Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Жүйке жүйесінің құрылысы, маңызы. Жұлынның құрылысы мен қызметі
|Сабақтың тақырыбы: |Жүйке жүйесінің құрылысы, маңызы. Жұлынның құрылысы мен |
| |қызметі |
|Сабақтың мақсаты: |Жүйке жүйесінің маңызын, бөлімдерін және жұлынның |
| |құрылысы мен қызметін білу |
|Оқыту нәтижесі: |Ми мен жұлынның өзара байланысының механизмін және |
| |олардың қызметтерінің бір-біріне байланысты екенін |
| |түсіну |
| | |
|Кейінгі тапсырмалар: |Жүйке жүйесі қызметіне ішімдіктің зияны |
|Уақыты |Мұғалімнің іс-әрекеті |Оқушылардың |
| | |іс-әрекеті |
|3-мин |Ұйымдастыру. | |
| |Оқушылармен амандасу. Топқа бөліу .Тренинг (сабақ | |
| |басталарда оқушыларға психологиялық дайындық жасаймын) | |
| |Менің көңіл-күйім жақсы | |
| |Мен сабақты жылдам орындаймын | |
| |Мен сабақты жақсы оқимын | |
| |Менің тәртібім жақсы т.б. | |
| | | |
|2 мин |Үй тапсырмасын тексеру: | |
| |1-топ. Сәйкестендіру тесті | |
| |1.Гипофиз а)Инсулин | |
| |2.Қалқанша без ә) Адреналин | |
| |3.Айырша без б) Өсу гормоны | |
| |4. Бүйрекүсті безі в) Тироксин | |
| |5. Ұйқы безі г) Тимозин | |
| |Жауабы: 1-б, 2-в, 3-г, 4-ә, 5-а; | |
| | | |
| | 2-топ. Семантикалық кесте | |
| |Ауру түрлері | |
| |Гипофиз | |
| |Қалқанша без | |
| |Ұйқы безі | |
| | | |
|2 мин |Қант диабеті | |
| | | |
| | | |
| |+ | |
| | | |
| |Ергежейлік | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Кретинизм | |
| | | |
| |+ | |
| | | |
|2 мин | | |
| |Базедов | |
| | | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| |Алыптылық | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Мексидема | |
| | | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| |Акромегалия | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |3-топ. | |
| |Биологиялық диктант | |
|10 мин |Мойында көмекейдің алдыңғы жағында | |
| |пішіні таға тәрізді, өзара байланысқан екі бөліктен | |
| |тұратын … орналасқан. Оның негізі … гормоны. Тироксин | |
| |құрамына … кіреді. Ересек адамда қалқанша бездің | |
| |гормондары жеткіліксіз бөлінсе … ауруы дамиды. | |
| |Адам тәулігіне тамақпен бірге … йод алуы керек. Оқушылар | |
| |мен балабақша балалары … ішуі керек. | |
| |Тірек сөздер: йод, йодомарин, қалқанша без, мексидема, | |
| |тироксин, 0,15-0,20 мг | |
| | | |
| |«Мағынаны тану» бөлімі | |
| |Жаңа сабақ Адамның денесінің барлық жеріне таралған, | |
| |барлық мүшелерді ми және жұлынмен байланыстырады. Ол? | |
| |Жаңа сабаққа барар жол: Тренинг | |
| |Жақын келген көлікті-(өтіп кеткенше күтіп тұру) | |
|5 минут |Аса ыстық немесе суықтан-(қорғану) | |
| |Денені зақымдайтын заттарға-(жоламау) | |
| |Даналар сөзі. | |
| |Білімдінің сөзімен бұзу оңай торды да, | |
| |Ақыл сөзді сіңірсең, жоғалмайтын сол мұра. | |
| |М.Қашғари | |
| | | |
| |Білмеген масқара емес, білгісі келмеген ұяттырақ.. | |
| |Сократ | |
| | | |
|10 мин |Жигсо әдісі бойынша тапсырма: оқушылар жаңа тақырыпты өз | |
| |топтарында талқылап, келесі топқа барып таныстырады. | |
| | | |
| |Ι топ Жүйке жүйесінің құрылымы мен қызметі | |
| | | |
| |ΙΙ топ Жүйке жүйесінің маңызы | |
| | | |
| |ΙΙΙ топ Жұлынның құрылысы мен қызметі | |
| | | |
| |Мұғалім сөзі «Артық болмас білгенің, көкірекке түйгенің» | |
| |жүйке жүйесі туралы қосымша материалдарды интерактивті | |
| |тақтадағы слайдтарды пайдалана отырып түсіндірем | |
| | | |
| | Бекіту. | |
| |Ортадағы қаламсап стратегиясы: (Дарынды оқушыларды | |
| |анықтау) | |
| |Жүйке жасушасы … деп аталады. (нейрон) | |
| |Нейронның қысқа өсіндісі …. (дендрит) | |
| |Ми … қуысында орналасқан (бассүйек) | |
| |Жұлын … қабаттан тұрады (3) | |
| |Жұлын … сегменттен тұрады (31) | |
| |Нейронның ұзын өсіндісі … (аксон) | |
| |Рефлекс дегеніміз (сыртқы, ішкі тітіркендіргіштерге жүйке | |
| |жүйесі арқ.жауап қайтару әрекеті) | |
| |Менингит ауруының белгілері (бас ауырады, құсады, есінен | |
| |айырылады) | |
| | | |
| |Қорытындылау | |
| | | |
| |1. Жүйке жүйесінің негізгі қызметі: | |
| |А. Оттегінің келіп түсуі және көмір қышқыл газын сыртқа | |
| |шығару. | |
| |В. Күрделі қоректік заттардың жай заттарға ыдырауы. | |
| |С. Қозу және қозуды ағзаның басқа жүйелеріне өткізу. | |
| |Д. Ағзадан судың артық мөлшері мен зиянды өнімдерді | |
| |бөліп шығару. | |
| |Е. Мүшелерге қоректік заттарды жеткізу. | |
| |2. Жүйке ұлпасының жасушасы: | |
| |А. Нейрон В. Нейрология С. Эритроцит Д. Миоцит | |
| |Е. Нефрон | |
| |3.Нейронның ұзын өсіндісі: | |
| |А.Сома В. Дендрит С. Аксон Д. Синапс Е.Дене | |
| |4. Жүйке жүйесініњ негізгі функциональды қасиеті болып | |
| |саналмайды: | |
| |А. Ойлау В. Сана С. Есте сақтау Д.Аккомодация | |
| |Е. Мінез-құлық (психика) | |
| |5. Жүйке жүйесі мынадай жүйке жасушаларынан тұрады: | |
| |А. Аксон В. Нейрондар С.Дендрит Д. Медиатор Е. | |
| |Синапс | |
| |6. Жүйке ұлпасының серіктес клеткасы: | |
| |А. Медиатор В.Синапс С. Нейрология Д. Аксон | |
| |Е.Дендрит | |
| |7. Қозғыштық және өткізгіштік мынадай ұлпаның негізгі | |
| |қызметі: | |
| |А. Дәнекер В. Бұлшық ет С.Жүрек Д.Эпителий | |
| |Е.Жүйке | |
| |8.Атқаратын қызметіне байланысты нейрондардың | |
| |түрлері: | |
| |А.Сезімтал және ендірме В.Сезімтал жєне қимыл | |
| |С.Қозғалтқыш және аралық | |
| |Д.Ендірме жєне орталықтан тебетін Е.Ендірме жєне | |
| |орталықтан тебетін | |
| |9. Рецепторлардың атқаратын қызметі: | |
| |А. Қозуды орталық жүйке жүйесінің жұмысшы мүшесіне | |
| |жеткізу | |
| |В.Тітіркендіргішті тежеу | |
| |С. Тітіркендіргіштікті қабылдау | |
| |Д.Қозуды сезімтал нейрондардан қозғалтқыш нейрондарға | |
| |жеткізу | |
| | Е.Қозуды сезімтал нейрондардан аралық | |
| |нейрондарға жеткізу | |
| |10. Синапс (тоғысу) - .... | |
| |А. Жүйке жасушаларының бір-бірімен немесе ұлпалармен | |
| |жанасуы | |
| |В.Жүйке серпенестері әрекетінен бөлінген заттар | |
| |С. Сезімтал жүйке талшықтарының ұшы | |
| |Д. Жасушаның «энергетикалық станциясы» | |
| |Е.Қоректік заттар қоры | |
| | | |
| |Бағалау: | |
| |Кері байланыс: Рефлексия | |
| | | |
| | | |
| |Үйге тапсырма: жүйке жүйесі қызметіне ішімдіктің зияны | |
| | | |
| | | |
| |№ | |
| |Аты- жөні | |
| |Үй | |
| |тапсырмасы | |
| |(5 балл) | |
| |Жигсо | |
| |(5 балл) | |
| |бекіту | |
| |(5 балл) | |
| |Қорытындылау (5 балл) | |
| |Жалпы | |
| |Ұпайы | |
| | | |
| | | |
| |Баға | |
| | | |
| |1 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |2 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |3 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |4 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |5 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |қызметі |
|Сабақтың мақсаты: |Жүйке жүйесінің маңызын, бөлімдерін және жұлынның |
| |құрылысы мен қызметін білу |
|Оқыту нәтижесі: |Ми мен жұлынның өзара байланысының механизмін және |
| |олардың қызметтерінің бір-біріне байланысты екенін |
| |түсіну |
| | |
|Кейінгі тапсырмалар: |Жүйке жүйесі қызметіне ішімдіктің зияны |
|Уақыты |Мұғалімнің іс-әрекеті |Оқушылардың |
| | |іс-әрекеті |
|3-мин |Ұйымдастыру. | |
| |Оқушылармен амандасу. Топқа бөліу .Тренинг (сабақ | |
| |басталарда оқушыларға психологиялық дайындық жасаймын) | |
| |Менің көңіл-күйім жақсы | |
| |Мен сабақты жылдам орындаймын | |
| |Мен сабақты жақсы оқимын | |
| |Менің тәртібім жақсы т.б. | |
| | | |
|2 мин |Үй тапсырмасын тексеру: | |
| |1-топ. Сәйкестендіру тесті | |
| |1.Гипофиз а)Инсулин | |
| |2.Қалқанша без ә) Адреналин | |
| |3.Айырша без б) Өсу гормоны | |
| |4. Бүйрекүсті безі в) Тироксин | |
| |5. Ұйқы безі г) Тимозин | |
| |Жауабы: 1-б, 2-в, 3-г, 4-ә, 5-а; | |
| | | |
| | 2-топ. Семантикалық кесте | |
| |Ауру түрлері | |
| |Гипофиз | |
| |Қалқанша без | |
| |Ұйқы безі | |
| | | |
|2 мин |Қант диабеті | |
| | | |
| | | |
| |+ | |
| | | |
| |Ергежейлік | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Кретинизм | |
| | | |
| |+ | |
| | | |
|2 мин | | |
| |Базедов | |
| | | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| |Алыптылық | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Мексидема | |
| | | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| |Акромегалия | |
| |+ | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |3-топ. | |
| |Биологиялық диктант | |
|10 мин |Мойында көмекейдің алдыңғы жағында | |
| |пішіні таға тәрізді, өзара байланысқан екі бөліктен | |
| |тұратын … орналасқан. Оның негізі … гормоны. Тироксин | |
| |құрамына … кіреді. Ересек адамда қалқанша бездің | |
| |гормондары жеткіліксіз бөлінсе … ауруы дамиды. | |
| |Адам тәулігіне тамақпен бірге … йод алуы керек. Оқушылар | |
| |мен балабақша балалары … ішуі керек. | |
| |Тірек сөздер: йод, йодомарин, қалқанша без, мексидема, | |
| |тироксин, 0,15-0,20 мг | |
| | | |
| |«Мағынаны тану» бөлімі | |
| |Жаңа сабақ Адамның денесінің барлық жеріне таралған, | |
| |барлық мүшелерді ми және жұлынмен байланыстырады. Ол? | |
| |Жаңа сабаққа барар жол: Тренинг | |
| |Жақын келген көлікті-(өтіп кеткенше күтіп тұру) | |
|5 минут |Аса ыстық немесе суықтан-(қорғану) | |
| |Денені зақымдайтын заттарға-(жоламау) | |
| |Даналар сөзі. | |
| |Білімдінің сөзімен бұзу оңай торды да, | |
| |Ақыл сөзді сіңірсең, жоғалмайтын сол мұра. | |
| |М.Қашғари | |
| | | |
| |Білмеген масқара емес, білгісі келмеген ұяттырақ.. | |
| |Сократ | |
| | | |
|10 мин |Жигсо әдісі бойынша тапсырма: оқушылар жаңа тақырыпты өз | |
| |топтарында талқылап, келесі топқа барып таныстырады. | |
| | | |
| |Ι топ Жүйке жүйесінің құрылымы мен қызметі | |
| | | |
| |ΙΙ топ Жүйке жүйесінің маңызы | |
| | | |
| |ΙΙΙ топ Жұлынның құрылысы мен қызметі | |
| | | |
| |Мұғалім сөзі «Артық болмас білгенің, көкірекке түйгенің» | |
| |жүйке жүйесі туралы қосымша материалдарды интерактивті | |
| |тақтадағы слайдтарды пайдалана отырып түсіндірем | |
| | | |
| | Бекіту. | |
| |Ортадағы қаламсап стратегиясы: (Дарынды оқушыларды | |
| |анықтау) | |
| |Жүйке жасушасы … деп аталады. (нейрон) | |
| |Нейронның қысқа өсіндісі …. (дендрит) | |
| |Ми … қуысында орналасқан (бассүйек) | |
| |Жұлын … қабаттан тұрады (3) | |
| |Жұлын … сегменттен тұрады (31) | |
| |Нейронның ұзын өсіндісі … (аксон) | |
| |Рефлекс дегеніміз (сыртқы, ішкі тітіркендіргіштерге жүйке | |
| |жүйесі арқ.жауап қайтару әрекеті) | |
| |Менингит ауруының белгілері (бас ауырады, құсады, есінен | |
| |айырылады) | |
| | | |
| |Қорытындылау | |
| | | |
| |1. Жүйке жүйесінің негізгі қызметі: | |
| |А. Оттегінің келіп түсуі және көмір қышқыл газын сыртқа | |
| |шығару. | |
| |В. Күрделі қоректік заттардың жай заттарға ыдырауы. | |
| |С. Қозу және қозуды ағзаның басқа жүйелеріне өткізу. | |
| |Д. Ағзадан судың артық мөлшері мен зиянды өнімдерді | |
| |бөліп шығару. | |
| |Е. Мүшелерге қоректік заттарды жеткізу. | |
| |2. Жүйке ұлпасының жасушасы: | |
| |А. Нейрон В. Нейрология С. Эритроцит Д. Миоцит | |
| |Е. Нефрон | |
| |3.Нейронның ұзын өсіндісі: | |
| |А.Сома В. Дендрит С. Аксон Д. Синапс Е.Дене | |
| |4. Жүйке жүйесініњ негізгі функциональды қасиеті болып | |
| |саналмайды: | |
| |А. Ойлау В. Сана С. Есте сақтау Д.Аккомодация | |
| |Е. Мінез-құлық (психика) | |
| |5. Жүйке жүйесі мынадай жүйке жасушаларынан тұрады: | |
| |А. Аксон В. Нейрондар С.Дендрит Д. Медиатор Е. | |
| |Синапс | |
| |6. Жүйке ұлпасының серіктес клеткасы: | |
| |А. Медиатор В.Синапс С. Нейрология Д. Аксон | |
| |Е.Дендрит | |
| |7. Қозғыштық және өткізгіштік мынадай ұлпаның негізгі | |
| |қызметі: | |
| |А. Дәнекер В. Бұлшық ет С.Жүрек Д.Эпителий | |
| |Е.Жүйке | |
| |8.Атқаратын қызметіне байланысты нейрондардың | |
| |түрлері: | |
| |А.Сезімтал және ендірме В.Сезімтал жєне қимыл | |
| |С.Қозғалтқыш және аралық | |
| |Д.Ендірме жєне орталықтан тебетін Е.Ендірме жєне | |
| |орталықтан тебетін | |
| |9. Рецепторлардың атқаратын қызметі: | |
| |А. Қозуды орталық жүйке жүйесінің жұмысшы мүшесіне | |
| |жеткізу | |
| |В.Тітіркендіргішті тежеу | |
| |С. Тітіркендіргіштікті қабылдау | |
| |Д.Қозуды сезімтал нейрондардан қозғалтқыш нейрондарға | |
| |жеткізу | |
| | Е.Қозуды сезімтал нейрондардан аралық | |
| |нейрондарға жеткізу | |
| |10. Синапс (тоғысу) - .... | |
| |А. Жүйке жасушаларының бір-бірімен немесе ұлпалармен | |
| |жанасуы | |
| |В.Жүйке серпенестері әрекетінен бөлінген заттар | |
| |С. Сезімтал жүйке талшықтарының ұшы | |
| |Д. Жасушаның «энергетикалық станциясы» | |
| |Е.Қоректік заттар қоры | |
| | | |
| |Бағалау: | |
| |Кері байланыс: Рефлексия | |
| | | |
| | | |
| |Үйге тапсырма: жүйке жүйесі қызметіне ішімдіктің зияны | |
| | | |
| | | |
| |№ | |
| |Аты- жөні | |
| |Үй | |
| |тапсырмасы | |
| |(5 балл) | |
| |Жигсо | |
| |(5 балл) | |
| |бекіту | |
| |(5 балл) | |
| |Қорытындылау (5 балл) | |
| |Жалпы | |
| |Ұпайы | |
| | | |
| | | |
| |Баға | |
| | | |
| |1 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |2 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |3 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |4 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |5 | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz