Сабақ жоспары :: Физика

Файл қосу

Физика пәнінен танымдық кеш

САТЫБАЛДЫ ОРТА ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕБІ




ТАНЫМДЫҚ КЕШ
Тақырыбы:

<<Физика-тұрмыста,өмірде>>
Өткізген:физика пәні мұғалімі Қанатова А.С.
<<Физика- тұрмыста,өмірде>>
Құрметті оқушылар,ұстаздар!
Бүгін біз ИФМ апталығының төртінші күнінде 9 және 10 сыныптар арасында <<Физика тұрмыста,өмірде>> деген тақырыппен кешімізді бастағалы отырмыз.Кешке қош келдіңіздер.Бұл кеште тіл мамандары,музыка пәні ,физика және математика пән мұғалімдері қатысып отыр.Тақырыптын көріп отырғанымыздай кешіміз күнделікті өмірдегі физикаға арналады.Алдымен екі топты ортаға шақырып танысып алайық. Әділқазылар алқасымен таныстыру.Кеш жоспарымен таныстыру
Физика-ол менің үйімде,
Физика-музыка елінде.
Физика-мақал мен мәтелде,
Физика тілімен дәлелде!
Физика-жұмбақ пен әзілде,
Физика-ақынның тілінде
Физика-жерімде,көгімде
Осының бәрін сен дәлелде!
-дей отыра осы кешіміз де жоғарда айтылған өлең жолдарының бөлімдерімен аталады.
І бөлім <<Физика-ол менің үйімде>>
Тапсырма: Екі топқа тапсырма беріледі.
І топ : <<Үйдегі жылу құбылыстары мен жарық құбылыстарына негізделген мысалдар келтіру>>
ІІ топ : <<Үйдегі механикалық қозғалыстар мен электрлік құбылыстарға негізделген мысалдар келтіру>>
Ойлануға 5 минут
Тыңдауға әр топқа 5 минуттан
Барлығы 15 минут
ІІ бөлім <<Физика-музыка елінде>>
<<Миға шабуыл>>
-Физикалық құбылыстарға негізделген қандай музыкалық аспаптарды білесіңдер және осы екі пән арасындағы байланыс қандай?
Тапсырма:Үйден дайындап келген физикалық құбылыстарды сипатталған әндер айту сайысы.
Ән айтылып болғаннан кейін түсіндіріледі.

ІІІ бөлім <<Физика мақал мен мәтелде>>
Тапсырма: Оқушылар өздерінің дайындап келген мақал-мәтелдерін айтып,мағынасын ашып береді.
Мұғалім: <<Тыңдамаса сөз жетім дегендей>> біздің шешен де дана ата-бабаларымыз көптеген мақал-мәтелдер қалдырған екен біз де солардың бірнешеуін сіздерге түсіндіріп өтейік.
1. Отты үрлеген жағады, шындықты іздеген табады. /энергияның сақталу заңы/2. Терек қисайған жағына жығылады. /ішкі энергия/3. Жұпарды жасырғанмен исі білінеді. /диффузия құбылысы/4. Қазан отпен, адам әрекетпен қызады. /ішкі энергияның өзгеруі/5. Ит жүгіріп тазы болмас. / жылдамдық/6. Білекті бірді жығар, білімді мыңды жығар. /Күш/7. Таң атпайын десе де, күн қоймайды. /Жердің өз осінен айналуы/8. Көктеректің жапырағы, желсіз де сыбдырлайды. /Конвекция/9. Қол жұмылмай - жылынбайды. /Жылу берілу/10. Ас - адамның арқауы. /Энергия/11. <<Аузы күйген үрлеп ішеді>> мақалының тәрбиелік мәнін аштық: Жіберген қатенді екінші рет болдырмау керектігін, ал қатеңнен тиесілі қорытынды жасай білуге меңзейтінін, физикалық тұрғыдан - ыстық нәрсені үрлесек содан кебу үрдісі тездетіліп, нәтижесінде оның температурасының төмендейтінін ұсынуға болады. Бұл физикада оқып үйренілген кебу құбылысына әбден үйлесіп жатады.
12. <<Дән себілмей астық өнбейді, дария буланбай шық түспейді>> мақалының тәрбиелік мәнін аштық: өмірдегі барлық құбылыстар өзара себеп-салдарлы байланыста болатындығынан болса, физикалық тұрғыдан - астында да, жер бетіндегі судың температурасының артуынан ол буланып (кебу) ал температура төмендегенде су тамшыларының суынып - конденсациялануынан ішкі энергия кемуінен шық пайда болатындығын түсіндіреміз.
13. <<Күн шыққан соң суарған суды күн жұтады. Күн батқан соң суарған суды жер жұтады>> мақалының тәрбиелік мәнін ашамыз: егістіктің таңертең күн шықпай, не күн бата суару керектігі айтылады. Ал физикалық тұрғыдан күн шығып тұрғанда егістікті суарса температураның жоғарылағанынан кебу үрдісі жақсы жүреді. Жер тез кеуіп қалады, ал кеш бата суарғанда температура төмендегендіктен кебу үрдісі баяу жүреді де су толығымен жерге сіңіп үлгереді.
14. <<Отты үрлеген жағады, Шындықты іздеген табады>>. Отты үрлеген кезде, отқа жаңа таза ауа келеді, от жақсы жанады. Өтірік айтпау керек. Әр уақытта шыншыл, әділ болу керек, әр уақытта шындық жеңеді, шындықты қажымай іздеу керек.
15. <<Теректің жануында мін жоқ, Бірақ жылуында мән жоқ>>. Терек жақсы жанады, оның меншікті жану жылуы аз болғандықтан тез жанып кетеді де, жылуды аз береді.
16. <<Азықсыз адам алысқа бармайды>>. Адам әр уақытта энергияны астан алады, егер тамақтанбаса, адамның әл-ауқаты да болмайды, сондықтан күнделікті дұрыс тамақтану қажет.
17. <<Тонның жылуы терісінен емес - жүнінен>>. Тонды әдетте қойдың, түйенің терісінен илейді, ал жүннің арасында ауа болады. Ауаның жылу өткізгіштігі нашар, сондықтан тон адамнң жылуын сыртқа, ал сыртқы суықты адам денесіне нашар өткізеді.
18. <<Нан піскенше күлше күйеді>>. Неғұрлым қыздырылған дененің массасы аз болса, оған соғұрлым аз жылу керек. Таба нан салғанда нан жұқа болса, әрі кіші болса, ол күйіп кетпеу үшін отты аз қалау керек. (Меншікті жылу сыйымдылығы)
19. <<Түндіксіз үйден түтін түзу шықпайды>>. Ертеде біздің ата-бабаларымыз көшіп-қонып жүргенде, киіз үйлерде тұрған, киіз үйдің төбесінде уығы болған, оны киізбен жапқан. Күндіз киізді ашып, жоғары жақтан салқын, таза ауа кіргізгенде, оны түндік деп атаған.
20. Көсеу ұзын болса, қол күймейді. (Жылу өткізгіштік)
21. Қол жұмылмай, жылынбайды. (Жылу берілу)
23.Тасты тауға сүйрейді, ал төмен ол өзі құлайды (Үйкеліс күші).24.Түзу жолда, қисық жүрме (қозғалыс).
Ескерту:Пән мұғалімі уақытты тиімді пайдалану мақсатында өз қалауынша мақал-мәтелдерді ықшамдап алуы ұсынылады.
IV бөлім <<Физика тілімен дәлелде!>>
Тапсырма:Топшамаларға жазылған тапсырмалар беріледі.Оқушылар физикалық заңдылықтарға сүйене отырып жауап береді.
1.Биология пәні мұғалімі:Қайбалиева Фаузия Гизатуллаевна Сұрақ: Шөпті басып, жапырып кетіп едіңдер, ол қайта көтеріліп кетіпті, неге?Жауап: Серпімділік құбылысы2.Сұрақ: Судан шыққанда жануарлар сілкінеді. Олардың судан сілкініп құрғатылуы физиканың қандай заңына негізделгенЖауап: Инерция заңы3.Сұрақ: Неге судан шыққан балықты қолда ұстау қиын?Жауап: Өйткені балықтың денесі үйкелісті азайтатын сілекейлі қабықшамен қапталған. Сыртқы шырыш қабығы үйкелісті азайтады да, балықты қолға ұстап тұру қиын болады4. Қазақ тілі пәні мұғалімі Утегалиева Айгүл ЖасұлановнаCұрақ: <<Басқан жерде із қаларАйтқан жерде сөз қалар>>-деген мақал физикалық тұрғыдан қандай заңға негізделген?Жауап: Қысым заңдылығы5.Еңбек пәнінің мұғалімі:Темесов БауыржанСұрақ: Оқу шеберханасында саймандарды қайрау кезінде қандай физикалық құбылыс пен заңдылық қолданылады?Жауап: Қысым және қатты денелер арасындағы үйкеліс6.Сұрақ: Адамның шашын, қасын мұртын қырау шалатыны неліктен?Жауап: Тыныс алғанда шыққан бу суық нәрсемен кездескенде конденсаяцияланады.7.Математика пәні мұғалімі:Бақытова Б.Сұрақ: Сорпа ыстық екен, ағаш қасықтарының бар ма, ауыз күймеуге сол жақсы, неге?Жауап: Ағаш жылуды нашар өткізеді.8.Сұрақ: Балалар, жазды күні далада серуендеп келесіңдер, айнала жайқалған гүлдер, гүлден - гүлге қонған көбелек, ызылдаған ара, масалар ұшып жүр. Гүлдердің жұпар иісі аңқып тұр.Бұл не құбылыс?Жауап: Диффузия.9. Технология пәні мұғалімі:Улмесекова Ардақ Сұрақ:Саусақ бірікпей, ине бірікпейдіЖауап: Үйкеліс құбылысы10.Сұрақ: Терлеп, ыстықтап кетіп едім, суу үшін қолымды бетімен желпіп едім, суынып қалдым ғой, неге?Жауап: Бетімізді желпігенде ауаның қозғалысы терді кептіру процесін жылдамдатады да кебу үшін энергия бет терісінен алынатындықтан, беттің ішкі энергиясы азайып суынады.VІ бөлім <<Физика-жұмбақ пен әзілде>>
Тапсырма:
1.Таңертең бар кешке жоқ
Мен әдемі моншақпын
Ірі емеспін, ұсақпын
Мойнына ешкім таға алмас
Мендей мөлдір таба алмас. (шық)
2.Түсі бар көрінбейтін
Бір тұтас білінбейтін
Тынысы бар тіршіліктен
Ешқашан жүрмейтін. (ауа)
3.Жай көзге көрінбейдіҚозғалуға ерінбейді (молекула)4. Жоғарламайды ешқашанТүрлендірсең егердеБасқа күйге ауыссаЖұмыс істейді әрқашан (энергия)5. Өзі затты құрайдыТеңелуге таразыны сұрайды (масса)
Әзіл сұрақтарҚандай <<кулонды>> мойынға тағуға болмайды?Жауабы: Электр зарядының бірлігі - Кулонды2. Кез - келген адамның ала алмайтын сыйлығы?Жауабы: Нобель сыйлығы3. Қандай <<Бормен>> тақтаға жазуға болмайды?Жауабы: Оге Бор атом ядросының құрылысы теориясын жасаған ғалым4. Қандай сақинаны тағуға болмайды?Жауабы: Ньютон сақинасыІІ топ жұмбақтары мен әзіл сұрақтары:1.Көтерілсе жоғарыЕрітер мұхит мұздардыТөмен түссе шамалыСездірер суық ызғарды (температура)2.Қозғалысқа келтіріпЖылдамдығын бередіөлшем бірлігін қарасаңНьютонға келеді (күш)3.Оңынан оқы тіршілік нәріСолынан оқы онсыз адамөсімдік, аң, құсәп - сәтте сөнертұншығып бәрі (ауа)
4.Мүлгіп тұрған бақ тыныш
Ораныпты ақ күміс. (қырау)
5.Етек-жеңі жиналмай
Дауыл тұрса дым қалмай
Түйдектеліп көшеді
Тоз-тоз болып өшеді. (бұлт)
1. Қандай торға қамауға болмайды?Жауабы: Дифракциялық торға2. Қандай моль киімді жемейді?Жауабы: Моль - заттың мөлшерінің бірлігі3. Қандай өріске мал жаюға болмайды?Жауабы: Электрлік және магниттік өріс
4.Массасы 1кг мақта ауыр ма тұз ауыр ма?
Жауабы:Массалары тең.
VІІ бөлім <<Физика-ақынның тілінде>>
Тапсырма:Үйден дайындап келген көркемсөздерін оқу
VІІІ бөлім <<Физика-көгімде,жерімде>>
Тапсырма:І топ-Жер әлемі,ІІ топ-Аспан әлемі туралы түсініктерін айтып ой толғайды
<<Физика. ..- тек қана техникаға алғашқы қадам емес, сондай-ақ адамзат ойының түкпіріне жол>> -деген екен неміс физик-теоретигі,1954 жылы кванттық физика саласы бойынша Нобель сыйлығының иегері Макс Борн Мұғалім. Бүгінгі сайысымызды Тұрмағамбет ақынның
Ақыл - тон, алдағанға тозбайтұғын.
Ғылым кен күнде өніп қоздайтұғын
Иелік екеуіне еткендердің
Жаны жоқ жер жүзінде озбайтұғын.- деген сөзімен қортындылағым келіп тұр.

Ұқсас жұмыстар
Физика пәнінен оқушылардың функционалдық сауаттылықтарын дамыту арқылы танымдық белсенділігін арттыру физика пәнінің мұғалімі
Кештің мақсаты
Физикалық шаманы
Математика, физика және информатика апталығы
Физика сабақтарында жаңа технологияларды қолдану
Жанды сұрақ
Физика пәнінен жаратылыстану бағыты бойынша тереңдетіп оқытуға қосымша сабақ (факультатив) жоспары
Есептерді шешу әдістері
Кембридж тәсілімен оқыту тәжіиибе және ізденіс
Ecxel-де формулалар енгизу және көшіру 8 сынып
Пәндер