Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Эволюцияның дәлелдемелері

Сабақтың тақырыбы: §38. Эволюцияның   дәлелдемелері . Күні: 09.02.15.

Сабақтың  мақсаты:
Білімділігі: Оқушыларға органикалық  дүние эволюциясының дәлелдемелері
жайында түсінік бере  отырып, оқушылардың  білімін  жетілдіру.
Тәрбиелілігі: Оқушыларға білім бере отырып, топпен жұмыс істей білуге,
ұқыптылыққа, әдептілікке, жинақылыққа, өсімдіктер мен жануарлар дүниесін
 қорғауға  тәрбиелей  білу,экологиялық тәрбие беру
Дамытушылығы: Оқушылардың ой - өрісін, сана - сезімдерін, пәнге деген
қызығушылығын  дамыта отырып, білім беру.
Сабақтың типі: жаңа білімді игеру
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың  өтілу әдісі: топтық 
Сабақтың көрнекілігі: оқулық, слайд, стикер, муляждар, карта, микроскоп
Сабақтың  басқа пәндермен  байланысы: тарих, география,медицинамен
Сабақтың  барысы:
І. Ұйымдастыру  кезеңі
А) Сәлемдесу.
Б) оқушылардың  сабаққа қатысуын қадағалау, сабаққа  дайындығын  тексеру.
В) сабақтың мақсатымен, тақырыбымен  таныстыру
Г) Жас ғалымдар топтарымен таныстыру: «Палеонтологтар», «Анатомдар»,
«Химиктер», «Цитологтар», «Эмбриологтар».

ІІ.Миға  шабуыл  
№ 1. Блиц сұрақтар( 1мин): әр сұрақ – 1 ұпай
1. Эволюция деп нені айтамыз?
2. Қалай ойлайсыздар, Карл Линнейдің еңбектерінің мәні неде?
3. Бірінші эволюциялық теорияның авторы кім ?
4. Қалай ойлайсыздар, Ламарктың эволюциялық теориясының мәні неде?
5. Эволюцияның қозғаушы күштері не?

№ 2. Анықтама мен терминдерді сәйкестіріңдер(2 мин): әр сұрақ – 2 ұпай

|1. Түр |А.Тірі табиғат өзгермейтіндігін және |
| |әуел бастан мақсатқа сәйкестілікті |
| |қуаттайтын метефизикалық көзқарас |
|2. Ароморфоз |Ә. Сыртқы ортанын жағдайына |
| |байланысты түрлер өзгергіштігін |
| |қуаттайтын көзқарас |
|3. Креационизм |Б.Әр алуан тіршілік жағдайларында |
| |пайда болып, организмнің құрылым |
| |деңгейін күрделендіретін |
| |бейімділіктер |
|4. Трансформизм |В. Табиғат, болмыс алғышқы, |
| |ал сана, рух, ой  туынды. Табиғат |
| |мәңгілік, ол жаралмайды, уақыт пен |
| |кеңістікте шексіз-шетсіз өмір сүреді.|
|5. Материализм |Г. Тірі организмдердің қарапайым |
| |құрылыстан күрделіге қарай жоғарылауы|
|6. Градация |Д. Құрылысы ұқсас, шығу тегі бір, |
| |өзара еркін шағылысып, өсімтал ұрпақ |
| |беретін және ұзақ уақыт нақты аймақты|
| |мекендейтін , сол орта жағдайларына |
| |жақсы бейімделген даралар жиынтығы |

Жауабы: 1- д,2-б, 3-а, 4-ә, 5-в, 6-г.

№ 3. Ғалымдарды анықта (2 мин): 3 ұпай

|К. Линней |Ж.Б. Ламарк |Ч.Дарвин |
| | | |

|А |Ә |Б |
| 1.Талантты, бірақ | 1.Еңбекқор, салмақты | 1. Эрудит, идеалист |
|сәтсіз |2. Саяхатшыл, |2. Жазды, жүйеледі, |
|2. Күресті, дәлелдеі |бақылаушы, анализдеуші |ұйымдастырды |
|3. Бірінші эволюциялық |3. Тіршілік |3. Жасанды жүйелеуді |
|іілім құрды |эволюциясының себебін |жасады |
|4. Жаратушы |анықтаушы |4. Тыным таппайтын |
| |4. Данышпан | |

1 2
3

4 5
6

Жауабы:
|К. Линней |Ж.Б. Ламарк |Ч.Дарвин |
|Б,5,1 |A,2,4 |Ә,3,6 |

№4 (4 ұпай). Эволюциялық көзқарастың қалыптасуын дәлелдеу. 1 мин.

Керіктің мойынынң ұзындығын осы ғалымдардың теориясына арқаланып
түсіндіріңдер.

Күтілетін жауаптар

: К.Линней: Жаратушы әуел бастан солай жаратқан деген.

Ж.Б. Ламарк: Жаратушы «жетілдіруге ұмтылдыратын» күш салаып, мойыны қысқа
жануарлар жапыраққа жетуге ұмтылып, мойының созып жаттықты. БЕЛГІЛЕР
ҰРПАҚҚА БЕРІЛДІ.

Ч. Дарвин: Керіктердің ата тектерінде мутациялар пайда болып, мойындарының
ұзын болуына әкеледі. Тіршілік үшін күресте ұзын мойынды керіктер жеңіп
шығып, ұрпақ қалдырған.

ІІІ. Мағынаны тану. Топтық жұмыс.
№ 5. Әр топқа мәтіндер таратылып, тапсырма беріледі: Өз сала бойынша
эволюцияны дәлелдеу. Кабинеттегі бар құрал жабдықтарды пайдалана білу. 5
минут дайындыққа + 2 минут қорғауға. 7 ұпай

ІҮ. Жаңа сабақты қорытындылау.
№ 6. Әр топ постерге жауабын жазады( бұл сұрақтар ҰБТ жиі кездеседі) (2
мин): 5 ұпай
• Адам организміндегі рудименттер:
• Адам организміндегі атавизмдер:
• Мюллер – Геккельдің биогенетикалық заңы:
• Қазба өтпелі формаларға жатады:
• Жылқының палеонтологиялық қатарының авторы:
• Карл Бэр заңы:
Жауаптары:
• Құйымшақ, соқырішек, үшінші қабақ(эпикантус), ақыл тіс, құлақ
бұлшықеттері, қаз терісі
• Түктілік, құйрық, көпемшектілік,саусақ арасындағы перепонки
• Онтогенез филогенездің қысқаша қайталануы.
• Архиоптерикс, псилофиттер, тұқымды қырықжапырақ
• Ковалевский В.О. Жылқының палеонтологиялық қатары[pic]
• фенакодустан - эогиппус - миогиппус - парагиппус - ең соңында қазіргі
заманғы жылқылар шықты.
• Ұрықтың ұқсастық заңы

Ү. Бағалау.
Бағалау парақшасы.
|Оқушының |№ 1. |№ 2. |№ 3. |№4 (4 |№ 5.|№6 |Барлығы|
|аты |Блиц |Анықтама мен|Ғалымдарды |ұпай). |. 7| | |
| |сұрақта|терминдерді |анықта (2 |Эволюциялы|ұпай|5 |22 ұпай|
| |р, 1 |сәйкестіріңд|мин): 3 ұпай |қ |  |ұпай | |
| |ұпай |ер(2 мин): | |көзқарасты| | | |
| | |әр сұрақ – 2| |ң | | | |
| | |ұпай | |қалыптасуы| | | |
| | | | |н | | | |
| | | | |дәлелдеу. | | | |
| | | | |1 мин. | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |

1- 8 - «3»
9- 19- «4»
20-22 – «5»

ҮІ. Үйге  тапсырма:Эволюцияның дәлелдемелері туралы  кестені толтыру, бет
179.

YІІ. Рефлексия. Әр оқушы стикерге сабақтан алған әсері туралы жазып,
тақтаға іліп кетеді.
Сабақ аяқталды. Рахмет оқушыларға.
 

Ұқсас жұмыстар
Адамның шығу тегі
Биологиялық прогресс
Жануарлар құрылысының күрделенуі
«тіршіліктің даму тарихы туралы ілім» тарауы бойынша қорытынды сабақ
Биологиялық эволюцияның бастапқы кезеңдерін оқушыларға меңгерту
Табиғи сұрыпталу-эволюцияның қозғаушы және бағыттаушы күші
Сарыарқа
Аустралияның физикалық-географиялық орны 7 сынып
Ежелгі Қытай мәдениеті
Жердегі тіршіліктің дамуы
Пәндер