Әдептілікке тәрбиелеу

Әдептілікке тәрбиелеу.
Байтугелова Г. Е. «Балауса» б/б-ның тәрбиешісі
Жабыл обл. Т. Рысқұлов ауданы, Құлан ауылы.
Білім саласының мазмұны: Қатынас. Шығармашылық.
Бөлімі: Айналамен танысу. Сурет.
Мақсаты: Ересектерді «Сіз» деп сыпайы түрде айтуға, әдептілік қарым-қатынас мәдениеті мен сыпайылық дағдыларын қалыптастыру. Байланысты-ра сөйлеп, диалог құрауды үйрету. Эмоциональдық қарым-қатынас жасау. Балаларды табиғаттысүюге, қорғауға баулу. Дәстүрден тыс сурет салудың техникалық дағдылары менбіліктерін дамыту, ұсақ қол моторикасын жетіл-у.
Көрнекі құралдар: Орман декорациясы ( ағаштар, шыршалар, саңырауқұлақ-тар, гүлдер ) .
Керекті құрал-жабдықтар: Ақ парақ, түрлі-түсті субояқ, бұршақтар. ермек-саз жапсырылған кішке стакан, сулық.
Сөздік жұмыс: Өтінемін, кешіріңізші.
Билингвистикалық компоненттер: сәлеметсіздерме - здравствуйте, сау бо-лыңыз - досвидания, өтінемін - пожалуйста.
Инклюзивтік әлеумент: Тіл кемістігі бар балалармен жұмыс.
Мотив-қ
қозғаушы
Амандасу:
Шаттық шеңбері:
-Балалар сендер өздерің әдепті екендеріңді білдіріп қонақтармен, достарыңмен амандастыңдар. Жарайсың-дар амандасу әдептіліктің белгісі. Қазақта «Әдептілік белгісі, иіліп сәлем бергені» деген мақал бекер айтылма-ған. Ал орыс тілінде сәлемет-сіздерме - деп қалай айтады?
- Дұрыс айтасыңдар, ал ағыл-шынша «Hello» - дейді.
Тәрбиеші жыл мезгіліне бай-ланысты жұмбақ жасырып, сұрақтар қояды.
-Жарайсыңдар бал-р. Олай болса мен сендерге көктем мезгілінің жайма-шуақ мезгі-лінде орманда болған оқиға-ны айтып берейін.
Біз әдепті баламыз,
Біз ерекше боламыз.
Қонақтарды көргенде,
Сәлемдесіп аламыз -
- Сәлеметсіздер ме ?!
Балабақшам армысың!
Сені жақсы көремін.
Достарым менің бармысың
Құшақтасып алайық.
- Здравствуйте !
- Хеллоу!
- Қыс мезгілінде болады.
- Желтоқсан, қаңтар, ақпан.
- Қар жауады, мұз қатады. . .
- Көктем мезгілі келеді.
Іздену
ұйым-шы
кезең
Тәрбиші балаларға көздерін жұмып көктем мезгілін елес-тетулеріне ұсыныс жасайды,
(Жай музыка қойылып, орман табиғатының дыбысы естіліп тұрады), орман ішін сипаттап айтып береді. Қараңдаршы балалар орман-ның табиғаты қандай тамаша ауасы қандай таза, қане таза ауамен тыныс алайық.
- Балалар осы жайқалған ор-манда қоян мен кірпі өмір сү-ріпті. Қоян мен кірпі қандай жауарлар еді естеріңе түсі-ріңдерші.
-Олар сондай шыдамсыз, бір орында отыра алмайды екен. Жан-жағын ластап, бұтақтар-ды сындырып, гүлдерді жұ-лып, саңырауқұлақтарды құ-латып, басып, таптаптайды екен. (Орманда қоян мен кір-пі жүреді) .
-Бір күні орманда қызықты оқиға болады. Әдептілік еліне ұшып бара жатқан Сыпайы-лық ханшайымының қолша-тыры сынып орманға қонуға тура келіпті.
Ханшайым: Мен қайда тап болдым. Мынау әдепсіздер орманы емес пе? Осылай жал
ғаса берсе өсімдіктер құрып кетеді. Балалар сендер де бай
қаған шығарсыңдар. Ал енді мен сендермен танысайын.
Ханшайым: Кірпі оның не? «Сәлеметсіңбе?»- деген сөз «Денсаулығың жақсы ма?» -
дегенді білдіреді.
Тәрбиеші: Балалар сендер бір -бірлеріңе, үлкен кісілерге қалай сөйлейсіңдер?
-Жарайсыңдар балалар, әдеп-ті балалар сыпайы, мәдениет-ті түрде сөйлеу керек.
Ханшайым: Достар бір-бірін құрметтеп, кешірімді болу керек -деп аңдарды татулас-тырып балалармен бірге ор-манды тәртіпке келтіреді.
Ханшайым бал-ға жағдаяттар оқып білімдерін тексереді.
1. Жолда келе жатып үлкен кісіні қағып кеттің.
2. Апаң саған ең үлкен алма таңдап әперді.
3. Балабақшадан кешкісін қайтқан уақытта не деу керек
Тәрбиеші бал-ға өздері біле-тін әдептілік туралы мақал-мәтел айтып берулеріне ұсы-ныс жасайды.
Тіл кемістігі балаларға 2-3 мәрте қайталатады.
Ханшайым балаларды мақ-тап, қоштасып кетеді.
Сергіту сәті.
Балалар өз қалаулары бойын-ша екі орталыққа бөлінеді.
1-орт. «Бейнелеу».
2- орт. «Өнер».
Тәрбиеші балаларға нұсқау береді, қауыпсіздік ережесін сақтау керектігін түсіндіреді.
Саусақ жаттығуы: «Кірпі».
Осы кезде шымылдық ашы-лады. Балалар орманға кел-гендей қуанышты сезімге бөленеді.
Тыныс алу жаттығуы:
Балалар мұрындарымен ты-ныс алып, ауаны ауыздары-мен жібереді. Ауыдарымен тыныс алып мұрындарымен жібереді. 2-3 рет қайталау.
- Қоян үй жануары.
- Қоян жабайы аң, ол қолда да, сыртта да өмір сүреді.
-Кірпі орманда өмір сүреді, ол жабайы аң.
Балалар қоян мен кірпінің іс-әрекетін бақылап таңыр-қайды.
Балалар өздерінің есімдерін кезектесіп айтып шығады.
Балалар кірпінің сөзіне күледі.
- Үлкен кісілерді «сіз», «апай», «ағай», ал достары-мыздың есімдерін атаймыз.
Балалар кірпі мен қояеға табиғатты аялалап, қорғау керектігін айтады.
1. Кешіріңізші, -деу керек.
2. Рахмет. - деу керек.
3. Сау болыңыз, - деу керек.
-Досвидания.
-Әдепті бала арлы бала, әдепсіз бала сорлы бала.
- Әдептілік белгісі иіліп сә-лем бергені.
Допты тосып алған бала бір сөз айтады:
-Өтінемін.
-Өтінемін, маған алма алып беріңізші.
- Жарайды, алыңыз
-Кешіріңізші.
-Кешіріңізші, қолым тиіп кетті.
- Кешіремін.
-Ғафу етіңіз.
-Рұқсат па?. . .
1- «Қоян» орталығы: саңырауқұлақтың бейнесін саусақпен бояйды.
2- «Кірпі» орталығы: ермексазбен қапталған ста-канды бұршақ жапсырып әшекейлейді.
Бал-р дайын кірпіге шилер қадап саусақтарын жаттық- тырады.
Қ
Осы кезде Алихан мен Беріктің ана-сы кейіпкер болып келіп көрініс көр-сетеді.
Ал қоян мен кірпі бір-бі-ріне теріс қа-рап ренжісіп отырған. Қоян: Мен енді кірпі-мен дос
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz