Сабақ жоспары :: Қазақ тілі

Файл қосу

Біріктірілген сыныптарға арналған қазақ тілінен ашық сабақ


Солтүстік Қазақстан облысы
Айыртау ауданы
Өскен негізгі мектебі

Біріктірілген сыныптарға арналған ашық сабақ

Тақырыбы: «Мақсатты келер шақ»,
«Түсіндірмелі салалас
құрмалас сөйлем»
7-8 сынып

Өткізген: қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі

Акипова Сания Казезтаевна

2013-2014 оқу жылы

Тексердім: ___________________

Пәні: қазақ тілі Сынып: 7-8 сынып Мерзімі: _______________

Сабақтың тақырыбы: Мақсатты келер шақ
Түсіндірмелі салалас құрмалас
сөйлем
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:
7-сынып
8-сынып
|Етістіктің шақтары туралы оқушылардың |Салалас сөйлем,соның ішінде түсіндірмелі |
|түсінігін дамыту.Мақсатты келер шақтың |салалас сөйлем туралы,оның жасалу жолдары |
|түрлері туралы түсінік бере отырып, өзіне |туралы түсінік беру |
|тән ерекшеліктерін ұғындыру. | |

Дамытушылық:
|Етістік шақтарының мән-мағынасын түсініп |Оқушылардың есте сақтау қабілетін, |
|пайдалану жолдарын үйрену; байланыстырып |салыстыра отырып ажырату дағдыларын |
|сөйлеуге жаттықтыру; жаттығу жұмыстарын |дамыту, жинақылыққа, тез, ұтымды жауап |
|орындату арқылы етістіктің шақтары |беруге үйрету |
|туралы оқушылардың ойын дамыту; | |

Тәрбиелік:
|Оқушылардың іс-әрекет, мақсатқа жету |Сөйлемдер арқылы оқушыларды |
|әдіс-тәсілдерін таңдай білуге, өзін-өзі |адамгершілікке, инабаттылыққа, |
|бағалай білуге тәрбиелеу |ұлтжандылыққа тәрбиелеу |

Сабақтың түрі: жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: баяндау, сұрақ-жауап, талдау, эссе жазу, шығармашылық,
ғылыми зерттеу әдісі, миға шабуыл, INSERT
Сабақтың көрнекілігі: тірек-сызба, кітаптар, газет-журналдар, үлестірмелі
карточкалар INSERT парағы,
Пәнаралық байланыс: әдебиет,
Сабақтың барысы:
а) Ұйымдастыру кезеңі:
ә) Үй тапсырмасын пысықтау:
7-сыныпқа берілген жаттығуды бір-біріне алмастыра отырып, тексереді.
8-сыныпқа берілген сыныптас достары жайлы ойтолғауларын бір оқушы оқиды.
б) Жаңа сабақты түсіндіру:
|7-сынып |8-сынып |
|Шығармашылық жұмыс |Түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлем туралы|
|«Менің арманым» деген тақырыпта шағын эссе|түсінік беру |
|жазу |Жай сөйлемдердің алдыңғысы соңғысына нұсқап |
| |(түсіндіріп талап етіп), кейінгісі алдыңғы |
|Етістіктің мақсатты келер шағы жайында |сыңарының мазмұнын ашып, талдап-түсіндіріп |
|түсінік беру |тұратын салаластың түрі түсіндірмелі салалас|
|Мақсатты келер шақ қимылдың, іс-әрекеттің |құрмалас сөйлем деп аталады. |
|келешекте мақсат етіле орындалатынын |Түсіндірмелі салаластың жай сөйлемдері |
|білдіреді. |жалғаулықты шылаусыз, іргелесе байланысады. |
|Мақсатты келер шақ етістіктің түбіріне – |Бірінші жай сөйлемде көбінесе сілтеу |
|мақ, - мек, - пақ, - пек, - бақ, - бек |есімдіктері мен сілтеу мәнді сөздер (мынаны,|
|жұрнағы жалғанып, одан кейін жіктік |мынау, сол, сонша, соншалық, сондай) болады.|
|жалғауы қосылуы арқылы жасалады. Мысалы: |Түсіндірмелі салаластың аражігіне қос нүкте |
|Мен қала бар+мақ+пын. |не сызықша қойылады. Сызықша сонша, |
|Мақсатты келер шақтың болымсыз түрі – мақ,|соншалық, сондай деген баяндауышы бар |
|- мек, - пақ, - пек, - бақ, - бек және – |сөйлемде жиі кезедеседі. Мысалы: Жамандық |
|шы, - ші тұлғалы негізгі етістікке емес |жалын секілді: өзін де, өзгені де жалмай |
|деген көмекші етістіктің тіркесуі арқылы |береді. (Ж.Баласағұни) Сіздерге де айтарым |
|жасалады. Ондайда жіктік жалғауы емес |сол: сағат төртте осында келіңіздер. (Ә.Ә.) |
|деген көмекші етістігіне жалғанады. | |
|Мысалы: кел – мекші емеспін, бармақ емес -|Жаттығу жұмысы |
|сің |111-жаттығу |
| |Қос нүкте қойылған сөйлемдердің қайсысы |
|Жаттығу жұмысы |түсіндірмелі, қайсысы себеп-салдар салалас |
|Ғылыми зерттеу алаңы |екенін анықтаңдар. |
|ҚР Президенті Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан | |
|халқына «Қазақстан жолы – 2050: бір |Тақтада жұмыс |
|мақсат, бір мүдде, бір болашақ» атты |Төмендегі сөйлемге синтаксистік талдау |
|жолдау мәтінінен оқушылар келер шақта |жасап, сөйлемнің мағынасын ашып талдау. |
|немесе осы шақтарда тұрған сөйлемді теріп |[Қазақ тілі бүгінде ғылым мен білімнің, |
|жазып, |интернеттің тіліне айналғаны сонша], [қазақ |
|морфологиялық талдау жасату. |тілінде білім алатындар көбейіп келеді.] |
| |(Құрмалас сөйлем, салалас құрмалас сөйлем, |
|Бүгін мен дамыған отыз елдің қатарына кіру|түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлем) |
|жоспарымызды ұсынғым келеді. |А) Білім алатындар көбейіп келеді – |
|Бүгін – үстеу, дара, негізгі, мезгіл |жалғаулар арқылы, қиыса байланысқан, |
|үстеуі |предикаттық қатынастағы, күрделі, етістікті |
|Мен – есімдік, жіктеу есімдігі |сөз тіркесі. |
|Дамыған – сын есім, дара, негізгі, сапалық|Ә) қазақ тілінде білім алатындар – жалғаулар|
|Отыз – сан есім, дара, негізгі, есіптік |арқылы, меңгеріле байланысқан, анықтауыштық |
|сан есім |қатынастағы, күрделі, етістікті сөз тіркесі.|
|Елдің – зат есім, дара, негізгі, деректі, | |
|жалпы, түб: ел, -дің – ілік септігінің |В) қазақ тілі айналғаны сонша – орын тәртібі|
|жалғауы |арқылы, қиыса байланысқан, предикаттық |
|Қатарына – зат есім, дара, негізгі, жалпы,|қатынастағы, күрделі, етістікті сөз тіркесі.|
|дерексіз, түб: қатар, -ы –тәуелдік | |
|жалғауының ІІІ жағы, - на – барыс |Г) тіліне айналғаны – жалғаулар арқылы, |
|септігінң жалғауы |меңгеріле байланысқан, толықтауыштық |
|Кіру – етістік, дара, негізгі, болымды, |қатынастағы, дара, етістікті сөз тіркесі. |
|салт, осы шақ |Ғ)интернеттің тіліне – жалғаулар арқылы, |
|Жоспарымызды – зат есім, дара, негізгі, |матаса байланысқан, анықтауыштық |
|деректі, жалпы, түб: жоспар, -ымыз – |қатынастағы, дара, есімді сөз тіркесі. |
|тәуелдік жалғауының І жағы, - ды – табыс |Д) бүгінде айналғаны – жалғаулар арқылы, |
|септігінің жалғауы |жанаса байланысқан, пысықтауыштық |
|Ұсынғым келеді – етістік, күрделі, |қатынастағы, дара, етістікті сөз тіркесі. |
|негізгі, болымды, сабақты, түб: ұсынғым, | |
|кел, - е – көсемшенің жұрнағы, -ді–жіктік |Сабақты бекіту |
|жалғауының І жағы. |4. «Миға шабуыл» кезеңі |
| |1.Түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлем |
|Сабақты бекіту |дегеніміз не? |
|122-жаттығу |2.Түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлемнің |
|Берілген етістіктерден мақсатты келер шақ |жасалу жолы қандай? |
|жасап, әрқайсысына сөйлем құраңдар. (Әрбір|3.Қарсылықты салалас сөйлем дегеніміз не? |
|оқушы бір-бірден етістіктерді таңдайды) |4. Құрмалас сөйлемнің қандай түрлері бар? |
| | |
| |Сабақтың қорытындысы: |
|Сабақтың қорытындысы: |INSERT әдісі бойынша сабақты қорытындылау |
|Синку-эй әдісі бойынша «Біздің болашақ» |Білдім |
|сөзіне бір шумақ өлең жазу |Білгенмін |
|(Бұл тапсырма жұптасып орындалады) |Білгім келеді |
| | |
|Үйге тапсырма: | |
|123-жаттығу, 78 бет | |
|Өлеңді мәнерлеп оқып шығып, мақсатты келер| |
|шақта тұрған етістіктерді теріп жазыңдар. | |
| | |
|Бағалау | |
| | |
| |Үйге тапсырма: |
| |110-жаттығу, 118 бет |
| |Түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлемнің |
| |жасалу жолын анықтап, бір сөйлемге |
| |синтаксистік талдау жасау |
| | |
| |Бағалау |


Ұқсас жұмыстар
Шағын жинақты мектептің біріктірілген сыныптарында бір пәндік сабақтарды ұйымдастырудың әдіс – тәсілдері өзіндік жұмысын ұйымдастырудың маңызы және өткізу әдістемесі
Қазақ тілі
Өзін-өзі тану және физика пәндерінің біріктірілген инновациялық курсы
Оқо әкімшілік аумақтары мен тарихи ескерткіштері
Машинатану негіздері. тігін машинасының шығу тарихы
Негізгі буындағы информатика курсының мазмұны
Мектепте информатиканы оқытуда білім берудің мақсаты
Қол гранаттары
Инклюзивті білім берудің мақсаты
Құрақты қаламсап қабын тігу
Пәндер