Сабақ жоспары :: Биология

Файл қосу

Ашық тұқымды өсімдіктер

Биология
§22. Ашық тұқымды өсімдіктер
«Ауызша сабақ-2» технологиялық картасы
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға ашық тұқымды өсімдіктердің ерекшеліктері,
оларға қандай өсімдіктер жататындығы туралы түсінік беру.
Міндеттері:
✓ Ұжымдық жағдайда ақпаратты жоғары жылдамдықпен меңгеруді
ұйымдастыру;
✓ Есте сақтау және зейінді жаттықтыратын тапсырмалар орындау;
✓ Пәннің құндылықтарын сезінуге ықпал ету;
✓ Өз бетінше білім алуға үйрету, ең негізгіні бөліп алу, салыстыра
білуге дағдыландыру;
✓ Өзін-өзі бақылау және бағалауға үйрету, өзін-өзі түзету біліктілігін
дамыту.
Көрнекілігі, дидактикалық материалдар: ООМ, тірек-конспект, слайд,
интерактивті тақта.

Сабақтың барысы:

|Сабақтың |Технологиялық картаның жұмыс тәртібі |Түсініктеме |
|құрылымы | | |
|1 кезең |Оқушылардың зейінін жинақтау: |ООМ |
|Ұйымдастыру |Қылқанды. Микориза. Эндосперм. Эрозия. |А |
|кезеңі |Фитонцид. Сүрек. Дің. |Б |
| | |В |
| | |С |
| | |Д |
| | |Е |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|2 кезең |Мұғалімнің жаңа тақырыпқа кіріспе жасауы. | |
|Жетекші білім|Тірек-конспект арқылы жүргізіледі. |Кіріспе жасауға 5 |
|мен оқу | |минут уақыт |
|амалдарын | |беріледі. |
|өзектендіру | | |
|кезеңі | | |
|3 кезең |Мәтінмен және тірек сөздермен жұмыс |Мәтінді оқу |
|Стандарттық |Оқушылар мәтінмен өз бетінше жұмыс жасап, тірек|жылдамдығы 1 бетке|
|және |сөздерді табады: |3 мин. ООМ-да |
|өзгермелі |1. Ашық тұқымды өсімдіктер 2. Микориза |оқушылардың тапқан|
|жағдайларда |3. Эндосперм |сөздері «+», «-» |
|білімді |4. Сүрек 5. Жабық тұқымды өсімдіктер |таңбамен |
|қолдану |6. Қылқанды |белгіленеді. Тірек|
|үлгісін құру |7. Фитонцид 8. Эрозия 9. Дің |сөздерді дәптерге |
| | |жазуға 30 секунд |
| |10. Бірүйлі 11.Бүр 12. |уақыт беріледі. |
| |Шайырлы өзекше |ООМ-да оқушылардың|
| |13. Қылқан жапырақты 14. Зигота |неше сөз |
| |Мұғалімнің тірек сөздерімен сәйкес келген |жазғандығы |
| |сөздердің маңыздылығы анықталып, тақтаға |тексеріліп, |
| |жазылады. |түрлі-түсті бормен|
| |Енді тақтадағы сөздерді оқушылар есте сақтайды.|сөз саны жазылады.|
| |Уақыт біткен соң сөздер жабылып, балалар есте | |
| |қалғандарын дәптерге жазады. Сөздер ашылып, | |
| |ұмытып кеткендерін толықтырады. | |
|4 кезең |Осы аталған тірек сөздердің мағынасын ашу |Әрбір оқушы ООМ |
|Білімді өз |мақсатында оқушыларға сұрақтар қойылады. |бойынша сұралады. |
|бетінше |Қарама–қарсы сұрақтар |5 балдық шкаламен |
|қолдану |1.Тұқымды өсімдіктер неше бөлімнен тұрады? (2 |түрлі-түсті бормен|
| |бөлімнен: ашық тұқымдылар (тұқыммен көбейеді, |баға қойылады. |
| |жеміс түзбейді) және жабық тұқымдылар (тұқымы | |
| |жемістің ішінде)) | |
| |2.Тұқымдары қорғанышсыз, қабыршақта, бүрде ашық| |
| |орналасса қандай өсімдіктер деп аталады? (ашық | |
| |тұқымды өсімдіктер) | |
| |3.Ашық тұқымды өсімдіктер қалай көбейеді? | |
| |(тұқыммен көбейеді) | |
| |4.Ашық тұқымды өсімдіктерге қандай өсімдіктер | |
| |жатады? (сүректі өсімдіктер, яғни ағаштар, | |
| |бұталар) | |
| |5.Ағаш діңінің су өткізгіш бөлігі қалай | |
| |аталады? (сүрек) | |
| |6.Ашық тұқымды өсімдіктердің ең көп таралған | |
| |түрлері (қылқан жапырақты өсімдіктер) | |
| |7.Қылқан жапырақты өсімдіктердің бұлай аталу | |
| |себебі неде? (себебі, жапырақтары ине тәрізді | |
| |жіңішке, кей түрінде ұшы үшкір) | |
| |8.Қылқан жапырақты өсімдіктерге қандай | |
| |өсімдіктер жатады? (қарағай, шырша, самырсын, | |
| |арша) | |
| |9.Жер ғаламшарында қанша қылқан жапырақты | |
| |өсімдіктер бар? (600-ге тарта) | |
| |10.Кәдімгі қарағай қандай өсімдік? (жарық | |
| |сүйгіш, діңі жуан, ашық далалы жерлерде өсетін | |
| |өсімдік) | |
| |11.Қылқан жапырақтылар қандай тамырлы? (кіндік | |
| |тамырлы, одан жанама тамырлар тарайды) | |
| |12.Ұсақ тамыршаларда не түзіледі? (микориза | |
| |түзіледі) | |
| |13.Ағаш сабағы қалай аталады? (дің) | |
| |14.Ағаштың қабығы, сүрегі, өзегі қайда болады? | |
| |(діңінде) | |
| |15.Қылқан жапырақтылардың ерекшелігі неде? | |
| |(көпшілігінің қабығында, сүрегінде шайырлы | |
| |өзекшелер болады?) | |
| |16.Қарағай бұтағының бүрлері қайда орналасқан? | |
| |(жас өркеннің ұшында) | |
| |17.Бүрлер жыл мезгілінің қай кезінде пайда | |
| |болады? (көктемде пайда болады) | |
| |18.Аналық бүр неден тұрады? (өзекше мен тығыз | |
| |жанасқан қабыршақтан тұрады) | |
| |19.Жас өркеннің түбінде тығыз топтаса | |
| |орналасқан ұсақ, жасылдау сары түсті бүрлер | |
| |қандай бүрлер? (аталық бүрлер) | |
| |20.Аталық бүрлері мен аналық бүрлері бір | |
| |өсімдікте орналасса қалай аталады? (бірүйлі | |
| |өсімдік деп аталады) | |
| |21.Қоректендіруші ұлпа қайда пайда болады? | |
| |(тұқымбүршікте, яғни эндоспермде) | |
| |22.Қарағайдан зиянды бактерияларды жоятын | |
| |ерекше ұшқыш зат қалай аталады? (фитонцид | |
| |(грекше «фитон» - өсімдік+латынша «сэдере» - | |
| |өлтіру)) | |
| |23.Ашық тұқымдылар неше миллион жылдай тіршілік| |
| |еткен өсімдіктер? (220 млн жылдан астам) | |
| |24.Ашық тұқымды өсімдіктерді адам өмірінде | |
| |қалай пайдаланады? (құрылыс материалына, қағаз | |
| |дайындауға) | |
| |25.Топырақтың ең құнарлы бөлігінің бүлінуі | |
| |қалай аталады? (эрозия – жегідей жеу, бүлдіру) | |
|5 кезең |Оқушылар сабақта өтілген жаңа тақырыптағы тірек|5+30 |
|Бақылау және |сөздерге байланысты тақырып мазмұнын ашатындай |Тапсырманы алғашқы|
|өзін өзі |тест құрастырулары керек. Сұрақ қоятын оқушы |аяқтаған 5 |
|бақылау |басқа оқушының сайтын атап, сұрағын қояды. |оқушыдан кейін 30 |
| |Жауаптың дұрыс-бұрыстығын сұрақ қоюшы оқушы өзі|секунд уақыт |
| |айтып тұрады. Мұғалім оны ООМ-да көрсетеді. |беріледі де сұрау |
| | |басталады. Осы |
| | |тақырып бойынша І |
| | |нұсқадағы әрбір |
| | |оқушы 3-5 тест |
| | |сұрақтарын |
| | |құрастырады. ІІ |
| | |нұсқа мәтінді оқып|
| | |жауап беруге |
| | |дайындалады. |
| | |Келесі сабақта |
| | |керісінше болады. |
| | |Жанында отырған |
| | |жолдасына тест |
| | |сұрағын қоюға |
| | |рұқсат етілмейді. |
|6 кезең |Сабақ барысында жауап ала-алмаған сұрақтарға |Жіберілген |
|Түзету және |жауап іздестіру. Жіберілген қателерді талдау. |қателерді талдау. |
|рефлексия |Жаңа сабақ бойынша ТСҚ жазу. | |
|7 кезең |Тез және сапалы жұмыс жасаған, толық жауап |Барлық оқушы |
|Қорытындылау |берген оқушыларды мадақтау. Сабаққа қатысып |мадақталады. |
| |отырған әр оқушыны назардан тыс қалдырмау. |ООМ-да әр оқушының|
| |Барлық оқушыларды еңбегіне қарай бағалау. |бүгінгі сабаққа |
| | |қатысуы 5 балдық |
| | |шкаламен |
| | |бағаланады. |
|8 кезең |§22. Ашық тұқымды өсімдіктер | |
|Үй тапсырмасы| | |

«Жезқазған Бизнес және көлік колледжі» ЖМ
биология пән оқытушысы М.А.Мукишева

Ұқсас жұмыстар
Жабық тұқымды өсімдіктер
Мүк тәріздестер бөлімі
Ашықтұқымды және жабықтұқымды өсімдіктердің тіршілік циклі
Раушангүл тұқымдасына жататыны
§25. Қосжарнақтылар класы. Көкнәр, алабота тұқымдастары
Өсімдіктер бөлімін қорытындылау
Эволюция жолдары
Балдыр жасушасына енетін бактерия
Құрғақ жеміс
Жаңа мазмұнға сай педагогикалық жаңа технологиялрды пайдаланып өткізілген сабақтардың өзіндік талдауы
Пәндер