Сызықтық теңдеулер жүйесін крамер әдісімен шешу

Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың мақсаты:
1. Сызықтық теңдеулер жүйесін шешудің әдістерін үйрету, Крамер әдісімен жүйенің шешімдерін табуды үйрету.
2. Оқушылардың теорияда алған білімдерін есептер шығаруда қолдана алуға машықтандыру.
3. Оқушыларды ұйымшылдыққа, ұқыптылыққа тәрбиелеу.
Оқушылардың логикалық ойлау қабілетін арттыру, ойын дұрыс жеткізе білуге және кәсіби біліктілікке тәрбиелеу.
Сабақта қолданылатын көрнекіліктер мен әдебиеттер: слайдтар, интерактивті тақта;
Жоғары математика Н. С. Саханов, Б. С. Жаңбырбаев (1993)
Высшая математика в упражнениях и задачах П. Е. Данко, А. Г. Попов
І. Ұйымдастыру:
Білімгерлерді сабаққа даярлау, сабаққа деген қызығушылықтарын ояту, сабаққа қажетті құрал-жабдықтарды әзірлеу, «7Т»-ның
сақталуын еске түсіру: тәртіп, талап, тазалық, тыныштық, татулық, төзімділік, терең ой.
Ескертулер:
Оқушылар сабаққа қажетті құрал-жабдықтарды әзірлеп, «7т»-ның сақталуын еске түсіреді.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру
III. Өткен тақырыптар бойынша білімдерді жан-жақты тексеру
1. Матрица дегеніміз не?
2. Матрицалардың түрлері
3. Анықтауштар және оның қасиеттері
4. Анықтауыштарды есептеу схемасы
5. Матрицаға қолданылатын амалдар(қосу, азайту, санға көбейту)
6. Минор анықтамасы
7. Алгебралық толықтауыш формуласы
8. Кері матрица ұғымы
9. Алгебралық сызықтық теңдеулер жүйесін кері матрицалық әдіспен шешу формуласы
IV. Жаңа білімді қабылдауға даярлау, мақсат қою
V. Жаңа білімді меңгеру
Сызықтық теңдеулер жүйесін Крамер әдісімен шешу.
Бізекінші ретті теңдеулер жүйесін қарастырайық .
∆ - та жүйеден алынған А матрицасының анықтауышы болсын. ∆=
Егер ∆ тең емес 0 болса, онда жүйенің жалғыз шешімі болады ол мына формула арқылы аныңталады
∆ 1 -А матрицасынан алынған 1- ші бағанын бос мүшенің бағанымен ауыстыруынан шыққан анықтауышты айтамыз.
∆ 2 -А матрицасынан алынған 2- ші бағанын бос мүшенің бағанымен ауыстыруынан шыққан анықтауышты айтамыз.
∆ 1 , ∆ 2 көмекші анықтауыштар∆ 1 = ∆ 2 =
Егер ∆ тең емес 0 болса, онда жүйенің жалғыз шешімі болады ол мына формула арқылы аныңталады
Х 1 = ; Х 2 = ;
Мысалы:
∆= =10-9=1
∆ 1 = =5-12=-7
∆ 2 = =8-3=5
Х 1 = = -7
Х 2 = = 5
Жауабы: (-7; 5)
Үшінші ретті теңдеулер жүйесін қарастырайық:
∆= ∆ 1 = ∆ 2 = ∆ 3 =
Х 1 = ; Х 2 = ; Х 3 = ;
Мысалы:
∆= =(-1+1-1) -(1+1+1) =-1-3=-4
∆ 1 = =(-6+7+3) -(-7+3+6) =4-2=2
∆ 2 = =(3-6+7) -(-3+7+6) =-4-10=-6
∆ 3 = =(-7-3+6) -(6+7+3) =-4-16=-20
Х 1 = = = = 0, 5Х 2 = = = =1, 5Х 3 = = = 5
Жауабы: (0, 5; 1, 5; 5)
VI. Жаңа білімді меңгеруін тексеру (оқушылар өз бетімен орындайтың тест жұмысы)
1.
А) (-2; 6) В) (3; 6) С) (2; 4) Д) (-2; -6) Е) (3; 2)
2.
А) (1; 3) В) (-1; 2) С) (3; 1) Д) (-3; -1) Е) (2; 1)
3.
А) (-1; 2) В) (2; -1) С) (3; -1) Д) (1; 3) Е) (2; 3)
4.
А) (4; 1) В) (-1; 2) С) (3; -2) Д) (-2; 1) Е) (1; -4)
5.
А) ( -1; -1; 0) В) (2; 2; 1) С) (1; 1; 0) Д) (1; -1; 1) Е) (0; 1; -1)
6.
А) (-1; -1; 1) В) (1; 1:0) С) (1: 2; 3) Д) (0; 1; 1) Е) (2; 2; 0)
Тест жұмысының дұрыс жауаптарын шешкенде Крамер сөзі шағады.
Крамердің өмірбаяны баяндалады
Габриэль Крамер
31. 07. 1704 Женева қ Швецарияда дүниеге келген
Крамер дәрігер отбасында дүниеге келген. Кішкентай кезінен өзінің математикаға бейімділігін көрсетті. 18 жасынд а диссертация қорғады. 20 жасында Крамер өзін Женева университетіне философия кафедрасына ваканттық оқытушылық орынға ұсынды.
Кандидаттар саны 3-еу болды, университетте математика кафедрасын ашу мақсатында кандитаттарды өз қаражатымен саяхаттауға Еурапаға жіберді .
1727: Крамер осы сәтті пайдаланып, 2 жылға Европаға саяхатқа шықты., сонымен қоса математик- Иоганн Бернулли, Эйлер, Муавр, Клеро, сияқты атақты математиктермен танысып, тәжірбиесін бөлісті. Келгеннен кейін де, олармен хат жазысып тұрды.
1728: Крамер Санк-Петербург парадоксының шешімін тапты, бұл шешімді 10 жылдан кейін Даниэль Бернулли жарыққа шығарды.
1729: Крамер Женеваға оралғанна н кейін өзінің ұстаздық жұмысын қайта қолға алды. Париж академиясы жариялаған конкурсқа қатысып 2-ші орын алды (1 орынды Иоганн Бернулли иеленді) .
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz