Сабақ жоспары :: Информатика

Файл қосу

Шамалармен жұмыс жасау алгоритмі



Информатика пәні 9 сынып

Шамалармен жұмыс жасау алгоритмі (практика)

Астана қаласы
Сырбай Мәуленов атындағы
№37 орта мектеп
Информатика пәні мұғалімі
Сарсекеева А.Ж.,

Сабақтың мақсаты:
1. оқушыларды шамалар типтерімен жұмыс жасауын жалғастыру;
2. информатиканы оқытуда қазақ этнопедагогикасы элементтерін пайдалана
отырып есеп шығару барысында шамалар типтерін тиісінше қолданып,
программа құруға үйрету;
3. жауапкершілікке, компьютерлік сауаттылыққа баулу.

Сабақтың түрі: дәстүрлі.
Өткізу формасы: аралас сабақ – түсіндіру, есептер шығару.
ОТҚ: проектор, дербес компьютер.
Программалық жабдықтар: Turbo Pascal программасы, жұмыс дәптері:
Квадрат теңдеулер 8 сынып

|Сабақ барысы |Әдістемелік түсініктеме |
|1. Ұйымдастыру |Сабақтың тақырыбын, мақсатын айту|
|2. Өткен сабақты пысықтау |Оқушылардың жауаптарын |
|1) Мәліметтер типі деген не? |толықтырып, қорытынды жасау. |
|2) Мәліметтер типтеріне мысал келтір. | |
|3) Келесі стандарттық функцияларды Паскаль| |
|тіліне көшіріп жаз: | |
|Sin x, cos x, tg x, [pic],[pic], [pic], ln| |
|x, ex , x3 | |
|3. Eсептер шығару |Этнопедагогика элементтерін |
|1. есеп. Мендегі қой санын өз-өзіне |пайдалану арқылы оқушылардың |
|көбейтсе, сол қой тұяқтарынан 15-ке кем |математикалық және информатикалық|
|сан шығады. Менде қанша қой бар? |білімдері мен дағдыларын |
|Х-айнымалысы ретінде мендегі қой санын |жетілдіру |
|белгілеп, әр қойда сегіз тұяқ болатынын | |
|ескерсек, квадрат теңдеу құрастыруға | |
|болады. Қой санын өзіне көбейтсе (х*х) | |
|өрнегін, тұяқтар санына қатысты (8х) | |
|өрнегін аламыз, ал бұл өрнектер мәндерінің| |
|айырымы 15-ке тең болуы керек. | |
|Сонымен х2 =8х-15. | |
|Программа құрастырайық: | |
|program esep1; | |
|uses crt; | |
|var a,b,c,x1,x2,d:real; | |
|begin | |
|a:=1; b:=-8; c:=15; | |
|d:=(b*b)-4*a*c; | |
|x1:=((-b+sqrt(d))/2*a); | |
|x2:=((-b-sqrt(d))/2*a); | |
|writeln('x1=',x1:2:2,'x2=',x2:2:2); | |
|readkey; | |
|end. | |
|Теңдеудің екі шешімі бар 3 немесе 5 қой. | |
|2. есеп. «Шапқыншылардың барлаушыларын | |
|байқап қалған қарауыл басшысының: «олардың| |
|бір қылышына біздің төрт қылыш қарсы, | |
|тірідей ұстайық бұларды», - деген сөзін | |
|есепсіз жүре алмайтын сарбаздардың бірі: | |
|«жаудың қолы дәл соншаға еселенгеннің | |
|өзінде бізде үш қол артық» деп қостады. | |
|Күштерді бағала...». | |
|Математика тіліне көшу үшін «олардың қылыш| |
|санын» х десек, бізде - (4*х) қылыш болуы | |
|керек. «Жаудың қолы дәл соншаға еселенсе» | |
|олардың саны (х*х), сонымен қатар, бұл сан| |
|(4*х)-тен үшке кем. Ендеше келесі квадрат | |
|теңдеу бұл есептің моделі табылады: | |
|х2=4*х-3 немесе х2 -4*х+3=0 . | |
|program esep2; | |
|uses crt; | |
|var a,b,c,x1,x2,d:real; | |
|begin | |
|a:=1; b:=-4; c:=3; | |
|d:=(b*b)-4*a*c; | |
|x1:=((-b+sqrt(d))/2*a); | |
|x2:=((-b-sqrt(d))/2*a); | |
|writeln('x1=',x1:2:2,'x2=',x2:2:2); | |
|readkey; | |
|end. | |
|Теңдеудің екі шешімі бар: 1 және 3, яғни | |
|жауап: барлаушылар-үшеу, ал қарауылда 12 | |
|адам, немесе бір барлаушы және 4 қарауыл. | |
|3. есеп. Дихан атайдың шөбересі мен | |
|шөпшегінің жастарының көбейтіндісі | |
|баласының жасының онындай. Аталардың | |
|әрқайсысы алдыңғысынан 20 жасқа кіші екені| |
|белгілі болса Дихан атайдың немересі | |
|нешеде? | |
|Есепті шығару үшін жеті атаның атауы мен | |
|орналасу тәртібін білу керек. Ізделінді | |
|белгісізді, яғни немеренің жасын х деп | |
|белгілесек (х-20)(х-40)=(х+20)*10 | |
|теңдеудің аламыз, мұнда (х-20) – шөбере | |
|жасы, (х-40) – шөпшек жасы, (х+20) – | |
|баласының жасы. | |
|Х2 -70*х+600=0; | |
|program esep3; | |
|uses crt; | |
|var a,b,c,x1,x2,d:real; | |
|begin | |
|a:=1; b:=-70; c:=600; | |
|d:=(b*b)-4*a*c; | |
|x1:=((-b+sqrt(d))/2*a); | |
|x2:=((-b-sqrt(d))/2*a); | |
|writeln('x1=',x1:2:2,'x2=',x2:2:2); | |
|readkey; | |
|end. | |
|Квадрат теңдеудің екі түбірі бар | |
|х1=-10, x2=60. Бірінші түбір нақтылыққа | |
|сай емес, ендеше немересі 60 жаста. | |
|Бағалау. | |
|Үй тапсырмасы: | |
|Еркін күнделігіндегі апта күндеріне қарап |Жұмыс нәтижесін бағалау, белгі |
|отырып: |қою. |
|-Дүйсенбі мен сейсенбінің «көбейтіндісі» | |
|жұмаға тең болса, дүйсенбі айдың нешінші | |
|жұлдызы?, -деп сұрады досы Ермектен. | |
|Бұған Ермек: | |
|-Білмеймін, менің білетінім – бұл айдың | |
|отызыншы жұлдызы – менің туған күнім, | |
|дүйсенбіге келеді, - деп жауап қайтарды. | |
|Екеуінің де есептері дұрыс болуы мүмкін | |
|бе? | |
|Программа құрастырындар. | |
|Түсініктеме. Дүйсенбі мен сейсенбінің | |
|көбейтіндісін былай түсіну керек: дүйсенбі| |
|5-і болса, онда сейсенбі 6-сы және жұма | |
|30-ы (5*6) болуы керек. | |


Ұқсас жұмыстар
Символдық шамалармен жұмыс қмж
Бейсик тілінде литерлік шамалармен жұмыс
Бедербелгілік шамалар. 9 сынып
Евклид алгоритмі
Сызықтық кесте
Айдаһарларды жеңу алгоритмі
Зертханалық жұмысқа нұсқаулар
Физикалық есептерді шешу
Алгоритм және оның атқарушылары Алгоритм
Презентация құру, безендіру шаблондары
Пәндер