Сабақ жоспары :: Өзін-өзі тану
Файл қосу
Балабақшалардағы жүзу сабағына арналған бағдарлама
«Павлодар облысының білім басқармасы»
[pic]
[pic]
Павлодар 2009 жылы.
Балабақшалардағы жүзу сабағына арналған бағдарлама
Құрастырған : Айгужинова Гүлмира Зейноллақызы
суда жүзу нұсқаушысы
Осы бағдарлама: Суда жүзу, шомылу, ойындар ойнау, таза ауада
серуендеу, жаттығулар жасау және сауықтыру шараларын жүзеге асыру –
балалар денесін шынықтырудың ең пайдалы түрі болып табылады.
Жоғарыда көрсетілген шаралар түрлері балалардың денсаулығын күшейтіп,
жүйкелерін нығайтады. Суда жүзгенде баланың барлық мүшелері қозғалып,
ол өте жақсы әсер алады.
Мазмұны:
1. Мазмұны
............................................................................
...........................3 бет
2. Мектепке дейнгі білім беру мекемелеріндегі суда жүзу сабақтарында
балалардың белсенді қозғалыс деңгейін арттыру және денеге күш түсуін
мөлшерлеу.
..........................................................................
............................... 4 бет.
3.Суда жүзу баланың дене құрылысының жетіліуін, шынығуын және әрдайым
денсаулығының жақсаруын қалыптастырады.
............................................... 4 бет
4.Дем алу мүшелерінің өз ерекшеліктері
бар....................................................4 бет
5.Баланың жүру –
қозғалуы....................................................................
............ 4 бет
6.Өмірде жүзе білу қажет
............................................................................
........5 бет
7.Мектепке дейінгі балаларды жүзуге үйретудегі ең негізгі
мақсат...............5 бет
8.Мектепке дейнгі балаларды жүзуге
үйрету....................................................5 бет
9. Суда жүзуге үйретудің әдістері мен
ұйымдастырылуы.............................6 бет
10.Жүзуге үйрету
әдістері....................................................................
................6 бет
11. Жүзу әдістері. 64 сағат - бір жылға арналған
............................................7 бет
12. Кроль
кеудемен....................................................................
.......................... 7 бет
13.Дененің орналасу жағдайы
............................................................................
7 бет
14. Қолдардың
қозғалысы...................................................................
................ 8 бет
15. Аяқ пен қол қозғалыстарының
сәйкестігі................................................... 8бет
16. Демалу
............................................................................
............................... 9 бет
17. Кроль
арқамен.....................................................................
...........................9 бет
18. Суға бейімдеу
............................................................................
....................9 бет
19. Аяқтардың қозғалысы
............................................................................
.... 10 бет
20. Қол мен аяқ қозғалысының сәйкестігі
.......................................................10бет
21. Қолдардың
қозғалысы...................................................................
.............. 10 бет
22.
Демалу......................................................................
......................................11 бет
23. Қойылған талаптар
............................................................................
...........11 бет
24. Мектапеке дейінгі ересек топтарына арналған
жаттығулар......................11 бет
25. Суға үйренуге арналған жаттығулар және оның ерекшеліктерімен танысу.
............................................................................
.......................................................11 бет
26. Суға кіруге және дем шығаруға арналған
жаттығулар.......................... ...12 бет
27. Көзге арналған
жаттығу.....................................................................
...........12 бет
28. Суда сырғуды үйретуге арналған
жаттығулар.......................................... 12 бет
29.Аяқпен қозғалуға арналған жаттығулар
.....................................................13 бет
30. Қолмен қимылдар жасауға арналған
жаттығулар......................................13 бет
31. Қойылған
талаптар....................................................................
................. ..13бет
32. Су ішіндегі ойындар
............................................................................
...14 -15 бет.
33.Суреттер
............................................................................
...................16,17,18 бет.
34.Пайдаланылған
әдебиеттер..................................................................
.......19 бет
Мектепке дейнгі білім беру мекемелеріндегі суда жүзу сабақтарында
балалардың белсенді қозғалыс деңгейін арттыру және денеге күш түсуін
мөлшерлеу.
Суда жүзу баланың дене құрылысының жетіліуін, шынығуын және әрдайым
денсаулығының жақсаруын қалыптастырады. Суда шомылу, жүзу, су ішіндегі
ойындар - жаттығулардың ең бір пайдалы түрі болып есептеледі. Бұл
жаттығулар – балалардың денсаулығының шыңдалуына және жүйке тамырының
нығаюына көп көмегін тигізеді.
4-6 жастағы жан – жағын дұрыс пайымдай алатын бала, жүзу қозғалыстарын
қолдарының, аяқтарының, денесінің бұлшық еттерінің көмегімен істей алады.
Жүзу кезіндегі қозғалыстар өздерінің қарапайымдылығымен, қозғалыс күшінің
жылдамдығымен, пәрменімен сипатталады. Жүзу қозғалыстарының айналымында
бұлшық еттерге күш салу мен босаңдату кезкпен алмасып отырылады. Сондықтан,
баланың бұлшық еттерінің ыңғайлы жағдайда болғаны жөн. Аз уақыттағы бұлшық
етке түсірілген күш, босаңсу және демалу кезеңдерімен алмасып отырады, бала
ағзасын шаршатпайды және біршама уақытқа дейін денеге түскен күшке төзе
алатын жағдайда болады.
Балалардың жүрек тамырларының жүйесі жаңа өсіп келе жатқан ағзаның
сұраныстарына өте жақсы бейімделген. Үлкен адамға қарағанда, бала қанының
көлемі көбірек, бірақ тамыр бойымен қозғалуы баяуырақ және қан айналымының
жылдамдығы тезірек және кең жүректен қан қиындықсыз айналады. Баланың көп
қимылдауы, қанның жүрекке, қарай айналуын да жеңілдетеді. Бірақ бала жүрегі
күш түсіргілген кезде ілезде шаршауы мүмкін. Сондықтан, бала ағзасы жиі дем
алып отыруы қажет. Жүрек тамырының бұл жағдайын, балаға жаттығулардың түрін
таңдаған кезде байқау қажет.
Дем алу мүшелерінің өз ерекшеліктері бар: дем алу жолдарының тарлығы,
мұрын жолдарының нәзіктігі мен тез жарақаттануы. Бұл дем алу мүшелеріне
инфекцияның кіруіне, дем алу мүшелерінің қабынуына, қозуына әкеп соқтырады.
Әрдайым жүзумен айналысатын адамдарда дем алу мүшелерінің жақсы
дамығандығын байқауға болады. Олардың қозғалысы мен дем алуында сәйкестік
бірдей дамиды. Жүзу кезеңдерінде адам таза, шаңсыз, дымқыл ауамен дем
алады. Жүзу кезінде ішке дем тарту кезіндегі дем алу мүшелеріне қосымша
күш түседі. Сонымен қатар, судың қарсылығын доғару үшін, дем шығару кезінде
де күш қажет болып тұрады. Дем алу мүшелерінің осылай жұмыс істеуі
әсерінен, кеуде торшаларының қозғалысы дамып, жақсарады. Өкпенің өмірлік
дем алу көлемі артады. Баланың жүйелі түрде суда болуы және жүзуі, дем алу
мүшелерінің дұрыс дамуын қалыптастырады.
Баланың жүру қозғалу мүшелері қалыптасу кезеңінде болады. Сондықтан баланың
омыртқасы әлі қатаймаған, жұмсақ, буыны әлі қатпаған, жатқан кезде түзу
қалыпта болады. Осындай бейімділіктің арқасында бала омыртқасы қажетсіз
қисықтыққа ұшырауы мүнкін. Сол себепті жүзу баланың денесін нығайту үшін
және кей жағдайда түзету үшін қолданылатын құрал ретінде есептелінеді.
Мектепке дейінгі балалардың жамбасы толық жетілмеген, тек шеміршегі қатая
бастайды. Сондықтан баланың төменгі мүшелеріне тым күш түсіруге болмайды.
Әсіресе 40 – 50 см биіктіктан суға секіруге болмайды. Жүзу кезеңіндегі
аяқтардың ешқандай тіреусіз жұмыс істеуінің арқасыңда, баланың табандарының
дұрыс қалыптасуына көп көмегін тигізеді, майтабан ауыруына шалдығудан
сақтандырады. Жүзу кезеңдерінде балалардың дене бітімін дұрыс
қалыптастыруға, жақсартуға қажетті, ұйысу, ырғалу қозғалыстарының бәрі
дамиды. 6 жасқа дейінгі баланың жүйке жүйесінде қозу кезеңі, балалық
кезеңіне қарағанда әсерлілеу, сондықтан мектепке дейінгі бала өте
қозғалғыш, зейіні тұрақсыз болып келеді. Мектепке дейінгі балалар еліктегіш
болады. Сондықтан бұл балаларды жүзуге үйрету кезеңдерінде, жүзу қимылдарын
көзбе-көз көрсетіп, үйрету қажет.
Баланың дене бітімін дұрыс жетілдіру, оның ағзасын шынықтырудан
басталады. Шынықтырудың ең әсерлі құралы - ауа, күннің көзі және су. Оның
ішінде ең әсерлісі- сумен шынықтыру қажетті температурадағы суды
қолданудағы әдістерді қолдану. Оны күш пен уақыт шамасына қарай оңай
саралауға болады. Олар- сүртіну, сумен құйыну және шомылу, жүзу тиімді
болады. Себебі судың, ауаның және күн көзінің балаға әсер етуі, қозғалыспен
жалғастырылады. Жүйелі түрде суда жүзіп, шомылған адам баласының дене
құрылымы су температурасының әр түрлі өзгерістеріне тез үйренеді. Адам
баласы төменгі температурадағы ортада да ұзақ мерзімде бола алады. Тері мен
дененің температурасы суда аз төмендейді де, щомылудан кейін тез қайта
қалпына келеді. Суыққа қарсы тұру бейімділігі қалыптасады.
Өмірде жүзе білу қажет
Жүзе білу денсаулықты күшейту үшін және дене бітімін дұрыс қалыптастыру
үшін ғана қажет емес. Жүзе білу дағдысы адам баласына әр түрлі жағдайларда
да қажет. Сондықтан мектепке дейінге әр баланы жүзуге үйретудің терең
мағынасы бар. Егер әр баланы жас кезінен суда еркін ұстануына және бір
кішкене қашықтыққа жүзуге үйрете алсақ, мүмкін көптеген бала өмірін
бақытсыз жағдайлардан сақтап қалар едік. Жүзуге үйретудің орасан зор
тәрбиелік мәні бар. Жүзуге үйрету кезңдерінде баланың батылдылық, тапқырлық
шешімділік сияқты қабілет – қасиеттері қалыптасады. Жан жағын пайымдаушылық
қасиеттерімен қатар, ұжымдағы төзімділік пен бір – біріне көмек көрсету
қабілеті пайда болады.
Мектепке дейінгі балалрды жүзуге үйретудегі ең негізгі мақсат: олардың ден
саулығын күшейту, шынықтыру, дене бітімін дұрыс қалыптастыру. Үйретудің ең
бастапқы мақсаты, ол – балалардың үйреншікті емес ортаға үйренуі, суға бой
үйретуі және суды сүйіспеншілікпен қолдануға машықтандыру.
Мектепке дейнгі балаларды жүзуге үйрету.
Педагогиканың негізгі дидактикалық талаптарына сүйене отырып, оның
тәрбиелік және дамытушылық мәні болуы қажет. Ойын әдістері баланың жүзуге
деген қызығушылығын оятып, біртүрлі жаттығуларды бірнеше рет қайталап
қолдануға мүмкіндік береді.
Жүзуге үйретудің әдістері мен ұйымдастырылуы.
Бала бақшаларда жүзуге үйретуді, жүзу нұсқаушысы немесе, қосымша
даярлықтан өткен тәрбишілер жүргізе алады. Олар өздері жүзе білулері қажет,
және жүзу әдістерінің бірнеше түрлерін білулері керек. Олар суға батқанды
құтқару әдістерін біліп, бақытсыз жағдайға ұшырамау шараларын білуі қажет.
Осы тәрбиешілерге тағыда көмекшілермен қатар, арнайы медициналық бике болу
қажет, немесе кей балабақшаларда арнайы суда жүзу нұсқаушысы болады да,
оған көмекшілер тағайындалып, бала бақшаның медбикесі көмектеседі. Бала
бақша дәрігері әрдайым жүзуге үйренетін орынның санитарлық жағдайын
қадағалап, жүйелі түрде жүзуге қатысушы әр баланың денсаулығын тексеріп
отырады. Балаларды шомылуға және жүзуге үйретуге тек қана дәрігердің
рұқсатымен жібереді.
Жүзу кезінде қолданылатын барлық құралдар- резина, доптар, шеңберлер,
батпайтын ойыншықтар, жүзуге арналған тақтайлар, арқан жіптер т.б- алдын
–ала даярланып тұруы қажет.
Бала бақшада жүзуге үйрету сабақ түрінде өтеді. Бүкіл сабақ бойында
баланың дене бітімінің дұрыс дамуына жанды- жақты көңіл бөлінеді. Әр
сабақтан мынадай жүзуге үйренудің міндеттері қойылады: топты ұйымдастыру,
жаңа жаттығуларымен таныстыру, суда үйренудің арнайы жаттығулары, жүзу
әдістері, ойнау, жинақты түрде сабақты аяқтау.
Сабақ балаларды қатарға тұрғызудан басталады. Сосын судың жиегінде жаңа
болатын жүзуге үйрететін қозғалыстармен, жаттығулармен және ойындармен
танысады. Суға кірген соң, олар суда жүзудің әдістерін үйреніп, ойнап,
әртүрлі жаттығуларды орындайды. Сабақтың соңында балалар баяу ойындар
ойнап, өз бетінше жүзеді.
Жүзуге үйрету әдістері.
Мектепке дейінгі балаларды жүзуге үйрету кезеңдерінде жүзудің кроль әдісін
қоланаған тиімді. Оның ішінде кроль арқамен, қроль кеудемен және кроль қол
шығарусыз. Жүзудің бұл әдісі өте қарапайым және табиғи болып келеді.
Себебі, аяқ- қолдың қозғалыстары әр түрлі қозғалыста болсада, адам
баласының еңбектеу, жорғалау, жүру түрлеріне сәйкес келеді. Ең маңыздысы,
кроль әдісімен жүзіп үйренген бала, жүзудің басқа әдістеріне ешқандай
қиындықсыз бейімделеді. Кроль әдісмен жүзу, дұрыс және ырғақты дем алуды
өндіреді деп есептеледі. Бұл әдіспен жүзу сәйкес келеді де, басқа әдістерді
үйренуге де жеңілірек болады. Кроль әдісімен жүзудің табиғилығы мен
қарапайымдылығы соншалық, үйретілген дағдының басқа тәсілдерді үйрену
кезінде, балаға ешқандай бөгеті болмайды. Сондықтан бірінші кезеңдегі кроль
әдісі баланың жанды-жақты жүзу әдетін даярлайды. Осы әдіспен үйренген дағды
мен икемділік жүзудің басқа әдістерін де тез үйренуге бейімдейді.
Жүзу әдістері. 64 сағат Ересек топтарға аналған
|№ |Тақырып |Сағат |Талаптар |Жаттығулар |
| | | | | |
|І |Кроль кеудемен |10 | | |
| | | |Кеудемен жүзу |Қолды жоғары, |
| | | |әдісінде, жүзушінің |төмең жан-жағына |
|1 |Дененің орналасу |2 сағат |денесі су бетінде |көтеріп, төмен |
| |жағдайы: | |көлденең түрде жатады,|жіберіп жүру. |
| | | |беті суға түсіріледі. |Жалпы шынықтыру |
| | | |Дем алу үшін жүзгенде |жаттығуларын |
| | | |басын бұрып отырады |орындау. |
| | | |Еркін түзетілген |1.Тақтайшаны |
| | | |аяқтар кезекпен, |(допты, шеңберді) |
| | | |ешқандай күшсіз жоғары|бас жағына, |
| | | |қарай және жоғарыдан |кеудесіне, беліне |
|2 |Аяқтардың қозғалысы. |2 сағат |төмен қарай және |ұстай отыра |
| | | |жоғарыдан төмен қарай |арқамен суда |
| | | |қозғалғанда аяқтар |сырғып, аяқпен |
| | | |түзуленеді, жоғарыдан |дұрыс жүзу |
| | | |төмен қарай |қимылдарын жасау. |
| | | |қозғалғанда тізе ептеп|2.Аяқпен жүзу |
| | | |, бүгіледі. Аяқтардың |кезінде жасалатын |
| | | |пәрмендеу ені- 35 см. |қозғалыстарды |
| | | |болады. Аяқтардың |жасай отыра |
| | | |дұрыс жұмыс істеуінде |кеудемен, арқамен |
| | | |су бетінде тек қана |суда сырғу. |
| | | |өкше көрінеді, аяқтар | |
| | | |қозғалыстары су | |
| | | |бетінде біріңғай | |
| | | |көпірген із ғана | |
| | | |қалдырады. | |
| | | |Кроль әдісімен жүзу |1.Суда тұрып |
| | | |кезеңдерінде негізгі |(судың тереңдігі |
| | | |қозғалу күшін қолдар |кеудеге дейін) |
| | | |қалыптастырады. Бұл |қолдың кезектескен|
| | | |қолдың қозғалысын |қимылдарымен кроль|
| | | |қарастырсақ, берілген |әдісімен жүзуді |
| | | |жағдайда қол алға |келтіру. |
|3 |Қолдардың қозғалысы. |2 сағат |қарай тартылған. Бұл | |
| | | |жағдайдан алға |2.Кроль әдісімен |
| | | |тартылған қол еркін |жүзуде қолдың |
| | | |төмен түсіріледі, |қозғалысының толық|
| | | |шынтақта ептеп |циклін орындау. |
| | | |бүгіледі де, суды | |
| | | |еседі. Есудің орта | |
| | | |кезеңінде қолдың | |
| | | |қозғалысы бірте-бірте | |
| | | |үдей түседі. Есу | |
| | | |жамбасқа қолдың | |
| | | |қатарласуы кезінде | |
| | | |аяқталады. Есу кезінде| |
| | | |қолдың саусақтары | |
| | | |қосылып, ептеп | |
| | | |бүгіледі, сонда қолмен| |
| | | |суды жылжыту оңайлау | |
| | | |болады. Сол сияқты | |
| | | |екінші қол да жұмыс | |
| | | |істейді. Қолдар | |
| | | |кезекпен біресе суды | |
| | | |еседі, біресе ауаны | |
| | | |қиып отырады. Есуші | |
| | | |қол суға кіргізіле | |
| | | |бастайды. | |
| | | | Кроль кеудемен |1.Су бетінде |
| | | |жиірек кезінде, аяқ |кеудемен, арқамен |
| | | |қолға қарағанда жиірек|сырғу. |
|4 |Аяқ пен қол |2 сағат |жұмыс істейді. Бір |Тақтайшаларды |
| |қозғалыстарының | |уақытта қол екі |қолмен ұстай отыра|
| |сәйкестігі. | |ескенде, аяқ төменнен |аяқпен дұрыс |
| | | |жоғары қарай және |қимылдар жасау. |
| | | |жоғарыдан төмен қарай | |
| | | |бірінен кейін бірі | |
| | | |бірнеше қозғалыс | |
| | | |жасайды. | |
| | | |Кроль кеудемен |1.Ауызды ашпай, |
| | | |жүзуінде, ішке дем |алақандағы бір |
| | | |тартып отыру үшін ауыз|парақ қағазды |
| | | |судың бетінде |үрлеп түсіру. |
| | | |болатындай қылып, | |
| | | |басты бұрып отыру |2.Ерінді суға |
| | | |қажет. Ішке дем тарту |кіргізіп, дем |
|5 |Демалу |2 сағат |ауыз арқылы орындалып,|шығару. |
| | | |содан соң, бас | |
| | | |қайтадан сол қалпына | |
| | | |келіп отырады. Ішпен | |
| | | |шыққан дем суға кетіп | |
| | | |отырады. Іштен дем | |
| | | |шығару толық, | |
| | | |бір-қалыпты болу | |
| | | |қажет, және бір | |
| | | |уақытта ауыз бен | |
| | | |мұрыннан шығып отыруы | |
| | | |қажет. | |
| |Қойылған талаптар |Отыру, суға иекке дейін түсу, одан соң мұрынға |
| | |дейін,содан кейін баспен сүңгу. |
| | |2. Суға отыру судың түбінен шығуға аяқпен талпыну, |
| | |судан секіріп шығу. |
| | |3. Арқамен алға жылжу, қолмен суда жүзу. |
| | |4. Алақандағы бір жапырақ қағазды ауызды ашпай |
| | |үрлеу. |
| | |5. Иекке дейін суға түсүу және демалу. |
| | |6. Суға көзге дейін сүңгу, демді ішке алу. |
|ІІ |Кроль арқамен. |10 сағат | | |
| | | | |1.Бассейннің |
| | | |Жүзушінің денесі |қабырғасынан екі |
|1 |Суға бейімдеу |2 сағат |суда көлденеңнен |аяқпен итеріп, |
| | | |жатуы қажет. Басы |судың бетінде |
| | | |суға еркін |сырғу, аяқ-қол |
| | | |түсірілген (бірақ |қосылып тартылған.|
| | | |шалқайтылмайды), |2.Жұптасып қол |
| | | |беті жоғары қараған.|ұстасып, |
| | | | |бір-біріне қарау. |
| | | | |Бір бала суға |
| | | | |жатады, екіншісі |
| | | | |арқасымен алға |
| | | | |жүріп суда жатқан |
| | | | |болып сүйрейді. |
| | | | | |
| | | |Аяқтардың дұрыс |1. Бассейн |
| | | |жұмыс істеуі |қабырғасыннан |
|2 |Аяқтардың қозғалысы |2 сағат |кезінде, тек |ұстап кеудеге, |
| | | |бармақтардың басы |сосын арқаға |
| | | |ғана көрінеді және |жатып, аяқпен әр |
| | | |біріңғай көпіріктің |түрлі қимылдар |
| | | |ізі ғана қалып |жасау. |
| | | |отырады. | |
| | | |Арқамен кроль |1.Суда жұптасып, |
|3 |Қол мен аяқ | |жүзуінде аяқ қолға |қол ұстасып отырып|
| |қозғалысының | |қарағанда жиірек |бір-бірене қарау. |
| |сәйкеетігі. |2 сағат |істейді. Оң қолмен |2.Су астынан 2-3 |
| | | |сол қолдың екі |затты алып шығу. |
| | | |есуіне, аяқтың | |
| | | |бірнеше есуі сәйкес | |
| | | |келіп отырады. | |
| | | |Арқада жатқан кезде |1.Құрғақ жерде |
|4 |Қолдардың қозғалысы. |2 сағат |қол бастан асыра |кездескен қол |
| | | |созылады. Есудің бас|қимылдарымен |
| | | |кезінде қолын |кеудемен кроль |
| | | |бұрыңқырап төмен |әдісін қолдана |
| | | |түсереді. Есу |отырып жүзуді |
| | | |жамбасқа дейін |келтіру |
| | | |орындалады. Содан | |
| | | |соң, қолды судан | |
| | | |шығарып, жоғары | |
| | | |басқа қарай ауаны | |
| | | |қиын өтеді де, | |
| | | |бастапқы қалыпқа | |
| | | |келтіріп, суға | |
| | | |түсіреді. Бір қолмен| |
| | | |есу қозғалысы | |
| | | |орындалған кезде, | |
| | | |екінші қолмен, | |
| | | |екінші қол ауаны қия| |
| | | |өтіп, алғашқы | |
| | | |қалпына келіп | |
| | | |отырылады. | |
| | | |Демалу су бетінде |Бассейннің |
| | | |орындалады да, |қобырғасынан |
| | | |қолдардың |қолмен ұстап, |
| | | |қозғалысымен |демді ішке алып, |
| | | |сәйкестендіріледі. |суға кіріп дем |
|5 |Демалу. |2 сағат |Ішке дем тарту бір |шығару. |
| | | |қолмен есудің бас |Қабырғадан қолмен |
| | | |кезінде орындалады, |ұстап, көлденең |
| | | |мысалы оң қомен. |суда жатып демді |
| | | |Ішке дем тарту, |ішке алу, суға |
| | | |ауызбен орындалады. |кіріп демді |
| | | |Іштен дем шығару, |шығару. |
| | | |ауызбен мұрын арқылы| |
| | | |орындалады | |
| |Қойылған талаптар |1. Бассейнде жүру, бассейннің түбіндегі |
| | |ойыншықтарды қарау. |
| | |2. Судың астында жатқан ойыншықтарды әкелу. |
| | |3. Бір- бірінің қолынан ұстау, шөгелеу және бір |
| | |біріне қарау. |
| | |4. Судың астынан бір-екі затты жинау. |
| | |5. Суға еркін жату, аяқ-қолды созып, суға басты |
| | |қойып қимылсыз суда жату. |
| | |6. Суда арқамен жату және жеңілденіп жату. |
| |Мектапеке дейінгі ересек топтарына |
|ІІІ|арналған жаттығулар. |
| | | |1.Жартылай суға |1.Белгіленген |
| | | |отыру, ең әуелі |жерге дейін |
| | | |иекке дейін, сосын |жағадан суға |
|1. |Суға үйренуге арналған |9 сағат |мұрынға, сосын |жүгіріп кіру. |
| |жаттығулар және оның | |баспен суға |2.Суда жұптасып |
| |ерекшеліктерімен танысу.| |кіру.(2сағат) |жүгіру. |
| | | |2.Су түбінде қолмен |3.Суға жүгіріп |
| | | |алға, артқа жүру. |кіріп, суға |
| | | |(2 сағат) |етбетімен құлау. |
| | | |3.Суға жартылай |4.Су бетінде |
| | | |отырып, аяқпен |қолмен түрлі |
| | | |түбіне серпілтіп |қимылдар жасау. |
| | | |жеткізе, жоғары |(теңіз толқынары).|
| | | |қарай секіру. | |
| | | |(2 сағат) | |
| | | |4.Бетке су | |
| | | |шашырату.(1 сағат) | |
| | | |5.Есу қимылдарын | |
| | | |қолмен атқара отыра | |
| | | |алға қарай артпен | |
| | | |жүру. (2сағат) | |
| | | | |1.Жолдосының |
| | | |1.Көздің деңгейіне |қолынан ұстап, |
| | | |дейін суға кіріп, |демді ішке алып, |
|2. |Суға кіруге және дем |8 сағат |дем шығару. (4 |отыру, суға кіру |
| |шығаруға арналған | |сағат) |және дем шығару |
| |жаттығулар. | |2.Қолды бос ұстап |Осы жаттығуды |
| | | |суға баспен кіріп, |қайталау, бірақ |
| | | |дем шығару. |қолда үрлемелі |
| | | |(4 сағат) |ойыншық болу |
| | | | |керек. |
| | | |Сумен жүріп өтіп, |Отырып, су |
| | | |түбіндегі тастар мен|түбіндегі |
| | | |ойыншықтарды қарау. |ойыншықты алу. |
|3. |Көзге арналған жаттығу. |5 сағат |(3 сағат) | |
| | | |2. Отыру, суға көзді| |
| | | |ашып кіру.(2 сағат) | |
| | | |1.Тұрып, қолды |Кеудемен, арқамен |
| | | |жоғары көтеру, |сырғып кім алысқа |
| | | |керілу, аяқ ұшымен |баратынын білуге |
| | | |тұру (жаттығуды |жарысу. |
|4 |Суда сырғуды үйретуге | |бірінше рет | |
| |арналған жаттығулар. |9 сағат |қайталау). (2 сағат)| |
| | | |2.Суға еркін жату, | |
| | | |қол аяқты жазу, | |
| | | |басты да суға малып,| |
| | | |қозғалыссыз жату. (1| |
| | | |сағат) | |
| | | |3.Бассейннің | |
| | | |қабырғасына тұру, | |
| | | |оған табанмен | |
| | | |тіреліп отыру, қос | |
| | | |аяқпен серпілте | |
| | | |итеріп, аяқты түзеу.| |
| | | |Су бетінде сырғу. | |
| | | |(1 сағат) | |
| | | |4.Суға арқамен еркін| |
| | | |жату.(1 сағат) | |
| | | |5. Созылмақ шеңберді| |
| | | |аяққа қысып, суға | |
| | | |арқамен жатып, су | |
| | | |бетінде сырғу. | |
| | | |(2 сағат) | |
| | | |6.Сырғып бара жатып,| |
| | | |кеудеден арқаға және| |
| | | |керсінше айналау. | |
| | | |(2сағат) | |
| | | |1.Жүзгенде аяқпен | |
| | | |жасалатын дұрыс | |
| | | |қозғалыстарды жасай |Біртіндеп терең |
| | | |отыра, қолмен су |жерге бара отырып,|
| |Аяқпен қозғалуға |7 сағат |астында жүріп өту. |су астында қолмен |
|5 |арналған жаттығулар. | |(3 сағат) |жүріп өту. |
| | | |2.Нұсқаушының белгі | |
| | | |беруімен, аяқпен | |
| | | |қозғай отыра қолмен | |
| | | |су астында жүру. (4 | |
| | | |сағат) | |
| | | |1.Құрғақ жерде |Суда тұрып (судың |
| | | |бірде оң, бірде сол |тереңдігі кеудеге |
|6 |Қолмен қимылдар жасауға |6 сағат |қолмен үлкен |дейін) бір қолмен |
| |арналған жаттығулар. | |шеңберлер жасау |(бірде оң, сосын |
| | | |(тұрып, жатып). |сол қолмен) қолды |
| | | |2.Құрғақта бір |шығара отырып |
| | | |қолмен оң, сосын сол|кеудемен кроль |
| | | |қолды шығарып отырып|әдісін қолданып, |
| | | |кеудемен кроль |жүзуді келтіру. |
| | | |әдісін қолданып | |
| | | |жүзуді келтіру. | |
| |Қойылған талаптар |1. Кеудемен, арқамен суда жылжу, аяқпен суда |
| | |жүзгендей қимылдау. |
| | |2. Бүкіл қимылмен жүзу, қолды алға шығарып жылжу.|
| | | |
| | |3. “Шарды үрле” жаттығуын орындау. |
| | |4. Ойыншықты үрлеп жаттығу. |
| | |5. Судың түбін, қолмен ұстау. |
| | |6.“Су астында”. Судың астына резеңке допты |
| | |түсіру, қолдан босату, қайтадан ұстау. |
| | |7.Шөгелеу, бетін суға батыру, қолдарымен (суда |
| | |тартылып) жылжу. |
| | |8.Судың түбіне отырып,жан- жағына көзін ашып |
| | |қарау. |
| | |9. “Поплывок”, “Медузаны” жасау үшін тізеңді |
| | |кеудеңе (тіре) қыс, осындай түрүңде көбірек |
| | |болуға тырысу. |
| | |10.Судың түбінен екі аяғымен талпынып итерілу, су|
| | |үстіне созылып шығып, кеудемен жылжу, қолы алда |
| | |болсын. |
| | |11.Кеудемен кроль әдісімен жүзу. Толық |
| | |координациямен үш реттен (тартылғаннан кейн |
| | |ескек тәрізді малту) кеиін (екі жаққа да). |
| | |12.Аяқтары кезек-кезек жұмыс істейді |
| | |Жүзу- тарту, -дем алу- үзіліс. |
СУ ІШІНДЕГІ ОЙЫНДАР
[pic]
«Жалақ»
(судың тереңдігі кіндікке дейін)
Балалар бір қатарлы сапқа тұрады. Ойын басқарушы бір ойыншыны ортадан
екі қадам алға шығарып, «жалақ» осында деп хабарлайды. Ойын басталды деп
ойын басқарушы хабар бергенде, ойыншылар «жалағы» бар деген ойыншыны қуып
береді.
Ол барлық айла-тәсілді қолданып жетікізбеуге, балардың қолдарын басына
тигізбеуге тырысады. «Жалағы» бар деген ойыншы басында 5 минутка дейін еш
ойыншының қолын тигізбесе, «жалақшы» деген атақ алады. Егер ойыншылар қуып
жетіп басына қол тигізіп қойса, онда «жалақ» қол тигізген ойыншыға ауысады.
Басқа ойыншылар енді соны қуады.
ЕСКЕРТУ. Ойын барысында «жалағы» бар ойыншы жағаға шығып құтылып кетуіне
болады. «Жалағы» бар әр ойыншы өзі ұстауға ұмтылуы керек. Жалақшыны барлығы
жабылып қамалап ұстауға болмайды. Ойыншылардың сүңгіп кетуіне, жүзіп жүріп
қууына (қашуына), судың ішінде жүруіне, жүгіруіне қақысы бар.
“Таразы”
(судың терендігі кіндікке дейін)
Ойыншылар біріне -бірі арқасын беріп, қолтықтарының астынан колдарын
өткізіп ұстайды. Әркім өз жағына қарай еңкейе түсіп, қарсыласын көтеріп
кетуге тырысады. Кім көтеріп кетсе, сол жеңіске жетеді.
ЕСКЕРТУ. Ойыншының аяғы жерден көтерілсе, көтерілгенге есптелінеді. Су
астында көрінбейтін болғандықтан көтерген ойыншы қарасыласын оңға, солға
қозғалтуы керек.
“Лақа торда”
(судың терендігі кіндікке дейін)
Ойыншылар бірімен-бірі қолдарын жаза ұстап, шеңбер жасап тұрулары керек.
Бұл “тор” деп аталады. Шеңбердің ішінде ойын басқарушының тандап алған
“лақасы” жүреді.
Лақаның міндеті – тордан шығып кету. Ол сол үшін сүңгіп, жұлқып, тағы
басқа қимылдар жасап, шығып кетуге тырысады. Кімің жанынан шығып кетсе, сол
ойыншы “Лақа” болады. Ал “Лақа” болып жүрген ойыншы соның орнына торға
тұрады.
Егер ойыншылар арасында келіспеушілік болса, ондайда оң жақтағы ойыншы
жеңілген болып есептелінеді. (Шеңбердің ішінде тұрып еспетегенде). “Лақа”
бес ретке дейін шығамын деп шыға алмаса, оны міндетті түрде ауыстырып отыру
керек.
“Қармақ”
(судың терендігі кіндікке дейін)
Ойыншылыр екі командаға бөлінеді. Ойын басқарушының қолында жіпке
байланған волейбол камерасы болады. Ол “қармақ” деп аталады. Ойын
басқарушы ортада тұрып “қармағын” шеңберлі дөңгелегін жайлап қана суға
түсіреді. Ойыншылар қармаққа ілініп қалмау үшін, “қармақ” келе жатқанда
суға сүңгіп кетулері қажет. Қай командалардың ойыншылары, қармаққа
ілінбесе, солар жеңіске жетеді.
Басына “қармақ” тиген ойыншы қай командадан екенін жасырмай айтып тұруы
керек. Ол үшін ойын басталарда барлық ойыншылар бірден-екіге санасады. Әр
нөмір өзінше команда болады. Ойын 20-25 минутқа созылады.
ЕСКЕРТУ. Ойыншылардың бір командасын екіншісінен ажырату үшін, бір
команданың ойыншылары бас киім киіп ойнаса немесе басына орамал не жіп
байлап алса, өте жақсы болады.
“Бірінші болып ал”
(судың тереңдігі көкіректен)
Екі ойыншы қатар тұрып қолдарын бір-біріне өткізіп алып, ұстасып тұрады.
Ойыншылар біріне-бірі жақын, сандары сандарына тиіп тұрады. Ал екінші
қолдарымен бірін-бірі тарта отырып, судың астынан сүңгіп ойыншык алуға
тырысады. Кім бірінші боп судың астынаң ойыншык алса, сол жеңіске жетеді.
Қолын жіберіп қойған ойыншы жеңілген болып есептелінеді.
“Тізіліп тізбек жасап жүзу”
Ойынға қатысушылар судың ішінде бірінің артынан бірі тізіліп, әрқайсысы
өзінен кейінгі жатқан ойыншыны екі аяғымен белінен орап алады. Содан кейін
екі қолдарымен барлығы бірдей етіп (қайықтың ескегіндей) еседі. Ал ең соңғы
ойыншы аяғымен де жүзгіштердей қимыл жасап, басындағы ойыншының басқаруымен
бір бағытқа алға жылжиды.
ЕСКЕРТУ. Мұны шалқалап жүзу тәсілімен де орындауға болады.
Допты ал: 5-6 бала жағада қатарға тұрады. Жағадан бірнеше қадам жерде, суға
доптарды қояды. Доптың саны балалармен тең болу керек. Белгі берілгенде
балалар суға жүгіріп түсіп, бір-бір доптан алып, жағаға қайтып оралулары
тиіс. Орнына бірінші болып тұра қалған бала ең епті ойыншы болып саналады.
Крол кеудемен
[pic]
Кроль арқамен.
[pic]
.
[pic]
[pic]
1.
[pic]
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Осокина Т.И «Как научить детей плавать» просвещение, 1985г.
2. Страковская В.Л. «300 подвижных игр для оздоровления детей от 1 до 14
лет», 1994 г.
3. Крячко И.А. «Физическая культура и здоровья детей и подроствков»
Москва 1966г.
4. Икимова Г.К. «Массаж туралы ұғым», Алматы 1991г.
5. А.А.Минх, и Н.Малышева «Обучение плаванию в школе», Москва 1972 г.
В.М.Качанин «Физическая воспитание в начальной школе», Москва 1997.
6. Қазақша-орысша сөздік «3000 слов» Алматы 2002 ж.
7. Қазақша –орысша сөздік Алматы 2007 ж.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz