С дыбысын дұрыс айтуға үйрету

Бекітемін: Келісемін:
Қарауылкелді балалар Қарауылкелді балалар
бақшасының меңгерушісі : бақшасының әдіскері:
С. С. Утеталиева Г. Н. Абишева
Тақырыбы : «С» дыбысын дұрыс айтуға үйрету.
Мақсаты:
Білімділік : «с» дыбысының айтылу артикуляциясымен таныстыру; с дыбысы бар сөздерді буынға дұрыс бөлуге үйрету; с дыбысы дауыссыз дыбыс, ол сөздің басында, ортасында және соңында кездесетінін түсіндіру.
Түзету-дамытушылық : балалардың артикуляциялық мүшелерінің қозғалыс белсенділігін арттыру. Дұрыс тыныс алуын, фонематикалық есту қабілетін жетілдіру.
Тәрбиелік : логопедті мұқият тыңдауға, өз бетінше жұмыс жасай алуға тәрбиелеу.
Көрнекі құралдар : слайд, видео.
1. Ұйымдастыру кезеңі
Психологиялық дайындық
-Балалар, қараңдаршы, бүгін бізге көп деген қонақтар келіпті, Кәне, бәріміз келген қонақтармен амандасып алайықшы.
Амандасу үлкенге,
Тәрбиенің басы ғой.
Ал, қанекей, бәріміз,
Сәлем дейік үлкенге.
/балалар қонақтармен амандасады/
Біздің ұранымыз:
Біз көңілді балалармыз!
Ештенеден қорықпаймыз!
Келген қонақтарды сыйлап
Ортаға білімімізді саламыз!
2. -Балалар, бүгін біз үлкен саяхатқа шығамыз. Ал саяхатқа шығу үшін бізге бір көлік керек. Кәне, балалар, тыңдайықшы, ненің дыбысы?
/үнтаспадан поиздың дыбысы естіледі /.
-Өте дұрыс балалар. Біз бүгінгі саяхатқа поизбен шығамыз. Осы поиздың тапсырмаларын орындап, вагондарды ашамыз. Әр вагон тапсырмасын орыңдасаңдар, поиз бізді бір үлкен қалаға алып барады.
-Кәне, кеттік пе? Қандай қалаға баратынымызды білгілерің келе ме?
-Ия.
-Ендеше бірінші вагонның тапсырмасын орындайық.
3. Тыныс алу жаттығулары
-Балалар, қазір біз ойын ойнаймыз. Ол ойынды мұрнымызбен ойнайық. Айтыңыздаршы, кәне мұрыңдарың бар ма? Көрсетіңдерші?
/балалар мұрындарын көрсетеді/.
-Міне, біздің мұрнымыз. Мұрын серуенге шықты. Мұрнымыз терең тыныс алу үшін аузымызды жауып қоямыз. Мұрнымызбен тыныс алып, мұрынмен дем шығарамыз.
-Мұрын жақсы иіс иіскегісі келеді. Мұрын тесігін кезек-кезек басу арқылы жаттығу орындаймыз.
-Балалар, біз бірінші вагонның тапсырмасын орындадық. Келесі вагонның тапсырмасын көрейік.
4. Жұмбақ шешу
Сыртылдайды күнімен,
Сыртылдайды түнімен.
Білгің келсе уақытты,
Көрсетеді тілімен.
/сағат/
-Дұрыс, балалар ол сағат.
-Балалар, сағат деген сөзде бірінші қандай дыбыс естіліп тұр?
-С дыбысы.
-Кәне, бәріміз бірге с-с-с-с деп айтайықшы.
-Балалар, бүгін біз «С» дыбысын дұрыс айтуға үйренеміз.
5. «С» дыбысының айтылу артикуляциясымен таныстыру
-«С» дыбысы айтылған кезде тілдің ұшы астыңғы тіске тіреле отырып белгілі кедергі арқылы шуылдап шығады. С дыбысы сөздің басында, ортасында, және соңында кездеседі.
-Кәне бәріміз тағы да бір рет с-с-с-с деп айтайықшы.
-Енді менің артымнан буындарды қайталаймыз.
Са-со-су-сы
Со-су-са-сы
Сұ-со-са-сы
-Міне, біз екінші вагонның тапсырмаларын орындадық. Ал үшінші вагон бізге қандай тапсырма алып келгенің көрейік.
6. Видео «С» дыбысы мен әрпі
/балалар видео көреді/
7. «С» дыбысы бар сөздерді буынға бөлу
-Балалар, «с» дыбысына әрпіне қандай көп сөздер бар екен. Ендеше осы сөздерді тағы бір рет қайталап буынға бөлейікші.
Са-ғат
Са-бын
Сә-біз
Са-қи-на
Сүт
Сыр-ға
Си-ыр
-Осы сөздердің бәрінде «с» дыбысы сөздің басында естіліп тұр.
-«С» дыбысы бар аңдар: қасқыр, арыстан-«с» дыбысы сөздің ортасында естіледі. Жолбарыс-«с» дыбысы сөздің соңында естіледі.
-«С» дыбысы бар кісі аттары: Сымбат, Самат, Асылай, Қасым.
-ІІІ вагонның тапсырмасын орындадық
8. Артикуляциялық жаттығулар
-Келесі вагонның тапсырмасы -артикуляциялық жаттығуларды орындау.
«Тәтті тосап»- жалпақ тілді шығарып жоғары ерінді жалап, тілді ауыз қуысына тереңірек апару .
«Ат шауып келеді»- - ауызды кең ашып тілді таңңдайға жапсыру-айыру немесе таңдай қағу.
«Инеше»- ауызды кең ашып алға қарай жіңішкертіп шығарып 10-15 секунд ұстап тұру керек.
«Күрекше»- жалпақ тілді шығарып астыңғы ерінге ұстап тұру керек.
«Әткеншек»- жіңішке тілді ауыздан шығарып біресе мұрынға созып, біресе иекке созу, жаттығуды жасағанда ауыз ашық болу керек.
«Сағат»- тілді жіңішкертіп ұстап оңға солға жайлап қозғау керек. Осылай санап отырып 15-20 рет қайталау керек .
9. Тіл ұстарту жаттығуы
-Келесі 5 вагонның тапсырмасы. «С» дыбысына байланысты 4 жол тақпақ жаттаймыз.
Са-са-са
Ызындайды маса.
Іс-іс-іс
Аппақ екен тіс.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz