Файл қосу

Жаңа форматты мұғалім

Пән: Әртүрлі

Бүгінгі ғаламдану заманы мұғалімге информатор, бақылаушы, тексеруші
қызметін тастап, керісінше ізденуші, зерттеуші, технолог, өнертапқыш,
шығармашылықпен жұмыс істейтін жаңашыл болуды мақсат етеді.

Оқу-тәрбие үрдісін технологияландыру әр мұғалімнен ғылыми еңбекті талап
етеді. Педагогика, технология әлеміндегі жаңалықтарды зерделей, зерттей
отырып іс-тәжірибеге пайдалану, өзінің техногиясын қалыптастыру - заман
талабы. Елбасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев Қазақстан Республикасының білім
және ғылым қызметкерлерінің ІІІ съезінде сөйлеген сөзінде: «Жаңа формацияға
жаңа педагог қажет»-деп атап көрсетті. Жаңа формацияның жаңа педагогын
қалыптастыру үшін жаңа кәсіби мазмұн, жаңа кәсіби даярлық технологиясы
қажет, әрі даярлық сапасын арттыруға бірден-бір қызмет етуі керек.

Үшінші мыңжылдықта мектепке жоғары деңгейдегі маман, мемлекет сұранысын
қанағаттандыратын, тәуелсіз Қазақстанның азаматын тәрбиелейтін мұғалім ғана
емес, жаңаша ойлайтын, инновациялық даярлығы қалыптасқан мұғалім қажет.

[pic]

[pic][pic][pic][pic]

Қазіргі білім беру саласында оқытудың озық технологияларын меңгермейінше
сауатты, жан-жақты маман болу мүмкін емес. Жаңа технологияны меңгеру
мұғалімнің интелектуалды, кәсіптік ,адамгершілік, рухани, азаматтық және де
басқа көптеген адами келбетінің қалыптасуына әсерін тигізеді, өзін-өзі
дамытып, оқу-тәрбие үлгісін тиімді ұйымдастыруына көмектеседі.
Болашақта өркениетті елдердің жоғары технологиясын меңгеру, дүниежүзілік
білім кеңістігіне шығу-бүгінгі күннің мақсаты десек, сол мақсаттардың сабақ
барысында қалай іске асып жатқаны туралы айта кетейік. Оқытудың мәңгілік
сауалы: “нені оқыту,қалай оқыту”күн өткен сайын күрделеніп келеді.Білім
ауқымы адам айтқысыз кеңейді,технология дамып,ақпаратты таңдай білу
мәселесі алдыңғы қатарға шықты.Ендеше “Мұғалімге жаңа технологияны ғылыми
негізде меңгерту және терең білімді,ұлтжанды ұрпақ тәрбиелеу” мәселесін өз
жұмысына арқау еткен мұғалімнің мақсаты төмендегідей болуы тиіс.

-озық тәжірибелерді, түрлі педагогикалық әдістерді, жаңа педагогикалық
технологияны ұтымды енгізу және пайдаланудың соңғы нәтижелерін дамыту;

-өз білімін жетілдіру негізінде оқушының жеке тұлға болуына ықпал ету,

-оқушылардың маңызды мәселелерді өздері талдап,қорытындылауына жол ашу;

Бұған дейін білім беру үрдісінің негізгі бөліктері: мақсат –––– мазмұн –––
форма –––– әдіс ––– оқыту көрнекілігі болса, бүгінгі жаңа технология
бойынша оқып үйрену –––– меңгеру ––– өмірге ендіру ––– дамыту болып өзгеріп
отыр.

“Нені оқыту керек?” деген сауалға мемлекеттік білім беру стандарты жауап
берсе, “қалай оқыту керек?” сауалына жауапты тек мұғалімнің кәсіптік
даярлығынан,жаңа технологияны пайдалана білуінен,өзінің нақты мақсатын
дәріс үстінде қалыптастыра білу шеберлігінен іздеу керек.

Өздеріңізге белгілі бүгінгі күні мектептеріміз соңғы үлгідегі мультимедиа
кабинеттерімен, интерактивті тақталармен жабдықталуда, мұғалімдер
компьютер, электрондық оқулықтар арқылы сабақ жүргізуге мүмкіндік алды. Бұл
мұғалімнің ақпараттық құзырлылығын – яғни оқу, тұрмыс және кәсіби бағыттағы
міндеттерді шешуде ақпараттық-коммуникациялық технологияның мүмкіндіктерін
жан-жақты қолдана білуге жол ашты.

Ақпараттық технологияны қолданып интерактивті сабақ өткізу мұғалімге
не береді?- деген сұрақ туындайды. Ақпараттық технологияны қолдану мұғалім
үшін тиімді.
1. Оқушының білімін қысқа уақытта бағалай алады
2. Білім сапасын арттыра алады
3. Оқушының білімін кез келген уақытта бағалай алады
Ал, ақпараттық технологияны қолдану оқушыға не береді?
ϖ Оқу материалдарын жиі қайталау мүмкіндігі өсумен қатар шығармашылық
шеберлігінің артуына жағдай туғызады. Оқуға деген қызығушылығын арттырады.
Оқушыларға тақырып шеңберінде немесе белгілі бір уақыт аралығында айтылуға
тиіс мәліметтер көлемін ұлғайтады.

ϖ Көрнекті түрде тапсырмаларды орындай алады
ϖ Ғылыми-зерттеу жұмыстарымен айналысуға көмектеседі
ϖ Уақытты үнемдейді
ϖ Қайталау мүмкіндігін кеңейтеді
ϖ Орындаған жұмыстарының қателерін бірден көруге мүмкіншілік
тудырады
Қазақ тілі мен әдебиетін оқытуда оқушының бейімділігіне, қабілетіне,
шеберлігіне бағыт беріп,тұлға ретінде қалыптасуына мүмкіндік туғызатын жаңа
технологияларды тиімді пайдалану –әр ұстаздың міндеті. Қазіргі кезде
ұстаздардың қазақ тілін және әдебиетін оқытуда қолданып жүрген сын
тұрғысынан ойлау, деңгейлеп оқыту, сатылай кешенді талдау, дамыта оқыту
технологиялары оқушыларды еркін ойлануға,пікір таластыруға,пікір
алмастыруға, өз көзқарасын ерікті түрде жеткізуде,тез ойлануға,жылдам нақты
жауап беруге баулиды. (өз сабақтарымда жиі қолданылатын технологиялардың
элементтері слайдын көрсету)

Білім беру-оқыту мен тәрбиелеудің үздіксіз процесі. Қазіргі кездегі білім
берудегі мақсат - жан-жақты, білімді, өмір сүруге бейім, өзіндік ой-толғамы
бар, қабілетті жеке тұлғаны қалыптастыру; мұғалімнің оқыту кезінде билік
жүргізу әдісінен арылуы; оқыту кезінде білім беретін мұғалім емес, осы
білімді қызыға қабылдауға дайын оқушыны дамыту болып табылады.

[pic]

Жаңа кезеңдегі мұғалімнің шығармашылық іс-әрекетінің мазмұны зерттеушілік
қызметтен, жеке ізденістерден, оқушымен, ата-анамен тығыз ынтымақтастықтан
тұрады. Оқушының рухани өсуіне жағдай туғыза алатын, жаңалықтарды
қабылдауға даяр, өз әрекетіне өзгеріс енгізе алатын педагогтар ғана бүгінгі
қоғамның мүддесі мен әр баланың ойынан шыға алады.

[pic]

Оқушылардың танымдық ізденімпаздығы мен белсенділігін , шығармашылық
бағыттылығына негізделген жұмыс түрлерін пайдалану-олардың танымдық
қажеттіліктерін қанағаттандыра алады. Сондай-ақ, мектептегі пәндік
олимпиадалар, сайыстар, түрлі шығармашылық кештер оқушылардың ізденіс
қабілетін ұштап, дербес оң нәтижеге жетуге ықпал етеді. Ойы жүйрік, ақылы
жетік, бәсекеге қабілетті, өзгерістерге бейім жеке тұлғаны тек қана жаңа
формация мұғалімі қалыптастыра біледі.

Мұғалімнің шығармашылықпен жұмыс жасап, баланың шығармашылық қабілетін
ашып, оны алға қарай дамыту барысында сыныпта қабілетті, яғни дарынды,
үлгерімі төмен оқушылармен жұмысты жүйелі жолға қою қажеттілігі туындайды.

Педагогикалық үрдісте балалардың дарынын ашуда оқушы мен мұғалімнің
ынтымақтастығы қажет. Ол үшін мұғалім мына қағидаларды есте ұстауы қажет:

-Баланың бойындағы құмарлығын, қызығушылығын жойып алмай, оның үнемі алға
жылжуға деген табиғи талап-тілектерін, сұраныс пен мұқтаждықтарын ескеру,
шығармашылығын жетілдіру;

-Білімді өз бетінше іздену арқылы алуға қолайлы жағдай жасау;

-оқытудың стереотиптерінен арылуы керек. Білім арқылы баланы дамытудың
жаңа стратегиясы Өзін-өзі дамытатын тұлға қалыптастыру.

Дарынды оқушымен жұмыс істейтін мұғалімге қойылатын педагогикалық-
психологиялық талаптарды мынадай бөліктерге бөлуге болады:

Тұлғаның таным белсенділігін анықтауда шығармашылық, деңгейлік
тапсырмаларды орындату нәтижесінде үлгермеуші оқушылар да анықталып отырады

[pic]

[pic]

[pic]

[pic]

[pic]

[pic]

[pic]

[pic]

[pic]

[pic] К.Д.Ушинский айтқандай, «Қызықтырар ұстаз болса, қызықпайтын
шәкірт болмас»- дегендей, оқушыларды жаңа заманға сай тәрбиелеу үшін ұстаз
қауымы оқу –тәрбие жұмысына шығармашылықпен қарап, оқытудың жаңа
әдістемелерін қолдануы керек.

Жаңа формация педагогы бүгінгі таңда балалардың танымдық қабілетін дамыту
мақсатында жан-жақты жақсы жағдай жасай білуі шарт.

Жаңа формация мұғалімінің келешектегі нәтижесі төмендегідей болмақ

|Өз ұлтын сүйумен |Табиғат пен |Әдептілік |Ана тілін |Ортаның өзгеруіне |Шығармашылық |
|қатар басқа |өнердегі сұлулықты|ережелерін бойына |құрметтейтін |қарай ақыл-ойын |қабілеті |
|ұлттарды сыйлайтын|түсінетін |сіңірген | |соған бағыттай |мүмкіндігінше |
| | | | |алатын |дамыған. |

Сабақтың сапалы болуы оның ғылыми тұрғыдан,теориялық жағынан жоғары
дәрежеде дәлелденуі ұстаздың шеберлігі мен жаңа технологияны тиімді қолдана
білуінде.

Подхоз жалпы білім беретін негізгі мектебі

Баяндама

(Әдістеме бірлестік отырысында)

«Жаңа форматтағы мұғалім»

Дайындаған: Мухтарова А.Б

Уақыты: 07.11.2013

Факел ауылы

-----------------------
-дарынды оқушымен жұмыстың әлеуметтік қажеттілігін сезінуі

-дарынды оқушылармен жұмысқа тұрақты қызығушылық танытуы және нәтижелі әдіс-
тәсілдерді талмай іздеуі

-оқушыны жақсы көруі және қабілетті жоғары оқушылармен жақсы қарым-
қатыныста болуы

Мұғалімнің бағыт-бағдарына байланысты талаптар

-дарынды оқушымен жұмыс кезінде жоғары нәтижелерге жетуге ұмтылуы

-дарынды оқушының ата-анасымен тығыз байланыс орнатуы

- -өзінің сабақ беретін пәнін мемлекеттік стандарт деңгейінен жоғары
деңгейде білуі

-қызмет нысанын, яғни біріңғай
педагогикалық үрдісті білуі

-жеке тұлға теориясы, оны
қалыптастырудың әдіс-тәсілдерін білуі

-қазіргі заманға сай оқытудың жаңа технологияларын білуі

Мұғалімнің біліміне қойылатын талаптар

-дарынды оқушылардың ерекшелігін ескере отырып,оларға шығармашылықпен жұмыс
жасайтын тапсырмалар дайындай білуі

-дарынды оқушыны оқыту, тәрбиелеу үрдісінде үлгерімге ғана көңіл
бөлмей,оның басқа көрсеткіштермен байланысына да көңіл бөлуі

-дарынды оқушыны анықтау психодиагностикалық әдіс-тәсілін білуі

2)Бұл диагностика негізінде

әдістемелік жұмыс жоспары

құрылады.

1)Мектепте ең алғаш осы бағыттағы жұмыстың бірі: ол – диагностика,
бұнымен кім айналысады? Онымен психолог(диагностикалық карта),
медбике(денсаулық парағы),пән мұғалімдері,сынып жетекшілері
шұғылданады.

Үлгермеушімен

4)Педагогтың шеберлігі анықталады, егер ол белгілі нәрсені жаңа
аспектіде көрсетіп, өзінің көзқарасын білдіру ісінде. Егер балаға
қызықты болса, ол түсінікті болады.

3)Тәрбие жұмысы –

достыққа, ынтымақтастыққа,

ізденімпаздыққа сынып

ұжымының жұмысын бағыттау

Нәтижесінде

Жан – жақты дамыған жеке тұлға




Ұқсас жұмыстар
Болашақтың мектебі
Оқытуды бағалау, оқыту үшін бағалау -- заман талабы
Оқушылар сабақ минут
Мамандықтар әлемінде
Қыс қызықтары. 3 сынып
Әл фараби-шығыстың ғұлама ғалымы
Компьютерлік графика. 8 сынып
Кітапты дауыстап оқу - балаға оқып үйретудің керемет және қуанышты жолы
Аққу - киелі құс. аққулар ұйықтағанда. 8-сынып
Сөздерді сипаттау
Пәндер