Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Оқушылардың шығармашылық жұмыстар арқылы тіл байлығын дамыту
Оқушылардың шығармашылық жұмыстар арқылы тіл байлығын дамыту
Менің 3 жылдан бері жұмыс істеп келе жатқан тақырыбым оқушылардың
сөздік қорын, тілін дамыту арқылы шығармашылыққа баулу, яғни ана
тіліміздің құнарлығын, мәнін оқушыларға түсіндіру. Оқушылардың санасына
сіңіру, бұл әсіресе бастауыш сынып мұғалімдерінің басты міндеті болса
керек. Оқушылар тілін дамытудың қатып қалған бірізділігі жоқ, оның
көптеген жолдары бар. Бұл мұғалімдердің шығармашылық ізденістеріне,
оқытудың методикалық тәсілдеріне де байланысты. Оқушылармен кез–келген
тақырыпта сөйлесуге болады, мұғалім қандай тақырыпта болмасын бағыт беруі
керек және сол бағыт бойынша оқушылардың ой-өрісіне еркіндік бергені жөн
деп білемін. Сонда ғана әр оқушы өз ойын толық жеткізуге тырысады. Әдепкіде
олар өз ойларын жатық жеткізе алмауы мүмкін.
« Сөйлей – сөйлей шешен боласың » дегендей, олар да сөйлей сөйлей ойын
жүйелі түрде жеткізуге қалыптасады. Бірін – бірін толықтырып отырады. Ең
бастасы оқушыларға еркіндік берген жөн. Оларды жалықпай тыңдау керек, ойын
бөлмеу керек. Мұғалім олардың әңгімесін бар зейінмен, ықыласпен тыңдау
керек. Бала түсінігіне орай, олардың сұрақтарына жауап беріп, жауапсыз,
ескерусіз қалдырмағаны ләйім.
[pic]
Әр шәкірт өзінше бір әлем. Олар тәрбиеленіп жатқан отбасы да әр түрлі.
Бір отбасында ата-аналары баламен сөйлеседі, ал кейбір балалардың ата –
аналары балаға мән бермейді. Сондықтан әр оқушымен ұстаз сырласып тұрғаны
жөн.
Оқушылардың тілін дамыту жолдары сан алуан. Менің оқушыларым ана тілі
сабағында көптеген тақырыпта сахналау арқылы образға еніп рөлдерге бөліп
ойнағанды қатты ұнатады. Рөлдердің сөзін жаттау арқылы оқушының тілін
дамытуға болады. Балаладың тілін дамытудың жолдары мұғалімнің жылы
сөйлесіп, сырласуынан бастап, әрі қарай кете береді. Олар:
1. Айналаны қоршаған ортаны тілге тиек етіп әңгімелесу
2. Мәдени ошақтарға барып келгеннен кейін пікір алмасу.
3. Атақты адамдармен кездесуге қатыстырап, кештен соң ойларын тыңдау
4. Топсеруенге шығып , табиғат аясында әңгімелесу
5. Проблемалық сұрақтар қою арқылы пікірталас ұйымдастырып сөйлету
6. Театрлық қойылымдарға апару, көріп келгеннен кейін ой бөлісу
Қорыта келгенде, айтарым оқушылардың тілін дамыту 1-сыныптан басталып, 4-
сыныптың соңына шейін үздіксіз жүргізілуі керек, яғни бұл бір жылдың ғана
емес төрт жылдың жұмысы. Алғашқы жылдары сөздік қорын молайтып, тілдері
дамыған оқушылар 3-4 сыныпта өз ойларын тамаша көркем шығармалар жазуға
қалыптасады. Мұны да мен өз тәжірибемнен алып отырмын. Әрине, бұл
мұғалімнің өз шәкірттерімен ерінбей, жалықпай жұмыс істеу арқасында жететін
нәтиже. Сіздерге шығармашылық табыс тілеймін.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz