Сабақ жоспары :: Математика
Файл қосу
Үлес. математика 5 сынып сабақ жоспары
Сабақтың тақырыбы: Жай бөлшектер.Үлестер
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:оқушыларға бөлшек сандар, үлестер, бөлшектің алымы мен бөлімі туралы түсінік беру
Дамытушылық: оқушылардың математикалық ойлау қабілетін дамыту және пәнге қызығушылығын арттыру
Тәрбиелік: алған білімдеріне жауапкершілікпен қарауға,өз мүмкіндігіне сенуге,үлкен жетістікке ұмтылуға тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: карточкалар, жеке тапсырмалар
Сабақтың барысы: І.Ұйымдастыру
ІІ.Үй тапсырмасын тексеру
ІІІ.Жан-жақты білімін тексеру
1.Суреттегі қай фигура дөңгелек, қай фигура шеңбер?
6978651016001586865101600
2.Заттарды шеңбер мен дөңгелекке жинақта.
Дөңгелек
Шеңбер
Сағат, қалқан, айна, үстел беті, тарелка
Сақина, баскетбол торы, гимнастикалық шеңбер, білезік
ІҮ.Жаңа сабаққа дайындық.
Шаршыны екіге бөлейік
Оны қайшымен қиып алсақ, екі тіктөртбұрыш аламыз. Яғни шаршы екіге бөлінді. Оның бір бөлігі шаршының жартысына тең. Осы бөлікті (1/2) <<екіден бір>> деп өрнектеуге болады.
Ү.Жаңа сабақ. Балалар, сендер натурал сандарды білесіңдер. Натурал сандардан басқа ұзындықты, массаны, уақытты өлшеу үшін бөлшек сандар деп аталатын жаңа сандар енгізілген.Интерактивті тақтадағы экранда дөңгелек тең төрт бөлікке бөлінген.
Мұндай тең бөліктер үлес деп аталады. 14 деп жаза аламыз. Төрттен бір деп оқимыз.
Келесі слайдта қарбыз бірнеше бөлікке бөлінген. Қане, кім айтады қанша бөлікке бөлінген екен?
<<Алтыдан бір>> бөлікке бөлінген. Жарайсыңдар, шешімі дұрыс. Балалар,міне осы өрнектелген бөліктер жай бөлшекті білдіреді. Үлестер тең бөліктер болғандықтан, <<үлес>> деген ұғымды <<бөлік>> деп те атайды. Жай бөлшекті: ав, деп жазамыз, мұндағы а - алымы, b - бөлімі. Жай бөлшектің жазылуындағы - сызық бөлшек сызығы. Бөлшек бөліміндегі сан неше үлеске бөлінгенін көрсетеді. Ал бөлшек алымындағы сан неше үлестің алынғанын көрсетеді.0 саны кез келген жай бөлшектің алымы болады, бірақ бөлімі бола алмайды. Өйткені санды нөлге бөлуге болмайды.
Жай бөлшекті оқығанда алдымен бөлшек сызығының астындағы сан шығыс септігінде оқылады.
Мысалы: 710 - оннан жеті; 45 - бестен төрт; 1120 - жиырмадан онбір
Екі натурал санның бөліндісін жай бөлшек түрінде жазуға болады.
Екі натурал санның бөліндісін бөлшек түрінде жазғанда,бөлшектің алымына бөлінгіш жазылып,бөліміне бөлгіш жазылады.
Мысалы: 12: 4= 124 ; 100:25 = 10025
Натурал санды жай бөлшек түрінде жазуға болады. Мысалы: 3 = 3:1=31
немесе 3=124 немесе 3 =3010 т.с.с.
Тапсырмалар:1)Төртбұрыштың қандай бөлігі боялған,қандай бөлігі боялмаған?
Бөлшектер қатарындағы артық санды көрсет. Ол (1/2) <<екіден бір>>
2)Төртбұрыш қаншаға бөлінген? Оның қандай бөлігі боялған? Артық бөлшекті анықта.
Жауабы: 10-ға бөлінген, оннан жеті бөлігі боялған; жетіден үш пен үштен жеті
3) Бөлшектерді оқы: алтыдан бір,сегізден бір,төрттен бір,алтыдан үш, сегізден төрт,төрттен екі
4) VІ. Жаңа сабақты бекіту.
Ауызша №392 Мына жай бөлшектерді оқып, бөлімі мен алымын атаңдар:
34 ; 56 ; 37 ; 49 ; 85; 91100
№393 суреттегі фигуралардың қандай бөлігі бояялған?
Үштен екі, алтыдан екі,сегізден төрт,жетіден бес
№394 А) екі Ә) үш Б) жеті
№395. Жұлдызша орнына тиісті санды қойып,1 санын жай бөлшек түрінде жазыңдар.
1 =44 ; 1 = 88 ; 1 = 1212 ; 1 = 1010 ; 1 = 100100
Математикалық диктант
№396.Жай бөлшек түрінде жазыңдар:
* Жетіден екіні
* Бестен үшті
* Алтыдан бірді
* Сегізден бесті
* Оннан тоғызды
* Жүзден үшті
Логикалық тапсырма:
Ірімшікті үш рет кесу арқылы қалай 8 тең бөлікке бөлуге болады?
Бөлшектерді жазып және оқып шығыңдар:
Алымы
Бір
Бөлімі
Екі
Жазылуы
1/2
Алымы
Бір
Бөлімі
Үш
Жазылуы
1/3
Алымы
Бір
Бөлімі
Төрт
Жазылуы
1/4
Бөлшек түрінде жазып және оқып шығыңдар:
Төрттен екі, төрттен үш,төрттен бір
Деңгейлік тапсырмалар:
А) Жай бөлшек түрінде жаз:
Жетіден екі,төрттен бір, жүзден жиырма тоғыз
Б) Кестедегі бос орынды толтыр:
Бөлінді
4:13
Жай бөлшек түрінде жаз
4/13
Бөлінгіш
4
Бөлгіш
13
Бөлшектің алымы
4
Бөлшектің бөлімі
13
<<Алтын сандық>> ойыны.Берілген сандарды өз сандықтарына орналастыр.
Жай сандар: 19,7,23
Құрама сандар: 4,21,15
Жай бөлшектер:1/6, 4/5, 2/3
<<Кім зерек?>> ойыны.Бөлшек түрінде жаз:
-64135101600 алымы
бөлімі
5
19
35
37
53
86
VІІ. Оқушыларды бағалау.VІІI. Үйге тапсырма: №397
Бүгінгі сабақты елбасының <<Қазақстан-2050>> жолдауында айтқан сөзімен аяқтағым келеді:
Елбасы әрқашан жастарға үлкен үміт артады және білімді, еңбексүйгіш жастар көркейген Қазақстанның болашағы деп айтып келеді. Сондықтан да білімнің биік шыңынан көрінуге ұмтылыңыздар!
Сабақтың мақсаты:
Білімділік:оқушыларға бөлшек сандар, үлестер, бөлшектің алымы мен бөлімі туралы түсінік беру
Дамытушылық: оқушылардың математикалық ойлау қабілетін дамыту және пәнге қызығушылығын арттыру
Тәрбиелік: алған білімдеріне жауапкершілікпен қарауға,өз мүмкіндігіне сенуге,үлкен жетістікке ұмтылуға тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі: карточкалар, жеке тапсырмалар
Сабақтың барысы: І.Ұйымдастыру
ІІ.Үй тапсырмасын тексеру
ІІІ.Жан-жақты білімін тексеру
1.Суреттегі қай фигура дөңгелек, қай фигура шеңбер?
6978651016001586865101600
2.Заттарды шеңбер мен дөңгелекке жинақта.
Дөңгелек
Шеңбер
Сағат, қалқан, айна, үстел беті, тарелка
Сақина, баскетбол торы, гимнастикалық шеңбер, білезік
ІҮ.Жаңа сабаққа дайындық.
Шаршыны екіге бөлейік
Оны қайшымен қиып алсақ, екі тіктөртбұрыш аламыз. Яғни шаршы екіге бөлінді. Оның бір бөлігі шаршының жартысына тең. Осы бөлікті (1/2) <<екіден бір>> деп өрнектеуге болады.
Ү.Жаңа сабақ. Балалар, сендер натурал сандарды білесіңдер. Натурал сандардан басқа ұзындықты, массаны, уақытты өлшеу үшін бөлшек сандар деп аталатын жаңа сандар енгізілген.Интерактивті тақтадағы экранда дөңгелек тең төрт бөлікке бөлінген.
Мұндай тең бөліктер үлес деп аталады. 14 деп жаза аламыз. Төрттен бір деп оқимыз.
Келесі слайдта қарбыз бірнеше бөлікке бөлінген. Қане, кім айтады қанша бөлікке бөлінген екен?
<<Алтыдан бір>> бөлікке бөлінген. Жарайсыңдар, шешімі дұрыс. Балалар,міне осы өрнектелген бөліктер жай бөлшекті білдіреді. Үлестер тең бөліктер болғандықтан, <<үлес>> деген ұғымды <<бөлік>> деп те атайды. Жай бөлшекті: ав, деп жазамыз, мұндағы а - алымы, b - бөлімі. Жай бөлшектің жазылуындағы - сызық бөлшек сызығы. Бөлшек бөліміндегі сан неше үлеске бөлінгенін көрсетеді. Ал бөлшек алымындағы сан неше үлестің алынғанын көрсетеді.0 саны кез келген жай бөлшектің алымы болады, бірақ бөлімі бола алмайды. Өйткені санды нөлге бөлуге болмайды.
Жай бөлшекті оқығанда алдымен бөлшек сызығының астындағы сан шығыс септігінде оқылады.
Мысалы: 710 - оннан жеті; 45 - бестен төрт; 1120 - жиырмадан онбір
Екі натурал санның бөліндісін жай бөлшек түрінде жазуға болады.
Екі натурал санның бөліндісін бөлшек түрінде жазғанда,бөлшектің алымына бөлінгіш жазылып,бөліміне бөлгіш жазылады.
Мысалы: 12: 4= 124 ; 100:25 = 10025
Натурал санды жай бөлшек түрінде жазуға болады. Мысалы: 3 = 3:1=31
немесе 3=124 немесе 3 =3010 т.с.с.
Тапсырмалар:1)Төртбұрыштың қандай бөлігі боялған,қандай бөлігі боялмаған?
Бөлшектер қатарындағы артық санды көрсет. Ол (1/2) <<екіден бір>>
2)Төртбұрыш қаншаға бөлінген? Оның қандай бөлігі боялған? Артық бөлшекті анықта.
Жауабы: 10-ға бөлінген, оннан жеті бөлігі боялған; жетіден үш пен үштен жеті
3) Бөлшектерді оқы: алтыдан бір,сегізден бір,төрттен бір,алтыдан үш, сегізден төрт,төрттен екі
4) VІ. Жаңа сабақты бекіту.
Ауызша №392 Мына жай бөлшектерді оқып, бөлімі мен алымын атаңдар:
34 ; 56 ; 37 ; 49 ; 85; 91100
№393 суреттегі фигуралардың қандай бөлігі бояялған?
Үштен екі, алтыдан екі,сегізден төрт,жетіден бес
№394 А) екі Ә) үш Б) жеті
№395. Жұлдызша орнына тиісті санды қойып,1 санын жай бөлшек түрінде жазыңдар.
1 =44 ; 1 = 88 ; 1 = 1212 ; 1 = 1010 ; 1 = 100100
Математикалық диктант
№396.Жай бөлшек түрінде жазыңдар:
* Жетіден екіні
* Бестен үшті
* Алтыдан бірді
* Сегізден бесті
* Оннан тоғызды
* Жүзден үшті
Логикалық тапсырма:
Ірімшікті үш рет кесу арқылы қалай 8 тең бөлікке бөлуге болады?
Бөлшектерді жазып және оқып шығыңдар:
Алымы
Бір
Бөлімі
Екі
Жазылуы
1/2
Алымы
Бір
Бөлімі
Үш
Жазылуы
1/3
Алымы
Бір
Бөлімі
Төрт
Жазылуы
1/4
Бөлшек түрінде жазып және оқып шығыңдар:
Төрттен екі, төрттен үш,төрттен бір
Деңгейлік тапсырмалар:
А) Жай бөлшек түрінде жаз:
Жетіден екі,төрттен бір, жүзден жиырма тоғыз
Б) Кестедегі бос орынды толтыр:
Бөлінді
4:13
Жай бөлшек түрінде жаз
4/13
Бөлінгіш
4
Бөлгіш
13
Бөлшектің алымы
4
Бөлшектің бөлімі
13
<<Алтын сандық>> ойыны.Берілген сандарды өз сандықтарына орналастыр.
Жай сандар: 19,7,23
Құрама сандар: 4,21,15
Жай бөлшектер:1/6, 4/5, 2/3
<<Кім зерек?>> ойыны.Бөлшек түрінде жаз:
-64135101600 алымы
бөлімі
5
19
35
37
53
86
VІІ. Оқушыларды бағалау.VІІI. Үйге тапсырма: №397
Бүгінгі сабақты елбасының <<Қазақстан-2050>> жолдауында айтқан сөзімен аяқтағым келеді:
Елбасы әрқашан жастарға үлкен үміт артады және білімді, еңбексүйгіш жастар көркейген Қазақстанның болашағы деп айтып келеді. Сондықтан да білімнің биік шыңынан көрінуге ұмтылыңыздар!
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz