Сызықтық функция 6-сынып

Сызықтық функция
Мақсаты: Білімділік . Сызықтық функция туралы түсініктеме беру және оның графигін жасауды үйрету, есептер шығаруды меңгерту
Дамытушылық . Оқушылардың «Математика» еліне ойша саяхат жасау арқылы, ақыл-ойын, ой-өрісін, шығармашылық қабілеттерін, сондай-ақ тіл байлығын және сөздік қорын дамыту. Танымдылыққа, ізденімпаздыққа баулу. Оқушылардың дәптерге көркем, таза жазуларын қалыптастыру.
Тәрбиелік : Оқушылардың өз ойын толық, дұрыс жеткізе білуге, тапқырлыққа, жылдамдыққа ептілікке тәрбиелеу. Достық қарым-қатынас, ұжымдық, іс-әрекет тәрбиесін беру.
Сабақтың түрі : Жаңа сабақ
Сабақтың типі : Жаңа білімді дамыту
Сабақтың әдіс-тәсілдері: Көрсету, түсіндіру, түсіндірмесін есептеу, сұрақ-жауап, ойын, көрнекілік.
y = kx + l (мұндағы x - тәуелсіз айнымалы, k мен l - нақты сандар) түріндегі формуламен берілетін фуннкцияны сызықтық функция деп атайды.
у = kx + l функциясының анықталу аймағы барлық нақты сандар жиыны.
Егер у = kx + l сызықтық функциясындағы l = 0 болса, онда у = kx түрінде жазылады. у = kx функциясы тура пропорционалдық деп аталады.
Егер у = kx + l формуласындағы k = 0 болса , у = 0x+l , онда у = l; у = l функциясы тұрақты функция деп аталады. у = l тұрақты функциясы сызықтық функцияның дербес жағдайы.
№1058
y=5x функциясы берілген:
- х-тің 2ге, -3 ке, 0-ге, -ге тең мәніне сәйкес у-тің мәнін;
- у-тің 0-ге, 10-ға, -20-ға, 12-ге тең мәніне сәйкес х-тің мәнін табыңдар
№1059
Сызықтық функция у=3х+2 формуласымен берілген:
- х-тің -1-ге, 4-ке, 0-ге, --ге тең мәніне сәйкес у-тің мәнін;
- у=тің 5-ке, -1-ге, 2-ге тең мәніне сәйкес х-тің мәнін табыңдар
№1060
Сызықтық функция у=2, 3х+4 формуласымен берілген, кестені толтырыңдар:
Сызықтық функцияның графигі
У = 1, 5x - 2 сызықтық функциясының графигін сызайық.
Ол үшін x пен y-тің сәйкес мәндерінің кестесін құрастыру керек.
Координаталық жазықтықта координаталары кестеде көрсетілген нүктелерді белгілейік.
Белгіленген нүктелерді қоссақ, түзу сызылады. Осы түзу
у = 1, 5x - 2
сызықтық функциясының графигі болады.
y = kx + l
функциясының графигі түзу сызық.
Жазықтықтағы екі нүкте арқылы бір ғана түзу жүргізілетіндіктен, түзуді жүргізу үшін, оның екі нүктесінің координаталарын білу жеткілікті.
Y = kx + l сызықтық функциясының графигі болатын тузу ординаталар (Оу) осін (0; l) нүктесінде, ал абциссалар (Ох) осін (
Сызықтық функцияның дербес жағдайлардағы графигі
l=0 және k 0 болғанда у=kx тура пропорционалдығының графигін қарастырайық.
у=kx функциясының формуласынндағы х =0 болғанда у =0. Сондықтан оның графигі координаталар басы арқылы өтеді.
у=kx (мұндағы k 0) функциясының графигі координаталар басы арқылы өтетін түзу.
у=kx тура пропорционалдығының графигін салу үшін ізделінді нүктелердің бірі ретінде О(0; 0) нүктесін алу керек.
Ізделінді екінші нүктенің координаталарын табу үшін x-тің нөлден өзгеше қандай да бір (мүмкін) мәнін қойып, оған сәйкес у- тін мәнін табу керек.
Мысалы, у=2х функциясы үшін, х=2 болғанда у=4. А(2; 4) нүктесін алу керек. Табылған О(0; 0) және А(2; 4) нүктелері арқылы жүргізілген түзу у=2х функциясының графигі.
у=kx функциясы графигінің координаталық жазықтықтағы орналасуы к коэфицентіне тәуелді. у=kx функциясында, егер х=1 болса у=k.
у=kx функциясының графигі -О(0; 0) және (1; к) нүктелері арқылы өтетін түзу.
Егер к 0 болса, у=kx функциясының графигі I және IIIкоординаталық ширектерде, ал k 0 болса, II және IV координаталық ширектерде орналасады.
у=kx функциясының графигі мен у=kx+l функциясының графигі k- ның бірдей мәнінде өзара параллель түзулер. х-тің кез келген мәні үшін у = kx+ l функциясының мәні у=kx функциясының мәнінен l-ге артық.
у = kx+l функциясындағы к=0 болса, функция у=l формуласы-мен жазылады. у=l формуласының графигі абциссалар осіне параллель, абциссасы 0; ординаталары l болатын түзу.
№1083
Мына формуламен берілген функцияның графигін салыңдар
1) у=х+1 3) у=-3х+2 5) у=5х-2
2) у=2х+5 4) у=6х-1 6) у=х-3
№1084
у=3х-4 сызықтық функцияның графигін салыңдар. Графиктің көмегімен мынаны анықтаңдар:
- х=2, -2, 3 мәніне у-тің қандай мәні сәйкес келеді?
- у=-1, 2, 5 мәндері х-тің қандай мәндеріне сәйкес?
Оқушыларды бағалау
Үй тапсырма №1085
Ататүрік атындағы № 17 мектеп - гимназиясы
Тақырыбы:
Математика пән мұғалімі: Атаева Н
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz