Сабақ жоспары :: Биология
Файл қосу
Жүйке жүйесінің бөлімдері. жұлынның құрылысы мен қызметі
Жүйке жүйесінің бөлімдері. Жұлынның құрылысы мен қызметі
Орындағандар: Жакудина Ә.Е..
Класс: 8
Пәні: биология
Сабақтың тақырыбы:
Жүйке жүйесінің бөлімдері. Жұлынның құрылысы мен қызметі
Жалпы мақсаттар:
* Білімділік: Жүйке жүйесінің бөлімдерін таныстыру. Жұлынның маңызы, құрылысы мен қызметі, шартсыз рефлекстің рөлі туралы оқушыларға білім беру
* Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлауын талап ететін тапсырмаларды пайдалана отырып интелектуалды қабілеттеріндамыту; Оқушылардың ой-өрісін кеңейту, танымдық белсенділігін, өз бетінше білім алу, саралау, қорытынды жасау дағдыларын дамыту
* Тәрбиелік: Салауатты өмір сүруге, денсаулықты күтуге, спортпен шұғылдануға тәрбиелеу;
Ресурстар:
Оқулық, интерактивті тақта, сабаққа қажетті ресурстар
Әдіс-тәсілдер:
Тәсіл: жеке, жұппен, топпен жұмыс
Әдісі: АКТ, СТО
Оқыту нәтижесі:
Оқушылар топпен, жұппен жұмыс жасайды, тақырыптың мазмұнын бір біріне түсіндіреді, өзгенің қатесін түзейді. Оқушылар жекелеме, жұппен, топпен жұмыс істей отырып, идея бөліседі, өнім жасалады, талдайды, жинақтайды, қорытындылайды, бағалайды.
Түйінді идеялар
Сомалы жүйке жүйесі,, вегетативті жүйке жүйесі, Жұлын, Орталық жүйке жүйесі, шеткі жүйке жүйесі, жұлынның орталық өзегі, аралас жүйкелер, жүйке түйіндері, ж.үлгелер, менингит.
Дерек көздер
Оқулықпен жұмыс, қосымша мәліметтер, электронды оқулық
Сабақтың барысы:
Уақыты
Мұғалімнің әс-әрекеті
Оқушының іс-әрекеті
Ұйымдастыру кезеңі
2мин
Көңіл-күйін анықтау, мұғалім оқушылармен амандасады, тренинг өткізіп, жақсы көңіл-күй сыйлайды.
<<Өзіңді және басқаларды тану>> тренингіне қатысу.
2мин
Топқа бөлу
Оқушылар бірігіп топ құрайды, топ ережесін сақтайды.
Ой жинау
5 мин
І.Қызығушылықты ояту.
Термин сөздерге анықтама беру:нейрон, аксон, дендрит, рецептор, рефлекс.
ІІ. Биологиялық диктант орындау.
Оқушылар жеке жұмыс жасайды, жұппен ақылдасады, топпен бірігіп, ортақ шешім шығарылады.
Жаңа тақырып: Мағынаны ажырату.
20мин
Топтарға тапсырма беру:
І топ. Сілтеме табушылар.<<Жұлынның құрылысы мен қызметі>> (мәтінді оқып, жаңа ұғымдарды табыңыздар) ІІ топ. Баяндаушы топ.<<Жұлынның қызметі>> (оқулықтан мәтінді оқып, топпен талқылап, әр оқушы өз ойын ортаға сала отырып, постермен ортаға қорғау) ІІІ топ. Ізденуші топ.<<Жұлынның құрылысы>> (оқулықтағы 27-26 суретті талдау, қосымша мәліметтермен жұмыс)
Ортаға шығып, өз ойларымен бөліседі, өздеріне берілген тақырыпты дәлелдеп, қорғап шығады.
<<Ойланып жауап беріңдер>>
Логикалық сұрақтар қойылады:
6мин
5мин
Жаңа материалдағы білімді түсінгенін анықтау үшін, диалогтық байланыс жасау. Оқушылардан ойларын өзгеше сұрау:
Сұрақ: (Топтық тапсырма)
1)Асқар басы ауырып, құсып, есінен айырылып дәрігерге көрінсе, дәрігерлер <<менингит>> деген диагноз қойды.Асқар бұл аурудың сипаттамасы жайлы интернет көздерінен іздеп, мынадай тоқтамға келді:
1. Ми мен жұлын жұмсақ қабығының қабынуынан пайда болады.(иә, жоқ)
2.Бактериялар мен вирустардан пайда болып, ауа арқылы жұғады. (иә, жоқ)
3.Вирусты менингит өте кең таралған , бактериалды менингитке қарағанда өмірге қауіт төнгізбейді(иә, жоқ)
4.Тез арада дәрігерлік көмекке жүгінбесе, өлімге соқтыратын ауру. (иә, жоқ)
2) Сәбидің алғаш тісі шыққан кезде қиындықтар туғызса, жұлған тістің орны қабынып, қатты суық тисе не инфекция түссе, сондай-ақ пульпит (тіс тінінің қабынуы) және периодонтиттің (тіс түбінің сыртқы қабығының қабынуы) асқынуынан болады. Бұл кезде беттің бұлшық еті тітіркеніп, адамның аузын ашуы, жұтынуы, жөтелуі қиындайды, ауру ұстамасы кенеттен болып, бірнеше минуттан бірер сағатқа созылуы мүмкін.
Бұл қандай ауру туралы айтылып отыр?
3) Жұлын жарақатының салдары қандай?
(Топтасып сұрақтың жауабын іздеп, талқылау, дәлелдеу)
ІІ.>>Теннис>> ойыны. Өзара сұрақ құрастырған екі топ бір бірімен теннис ойынын ойнайды.
1-4-ия
Невралгия
тітіркенгіштік, әлсіздік, тез шаршау, бас ауруы, бас айналуы басым болады.Олар ыстықты, транспортты көтере алмайды, қызметтің бір түрінен екінші түріне ауысқандақиындықтар туындайды.
Бағалау
2мин
Топтар өз жұмыстарын бағалау парағына қояды. Топтық жұмыстардың жиынтық бағасы қойылады.
Кері байланыс
2мин
Оқушылар сабақ туралы пікірлерін стикерге жазып жапсырады.
Үйге тапсырма
1мин
§15 Жүйке жүйесінің бөлімдері. Жұлынның құрылысы
оқып-білу, сұрақтарға жауап беру
Терминдерге анықтама жазу, жаттау
Шығармашылық жұмыс <<Жұлынның зақымдануының адам өміріне қауіптілігі>> тақырыбында презентация жасап келу немесе реферат дайындау
<<Жұлынның адам ағзасы үшін маңызы>> (эссе жазу)
Іскерлік - зерттеу тапсырмасы
Дәптерге кестені толтыру;
Жүйке жүйесінің бөлімі немесе оның бөлігі
Құрылысы мен атқаратын қызметі
Ми
Жұлын
Шеткі жүйке жүйесі
Сұр зат
Ақ зат
Жұлын түбірлері
Аралас жұлын жүйкелері
Сәйкестігін анықтаңыз
Нейрондар қызметі
Нейрон түрлері
1.Тітіркенуді жүйке импульстеріне түрлендіреді.
а)сезімтал
ә)аралық
б)қозғалтқыш
2.Миға ішкі мүшелер мен сезім мүшелерінен жүйке импульстерін береді
3.Мида бір нейроннан екіншісіне импульстерін беруді жүзеге асырады.
4.Жүйке импульстерін бұлшық етке, бездерге және басқа атқарушы мүшелерге береді.
Өз қорытындыңды жаса:
--------------------------------------------------------------------------------
Критерий бойынша бағалау
Критерийлер
Оқушының өзіндік бағасы
Топтың бағасы
Мұғалімнің бағасы
Қорытынды баға
Термин сөздерге анықтама беру
Биологиялық диктант
Постер қорғау
Логикалық сұрақтар
Теннис ойыны
Орындағандар: Жакудина Ә.Е..
Класс: 8
Пәні: биология
Сабақтың тақырыбы:
Жүйке жүйесінің бөлімдері. Жұлынның құрылысы мен қызметі
Жалпы мақсаттар:
* Білімділік: Жүйке жүйесінің бөлімдерін таныстыру. Жұлынның маңызы, құрылысы мен қызметі, шартсыз рефлекстің рөлі туралы оқушыларға білім беру
* Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлауын талап ететін тапсырмаларды пайдалана отырып интелектуалды қабілеттеріндамыту; Оқушылардың ой-өрісін кеңейту, танымдық белсенділігін, өз бетінше білім алу, саралау, қорытынды жасау дағдыларын дамыту
* Тәрбиелік: Салауатты өмір сүруге, денсаулықты күтуге, спортпен шұғылдануға тәрбиелеу;
Ресурстар:
Оқулық, интерактивті тақта, сабаққа қажетті ресурстар
Әдіс-тәсілдер:
Тәсіл: жеке, жұппен, топпен жұмыс
Әдісі: АКТ, СТО
Оқыту нәтижесі:
Оқушылар топпен, жұппен жұмыс жасайды, тақырыптың мазмұнын бір біріне түсіндіреді, өзгенің қатесін түзейді. Оқушылар жекелеме, жұппен, топпен жұмыс істей отырып, идея бөліседі, өнім жасалады, талдайды, жинақтайды, қорытындылайды, бағалайды.
Түйінді идеялар
Сомалы жүйке жүйесі,, вегетативті жүйке жүйесі, Жұлын, Орталық жүйке жүйесі, шеткі жүйке жүйесі, жұлынның орталық өзегі, аралас жүйкелер, жүйке түйіндері, ж.үлгелер, менингит.
Дерек көздер
Оқулықпен жұмыс, қосымша мәліметтер, электронды оқулық
Сабақтың барысы:
Уақыты
Мұғалімнің әс-әрекеті
Оқушының іс-әрекеті
Ұйымдастыру кезеңі
2мин
Көңіл-күйін анықтау, мұғалім оқушылармен амандасады, тренинг өткізіп, жақсы көңіл-күй сыйлайды.
<<Өзіңді және басқаларды тану>> тренингіне қатысу.
2мин
Топқа бөлу
Оқушылар бірігіп топ құрайды, топ ережесін сақтайды.
Ой жинау
5 мин
І.Қызығушылықты ояту.
Термин сөздерге анықтама беру:нейрон, аксон, дендрит, рецептор, рефлекс.
ІІ. Биологиялық диктант орындау.
Оқушылар жеке жұмыс жасайды, жұппен ақылдасады, топпен бірігіп, ортақ шешім шығарылады.
Жаңа тақырып: Мағынаны ажырату.
20мин
Топтарға тапсырма беру:
І топ. Сілтеме табушылар.<<Жұлынның құрылысы мен қызметі>> (мәтінді оқып, жаңа ұғымдарды табыңыздар) ІІ топ. Баяндаушы топ.<<Жұлынның қызметі>> (оқулықтан мәтінді оқып, топпен талқылап, әр оқушы өз ойын ортаға сала отырып, постермен ортаға қорғау) ІІІ топ. Ізденуші топ.<<Жұлынның құрылысы>> (оқулықтағы 27-26 суретті талдау, қосымша мәліметтермен жұмыс)
Ортаға шығып, өз ойларымен бөліседі, өздеріне берілген тақырыпты дәлелдеп, қорғап шығады.
<<Ойланып жауап беріңдер>>
Логикалық сұрақтар қойылады:
6мин
5мин
Жаңа материалдағы білімді түсінгенін анықтау үшін, диалогтық байланыс жасау. Оқушылардан ойларын өзгеше сұрау:
Сұрақ: (Топтық тапсырма)
1)Асқар басы ауырып, құсып, есінен айырылып дәрігерге көрінсе, дәрігерлер <<менингит>> деген диагноз қойды.Асқар бұл аурудың сипаттамасы жайлы интернет көздерінен іздеп, мынадай тоқтамға келді:
1. Ми мен жұлын жұмсақ қабығының қабынуынан пайда болады.(иә, жоқ)
2.Бактериялар мен вирустардан пайда болып, ауа арқылы жұғады. (иә, жоқ)
3.Вирусты менингит өте кең таралған , бактериалды менингитке қарағанда өмірге қауіт төнгізбейді(иә, жоқ)
4.Тез арада дәрігерлік көмекке жүгінбесе, өлімге соқтыратын ауру. (иә, жоқ)
2) Сәбидің алғаш тісі шыққан кезде қиындықтар туғызса, жұлған тістің орны қабынып, қатты суық тисе не инфекция түссе, сондай-ақ пульпит (тіс тінінің қабынуы) және периодонтиттің (тіс түбінің сыртқы қабығының қабынуы) асқынуынан болады. Бұл кезде беттің бұлшық еті тітіркеніп, адамның аузын ашуы, жұтынуы, жөтелуі қиындайды, ауру ұстамасы кенеттен болып, бірнеше минуттан бірер сағатқа созылуы мүмкін.
Бұл қандай ауру туралы айтылып отыр?
3) Жұлын жарақатының салдары қандай?
(Топтасып сұрақтың жауабын іздеп, талқылау, дәлелдеу)
ІІ.>>Теннис>> ойыны. Өзара сұрақ құрастырған екі топ бір бірімен теннис ойынын ойнайды.
1-4-ия
Невралгия
тітіркенгіштік, әлсіздік, тез шаршау, бас ауруы, бас айналуы басым болады.Олар ыстықты, транспортты көтере алмайды, қызметтің бір түрінен екінші түріне ауысқандақиындықтар туындайды.
Бағалау
2мин
Топтар өз жұмыстарын бағалау парағына қояды. Топтық жұмыстардың жиынтық бағасы қойылады.
Кері байланыс
2мин
Оқушылар сабақ туралы пікірлерін стикерге жазып жапсырады.
Үйге тапсырма
1мин
§15 Жүйке жүйесінің бөлімдері. Жұлынның құрылысы
оқып-білу, сұрақтарға жауап беру
Терминдерге анықтама жазу, жаттау
Шығармашылық жұмыс <<Жұлынның зақымдануының адам өміріне қауіптілігі>> тақырыбында презентация жасап келу немесе реферат дайындау
<<Жұлынның адам ағзасы үшін маңызы>> (эссе жазу)
Іскерлік - зерттеу тапсырмасы
Дәптерге кестені толтыру;
Жүйке жүйесінің бөлімі немесе оның бөлігі
Құрылысы мен атқаратын қызметі
Ми
Жұлын
Шеткі жүйке жүйесі
Сұр зат
Ақ зат
Жұлын түбірлері
Аралас жұлын жүйкелері
Сәйкестігін анықтаңыз
Нейрондар қызметі
Нейрон түрлері
1.Тітіркенуді жүйке импульстеріне түрлендіреді.
а)сезімтал
ә)аралық
б)қозғалтқыш
2.Миға ішкі мүшелер мен сезім мүшелерінен жүйке импульстерін береді
3.Мида бір нейроннан екіншісіне импульстерін беруді жүзеге асырады.
4.Жүйке импульстерін бұлшық етке, бездерге және басқа атқарушы мүшелерге береді.
Өз қорытындыңды жаса:
--------------------------------------------------------------------------------
Критерий бойынша бағалау
Критерийлер
Оқушының өзіндік бағасы
Топтың бағасы
Мұғалімнің бағасы
Қорытынды баға
Термин сөздерге анықтама беру
Биологиялық диктант
Постер қорғау
Логикалық сұрақтар
Теннис ойыны
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz