Сабақ жоспары :: Математика
Файл қосу
Кері тригонометриялық теңдеу, теңсіздіктер
Сабақтың тақырыбы: Кері тригонометриялық теңдеу, теңсіздіктер
Сабақтың мақсаты:
1. Дидактикалық: кері тригонометриялық теңдеу, теңсіздіктерді шеше білуге үйрету
2. Тәрбиелік: ұқыптылыққа, жинақтылыққа, тапқырлыққа тәрбиелеу;
3. Дамытушы: оқушының ойлау қабілетін дамыту, ми жұмысының іскерлігін
арттыру.
Сабақтың түрі: практикалық.
Сабақты оқыту әдісі: ұжымдық, даралап оқыту.
Пәнаралық байланыс: оқушылардың білімін пәнаралық интеграциялау арқылы тиянақтау,
негізгі меже - функция қасиеттерін қолдануға бағыттау.
* Кіріспе мотивациялық бөлім
1.1. Проблемалық ахуал: кері тригонометриялық теңдеу, теңсіздіктерді шешудің дайын формуласы жоқ болғандықтан, оны формальды операциялар арқылы шешу мүмкін емес.
1.2. Сабақтың міндеті: осы проблемалық ахуалдан шығу жолдарын іздестіру: кері тригонометриялық функциялардың қасиеттерін қолдану арқылы қарапайым теңдеу, теңсіздіктерге көшу жолдарын меңгеру.
1.3. Бағытталған негіздегі іс- әрекеттер: теориялық материалды қайталап, есеп шығарудың негізін қалау.
1.4. Өткен тақырыптың өзектілігі: кері тригонометриялық функциялардың қасиеттерін білу оқушыларды есеп шығару әрекетіне дайындайды.
2. Танымдық жұмыстар
2.1. Оқушыларды қажетті ақпаратпен қамтамасыз ету: оқу материалдарын алдын ала
үлестіру.
2.2. Қосымша әдебиет қолдану:
1) Н.Я.Виленкин и др. Алгебра и начало анализа 10
2) М.Л.Галицкий и др. Углубленное изучение курса алгебры и математического анализа
2.3. Деңгейлік есептер шығару
3. Бақылау, бағалау: өздік жұмыс есептерін шығару.
4. Үйге тапсырма беру: Тарату материалындағы есептерді шығару.
5. Сабақты қорытындылау.
Оқу материалының мазмұны:
Теңдеу, теңсіздіктерді шешкенде кері тригонометриялық функциялардың ерекше қасиеттерін есте сақтап, олардың орындалуын қадағалау керек.
1. .
немесе .
немесе . , тақ функция, өспелі функция.
2.
немесе .
немесе . . кемімелі функция.
3. .
, яғни .
, яғни . , тақ функция, өспелі функция.
4. .
, яғни .
, яғни . . кемімелі функция.
5.
1. Алдымен қарапайым теңдеу, теңсіздіктерді қарастырайық.
1) , бұл екі бұрыштың теңдігі. Теңдіктің екі жағын синустаймыз:
. Жауабы: .
2) , болғандықтан, .
3)
. Жауабы: .
4)
,
Жауабы: .
5) , өспелі функция.
Жауабы: .
6)
теңдігін пайдаланамыз:
, . Жауабы: .
7) , болғандықтан.
Жауабы :.
8) , болғандықтан, .
Жауабы:
9)
.
Жауабы:
10)
қасиетін қолданамыз.
.
Жауабы: .
11)
, келтіру формуласын қолданамыз.
,
, .
Жауабы: .
Жаттығулар:
Теңдеуді шешу:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Теңсіздікті шеш:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Екі жағында бірдей кері тригонометриялық функция болатын теңдеу, теңсіздіктер.
, функцияларының өспелі, ал , функциялары кемімелі, , функцияларының анықталу облысы болатынын қолдану керек.
Кері тригонометриялық функцияларға байланысты теңдеу, теңсіздіктерді қарапайым мәндес теңдеу, теңсіздіктермен алмастыру жолдарын қарастырайық.
*
*
*
*
*
*
*
*
Мысалдар:
* теңдеуін шешу керек. Ол үшін мәндес жүйеге көшеміз:
Жүйедегі теңдеуді шешеміз:
.
Мұндағы мәні жүйедегі теңсіздікті қанағаттандырмайды.
Жауабы: .
* теңдеуі теңдеуімен мәндес.
Жауабы: .
* теңсіздігін шешу үшін мәндес жүйеге көшеміз:
Жауабы:
* теңсіздігін мәндес жүйемен алмастырамыз:
* теңсіздігін шешу үшін
теңсіздігіне көшеміз.
Жауабы :.
Жаттығулар:
Теңдеуді шеш:
1)
2)
3)
4)
5)
*
*
*
*
*
Теңсіздікті шеш:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
3. Екі жағы да әртүрлі кері тригонометриялық функциялар болатын теңдеу, теңсіздіктер
* Егер саны теңдеудің шешімі болсын. Сонда , деп алсақ, , . Бұдан . Яғни .
* формуласын қолдансақ, .
* формуласы бойынша .
* формуласы бойынша .
* формуласы бойынша, .
* формуласы бойынша, .
Ескерту:
* - 4) пунктеріндегі теңдеулердің шешімі , болатындай саны болу керек. Олай болмаса, теңдіктің оң және сол жағындағы мәндер жиыны қиылыспайды. Сонда
*
*
*
*
Мысал.
* теңдеуін шешу керек.
Шешуі:
Жауабы: 2.
*
Жүйедегі теңдеудің шешімі . Олардың біріншісі шешім бола алмайды.
Жауабы :2.
* теңсіздігі сол жақтағы өрнектің мағынасы болатындай барлық х тер үшін дұрыс болады, себебі . Сондықтан
* Жауабы:
Жаттығу:
Теңдеуді шеш:
*
*
*
*
*
*
Теңдікті шеш:
*
*
*
*
*
*
4. Жаңа айнымалы енгізу әдісі:
Кері тригонометриялық функциялар енетін кейбір теңдеу, теңсіздіктерді жаңа айнымалы енгізу арқылы алгебралық түрге келтіруге болады. Сонымен қатар кері тригонометриялық функциялардың шектеулі екенін ескеріп отыру керек.
Мысалы:
*
болсын
, болғандықтан, , .
Жауабы: .
*
болсын, мұндағы
,
Сонда
Жауабы:
Жаттығу.
Теңдеуді шеш:
*
*
*
*
*
*
3. Бақылау: өздік жұмыс есептерін шығару, бағалау
4. Үйге тапсырма беру: Тарату материалындағы есептер.
5. Сабақты қорытындылау.
Сабақтың мақсаты:
1. Дидактикалық: кері тригонометриялық теңдеу, теңсіздіктерді шеше білуге үйрету
2. Тәрбиелік: ұқыптылыққа, жинақтылыққа, тапқырлыққа тәрбиелеу;
3. Дамытушы: оқушының ойлау қабілетін дамыту, ми жұмысының іскерлігін
арттыру.
Сабақтың түрі: практикалық.
Сабақты оқыту әдісі: ұжымдық, даралап оқыту.
Пәнаралық байланыс: оқушылардың білімін пәнаралық интеграциялау арқылы тиянақтау,
негізгі меже - функция қасиеттерін қолдануға бағыттау.
* Кіріспе мотивациялық бөлім
1.1. Проблемалық ахуал: кері тригонометриялық теңдеу, теңсіздіктерді шешудің дайын формуласы жоқ болғандықтан, оны формальды операциялар арқылы шешу мүмкін емес.
1.2. Сабақтың міндеті: осы проблемалық ахуалдан шығу жолдарын іздестіру: кері тригонометриялық функциялардың қасиеттерін қолдану арқылы қарапайым теңдеу, теңсіздіктерге көшу жолдарын меңгеру.
1.3. Бағытталған негіздегі іс- әрекеттер: теориялық материалды қайталап, есеп шығарудың негізін қалау.
1.4. Өткен тақырыптың өзектілігі: кері тригонометриялық функциялардың қасиеттерін білу оқушыларды есеп шығару әрекетіне дайындайды.
2. Танымдық жұмыстар
2.1. Оқушыларды қажетті ақпаратпен қамтамасыз ету: оқу материалдарын алдын ала
үлестіру.
2.2. Қосымша әдебиет қолдану:
1) Н.Я.Виленкин и др. Алгебра и начало анализа 10
2) М.Л.Галицкий и др. Углубленное изучение курса алгебры и математического анализа
2.3. Деңгейлік есептер шығару
3. Бақылау, бағалау: өздік жұмыс есептерін шығару.
4. Үйге тапсырма беру: Тарату материалындағы есептерді шығару.
5. Сабақты қорытындылау.
Оқу материалының мазмұны:
Теңдеу, теңсіздіктерді шешкенде кері тригонометриялық функциялардың ерекше қасиеттерін есте сақтап, олардың орындалуын қадағалау керек.
1. .
немесе .
немесе . , тақ функция, өспелі функция.
2.
немесе .
немесе . . кемімелі функция.
3. .
, яғни .
, яғни . , тақ функция, өспелі функция.
4. .
, яғни .
, яғни . . кемімелі функция.
5.
1. Алдымен қарапайым теңдеу, теңсіздіктерді қарастырайық.
1) , бұл екі бұрыштың теңдігі. Теңдіктің екі жағын синустаймыз:
. Жауабы: .
2) , болғандықтан, .
3)
. Жауабы: .
4)
,
Жауабы: .
5) , өспелі функция.
Жауабы: .
6)
теңдігін пайдаланамыз:
, . Жауабы: .
7) , болғандықтан.
Жауабы :.
8) , болғандықтан, .
Жауабы:
9)
.
Жауабы:
10)
қасиетін қолданамыз.
.
Жауабы: .
11)
, келтіру формуласын қолданамыз.
,
, .
Жауабы: .
Жаттығулар:
Теңдеуді шешу:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Теңсіздікті шеш:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Екі жағында бірдей кері тригонометриялық функция болатын теңдеу, теңсіздіктер.
, функцияларының өспелі, ал , функциялары кемімелі, , функцияларының анықталу облысы болатынын қолдану керек.
Кері тригонометриялық функцияларға байланысты теңдеу, теңсіздіктерді қарапайым мәндес теңдеу, теңсіздіктермен алмастыру жолдарын қарастырайық.
*
*
*
*
*
*
*
*
Мысалдар:
* теңдеуін шешу керек. Ол үшін мәндес жүйеге көшеміз:
Жүйедегі теңдеуді шешеміз:
.
Мұндағы мәні жүйедегі теңсіздікті қанағаттандырмайды.
Жауабы: .
* теңдеуі теңдеуімен мәндес.
Жауабы: .
* теңсіздігін шешу үшін мәндес жүйеге көшеміз:
Жауабы:
* теңсіздігін мәндес жүйемен алмастырамыз:
* теңсіздігін шешу үшін
теңсіздігіне көшеміз.
Жауабы :.
Жаттығулар:
Теңдеуді шеш:
1)
2)
3)
4)
5)
*
*
*
*
*
Теңсіздікті шеш:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
3. Екі жағы да әртүрлі кері тригонометриялық функциялар болатын теңдеу, теңсіздіктер
* Егер саны теңдеудің шешімі болсын. Сонда , деп алсақ, , . Бұдан . Яғни .
* формуласын қолдансақ, .
* формуласы бойынша .
* формуласы бойынша .
* формуласы бойынша, .
* формуласы бойынша, .
Ескерту:
* - 4) пунктеріндегі теңдеулердің шешімі , болатындай саны болу керек. Олай болмаса, теңдіктің оң және сол жағындағы мәндер жиыны қиылыспайды. Сонда
*
*
*
*
Мысал.
* теңдеуін шешу керек.
Шешуі:
Жауабы: 2.
*
Жүйедегі теңдеудің шешімі . Олардың біріншісі шешім бола алмайды.
Жауабы :2.
* теңсіздігі сол жақтағы өрнектің мағынасы болатындай барлық х тер үшін дұрыс болады, себебі . Сондықтан
* Жауабы:
Жаттығу:
Теңдеуді шеш:
*
*
*
*
*
*
Теңдікті шеш:
*
*
*
*
*
*
4. Жаңа айнымалы енгізу әдісі:
Кері тригонометриялық функциялар енетін кейбір теңдеу, теңсіздіктерді жаңа айнымалы енгізу арқылы алгебралық түрге келтіруге болады. Сонымен қатар кері тригонометриялық функциялардың шектеулі екенін ескеріп отыру керек.
Мысалы:
*
болсын
, болғандықтан, , .
Жауабы: .
*
болсын, мұндағы
,
Сонда
Жауабы:
Жаттығу.
Теңдеуді шеш:
*
*
*
*
*
*
3. Бақылау: өздік жұмыс есептерін шығару, бағалау
4. Үйге тапсырма беру: Тарату материалындағы есептер.
5. Сабақты қорытындылау.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz