Файл қосу

Көмірсутектер мен олардың туындылары арасындағы генетикалық байланыс

Мекеме атауы __Қ.Бекқожин атындағы №12 жалпы орта білім беру мектебі
Аты – жөні ________Шыных Назгул_____________________________
Лауазымы _______Химия- биология пәнінің мұғалімі_______________
Жұмысы өтілі _____16 жыл________________________________________
Санаты ___________ІІ_______________________________________
Пән __________ Химия___________________________________
Тақырыбы ___Көмірсутектер мен олардың туындылары арасындағы
генетикалық байланыс ____
Сынып ____________11
_______________________________________________
| Пән: химия Сынып: 11 Сабақ: 2 Күні: |
|Сабақтың тақырыбы: |Көмірсутектер мен олардың туындылары арасындағы генетикалық байланыс |
|Сілтеме: |Химия 11 сыныпқа арналған оқулық, Электронды оқулық, Ғаламтордан алынған материалдар.Слайд. |
|Жалпы мақсаты: | Барлық оқыған көмірсутектердің құрамы, құрылысы, қасиеттері, қолданылу арасындағы байланыстың |
| |себебін жүйелеу |
|Оқу нәтижелері: |Көмірсутектерді жіктей білу, қарапайым өкілдерінің құрылысын, гомологтарының изомерлерін, |
| |қасиеттері мен қолданылуын білу. |
| |Генетикалық байланыстарға мысалдар келтіріп, тиісті реакция теңдеулерін жаза білу. |
|Дереккөздер: |Химия . Жалпы білім беретін мектептің 11 сыныбына арналған оқулық. Темірболатова Ә, Нұрахметов Н,|
| |Жұмадилова Р, Әлімжанова С Алматы «Мектеп», 2011 Химия жұмыс дәптері. К. Жексенбина Химия |
| |оқыту әдістемесі. Ә. Темірболатова, Н. Сағымбекова, С. Әлімжанова «Тапсырмалар жинағы Химия -|
| |11»,Ә.Темірболатова, А.Қазымова, Ж.Сағымбекова Химия оқу кітабы, Алматы «Мектеп» 2011ж |
|Сабақтың түрі; |Кіріктірілген |
|Әдіс-тәсілдер: |Жеті модуль, (Алты қалпақ, автор орындығы, Химс,постер, маркерлер, кестелер, сызбалар, үлестірме |
| |материалдар, шар өзекті үлгілер. |
|Сабақтың |Блум |Мұғалімнің іс-әрекеті |Оқушылардың іс-әрекеті |Уақыты|
|кезеңдері |таксономи| | | |
| |ясы | | | |
|І. | |1.Ұйымдастыру. Сыныпта ынтымақтастық ахуал туғызу. |1.Оқушылар жұппен тұрып бір-бірімен |1мин |
|Қызығушылы| |Амандасу. |дененің әр бөлігі арқылы амандасады. | |
|қты ояту. | |2.Топқа бөлу. |Оқушылар өзін – өзі тексереді үлгі | |
| | | |жауаппен салыстырып тексереді. | |
| | |Алдарына шар өзекті модельдер беру. |2) Көмірсутектердің түрлерінің (ацетилен,| |
| | | |этилен, метан шарөзекті пішінін жасау | |
| | | |арқылы арқылы топқа бөлінеді. Метан, |2мин |
| | | |этилен, ацетилен тобы) | |
|ІІ. | | |3.Жеке, жұппен, топпен, үлкен топта | |
|Мағынаны | |3.Үй жұмысын тексеру Сәйкестендіру тест |ақылдасады. | |
|ажырату |Білу. |1.Алкандар А.СnH2n-2 |Интербелсенді тақтада берілген тапсырманы| |
| | |2.Алкендер Ә.СnH2n-6 |орындайды. Әр топ жарыса орындау керек. | |
| | |3.Алкиндер Б.СnH2n+2 |Қалған топ қателерін дұрыстап отырады. | |
| | |4.Арендер В.СnH2n-2 | |2 мин |
| | |5.Алкадиендер С.СnH2n | | |
| | |2.Көмірсутектердің молекуласындағы көміртек атомдары | | |
| | |арасындағы байланыс бұрышы мен арақашықтығы: | | |
| | |1.Алкан А. 180 ͦ ,0,120 нм | | |
| | |2.Алкен Ә. 120 ͦ ,0,146 нм | | |
| | |3.Алкин Б.120 ͦ , 0,134нм | | |
| | |4.Арен В.109 ͦ,28΄,0,145 нм| | |
| | |5.Алкадиен С.120 ͦ ,0,140 нм |Бағалау қол шапалақтау, қимыл арқылы іске| |
| | |3.А.Көксағыз алу үшін қолданылады |асырылады. | |
| | |1.Ацетилен | | |
| |Түсіну. | | | |
| | |Ә.Көкеністің пісіп жетілуін тездету үшін 2. Метан|4.Электронды оқулықтан, химия 11 сыныпқа| |
| | |Б. Батпақ газы |арналған оқулықтан,слайдтан көмірсутектер | |
| | |3. Бутадиен |туралы мәліметті толықтыру. |15 мин|
| | |В.Металдарды кесу, дәнекерлеу үшін 4. |Берілген тапсырмаларды жеке оқып, жұпта, | |
| | |Этилен |топта талқылайды. | |
| | | |«Постер» құрастырып, спикер топтың атынан | |
| | |4.Жаңа тақырып бойынша «алты қалпақ» стратегиясы арқылы|постерді қорғайды. | |
| | |«Көмірсутектер» туралы білетіндерін топтастыруға нұсқау|Әр түстер бойынша әр оқушы көмірсутек | |
| | |жасау. |бойынша түсініктерді еске түсіреді. | |
| | |Ақ түс - берілген көмірсутектің құрылысы,изомері / |«Тарелка» әдісі бойынша жұмысты | |
| | |объективті/ |тексереді. | |
| | |Қызыл түс -қолданылуы |Топтар орындаған тапсырмаларын келесі | |
| | |Қызыл қалпақта адамды эмоциялар, сезу, сезімдер |топтарға береді. Әр топ алдарына келген | |
| | |билейді. |тапсырмаларды Мұғалім ұсынған дұрыс жауап| |
| | |Жасыл қалпақ – Химиялық, физикалық қасиеттері. |үлгісімен тексереді. | |
| |Қолдану |Қара түс – зияны |Қателерін стикерлерге жазып қояды. Әр | |
| | |Қара қалпақта адам қауіптілік танытады. |топтың қателері анықталып, өз | |
| | |Сары түс – Пайдалы жағы. |тапсырмалары қайтадан өздеріне қайтады. | |
| | |Сары қалпақтағы адам оптимизмге толы, ол |Оқушылар қателерін көріп, дұрыс шығарылу |5 мин |
| | |артықшылықтарды іздестіреді. |жолымен танысады. | |
| | |Көк қалпақ – қорытындылайды. |Бағалау смайлик, қол шапалақтау арқылы | |
| | |Слайд №1-20 мұғалім қосымша таныстырады. |іске асырылады. | |
| | | |Мұғалім ұсынған дұрыс жауап үлгісімен | |
| | | |«Өкіл» әдісімен әр топтан бір, екі оқушы | |
| | |Электронды оқулықтан «Көмірсутектер» туралы |келесі топтарға өз тапсырмаларының | |
| | |мәліметтерді қосымша толықтыру. Сызбанұсқа №1 |шығарылу жолдарымен таныстырады.Ал тыңдап |1 мин |
| | | |отырған топ алдарындағы жауаппен салыстыра|7 мин |
| | |Топтарға тапсырма беру |отырып, қателерін анықтайды. Стикерге | |
| | |Берілген өзгерістік айналымдарды орындауға мүмкіндік|қателер жазады. | |
| | |беретін: |Қол шапалақтау арқылы бағалайды. | |
| | |І топ»: Алкан | | |
| | |С → СН4→ СН3СІ→ С3Н8→ С2Н6 | | |
| | |химиялық реакция теңдеулерін жазып, түзілген заттарды | | |
| | |атаңдар. | | |
| |Талдау |ІІ топ «Алкен»: | | |
| | |Күйе →метан →этилен →полиэтилен →көміртек (ІІ) оксиді |Оқушылар қол шапалақтау арқылы ақ жол | |
| | |Заттардың кластарын айтып, осы өзгерістердің маңызын |тілейді. | |
| | |түсіндіріңдер. |Тапсырмалар әр топтан бір оқушы тақтаға | |
| | |ІІІ топ «Пропин»: |шығару арқылы тексеріледі. Оқушылар | |
| | |Сірке альдегиді →ацетилен → винилхлорид |қателерін тексереді. Мұғалім кеңес беріп | |
| | |→поливинилхлорид |отырады. | |
| | |Мұғалім әр топқа есептің дұрыс шығарылу үлгісін |Бағалау жұлдызша, төртбұрыш, үшбұрыш ( | |
| | |ұсынады. |геометриялық фигуралар) арқылы | |
| | |Сергіту сәті: «ҰБТ»-ға химия пәнін таңдаушы Асемгул, |көрсетіледі. | |
| | |Әлия және Ардаққа сәттілік тілеп, сазды әуен жолдау. | | |
| | |2 тапсырма: | | |
| | |І топ: Көмірсутектің 7,2 г жанғанда, 11,2 л (қ.ж) | | |
| | |көміртек (ІҮ) оксиді мен 10,8г су түзілді. | | |
| | |Көмірсутектің молекулалық формуласын есептеп | | |
| | |шығарыңдар. | | |
| | |ІІ. Топ: Құрамында 30% қоспасы бар массасы, 1 кг | | |
| | |техникалық кальций карбидінен алынатын ацетиленнің | | |
| | |(қ.ж) көлемін анықтаңдар. | | |
| | |ІІІ. Көлемі 33,6 л (қ.ж) ацетиленнен бензолдың қандай | | |
| | |массасын алуға болатынын есептеңдер. | | |
|ІІІ. |Жинақтау |3-тапсырма: шығармашылық тапсырма: (дарынды, талантты | | |
|Ой-толғаны| |балалармен жұмыс) |Алдымен өз ойларын «Автор орындығы» әдісі | |
|с | |І Топ: Пропан мен бутан –баллондарда тасымалданатын |арқылы алдымен бір топтан бір оқушы |8 мин |
| | |сұйылтылған газдардың негізгі компоненттері. Екеуі де |орындыққа жайғасып, орындалған тапсырманың| |
| | |бөлме температурасында газ, бірақ бутан 0°С –та |жауабын оқиды. | |
| | |сұйықтыққа айналады. Бутаны бар баллондарды қандай |Қалған оқушылар талқылайды. Таратылып | |
| | |температурада қолдануға болмайды және оның қысымда |берілген дұрыс жауаптармен салыстырып, | |
| | |қайнау температурасы қандай, бутанды қай өңірлерде |жауабын айтады. | |
| | |қолданады. |Осылай әр топтан бір оқушы «Автор | |
| | |ІІ топ:Этиленнің әсерінен жемістерді пісіріп |орындығына отырып, тапсырманың жауаптарын | |
| | |жетілдірудің әдіс тәсілдері дәлелденген. Егер қызанақ |талдайды. | |
| | |пісіп жетілу үшін этиленнің концентрациясы 1:2000, | | |
| | |яғни бір көлем этиленге 2000 көлем ауа қажет. Этиленді | | |
| | |этил спирті және арнайы құрастырылған аппаратта күкірт|Бағалау смайликтерді көрсету арқылы іске | |
| | |қышқылынан алады. Әдетте 10-12 күнде жетілетін қызанақ|асады. | |
| | |этиленнің әсерінен неше күнде пісіп жетіледі? | | |
| |Рефлексия|Және сен қалай ойлайсың, бұл әдістің тиімділігі бар | | |
| | |ма? | | |
| | |ІІ топ: | | |
| |Баға |Дихлорфенилтрихлорэтан СС3СН (С6Н4СІ)2 | | |
| |лау |С2Н5ОН+4СІ2 → ССІ3СНО +5НСІ | | |
| | |Барлық жәндіктер үшін уытты.ДДТ-мен бір өңделген жер | | |
| | |бірнеше ай бойы алтыаяқты жәндік үшін қауіпті болды. | | |
| | |Сен қалай ойлайсың бір реттік қабылдау дозасы қанша мг | | |
| | |немесе г болуы мүмкін? |Оқушылар «Химс» рефлексия бойынша келесі | |
| | | |сұрақтарға жауап береді: | |
| | |Кері байланыс |Жақсы | |
| | |«Химс» әдісі бойынша қорытынды жасауын ұсынады. |Қызықты | |
| | | |Бөгет көрсетті |1 мин |
| | | |Өзіммен аламын | |
| | | |Формативтік бағалау, топ спикері, өзін-өзі| |
| | | |бағалау, жұппен бағалау жүріледі. | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Суммативтік бағалау ( мұғалім формативтік бағалауды | | |
| | |қорытынды жасайды) | | |
| | | | |2 мин |
| |Үй жұмысы|§3-4-5 оқу,Химия 11 Тапсырмалар жинағы 97 бет 3-73,3-64|Үй тапсырманы жазып алу. §3-4-5 оқу, |1 мин |
| | |109 бет № 4-55*, 1-7, 1- 19 |сұрақтармен жұмыс жасау | |
| | | |Химия 11 Тапсырмалар жинағы 97 бет | |
| | | |3-73,3-64 | |
| | | |109 бет № 4-55*, 1-7, 1- 19 | |
| | | |* | |

Ұқсас жұмыстар
Химиялық элементтердің атомдарының валенттілігі
Химиялық байланыс
Қаныққан көмірсутектер Қанықпаған көмірсутектер
Органикалық қосылыстардың жіктелуі мен номенклатурасы
Ароматты көмірсутектер .Бензол
Мұғалімнің түсіндіруі
Химия көшбасшысы
Бейорганикалық қосылыстардың генетикалық байланысы
Биологиядан ожсб жоспары
Метан қатарындағы көмірсутектер туралы түсінік
Пәндер