Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Эволюцияның дәлелдемелері
Сабақтың тақырыбы: §38. Эволюцияның дәлелдемелері . Күні: 09.02.15.
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Оқушыларға органикалық дүние эволюциясының дәлелдемелері
жайында түсінік бере отырып, оқушылардың білімін жетілдіру.
Тәрбиелілігі: Оқушыларға білім бере отырып, топпен жұмыс істей білуге,
ұқыптылыққа, әдептілікке, жинақылыққа, өсімдіктер мен жануарлар дүниесін
қорғауға тәрбиелей білу,экологиялық тәрбие беру
Дамытушылығы: Оқушылардың ой - өрісін, сана - сезімдерін, пәнге деген
қызығушылығын дамыта отырып, білім беру.
Сабақтың типі: жаңа білімді игеру
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың өтілу әдісі: топтық
Сабақтың көрнекілігі: оқулық, слайд, стикер, муляждар, карта, микроскоп
Сабақтың басқа пәндермен байланысы: тарих, география,медицинамен
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
А) Сәлемдесу.
Б) оқушылардың сабаққа қатысуын қадағалау, сабаққа дайындығын тексеру.
В) сабақтың мақсатымен, тақырыбымен таныстыру
Г) Жас ғалымдар топтарымен таныстыру: «Палеонтологтар», «Анатомдар»,
«Химиктер», «Цитологтар», «Эмбриологтар».
ІІ.Миға шабуыл
№ 1. Блиц сұрақтар( 1мин): әр сұрақ – 1 ұпай
1. Эволюция деп нені айтамыз?
2. Қалай ойлайсыздар, Карл Линнейдің еңбектерінің мәні неде?
3. Бірінші эволюциялық теорияның авторы кім ?
4. Қалай ойлайсыздар, Ламарктың эволюциялық теориясының мәні неде?
5. Эволюцияның қозғаушы күштері не?
№ 2. Анықтама мен терминдерді сәйкестіріңдер(2 мин): әр сұрақ – 2 ұпай
|1. Түр |А.Тірі табиғат өзгермейтіндігін және |
| |әуел бастан мақсатқа сәйкестілікті |
| |қуаттайтын метефизикалық көзқарас |
|2. Ароморфоз |Ә. Сыртқы ортанын жағдайына |
| |байланысты түрлер өзгергіштігін |
| |қуаттайтын көзқарас |
|3. Креационизм |Б.Әр алуан тіршілік жағдайларында |
| |пайда болып, организмнің құрылым |
| |деңгейін күрделендіретін |
| |бейімділіктер |
|4. Трансформизм |В. Табиғат, болмыс алғышқы, |
| |ал сана, рух, ой туынды. Табиғат |
| |мәңгілік, ол жаралмайды, уақыт пен |
| |кеңістікте шексіз-шетсіз өмір сүреді.|
|5. Материализм |Г. Тірі организмдердің қарапайым |
| |құрылыстан күрделіге қарай жоғарылауы|
|6. Градация |Д. Құрылысы ұқсас, шығу тегі бір, |
| |өзара еркін шағылысып, өсімтал ұрпақ |
| |беретін және ұзақ уақыт нақты аймақты|
| |мекендейтін , сол орта жағдайларына |
| |жақсы бейімделген даралар жиынтығы |
Жауабы: 1- д,2-б, 3-а, 4-ә, 5-в, 6-г.
№ 3. Ғалымдарды анықта (2 мин): 3 ұпай
|К. Линней |Ж.Б. Ламарк |Ч.Дарвин |
| | | |
|А |Ә |Б |
| 1.Талантты, бірақ | 1.Еңбекқор, салмақты | 1. Эрудит, идеалист |
|сәтсіз |2. Саяхатшыл, |2. Жазды, жүйеледі, |
|2. Күресті, дәлелдеі |бақылаушы, анализдеуші |ұйымдастырды |
|3. Бірінші эволюциялық |3. Тіршілік |3. Жасанды жүйелеуді |
|іілім құрды |эволюциясының себебін |жасады |
|4. Жаратушы |анықтаушы |4. Тыным таппайтын |
| |4. Данышпан | |
1 2
3
4 5
6
Жауабы:
|К. Линней |Ж.Б. Ламарк |Ч.Дарвин |
|Б,5,1 |A,2,4 |Ә,3,6 |
№4 (4 ұпай). Эволюциялық көзқарастың қалыптасуын дәлелдеу. 1 мин.
Керіктің мойынынң ұзындығын осы ғалымдардың теориясына арқаланып
түсіндіріңдер.
Күтілетін жауаптар
: К.Линней: Жаратушы әуел бастан солай жаратқан деген.
Ж.Б. Ламарк: Жаратушы «жетілдіруге ұмтылдыратын» күш салаып, мойыны қысқа
жануарлар жапыраққа жетуге ұмтылып, мойының созып жаттықты. БЕЛГІЛЕР
ҰРПАҚҚА БЕРІЛДІ.
Ч. Дарвин: Керіктердің ата тектерінде мутациялар пайда болып, мойындарының
ұзын болуына әкеледі. Тіршілік үшін күресте ұзын мойынды керіктер жеңіп
шығып, ұрпақ қалдырған.
ІІІ. Мағынаны тану. Топтық жұмыс.
№ 5. Әр топқа мәтіндер таратылып, тапсырма беріледі: Өз сала бойынша
эволюцияны дәлелдеу. Кабинеттегі бар құрал жабдықтарды пайдалана білу. 5
минут дайындыққа + 2 минут қорғауға. 7 ұпай
ІҮ. Жаңа сабақты қорытындылау.
№ 6. Әр топ постерге жауабын жазады( бұл сұрақтар ҰБТ жиі кездеседі) (2
мин): 5 ұпай
• Адам организміндегі рудименттер:
• Адам организміндегі атавизмдер:
• Мюллер – Геккельдің биогенетикалық заңы:
• Қазба өтпелі формаларға жатады:
• Жылқының палеонтологиялық қатарының авторы:
• Карл Бэр заңы:
Жауаптары:
• Құйымшақ, соқырішек, үшінші қабақ(эпикантус), ақыл тіс, құлақ
бұлшықеттері, қаз терісі
• Түктілік, құйрық, көпемшектілік,саусақ арасындағы перепонки
• Онтогенез филогенездің қысқаша қайталануы.
• Архиоптерикс, псилофиттер, тұқымды қырықжапырақ
• Ковалевский В.О. Жылқының палеонтологиялық қатары[pic]
• фенакодустан - эогиппус - миогиппус - парагиппус - ең соңында қазіргі
заманғы жылқылар шықты.
• Ұрықтың ұқсастық заңы
Ү. Бағалау.
Бағалау парақшасы.
|Оқушының |№ 1. |№ 2. |№ 3. |№4 (4 |№ 5.|№6 |Барлығы|
|аты |Блиц |Анықтама мен|Ғалымдарды |ұпай). |. 7| | |
| |сұрақта|терминдерді |анықта (2 |Эволюциялы|ұпай|5 |22 ұпай|
| |р, 1 |сәйкестіріңд|мин): 3 ұпай |қ | |ұпай | |
| |ұпай |ер(2 мин): | |көзқарасты| | | |
| | |әр сұрақ – 2| |ң | | | |
| | |ұпай | |қалыптасуы| | | |
| | | | |н | | | |
| | | | |дәлелдеу. | | | |
| | | | |1 мин. | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
1- 8 - «3»
9- 19- «4»
20-22 – «5»
ҮІ. Үйге тапсырма:Эволюцияның дәлелдемелері туралы кестені толтыру, бет
179.
YІІ. Рефлексия. Әр оқушы стикерге сабақтан алған әсері туралы жазып,
тақтаға іліп кетеді.
Сабақ аяқталды. Рахмет оқушыларға.
Сабақтың мақсаты:
Білімділігі: Оқушыларға органикалық дүние эволюциясының дәлелдемелері
жайында түсінік бере отырып, оқушылардың білімін жетілдіру.
Тәрбиелілігі: Оқушыларға білім бере отырып, топпен жұмыс істей білуге,
ұқыптылыққа, әдептілікке, жинақылыққа, өсімдіктер мен жануарлар дүниесін
қорғауға тәрбиелей білу,экологиялық тәрбие беру
Дамытушылығы: Оқушылардың ой - өрісін, сана - сезімдерін, пәнге деген
қызығушылығын дамыта отырып, білім беру.
Сабақтың типі: жаңа білімді игеру
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың өтілу әдісі: топтық
Сабақтың көрнекілігі: оқулық, слайд, стикер, муляждар, карта, микроскоп
Сабақтың басқа пәндермен байланысы: тарих, география,медицинамен
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
А) Сәлемдесу.
Б) оқушылардың сабаққа қатысуын қадағалау, сабаққа дайындығын тексеру.
В) сабақтың мақсатымен, тақырыбымен таныстыру
Г) Жас ғалымдар топтарымен таныстыру: «Палеонтологтар», «Анатомдар»,
«Химиктер», «Цитологтар», «Эмбриологтар».
ІІ.Миға шабуыл
№ 1. Блиц сұрақтар( 1мин): әр сұрақ – 1 ұпай
1. Эволюция деп нені айтамыз?
2. Қалай ойлайсыздар, Карл Линнейдің еңбектерінің мәні неде?
3. Бірінші эволюциялық теорияның авторы кім ?
4. Қалай ойлайсыздар, Ламарктың эволюциялық теориясының мәні неде?
5. Эволюцияның қозғаушы күштері не?
№ 2. Анықтама мен терминдерді сәйкестіріңдер(2 мин): әр сұрақ – 2 ұпай
|1. Түр |А.Тірі табиғат өзгермейтіндігін және |
| |әуел бастан мақсатқа сәйкестілікті |
| |қуаттайтын метефизикалық көзқарас |
|2. Ароморфоз |Ә. Сыртқы ортанын жағдайына |
| |байланысты түрлер өзгергіштігін |
| |қуаттайтын көзқарас |
|3. Креационизм |Б.Әр алуан тіршілік жағдайларында |
| |пайда болып, организмнің құрылым |
| |деңгейін күрделендіретін |
| |бейімділіктер |
|4. Трансформизм |В. Табиғат, болмыс алғышқы, |
| |ал сана, рух, ой туынды. Табиғат |
| |мәңгілік, ол жаралмайды, уақыт пен |
| |кеңістікте шексіз-шетсіз өмір сүреді.|
|5. Материализм |Г. Тірі организмдердің қарапайым |
| |құрылыстан күрделіге қарай жоғарылауы|
|6. Градация |Д. Құрылысы ұқсас, шығу тегі бір, |
| |өзара еркін шағылысып, өсімтал ұрпақ |
| |беретін және ұзақ уақыт нақты аймақты|
| |мекендейтін , сол орта жағдайларына |
| |жақсы бейімделген даралар жиынтығы |
Жауабы: 1- д,2-б, 3-а, 4-ә, 5-в, 6-г.
№ 3. Ғалымдарды анықта (2 мин): 3 ұпай
|К. Линней |Ж.Б. Ламарк |Ч.Дарвин |
| | | |
|А |Ә |Б |
| 1.Талантты, бірақ | 1.Еңбекқор, салмақты | 1. Эрудит, идеалист |
|сәтсіз |2. Саяхатшыл, |2. Жазды, жүйеледі, |
|2. Күресті, дәлелдеі |бақылаушы, анализдеуші |ұйымдастырды |
|3. Бірінші эволюциялық |3. Тіршілік |3. Жасанды жүйелеуді |
|іілім құрды |эволюциясының себебін |жасады |
|4. Жаратушы |анықтаушы |4. Тыным таппайтын |
| |4. Данышпан | |
1 2
3
4 5
6
Жауабы:
|К. Линней |Ж.Б. Ламарк |Ч.Дарвин |
|Б,5,1 |A,2,4 |Ә,3,6 |
№4 (4 ұпай). Эволюциялық көзқарастың қалыптасуын дәлелдеу. 1 мин.
Керіктің мойынынң ұзындығын осы ғалымдардың теориясына арқаланып
түсіндіріңдер.
Күтілетін жауаптар
: К.Линней: Жаратушы әуел бастан солай жаратқан деген.
Ж.Б. Ламарк: Жаратушы «жетілдіруге ұмтылдыратын» күш салаып, мойыны қысқа
жануарлар жапыраққа жетуге ұмтылып, мойының созып жаттықты. БЕЛГІЛЕР
ҰРПАҚҚА БЕРІЛДІ.
Ч. Дарвин: Керіктердің ата тектерінде мутациялар пайда болып, мойындарының
ұзын болуына әкеледі. Тіршілік үшін күресте ұзын мойынды керіктер жеңіп
шығып, ұрпақ қалдырған.
ІІІ. Мағынаны тану. Топтық жұмыс.
№ 5. Әр топқа мәтіндер таратылып, тапсырма беріледі: Өз сала бойынша
эволюцияны дәлелдеу. Кабинеттегі бар құрал жабдықтарды пайдалана білу. 5
минут дайындыққа + 2 минут қорғауға. 7 ұпай
ІҮ. Жаңа сабақты қорытындылау.
№ 6. Әр топ постерге жауабын жазады( бұл сұрақтар ҰБТ жиі кездеседі) (2
мин): 5 ұпай
• Адам организміндегі рудименттер:
• Адам организміндегі атавизмдер:
• Мюллер – Геккельдің биогенетикалық заңы:
• Қазба өтпелі формаларға жатады:
• Жылқының палеонтологиялық қатарының авторы:
• Карл Бэр заңы:
Жауаптары:
• Құйымшақ, соқырішек, үшінші қабақ(эпикантус), ақыл тіс, құлақ
бұлшықеттері, қаз терісі
• Түктілік, құйрық, көпемшектілік,саусақ арасындағы перепонки
• Онтогенез филогенездің қысқаша қайталануы.
• Архиоптерикс, псилофиттер, тұқымды қырықжапырақ
• Ковалевский В.О. Жылқының палеонтологиялық қатары[pic]
• фенакодустан - эогиппус - миогиппус - парагиппус - ең соңында қазіргі
заманғы жылқылар шықты.
• Ұрықтың ұқсастық заңы
Ү. Бағалау.
Бағалау парақшасы.
|Оқушының |№ 1. |№ 2. |№ 3. |№4 (4 |№ 5.|№6 |Барлығы|
|аты |Блиц |Анықтама мен|Ғалымдарды |ұпай). |. 7| | |
| |сұрақта|терминдерді |анықта (2 |Эволюциялы|ұпай|5 |22 ұпай|
| |р, 1 |сәйкестіріңд|мин): 3 ұпай |қ | |ұпай | |
| |ұпай |ер(2 мин): | |көзқарасты| | | |
| | |әр сұрақ – 2| |ң | | | |
| | |ұпай | |қалыптасуы| | | |
| | | | |н | | | |
| | | | |дәлелдеу. | | | |
| | | | |1 мин. | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
1- 8 - «3»
9- 19- «4»
20-22 – «5»
ҮІ. Үйге тапсырма:Эволюцияның дәлелдемелері туралы кестені толтыру, бет
179.
YІІ. Рефлексия. Әр оқушы стикерге сабақтан алған әсері туралы жазып,
тақтаға іліп кетеді.
Сабақ аяқталды. Рахмет оқушыларға.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz