7-сынып Алгебра оқулығындағы кейбір күрделі есептердің талдауы мен шешу әдістері

7 - сыныптың «Алгебра » оқулығындағы кейбір күрделі есептерді талдаулар

Тусиббекова Алтынай

№ 64 Ж. Аймауытов атындағы мектеп-гимназияның математика пәнінің мұғалімі

Біраз жылғы педагогикалық іс-тәжірибемізді және әдістемелік жұмыстарымызды саралап талдаулар оқушылардың оқулықтағы кейбір есептерді шығаруда көптеген қиыншылықтарға ұшырайтыны белгілі болды. Бұл қиыншылықтарға сыныптардағы оқушылардың білім деңгейлерінің де әртүрлілігі себепкер болады. Сондықтан, оқушылардың қиын есептерді шығара білуін жеңілдету мақсатында, олардың шешу жолдарын қарастырып жүйелеуді алдымызға мақсат етіп қойдық.

Төменде 7-сынып оқулығынан алынған кейбір есептердің шығару жолдары қарастырылған.

1-мысал. Үштаңбалы сандар айырымы 𝐚 𝐛 𝐜 ¯ \overline{\mathbf{abc}} - 𝐜 𝐛 𝐚 ¯ \overline{\mathbf{cba}} , a>c болғанда 99-ға бөлінетінін көрсетіңдер.

Шешуі:

a b c ¯ \overline{abc} - c b a ¯ \overline{cba} = a 100 + b 10 + c ( c 100 + b 10 + a ) = 100 a 100 c + 10 b 10 b + + c a = 99 ( a c ) ; a \bullet 100 + b \bullet 10 + c - (c \bullet 100 + b \bullet 10 + a) = 100a - 100c + 10b - 10b + + \ c - a = 99(a - c) \ ;

Егер a , c N ж ә н е a > c б о л с а , 99 ( a c ) ө р н е г і 99 a, c \in N\ және\ a > c\ \ болса, \ \ 99(a - c) \ өрнегі\ 99 -ға еселі болады, яғни 99-ға бөлінеді.

№ 177 есеп. Тізбектес үш натурал санның көбейтіндісіне ондағы ортаңғы көбейткішті қосқанда, осы ортаңғы санның кубы шығатынын көрсетіңдер.

Шешуі:

Тізбектес үш санды жазайық: n 1 , n , n + 1 , м ұ н д а ғ ы n N , n - 1, \ \ n, \ \ n + 1\, \ \ мұндағы\ n \in N, енді осы тізбектес үш санның көбейтіндісін анықтайық:

( n 1 ) n ( n + 1 ) = n ( n 1 ) ( n + 1 ) = n ( n 2 1 ) (n - 1) n(\ n + 1) = n(n - 1) (n + 1) = n(n^{2} - 1) болатыны белгілі.

Тізбектес үш натурал сандардың көбейтіндісіне ортаңғы көбейткішті қосайық, сонда:

n ( n 2 1 ) + n = n ( n 2 1 + 1 ) = n n 2 = n 3 n\left( n^{2} - 1 \right) + n = n\left( n^{2} - 1 + 1 \right) = n \bullet n^{2} = n^{3}

Сонымен есептің шешімі дәлелденді. Алынған қорытындыны келесі мысалдармен тексерейік:

  1. 1•2•3+2=231 \bullet 2 \bullet 3 + 2 = 2^{3}
  2. 7•8•9+8=8•(63+1) =8•82=837 \bullet 8 \bullet 9 + 8 = 8 \bullet (63 + 1) = 8 \bullet 8^{2} = 8^{3}
  3. 15•16•17+16=16•(15•17+1) =16•162=16315 \bullet 16 \bullet 17 + 16 = 16 \bullet (15 \bullet 17 + 1) = 16 \bullet 16^{2} = 16^{3}т. с. с.

Берілген есептің шешімін арифметикалық есептеулерді жеңілдетуге қолдануға болады.

№ 176 есеп. 4-тің тізбектес үш натурал көрсеткішті дәрежелерінің қосындысы 84-ке бөлінетінін дәлелдеңдер.

Шешуі:

Тізбектес үш натурал санды жазайық: n , n + 1 , n + 2 , n, \ \ n + 1, \ \ n + 2\, \ \ содан соң 4-тің тізбектес үш натурал көрсеткішті дәрежелерінің қосындысын түзіп, түрлендірейік:

𝟒 𝐧 + 𝟒 𝐧 + 𝟏 + 𝟒 𝐧 + 𝟐 = 𝟒 𝐧 + 𝟒 𝐧 𝟒 + 𝟒 𝐧 𝟒 𝟐 = 𝟒 𝐧 ( 𝟏 + 𝟒 + 𝟏𝟔 ) = 𝟐𝟏 𝟒 𝐧 \mathbf{4}^{\mathbf{n}}\mathbf{+}\mathbf{4}^{\mathbf{n + 1}}\mathbf{+}\mathbf{4}^{\mathbf{n + 2}}\mathbf{=}\mathbf{4}^{\mathbf{n}}\mathbf{+}\mathbf{4}^{\mathbf{n}}\mathbf{\bullet 4 +}\mathbf{4}^{\mathbf{n}}\mathbf{\bullet}\mathbf{4}^{\mathbf{2}}\mathbf{=}\mathbf{4}^{\mathbf{n}}\left( \mathbf{1 + 4 + 16} \right) \mathbf{= 21 \bullet}\mathbf{4}^{\mathbf{n}} ;

Алынған өрнек кез келген n N n \in N болғанда 84-ке еселі болатындығы, яғни 84-ке қалдықсыз бөлінетіндігі көрінеді.

Мысалы: n = 1 n = 1 болса, онда 21 4 1 = 84 21 \bullet 4^{1} = 84

n = 2 n = 2 болса, онда 21 4 2 = 84 4 = 336 21 \bullet 4^{2} = 84 \bullet 4 = 336

n = 3 n = 3 болса, онда 21 4 3 = 84 4 2 = 84 16 = 1344 21 \bullet 4^{3} = 84 \bullet 4^{2} = 84 \bullet 16 = 1344 т. с. с.

№179 Бөлшекті қысқартыңдар.

Шешуі : ( 𝟒 𝐧 + 𝟒 𝐧 𝟏 ) 𝟐 𝟒 𝟐 𝐧 𝟐 = ( 𝟒 𝐧 + 𝟒 𝐧 𝟒 𝟏 ) 𝟐 𝟒 𝟐 𝐧 𝟒 𝟐 = 𝟒 𝟐 𝐧 ( 𝟏 + 𝟏 𝟒 ) 𝟐 𝟒 𝟐 𝐧 𝟏 𝟒 𝟐 = 𝟐𝟓 𝟏𝟔 𝟏 𝟏𝟔 = 𝟐𝟓 \frac{{\mathbf{(4}^{\mathbf{n}}\mathbf{+}\mathbf{4}^{\mathbf{n - 1}}\mathbf{) }}^{\mathbf{2}}}{\mathbf{4}^{\mathbf{2n - 2}}}\mathbf{=}\frac{{\mathbf{(4}^{\mathbf{n}}\mathbf{+}\mathbf{4}^{\mathbf{n}}\mathbf{\bullet}\mathbf{4}^{\mathbf{- 1}}\mathbf{) }}^{\mathbf{2}}}{\mathbf{4}^{\mathbf{2n}}\mathbf{\bullet}\mathbf{4}^{\mathbf{- 2}}}\mathbf{=}\frac{{\mathbf{4}^{\mathbf{2n}}\left( \mathbf{1}\mathbf{+}\frac{\mathbf{1}}{\mathbf{4}} \right) }^{\mathbf{2}}}{\mathbf{4}^{\mathbf{2n}}\mathbf{\bullet}\frac{\mathbf{1}}{\mathbf{4}^{\mathbf{2\mathbf{=}\frac{\frac{\mathbf{25}}{\mathbf{16}}}{\frac{\mathbf{1}}{\mathbf{16}}}\mathbf{= 25}

Жауабы: 25

Біз осы бағыттағы жұмыстарымызды өрістетеміз деген ойдамыз.

Пайдаланылған әдебиет:

Ә. Н. Шыныбеков. Алгебра. Алматы «Атамұра», 2007 ж


Ұқсас жұмыстар
Жоғары сынып оқушыларына арналған күрделі математикалық есептер мен шешу әдістері
Геометриялық логикалық есептердің жүйесі және шешу жолдары
10-сынып: Алгебра және анализ бастамалары - тригонометриялық қосынды мен айырымды көбейтіндіге түрлендіру, күрделі функцияның туындысы және теңдеулерді функциялық әдіспен шешу бойынша сабақ жоспары
3-сынып математикасы: Құрылымы күрделі теңдеулерді шешу - ашық сабақ
Иррационал теңдеулер мен олардың жүйелерін шешу әдістері
8-сынып алгебра: Теңсіздіктерді интервалдар әдісімен шешу - сабақ жоспары
8-сынып алгебра: квадрат теңдеулерді формулалармен шешу - ашық сабақ жоспары
8-сыныптағы алгебра сабағы: рационал теңдеулерді шешу
11-сынып математикасы: теңдеулерді шешу әдістері мен салдар-теңдеу ұғымын енгізу
Мектеп математикасында пәнаралық есептердің рөлі мен талаптары
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz