын оқу, жалғасын табу.
Ой маржанын тере білген
Әр жазушының , әр ақынның
Әр сөзіңді емемін мен
Ана сүті-... (Ана тілім)
Тіл-ырысың, өрісің де,
Тіл-көктегі ғажап күнің
Ғажап күнсің мен үшін де
Бабам тілі-... (қазақ тілі)
6-тапсырма. «Жас ақындар» атты сайыс. Әр топ бір жолдан айтып, жалғасын
келесі топтар айтады.
7-тапсырма. «Бұл қай ертегіден» атты сайыс.
Сөз тіркестері жазылған карточкадан ертегі атын
табу, мазмұнын айту.
8-тапсырма. Суретке қарап «өтірік өлең» құрастыру.

III. Қорытынды бөлім кезеңі.

1. Тақырып бойынша қорытынды әңгіме.
Ал балалар қазақ халқы өзінің ана тілін, ұлттық мәдениетін дамытып
отыру керек екен. Біздің тәуелсіздігіміздің басты белгісі- оның ана
тілі, ұлттық мәдениеті жоқ ел егеменді ешқашан ел бола алмайды екен.
Қазақстан тәуелсіз ел болып қалсын десек қазақ халқының ұлттық салт-
дәстүрін, ана тілін дамытуға күш салуымыз керек. Біз қазақ болып
туылғанымызды әлемдегі ең бай, ең сұлу тілде сөйлейтін ел екндігімізді
мақтан етуіміз керек.
2. Әділқазылар алқасына сөз беру, сайыскерлерді анықтау.
3. Жеңімпаздарды марапаттау.
1- орын. Тапқырлар тобы.
2-орын. Ұлан, ойшылдар тобы.
3-орын. Балдырған тобы.

-----------------------
2-топ.

Жуас пайдалы

қой

Үй жануары Сүт береді

1-топ.

Ет береді үй жануары

қой

Пайдалы жуас

2-топ.

пайдалы қоздайды

қой

аша тұяқ түлік төрт түлік




Ұқсас жұмыстар
Тақырып - Сипаттау мәтіні
Команданы қайталау
Дүниетану. қонақжай
Мәтін түрлері. Сипаттау мәтіні
М.бекбосын. бозторғай – дала сәні. 3-сынып
«дінтану негіздері» пәні бойынша тест сұрақтары
Еркін жазу стратегиясы
Қазақ тілінен 4 сыныпқа арналған сабақ жоспары
Екі өрнектің қосындысының және айырымының квадраты
Сипаттау мәтіні. 4-сынып
Пәндер