Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу.. 6 сынып

Сыныбы:

Сабақтың тақырыбы: Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: 1)

\[a x\ =J\]
түріндегі теңдеу - бір айнымалысы бар сызықтық теідеу

екенін үйрету;

2) бір айнымалысы бар сызықтық теідеуді шешіп, түбірін табу

дағдысын қалыптастыру;

3) құрамында теріс және оң бөлшектері бар санды өрнектердің

мәнін таба білуге үйрету;

Дамытушылық: математикалық сауаттылығын және жан-жақты логикалық

ойлау қабілетін дамыту:

Тәрбиелік: салыстырмалы танып білу, ұжымдық сезімін ояту, білім алудағы

бәсекелестікке баулу;

Сабақтың түрі: жаңа білім беру;

Сабақтың әдісі: сұрақ - жауап, түсіндіру, талдау, есептер шығару;

Көрнекіліктер: оқулық, интерактивті тақта, семантикалық кестерлер, бағалау

парағы

Пәнаралық байланыс: алгебра, информатика;

Жаңа технологиялық бағыт: интерактивті әдіс, Ж. Қараевтың «Деңгейлеп оқыту»

технологиясы

Сабақтың барысы:

  1. Ұйымдастыру бөлімі:

-амандасу;

-түгелдеу;

Үй жұмысын тексеру.

№ 799. (семантикалық карта арқылы)

\[4\lambda(x-2)\]
өрнегінің мәнін тап:

е
е
т
у
д
Ң
:
\[4\lambda(x-2)\]
;
\[\scriptstyle x\;=\;-1\]
е: 1
е: 14
т: -12
у: 4
д: 30
Ң: 5
:
\[4\lambda(x-2)\]
;
\[x=0.5\]
е: -6
е: 26
т: 13
у: 24
д: 19
Ң: 23
:
\[4\lambda(x-2)\]
;
\[\scriptstyle{x=4}\]
е: 11
е: 3
т: 25
у: 6
д: 27
Ң: 8
:
\[4\lambda(x-2)\]
;
е: 10
е: 15
т: 7
у: 29
д: -20
Ң: 17
:
\[4\lambda(x-2)\]
;
\[x=0.9\]
е: 2
е: 4, 4
т: 16
у: 20
д: 12
Ң: 22
:
\[4\lambda(x-2)\]
;
\[\scriptstyle x=6\]
е: 9
е: 21
т: 8
у: 16
д: 28
Ң: 18

Жауабы: теңдеу.

  1. «Кім зерек?» зияткерлік ойыны:

( өткен тақырыпқа байланысты есептер)

  • -4, 8
  • -2, 7
  1. Жаңа сабақ.

\[3x+0.8=4x-1.2\]
теңдеуінде х -айнымалы (белгісіз) .
\[\scriptstyle3x+0.5\]
- теңдеудің сол жағы,
\[4x-1.2\]
теңдеудің оң жағы. Мұндай теңдеулер
\[a x\ =J\]
түрінде келтіріледі, мұндағы а - айнымалының коэффиценті, b - бос мүше.

\[a x\ =J\]
түріндегі теңдеуді бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу деп аталады.

Ықшамдау барысында теңдеу мәндес теңдеуге түрленеді. Мысалы,

\[4(x-3)=0\]

теңдеуі мен

\[4x-12=0\]
теңдеуі мәндес теңдеулер.

Түбірлері бірдей теңдеулер мәндес теңдеулер деп аталады.

Теңдеулерді түрлендіріп,

\[a x\ =J\]
түріне келтіру үшін теңдеулердің мынадай қасиеттері пайдаланылады:

1-қасиет: теңдеудегі қосылғыштың таңбасын қарама-қарсыға өзгертіп, оны теңдеудің бір жағынан екінші жағына көшіргенде теңдеу мәндес теңдеуге түленеді.

Теңдеудегі мұндай түрлендіруді енгізген ІХ ғасырдағы Орта Азия ғалымы- Мұхаммед бен Мұса әл-Харезми.

2-қасиет: теңдеудің екі жағын да нөлден өзге бірдей санға көбейткенде немесе бөлгенде теңдеу мәндес теңдеуге түрленеді.

1-мысал:

\[\begin{array}{c}{{4x+3=x+5.1}}\\ {{3x=2.1}}\\ {{x=0.7}}\end{array}\]

Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеуді шешу үшін:

  1. Теңдеудің анықталу аймағы өзгермейтіндей етіп, оның бір жақ бөлігін де теңбе-тең түрлендіріп ықшамдау керек;
  2. Айнымалысы бар мүшелерді теңдеудің сол жағына жинақтау керек;
  3. Теңдеудегі ұқсас мүшелерді біріктіріп, теңдеудегітүріне келтіру керек;
  4. Теңдеудің екі жақ бөлігін де айнымалының коэффицентіне бөліп, теңдеудің түбірін табу керек.

\[a x\ =J\]
теңдеуін шешудің үш жағдайы бар:

І.

\[a^{1}\ 0.b\ \ne0\]
болса, теңдеудің екі жағын да а-ға бөліп,
\[x={\frac{b}{a}}\]
теңдігін жазамыз. Демек бұл жағдайда теңдеудің бір ғана
\[x-{\frac{b}{a}}\]
түбірі болады.

2-мысал:

\[\scriptstyle{2.3x=9.2},\]

ІІ.

\[a=0,b\neq0\]
болса, теңдеу
\[\scriptstyle0x\;=\;0\]
теңдігі
\[{\mathcal{X}}{\boldsymbol{-}}\]
тің ешқандай мәнінде тура болмайды. Мұндай жағдайда теңдеудің түбірі болмайды.

3-мысал:

\[\begin{array}{c}{{7x+3=7x+5}}\\ {{7x-7x=5-\,3}}\\ {{0x=2}}\end{array}\]

Жауабы: түбірі жоқ

ІІІ.

\[a=0,b=0\]
болса, теңдеу
\[\scriptstyle0\,x\;=\;0\]
түрінде жазылады. Кез келген санның нөлге көбейтіндісі нөлге тең болғандықтан,
\[{\mathcal{N}}\]
-тің кез келген мәнінде теңдік тура болады. Демек,
\[\scriptstyle0\,x\;=\;0\]
теңдеуінің түбірі кез келген болады. Теңдеудің шексіз көп түбірі бар.

4-мысал:

\[\begin{array}{c}{{2x+x\ _{\sim}\ 5=3x\cdot5}}\\ {{3x-3x=5\cdot5}}\\ {{0x=0}}\end{array}\]

Кез келген сан теңдеудің түбірі болады.

Есеп: Тең қабырғалы үшбұрыштың қабырғасы квадраттың қабырғасынан 2см кем. Квадраттың периметрі тең қабырғалы үшбұрыштың периметрінен 13см артық. Квадраттың қабырғасы неше сантиметр?

Шешуі:

\[{\mathcal{N}}\]
см -квадраттың қабырғасы, онда
\[\scriptstyle(x-2)\]
см - тең қабырғалы үшбұрыштың қабырғасы.

\[\begin{array}{r}{4x=3(x-2)+13}\\ {4x=3x-6+13}\\ {x=7}\end{array}\]

Тексеру:

\[\begin{array}{l}{{4\mathcal{A}=3(7-2)+13}}\\ {{28=28}}\end{array}\]

  1. Есептер шығару

№835-837

  1. «Кім жылдам?»

(өткен тақырыпқа байланысты деңгейлік тапсырмалар)

\[\begin{array}{r}{2|x+4=10x+26}\\ {2|x-10x=26-4}\\ {1|x=22}\end{array}\]

\[\begin{array}{l}{{\frac{3}{4}}x-{\frac{2}{3}}={\frac{7}{12}}x}\\ {{\frac{3}{4}x-{\frac{7}{12}}x={\frac{2}{3}}}}\\ {{\frac{1}{6}x={\frac{2}{3}}}}\end{array}\]
\[\begin{array}{c}{{2.9x+7,4=x+1,7}}\\ {{2.9x-x=1,7-7,4}}\\ {{x=-3}}\end{array}\]

  1. Жаңа сабақты бекіту сұрақтары:
  1. Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу дегеніміз не?
  2. Теңдеудегі а, b, х ті не деп атаймыз?
  3. теңдеудің шешудің жағдайларын атаңыз?
  1. Қорытынды.

Үйге тапсырма: №838

Оқушыларды бағалау


Ұқсас жұмыстар
Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеу
Тақырып - Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу
Бір айнымалысы бар теңдеулерді шешу
Мәтінді есептерді шешу
Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу. Сабақтың барысы
"бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулер" математика. 6-сынып
Теңдеуге есептер шешу
Күнтізбелік жоспарлау. 6 бағдарлы сынып
Сызықтық теңдеулерді көрсет
Сызықтық емес теңдеулер жүйесін шешу тәсілдері
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz