Файл қосу

Мәліметтерді сұрыптау, іздеу және алмастыру

Пән: Информатика


Астана қаласы, №56 мектеп-лицейінің информатика пәнінің мұғалімі Әмірхан
Кәкима Советқызы

Сабақтың тақырыбы: Мәліметтерді сұрыптау, іздеу және алмастыру.

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: Microsoft Access бағдарламасында кестедегі мәліметтерді
сұрыптау, іздеу және алмастыру жолдарын оқушы санасында
қалыптастыру.
Тәрбиелік: Алған білімдерін еркін қолдана білуге,
ұқыптылыққа және өзін-өзі бағалай білуге тәрбиелеу.
Дамытушылық: Оқушылардың теориялық білімдерін практикада тиімді қолдану
дағдыларын дамыту.

Сабақтың типі: Жаңа сабақ

Технологиясы: «Оқытудың үшөлшемді әдістемелік жүйесі»

Пән аралық байланыс: орыс тілі, география.

Сабаққа керекті құрал-жабдықтар: Интерактивті тақта, компьютер, Microsoft
Access бағдарламасы, деңгейлік таратпа тапсырмалар.

Сабақтың кезеңдері:

І. Ұйымдастыру кезеңі. (сабаққа оқушыларды жұмылдыру сәті)

ІІ. Қайталау. (оқытудың тірек білімдерін
қайталап, оқушылармен
бірлесе сабақтың
мақсатын белгілеп, нақтылау)

ІІІ. Жаңа сабақты меңгеру. (жаңа тақырыпты қабылдау және меңгеру)

ІV. Жаңа сабақты бекіту. (деңгейлік тапсырмалар орындау арқылы алған
білімдерін
практика жүзінде
қолдану)

V. Қортындылау. (білімдерді жинақтау және жүйелеу)

VІ. Бағалау. (тапсырмаларды орындау деңгейі
бойынша бағалау)

VІ. Үйге тапсырма. (үй тапсырмасын хабарлау)

Сабақтың өтілу барысы:

І.Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен амандасу, түгендеу, назарларын сабаққа
аудару.
ІІ. Қайталау. Microsoft Access бағдарламасында алған білімдерін сұрақ-
жауап арқылы еске түсіріп, тірек-схема түрінде көрсету.

- Microsoft Access бағдарламасын қайда қолданылады және не үшін қажет?
(кез-келген фирма, мекеме, шағын кәсіпкерлік шаруашылықтар бір-бірі турла
мағлұмат алу үшін.)
- Microsoft Access бағдарламасын тиімділігі.
(кесте түрінде, сызба түрінде, кез-келген фирманың толық мағлұматтарын
алып, онымен тікелей жұмыс жасай беруге болады. Қағаздардың санын
көбейтіп әуре болмайды.)
- Сіздер Microsoft Access бағдарламасында қандай жұмыс жасау жолдарын
үйрендіңіздер?
(кесте құру, сақтау және оған мәлімет енгізіп, оның типін өзгерту.
Кестеге жаңа өріс енгізу оны жою)

- Ендеше бүгінгі сабағымыздың мақсаты қандай?
(Оқушылармен бірлесе отырып сабақтыңбілімділік мақсатын айқындау. )
Сабақтың мақсаты:

ІІІ. Жаңа сабақты меңгеру. Оқушыларғмен бірлесе оқытудың мақсатын нақтылап
алғаннан кейін жаңа сабақты түсіндіру.

Оқушыларға алдынғы сабақтарда алған білімдерін еске түсіре отырып, «Оқушы»
мәліметтер дерегін ашу.

І. Мәліметтерді сұрыптау.

- Оқушы мәліметтер қорынан маған тегі Ж әріпінен басталатын оқушыларды табу
қажет. Ол үшін не істейміз? (жауабын оқушылармен бірлесе отырып ашу)

- Әрине сұрыптау қажет.
-Ал сұрыптау дегеніміз не?

(Сұрыптауға анықтама беру және тәсілдерімен таныстыру)

«Оқушы» кестесін ашып, Іздеу жүргізілетін мәні бойынша

СҰРЫПТАУ

Iтәсiл
IІ тәсiл

ІІ. Мәліметтерді іздеу.
Іздеуге анықтама беру және таныстыру.

IЗДЕУ.

1. Окушы формасын ашу.
2. батырмасына шерту- iздеу/ауыстыру (найти/ заменить) сұқбат
терезесi шығады.
3. С әрпiнен басталатын оқушылардың фамилиясын табу керек
4. Үлгi өрiсiне - С , просмотр –все, совпадение – с начало поля.
5. Ары қарай іздеу (Найти далее) батырмасына шерту.
6. Қашан табылғанша Ары қарай іздеу (найти далее) батырмасына шертiп
орындаймыз.
7. Терезенi жабу батырмасына шертiп жабамыз.

ІІІ. Мәліметтерді ауыстыру.

1.Окушы формасын ашып іздеу жұмыстарын жасағаннан кейін

1. Кестелер (Таблицы) қосымшасын таңдап окушы кестесiн ашу.
2. Мектеп өрiсiнiң атын мектеп-лицей деп өзгерту керек , ол үшiн
өрiстiң атына тышқанның курсорын екi рет шерту және пернелiк тақтадан
жаңа атты терiп енгiзу.

ІV. Жаңа сабақты бекіту.
Оқушылардың әрқайсысы өз мүмкіндігі деңгейінде жұмыс істейді.
І деңгей
№1 тапсырма «Қазақстанда сирек кездесетін жануарлар» туралы мәліметтер
кестесін аш.
а) Саны өрісі бойынша кему ретімен сұрыпта.
ә) Ең ұзақ өмір сүретін 3 жануар:
_________________________________________
___________________________________________________
б) Жануарлар өрісі бойынша өсу ретімен сұрыпта;

|Жануарлар |Мекендеу ортасы |Саны (шамамен)|Қорегі |
|Тау ешкі |Алтай,Тянь-Шань |2000 |Өсім. қорек |
|Қоңыр аю |Орман |1000 |Ет қорек. |
|Қамыс мысығы |Жағалау |350 |Ет қорек. |
|Бүркіт |Дала |1500 |Ет қорек. |
|Қасқыр |Орман, дала |600 |Ет қорек. |
|Тау қыраны |Тянь-Шань |2000 |Ет қорек. |
|Құндыз |Сырдария |2500 |Өсім. қорек |

ІІ деңгей
Тапсырма №2
а) Кестеге өріс енгіз. Атын «Өмір сүру ұзақтығы» деп сақтап, өріске
сандарды енгіз
|Жануарлар |Мекендеу ортасы |Саны |Қорегі |Өмір сүру |
| | |(шамамен) | |ұзақтығы |
|Бүркіт | | | |5 |
|Қамыс мысығы | | | |7 |
|Қасқыр | | | |10 |
|Қоңыр аю | | | |17 |
|Құндыз | | | |5 |
|Тау ешкі | | | |8 |
|Тау қыраны | | | |5 |

ә) Кестеге «Барыс» туралы мәлімет енгіз;
|Жануарлар |Мекендеу ортасы |Саны |Қорегі |Өмір сүру |
| | |(шамамен) | |ұзақтығы |
|Барс |Алтай,Тянь-Шань |1000 |Ет қорек. |17 |

б) Өмір сүру өрісі бойынша кему ретімен сұрыпта.
в) Ең көп өмір сүретін 3 жануар:
_________________________________________
___________________________________________________

ІІІ деңгей
Тапсырма №3“Өзендер” мәліметтер қоры кестесінмен жұмыс

а) Ұзындығы қазақстанда 725 болатын өзен:
_________________________________________
ә) Осы _________________өзеннің 725 дегенді 815 деп алмастыр.
б) Су алып жатқан ауданы (мың кв.км) ең аз 3
өзен:___________________________________
в) Ең ұзын (жалпы ұз.) з өзен:
_____________________________________________________

|№ |Өзен аты |Жалпы |Қазақстандағы|Су алып |Жыл бойғы су |
| | |ұзындығы |ұзындығы |жатқан аудан |ағысы |
| | | | |(мың кв.км.) |(мың куб м.) |
|1 |Ертіс |4248 |1700 |234 |2743 |
|2 |Есіл |2450 |1700 |115,261 |1622,9 |

V. Қортындылау. Оқушылардың жауабымен кестені толтырып сабақты
қорытындылау.

|Білем |Білдім |Білгім келеді |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |

VІ. Бағалау. Оқушылар өзіне-өзі толық баға беруге үйренеді.
Әр оқушыға өзін-өзі бағалауға берілген парақтарымен мұғалім қойған
бағалау парағындағы бағаларды салыстыра отырып, бағалау

VІ. Үйге тапсырма.
«Компакт-дискілер коллекциясы» мәліметтер кестесін құру.
-----------------------

Сұрыптау – кестедегі жазуларды алфавит, санды өсу ретімен, кему ретімен
реттеуді айтады.

[pic]

[pic]

Іздеу – мәліметтер қорындағы мәліметтерді тез табады.

Кестедегі мәліметтерді іздеу, ауыстыру, сұрыптау

Microsoft Access бағдарламасында кестедегі мәліметтерді сұрыптау, іздеу
және алмастыру жұмыстарын үйрену.

Кестедегі жазбаларды жою

Кестеге мәлімет енгізу

Кестеге жаңа өріс енгізу

Microsoft Access-те

Кесте құру, сақтау

Кестедегі мәліметтің типін өзгерту

3. Iске қосу(Программалар(Microsoft Access (Пуск –Программы – Microsoft
Access) командасын орындаймыз. Ашылған Microsoft Access сұқбат
терезесінен мәлiметтер қорын ашу (открыть база данных) опциясын
таңдаймыз да Ок батырмасын шертеміз.
4. Әртүрлi файлдар (Другие файлы) опциясын таңдап Ок батырмасына шерту,
ашылған мәлiметтер қоры файлын ашу (открытие файла база данных) сұқбат
терезесiнен «Оқушы» файлын ерекшелеп терезенiң оң жағындағы Ашу
(открыть) батырмасына шерту.

1. Кез келген форманы немесе кестенi ашамыз.
2. Сұрыптау қажет бағанның кезкелген өрiсiне тышқанды шертiп.

3. пернесiн басу сол уақытта өсу
ретiмен сұрыптайды.

4. пернесiн басу сол уақытта кему
ретiмен сұрыптайды

1. Кез келген форманы немесе кестенi ашамыз.
2. Сұрыптау қажет бағанды таңдап, белгiлеймiз.
3. Жазбалар (записи) мәзiрiн аламыз
4. Сұрыптау таңдау iшкi мәзiрде: өсу ретiмен қажет болса (сортировка по
возрастанию), кему ретiмен қажет болса (сортировка по убыванию)
командасын таңдаймыз.
5. Егер сұрыптауды керi қайтару үшiн, жазбалар-фильтрдi өшiру (удалить
фильтр) командасын таңдау.

[pic]

[pic]




Ұқсас жұмыстар
Microsoft Excel электрондық кестеде деректермен жұмыс істеу, сілтемелерді және макрокоманданы қолдану
Мәліметтерді сүзу
Электрондық кесте msexcel-де деректер базасы
Деректі табу және ауыстыру
Excel-де деректерді іріктеу және сүзгілеу
Сұранысты құру жолдары
Деректер базасы
Мәліметтер базасын сұрыптау
Компьютер жады
Ms access әлемінде
Пәндер